Projekta ID
23-TA-2601Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Ievērojot, ka atbilstoši Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumos Nr. 503 "Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi investīciju projektiem komersantiem konkurētspējas veicināšanai"" (23-TA-2601; turpmāk – noteikumu projekts) anotācijas 1.2. sadaļā norādītajai informācijai noteikumu projekts un Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 349 "Noteikumi par aizdevumu programmu pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas radīto ekonomisko seku mazināšanai" (23-TA-2541) ir saistīti tiesību aktu projekti, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta anotācijas 4. sadaļu.
Tāpat lūdzam nodrošināt, ka abi tiesību aktu projekti tiek virzīti izskatīšanai Ministru kabineta sēdē vienlaikus.
Tāpat lūdzam nodrošināt, ka abi tiesību aktu projekti tiek virzīti izskatīšanai Ministru kabineta sēdē vienlaikus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas dēļ piemēroto sankciju un pretpasākumu izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likuma 4. panta otrā daļa, cita starpā, paredz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt šā likuma 2. panta 2.1 daļā paredzētā atbalsta (turpmāk – atbalsts) piešķiršanas nosacījumus aizdevumu un kapitāla atlaides veidā un neparedz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt atbalsta piešķiršanas nosacījumus papildaizdevuma veidā.
Ievērojot, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktam Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam, lūdzam svītrot noteikumu projekta 1. punktu.
Ievērojot, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktam Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam, lūdzam svītrot noteikumu projekta 1. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļu ar skaidrojumu par to, vai papildaizdevums Pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas dēļ piemēroto sankciju un pretpasākumu izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likuma izpratnē uzskatāms par šā likuma 2. panta 2.1 daļā minētā aizdevuma veidu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 11. punktā izteikto noteikumu 18. punktu, svītrojot vārdus "tas ir, ja netiek piešķirts jauns atbalsts".
Norādām, pirmkārt, ka minētā piebilde neprecīzi atspoguļo regulas Nr. 651/2014 5. panta tvērumu, ņemot vērā, ka saskaņā ar regulas 5. panta 1. punktu "pārredzams atbalsts" ir atbalsts, kuram ir iespējams iepriekš precīzi aprēķināt dotācijas bruto ekvivalentu, neveicot riska novērtējumu. Regulā netiek lietots vai skaidrots jēdziens "jauns atbalsts". Turklāt regulas 5. pants noteic konkrētas pārredzama atbalsta kategorijas. Otrkārt, nebūtu pieļaujama regulas normu satura interpretācija nacionālajā normatīvajā aktā.
Kopumā šādas skaidrojošas piebildes iekļaušana noteikumu 18. punktā apgrūtinās tiesību normu piemērošanu papildaizdevuma piešķiršanā.
Norādām, pirmkārt, ka minētā piebilde neprecīzi atspoguļo regulas Nr. 651/2014 5. panta tvērumu, ņemot vērā, ka saskaņā ar regulas 5. panta 1. punktu "pārredzams atbalsts" ir atbalsts, kuram ir iespējams iepriekš precīzi aprēķināt dotācijas bruto ekvivalentu, neveicot riska novērtējumu. Regulā netiek lietots vai skaidrots jēdziens "jauns atbalsts". Turklāt regulas 5. pants noteic konkrētas pārredzama atbalsta kategorijas. Otrkārt, nebūtu pieļaujama regulas normu satura interpretācija nacionālajā normatīvajā aktā.
Kopumā šādas skaidrojošas piebildes iekļaušana noteikumu 18. punktā apgrūtinās tiesību normu piemērošanu papildaizdevuma piešķiršanā.
Piedāvātā redakcija
-