Atzinums

Projekta ID
22-TA-3531
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
29.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 7.sadaļā “Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu” iekļautajiem sociālekonomiskajiem ieguvumiem lūgums atšifrēt, kādu daļu katrs ieguvums dod, kā arī minēt pieņēmumus/ datus, uz kā pamata ir veikts aprēķins.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Aicinām precizēt projekta pases 3.2. sadaļā "Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi" norādīto pakalpojumu, paskaidrojot šī pakalpojuma būtību un kolonnā “Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu” iekļaujot norādi “Tiek iesniegts vienlaicīgi ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta pases apstiprināšanu”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam projekta pases 3.3. sadaļā “Projekta ieguvumi” iekļaut vēl vismaz vienu projekta ieguvumu. 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 14.07.2022. noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4.pielikumā ietvertā investīcijas 2.1.1.1.i nolūka “Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana” kā līdzatbildīgā ministrija nolūka aktivitāšu īstenošanai ir Aizsardzības ministrija (AizM). Lūdzam nodrošināt projekta pases saskaņošanu ar AizM.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Projekta pases 2.2. sadaļā "Saistība ar citiem projektiem" jāiekļauj apliecinājums par dubultā finansējuma riska neesamību attiecībā uz norādītajiem projektiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka “Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu plāns” ir būtiski pilnveidojams, ņemot vērā šādus nosacījumus:
1. Precizēt pakalpojuma nosaukumu, iekļaujot precīzāku pazīmi, kas raksturotu specifisko LNB pakalpojumu;
2. Papildināt plāna 3.sadaļā “Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA))” norādītos SLA, iekļaujot ne tikai tehnisko informāciju, bet arī LNB atbalsta pasākumus pakalpojuma saņēmējiem. 
3. Papildināt plāna 4.sadaļā “Pakalpojuma saņēmēju loks” informāciju, norādot institūcijas, kuras ir apliecinājušas gatavību izmantot projekta ietvaros radītos risinājumus (vērtība “4”), kā arī to, vai šo pakalpojumu potenciāli varēs izmantot visas pārvaldes iestādes.
4. Precizēt plāna 6.sadaļā “Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija” norādīto informāciju, detalizēti skaidrojot, kad/ kādi pasākumi pakalpojuma izvēršanai tiks īstenoti (lai pakalpojumu lietotu vairāk par 4 iestādēm), vai plānots izstrādāt normatīvo regulējumu, kas noteiks šī pakalpojuma izmantošanu par obligātu u.c. informāciju, kas apliecina, ka pakalpojuma sniedzējs plāno ilgtspējīgu un institūciju funkciju veikšanai būtisku pakalpojumu.
5. Plāna 7.sadaļā “Pakalpojuma finansēšanas pieeja” izkļaut norādi uz projekta finansējumu.
8. Plāna 8.sadaļā “Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas” norādīto informāciju par papildu nepieciešamajiem uzturēšanas izdevumiem iekļaut Ministru kabineta rīkojuma projektā.
Tomēr vienlaikus norādām, ka Ministru kabineta 14.07.2022. noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4.pielikuma nolūka “Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana” rādītājos netika paredzētas centralizētās funkcijas/ koplietošanas pakalpojumi (vērtība “0”), tāpēc ir pieļaujama Ministru kabineta rīkojuma projekta dokumentācijas virzība bez pakalpojuma plāna, vienlaikus izkļaujot norādi par pakalpojumu projekta pases 5.2. sadaļā, bet Ministru kabineta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā iekļaujot informāciju, ka nākotnē šāds koplietošanas pakalpojums var tikt definēts, atbilstoši veicot nepieciešamās darbības pakalpojuma (un attiecīgi – pakalpojuma uzturēšanai nepieciešamā finansējuma) apstiprināšanai Ministru kabinetā.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām pārdomāt projekta pases 5.2. sadaļā “Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas” norādīto datu kopu, iekļaujot raksturojošākus un nozīmīgākus parametrus. Vienlaicīgi norādām, ka Ministru kabineta 14.07.2022. noteikumu Nr.435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 4.pielikumā ietvertajam investīcijas 2.1.1.1.nolūka “Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana” rādītājam  “Centralizēti pārvaldītās nozaru datu kopas” vērtība ir “0”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Precizēt projekta 3.3.1. apakšpunktā norādīto ieguvumu, iekļaujot paskaidrojošo informāciju, kādus ieguvumus šis risinājums sniegs iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Izkļaut no projekta pases 2.1. sadaļā norādīto informāciju, jo atbilstoši Ministru kabineta 14.07.2022. noteikumu Nr. 435 " Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi " 4.pielikumā noteiktajam – investīcijas nolūka projekts/projekti ir ārpus programmām (paredzot iespēju, ka nākotnē projekts varētu būt Kultūras nozares projektu programmā).
Piedāvātā redakcija
-