Atzinums

Projekta ID
23-TA-2091
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
1.1. mājsaimniecības ar vidēji zemu un zemu ienākumu līmeni kopējos izdevumus par mājokli, kā arī šo izdevumu aprēķināšanas nosacījumus un kārtību, kādā tiek noteiktas mājsaimniecības, kuras ir tiesīgas saņemt atbalstu maksas samazinājumam elektroenerģijai, dabasgāzei, centralizētajai siltumenerģijai un decentralizētajam kurināmajam (turpmāk visi kopā – kurināmais);
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta "Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta noteikumi" (turpmāk – projekts) 1.1., 1.3. un 1.4. apakšpunktu atbilstoši Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 3. panta ceturtajā daļā un 5. panta trešās daļas 2. un 3. punktā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktu. Vēršam uzmanību uz to, ka Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 2. panta:
1) otrās daļas 4. punkts paredz atbalstu sniegt arī par to patērēto elektroenerģiju, kas nav izmantota siltumenerģijas ražošanai, proti, kā kurināmais (precizējams projekta 1.1. apakšpunkts);
2) otrās daļas 2. punktā nav minēta centralizētā siltumenerģija, bet gan patērētā siltumenerģija apkures sezonā (precizējams projekta 1.1. un 1.3. apakšpunkts);
3) otrās daļas 3. punkts paredz atbalstu sniegt par patērēto elektroenerģiju, kas tiek izmantota siltumenerģijas ražošanai (precizējams projekta 1.4. apakšpunkts un attiecīgi projekta 3.5. apakšnodaļa un 5. nodaļa).
Aicinām projekta 1. punktā ietvert atsauces uz Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma normām, kas minētas attiecīgajās pilnvarojošajās normās, tādējādi izvairoties no tā, ka projekta 1. punkts neaptver visu regulējumu, kas Ministru kabinetam jānosaka ar pilnvarojošajām normām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
2. Nosacījumi un kārtība, kādā nosaka mājsaimniecību loku, kurām ir tiesības saņemt valsts atbalstu maksas samazinājumam kurināmajam
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 2. nodaļas nosaukumu, ņemot vērā to, ka atbilstoši Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 3. panta ceturtajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam Ministru kabinets ir tiesīgs noteikt kārtību, kādā tiek noteiktas Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma mērķgrupā ietilpstošās mājsaimniecības, kuras ir tiesīgas saņemt atbalstu maksas samazinājumam par Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 2. panta otrajā daļā minētajiem patērētajiem energoresursiem, nevis nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
5. Lēmumu par periodu atbalsta piemērošanai maksas samazinājumam pieņem saskaņā ar Energoapgādes izmaksu atbalsta likumā noteikto.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 5. punktu, ņemot vērā to, ka noteikumu projektos neietver deklaratīvas normas. Vēršam uzmanību uz to, ka Energoapgādes izmaksu atbalsta likuma 2. panta trešā daļa skaidri nosaka, ka Ministru kabinets lemj par periodu, kurā piemērojams atbalsts maksas samazinājumam par minētā panta otrajā daļā minētajiem patērētajiem energoresursiem. Vienlaikus lūdzam precizēt projekta 78. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
6. Atbalstu maksas samazinājumam par patērētās elektroenerģijas pirmajām 100 kWh visa kalendāra gada ietvaros piemēro, ja Latvijas tirdzniecības apgabala mēneša vidējā elektroenerģijas cena elektroenerģijas biržā Nord Pool trīs mēnešus pārsniedz 208 euro par megavatstundu.
Iebildums
Lūdzam projekta 6. punktā svītrot vārdu savienojumu "visa kalendārā gada ietvaros", ņemot vērā to, ka tas dublē Energoapgādes izmaksu atbalsta likuma 2. panta otrās daļas 4. punktā noteikto. Vienlaikus lūdzam attiecīgi precizēt projekta 13. un 56. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
7. Maksas samazinājumam par patērēto elektroenerģiju, kas tiek izmantota siltumenerģijas ražošanai, laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim piemēro, ja Latvijas tirdzniecības apgabala mēneša vidējā elektroenerģijas cena elektroenerģijas biržā Nord Pool trīs mēnešus pārsniedz 208 euro par megavatstundu.
Iebildums
Lūdzam projekta 7., 8., 9. un 10. punktā svītrot vārdus un skaitļus "laikposmā no 1. oktobra līdz 30. aprīlim", ņemot vērā to, ka tas dublē Energoapgādes izmaksu atbalsta likuma 2. panta otrās daļas 1., 2., 3. un 5. punktā noteikto. Vienlaikus lūdzam attiecīgi precizēt projekta 23., 32., 40., 41., 42., 43., 44., 58. un 59. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
10. Atbalstu izmaksām par decentralizēto kurināmo, izņemot šo noteikumu  6.punktā norādītajā gadījumā, laikposmā no 1.oktobra līdz 30.aprīlim piemēro, ja mēneša vidējā kokskaidu granulu cena biomasas biržā Balt Pool trīs mēnešus pārsniedz 76 euro par megavatstundu.
Iebildums
Lūdzam pamatot projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (turpmāk – anotācija), kāpēc Energoapgādes izmaksu atbalsta likuma 2. panta otrās daļas 5. punktā paredzētā atbalsta piemērošana ir piesaistīta tikai kokskaidu granulu cenai, ņemot vērā to, ka atbalsts tiek piešķirts par patērētajām koksnes granulām, koksnes briketēm, malku, sašķidrināto naftas gāzi un dīzeļdegvielu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
11. Par enerģētikas politiku atbildīgā ministrija monitorē šo noteikumu 6. punktā7. punktā8. punktā ​​​​​​​, 9. punktā ​​​​​​​un 10. punktā noteiktos atbalsta piemērošanas perioda noteikšanas sliekšņus.
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 11. un 12. punktā lietoto vārdu savienojumu "atbalsta piemērošanas perioda noteikšanas sliekšņus" vai skaidrot anotācijā to nozīmi. Vēršam uzmanību uz to, ka laikposms, kurā būtu sniedzams atbalsts, ir noteikts Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 2. panta otrajā daļā. Konkrētos mēnešus, kad piemērojams atbalsts, noteiks Ministru kabinets saskaņā ar Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 2. panta trešo daļu. Savukārt piemērojamā atbalsta apmēru nosaka projekts. Ievērojot minēto, nav saprotams, kas ir atbalsta piemērošanas perioda noteikšanas sliekšņi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
20. Lietotājs, kura elektrificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, uzkrāj daudzdzīvokļu mājai piemēroto atbalstu maksas samazinājumam par patērēto elektroenerģiju, kas norēķinu periodā (kalendāra mēnesī) pārsniedz rēķina summu par mājsaimniecības patērēto elektroenerģiju.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 20. un 21. punktā un 94.3.3. un 94.3.4. apakšpunktā ietverto regulējumu un ar šāda regulējuma nepieciešamības pamatojumu papildināt anotāciju. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 3.2. apakšnodaļa paredz maksas samazinājumu par patērēto elektroenerģiju. No projektā ietvertā regulējuma izriet, ka mājsaimniecībai attiecīgais maksas samazinājums tiks piemērots tai izrakstītajā rēķinā. Vienlaikus projekts paredz, ka informācija par mājsaimniecībām, kurām piemērojams atbalsts, tiks saņemta katru mēnesi, tādējādi arī katru mēnesi tiks noteikts, kāds maksas samazinājums konkrētajai mājsaimniecībai piešķirams. Likuma 4. panta ceturtā daļa paredz, ka valsts kompensē energoapgādes komersantiem un pašvaldībām tādu kopējo atbalsta apmēru, kādu attiecīgajā periodā energoapgādes komersanti un pašvaldības piemērojušas mājsaimniecībām ar zemu un vidēji zemu ienākumu līmeni. No minētā izriet, ka energoapgādes komersantiem un pašvaldībām tiks kompensēta tā rēķina summas daļa, par kuru tika samazināta maksājamā summa mājsaimniecībai. Ievērojot minēto, nav saprotams, kādu atbalstu uzkrās lietotāji, kuriem pēc tam tas būs jāiemaksā Valsts kasē, ja sniegtais atbalsts ir maksas samazinājums, nevis, piemēram, kompensācijas izmaksa.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
29. Lietotājs, kura gazificētais objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, uzkrāj daudzdzīvokļu mājai piemēroto atbalstu maksas samazinājumam par patērēto dabasgāzi, kas norēķinu periodā (kalendāra mēnesī) pārsniedz rēķina summu par mājsaimniecības patērēto dabasgāzi.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 29. un 30. punktā un 95.3.3. un 95.3.4. apakšpunktā ietverto regulējumu un ar šāda regulējuma nepieciešamības pamatojumu papildināt anotāciju. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 3.3. apakšnodaļa paredz maksas samazinājumu par patērēto dabasgāzi. No projektā ietvertā regulējuma izriet, ka mājsaimniecībai attiecīgais maksas samazinājums tiks piemērots tai izrakstītajā rēķinā. Vienlaikus projekts paredz, ka informācija par mājsaimniecībām, kurām piemērojams atbalsts, tiks saņemta katru mēnesi, tādējādi arī katru mēnesi tiks noteikts, kāds maksas samazinājums konkrētajai mājsaimniecībai piešķirams. Likuma 4. panta ceturtā daļa paredz, ka valsts kompensē energoapgādes komersantiem un pašvaldībām tādu kopējo atbalsta apmēru, kādu attiecīgajā periodā energoapgādes komersanti un pašvaldības piemērojušas mājsaimniecībām ar zemu un vidēji zemu ienākumu līmeni. No minētā izriet, ka energoapgādes komersantiem un pašvaldībām tiks kompensēta tā rēķina summas daļa, par kuru tika samazināta maksājamā summa mājsaimniecībai. Ievērojot minēto, nav saprotams, kādu atbalstu uzkrās lietotāji, kuriem pēc tam tas būs jāiemaksā Valsts kasē, ja sniegtais atbalsts ir maksas samazinājums, nevis, piemēram, kompensācijas izmaksa.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
39. Šo noteikumu ietvaros ar decentralizēto kurināmo saprot elektroenerģiju, ko izmanto apkures nodrošināšanai, koksnes granulas, koksnes briketes, malku, sašķidrināto naftas gāzi un dīzeļdegvielu.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 2. panta otrās daļas 5. punktā vārdu savienojums "decentralizētais kurināmais" ir lietots neattiecinot to uz elektroenerģiju, kas tiek izmantota siltumenerģijas ražošanā, normatīvā regulējuma vienotas uztveršanas nolūkos, lūdzam svītrot projekta 39. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
45. Šo noteikumu 13. punktā minēto atbalstu sniedz elektroenerģijas tirgotāji, kas reģistrējušies elektroenerģijas tirgotāju reģistrā atbilstoši vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumiem enerģētikas nozarē.
Iebildums
Projekta 13. punktā paredzētais atbalsts ir Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 2. panta otrās daļas 3. punktā paredzētais atbalsts. Savukārt no Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 4. panta otrās daļas un 5. panta trešās daļas 3. punkta izriet, ka attiecīgo atbalstu piešķir pašvaldība. Ievērojot minēto, lūdzam pamatot anotācijā, ka projekta 45. punktā ietvertais regulējums nav pretrunā minētajām Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma normām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
48. Šo noteikumu 13.23., 33. un 34. punktā minētā atbalsta saņemšanai mājsaimniecības lietotājam, lietotājam, kura objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, kā arī lietotājam, kura objektā ir mājsaimniecības, nav jāpiesakās pie energoapgādes komersanta.
Iebildums
Ņemot vērā to, ka no Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 4. panta otrās daļas un 5. panta trešās daļas 3. punkta izriet, ka projekta 13. punktā paredzēto atbalstu piešķir pašvaldība, lūdzam izvērtēt projekta 48. punktā ietverto regulējumu, kas paredz, ka projekta 13. punktā paredzētā atbalsta saņemšanas nolūkos nav jāpiesakās pie energoapgādes komersanta.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
50.1. energoapgādes komersants par lietotājiem piegādāto elektroenerģiju, dabasgāzi un centralizēto siltumenerģiju līdz kārtējā kalendāra mēneša 15. datumam EIKIS iesniedz šādu informāciju par iepriekšējā mēnesī piemēroto atbalstu par patērēto elektroenerģiju, dabasgāzi vai centralizēto siltumenerģiju:
Iebildums
Lūdzam pamatot, ka no Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma izriet, ka valsts atbalsta saņemšanai izmantojama tikai energoresursu izmaksu kompensācijas informācijas sistēma. Vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmā daļa paredz, ka iesniegumu var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā, tostarp, elektroniski. Ievērojot minēto, iesnieguma iesniegšanu tikai konkrētajā informācijas sistēmā var noteikt tikai likumā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
50.6. ja Birojs konstatē, ka energoapgādes komersanta iesniegtais, šo noteikumu 50.4. apakšpunktā minētais rēķins ir kļūdains:
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 50.6. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka Administratīvā procesa likuma 59. panta pirmā daļa paredz, ka pēc administratīvās lietas ierosināšanas iestāde iegūst informāciju, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir nepieciešama, lai pieņemtu attiecīgo lēmumu. Lai iegūtu nepieciešamo informāciju un panāktu tiesisku, taisnīgu un efektīvu lietas izskatīšanu, iestāde pēc iespējas dod administratīvā procesa dalībniekiem norādījumus un ieteikumus. Ievērojot minēto, Būvniecības valsts kontroles biroja pienākums iegūt informāciju, kas nepieciešama valsts atbalsta piešķiršanai izriet no Administratīvā procesa likuma 59. panta.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
53. Ja Birojs konstatē energoapgādes komersantam vai lietotājam, kura objekts ir daudzdzīvokļu dzīvojamā māja, kurā ir mājsaimniecības, nepamatoti izmaksātu kompensāciju, tas pieņem lēmumu par nepamatoti izmaksātās kompensācijas atmaksāšanu.
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 53. un 54. punktu, ņemot vērā to, ka saskaņā ar Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 4. panta ceturtā daļa paredz, ka valsts kompensē energoapgādes komersantiem un pašvaldībām tādu kopējo atbalsta apmēru, kādu attiecīgajā periodā energoapgādes komersanti un pašvaldības piemērojušas mājsaimniecībām ar zemu un vidēji zemu ienākumu līmeni. Ievērojot minēto, lietotājiem netiek izmaksāts valsts atbalsts, tādējādi tie nevarēs atmaksāt nepamatoti izmaksātu valsts atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
62. Mājsaimniecības lietotājs var pārliecināties par mājsaimniecības atbilstību šo noteikumu 2. punktā noteiktajam atbilstoši Energoapgādes izmaksu atbalsta likumā noteiktajam.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 62. punktu, ņemot vērā to, ka tas ir deklaratīvs.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
65. Iesniegumu par atbalstu mājsaimniecībai iesniedz šo noteikumu 40., 41., 42., 43. un 44. punktā noteiktajā laikposmā.
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 65. punktu, ņemot vērā to, ka laika periods, kurā var pretendēt uz attiecīgo atbalstu, noteikts Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 2. panta otrajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
70. Pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā atrodas mājoklis, vai tās izveidota iestāde izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus, izmantojot administrēšanas lietojumprogrammu, un pieņem lēmumu par atbalsta mājsaimniecībai piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Uzskatāms, ka pašvaldība ir pieņēmusi labvēlīgu lēmumu, ja 30 darbdienu laikā pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas iesniedzēja iesniegumā norādītajā kredītiestādes maksājumu kontā ir ieskaitīts atbalsts mājsaimniecībai. Pašvaldības amatpersonas lēmumu vai faktisko rīcību par šā atbalsta piešķiršanu var apstrīdēt, iesniedzot augstākai amatpersonai attiecīgu iesniegumu, 30 dienu laikā pēc atbalsta mājsaimniecībai ieskaitīšanas kontā. Lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmajā daļā noteikto, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā — īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai. Ievērojot minēto, pašvaldībai ir pienākums pieņemt lēmumu mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas. Tādējādi atbalsta izmaksāšana 30 darbdienu laikā neatbilst Administratīvā procesa likumā noteiktajam termiņam. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 70. punkta otro teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
70. Pašvaldība, kuras administratīvajā teritorijā atrodas mājoklis, vai tās izveidota iestāde izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus, izmantojot administrēšanas lietojumprogrammu, un pieņem lēmumu par atbalsta mājsaimniecībai piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt. Uzskatāms, ka pašvaldība ir pieņēmusi labvēlīgu lēmumu, ja 30 darbdienu laikā pēc iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas iesniedzēja iesniegumā norādītajā kredītiestādes maksājumu kontā ir ieskaitīts atbalsts mājsaimniecībai. Pašvaldības amatpersonas lēmumu vai faktisko rīcību par šā atbalsta piešķiršanu var apstrīdēt, iesniedzot augstākai amatpersonai attiecīgu iesniegumu, 30 dienu laikā pēc atbalsta mājsaimniecībai ieskaitīšanas kontā. Lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 79. panta pirmā daļa paredz, ka administratīvo aktu var apstrīdēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, bet, ja rakstveidā izdotajā administratīvajā aktā nav norādes, kur un kādā termiņā to var apstrīdēt, — viena gada laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Savukārt faktiskās rīcības apstrīdēšanas kārtību nosaka Administratīvā procesa likuma 91. pants. Norādām, ka 30 dienu termiņš noteiktos gadījumos var pārsniegt Administratīvā procesa likumā paredzēto viena mēneša termiņu. Vienlaikus norādām, ka termiņš apstrīdēšanas iesnieguma iesniegšanai skaitāms no administratīvā akta spēkā stāšanās dienas, tādējādi nevar paredzēt, ka apstrīdēšanas iesniegumu var iesniegt 30 dienu laikā pēc atbalsta ieskaitīšanas kontā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 70. punkta trešo teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
72. Pašvaldība viena gada laikā pēc atbalsta mājsaimniecībai piešķiršanas var lemt par nepamatoti izmaksātā atbalsta mājsaimniecībai atgūšanu. Pašvaldība pieņem lēmumu par nepamatoti izmaksātā atbalsta mājsaimniecībai atgūšanu, ja tā konstatē, ka attiecīgais atbalsts mājsaimniecībai ir nepamatoti izmaksāts iesniedzēja vainas dēļ, jo viņš sniedzis nepatiesu vai nepilnīgu informāciju vai nav paziņojis par pārmaiņām, kas varētu ietekmēt tiesības uz šo atbalstu vai tā apmēru. Ja iesniedzējs neatlīdzina pārmaksāto summu labprātīgi, lēmumu izpilda tiesu izpildītājs Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, pamatojoties uz pašvaldības izpildrīkojumu.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 72. punkta pēdējo teikumu, ņemot vērā to, ka administratīvā akta piespiedu izpildes kārtību nosaka Administratīvā procesa likuma D daļa.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
73. Valsts kompensē pašvaldībām izdevumus 100 procentu apmērā par šo noteikumu 40., 41.​​​​​​​, 42.​​​​, 43. ​​​​​​​ un 44. punktā noteiktā atbalsta mājsaimniecībām sniegšanu.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 73. punktu, ņemot vērā to, ka tas dublē Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 4. panta ceturtajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
75. Šo noteikumu 7. un 10. punktā ​​​​​​​ minētajā atbalsta piemērošanas periodā pašvaldība var noteikt saviem darbiniekiem, kuri iesaistīti šo noteikumu 64. punktā ​​​​​​​ minētā iesnieguma izskatīšanas un lēmuma pieņemšanas procesā, piemaksu par citu pienākumu veikšanu papildus tiešajiem amata pienākumiem līdz 30 procentiem no mēnešalgas papildus Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 14. pantā noteiktajam maksimālajam piemaksu apmēram.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 75. punktu, ņemot vērā to, ka tas neatbilst Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, kas ir projekta izdošanas pamatā. Vienlaikus informējam, ka piemaksas pašvaldības darbiniekiem nosakāmas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
80. Mājsaimniecības atbilstību šo noteikumu 2. punktā ietvertajiem nosacījumiem veic EIKIS, kas ir valsts informācijas sistēma, kuras pārzinis ir Birojs.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 80. punktu, ņemot vērā to, ka tas dublē Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 6. panta pirmajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
81. EIKIS nosaka mājsaimniecības atbilstību šo noteikumu 2. punktā minētajam nosacījumam atbilstoši informācijai, kas ir pieejama PMLP sniegtajos datos, Valsts ieņēmumu dienesta sniegtajos datos, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras sniegtajiem datiem, kuru apjoms un saturs ir atbildīgo pārziņu kompetencē.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 81. punktu, jo tajā ietvertais regulējums izriet no Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 6. un 7. panta.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
82. EIKIS veic datu pārraidi un apmaiņu ar šādiem datu reģistru pārziņiem:
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 82. punktu, jo tajā ietvertais regulējums izriet no Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 7. panta astotās daļas. Vienlaikus lūdzam attiecīgi precizēt projekta 83. un 91. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
90.1. elektroenerģijas sadales sistēmas operators līdz mēneša sestajam datumam iesniedz EIKIS šo noteikumu 87. punktā norādīto informāciju;
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 90.1., 90.2. un 90.3. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka tajā ietvertais regulējums dublē projekta 87., 88. un 89. punkta ievaddaļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
90.4. EIKIS verificē šo noteikumu 87., 88. un 89. punktā  minētos datus pret Valsts adrešu reģistra datiem;
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 90.4., 90.5. un 90.6. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 6. panta otrā daļa paredz, ka Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 7. panta astotajā daļā minēto reģistru pārziņu datus, kas tiek iesniegti informācijas sistēmā, Būvniecības valsts kontroles birojs neverificē citos datu reģistros.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
92. Katru datu apstrādi EIKIS auditē. Auditācijas pierakstus glabā 24 mēnešus, nodrošinot tiem ierobežotu piekļuvi.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 92. punktu, ņemot vērā to, ka tas dublē Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 7. panta 10. daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
93. EIKIS uzkrātos personas datus par Latvijas Republikā deklarētajām un reģistrētajām personām un Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuriem Latvijas Republikā piešķirts pagaidu aizsardzības statuss, un kuriem Latvijas Republikā ir norādītā dzīvesvietas adrese, glabā 24 mēnešus un pēc tam tos dzēš.
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 93. punktu, ņemot vērā to, ka tas dublē Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 7. panta 11. daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
94. Datu apmaiņa starp elektroenerģijas sadales sistēmas operatoru un elektroenerģijas tirgotāju un rēķinu izrakstīšana notiek šādā kārtībā:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka no Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 4. panta otrās daļas un 5. panta trešās daļas 3. punkta izriet, ka projekta 13. punktā paredzēto atbalstu piešķir pašvaldība, lūdzam izvērtēt projekta 94. punktā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
97. Ja objekta pārvaldnieks neiesniedz centralizētās siltumapgādes komersantam šo noteikumu 96.1.2. un 96.2.2. apakšpunktā norādīto informāciju 96.1.2. ​​​​​​​un 96.2.2. apakšpunktā noteiktajā termiņā, centralizētās siltumapgādes komersantam ir tiesības nepiemērot šo noteikumu 33. un 34. ​​​​​​​punktā minēto atbalstu par objektam piegādāto siltumenerģiju.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt projekta 97. punktā ietvertā regulējuma atbilstību Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 4. panta pirmajā daļā energoapgādes komersantiem noteiktajam pienākumam.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
1.6. energoapgādes izmaksu kompensēšanas informācijas sistēmā (turpmāk – EIKIS) iekļaujamo informāciju, tās apjomu, apstrādes noteikumus, glabāšanas termiņus un piekļuves noteikumus, kā arī EIKIS auditācijas pierakstu uzglabāšanas, atklāšanas un izsniegšanas nosacījumus un kārtību.
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta 1.6. apakšpunktā minēto informācijas sistēmas nosaukumu atbilstoši Energoapgādes izmaksu valsts atbalsta likuma 2. panta ceturtajā daļā ietvertajam konkrētās informācijas sistēmas nosaukumam.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
64. Lai saņemtu šo noteikumu 40., 41., 42., 43. un 44. punktā noteikto atbalstu (turpmāk — atbalsts mājsaimniecībai), mājokļa īpašnieks, kopīpašnieks, īrnieks, tiesiskais valdītājs vai pārvaldnieks, kas apsaimnieko daudzdzīvokļu dzīvojamo māju ar individuālo siltumapgādes sistēmu, ne biežāk kā reizi mēnesī elektroniski, izmantojot pašvaldību e-pakalpojumu portālu www.epakalpojumi.lv, vai klātienē, izmantojot pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu SOPA (turpmāk — administrēšanas lietojumprogramma), elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), izmantojot oficiālo elektronisko adresi, vai pa pastu iesniedz pašvaldībai iesniegumu, kurā norāda iesniedzēja vārdu, uzvārdu, personas kodu, pārvaldnieka kontaktinformāciju un kredītiestādes vai pasta norēķinu sistēmas konta numuru, kurā ieskaitāms atbalsts mājsaimniecībai. Iesniegumā ietver pašapliecinājumu par attiecīgās apkures esību mājoklī un to, ka citi mājsaimniecības locekļi nav iesnieguši iesniegumu atbalsta saņemšanai par iesniegumā minēto mājokli, kā arī pašapliecinājumu par malkas iegādi šā panta trešajā daļā minētajā gadījumā. Iesniegumam pievieno šādus dokumentus:
Priekšlikums
Lūdzam projekta 64. punkta ievaddaļā precizēt vārdu savienojumu "šā panta trešajā daļā", ņemot vērā to, ka no projekta 64. punkta ievaddaļas nav izsecināms uz kādu tiesību normu ir ietverta atsauce.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
85.3. personas ienākumi euro  par pēdējo 24 pilno mēnešu periodu pirms nodokļu nomaksas;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt personas ienākumu apstrādes par pēdējo 24 pilno mēnešu periodu pirms nodokļu nomaksas nepieciešamību un šīs normas atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK noteikumi (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk - Datu regula) 5. panta 1. punkta c) apakšpunktā noteiktajam datu minimizēšanas principam.
Saskaņā ar projekta 2. punktu maksas samazinājumu kurināmajam ir tiesīgas saņemt mājsaimniecības, kuru vidējie ienākumi mēnesī pēdējo 12 mēnešu periodā uz vienu mājsaimniecības locekli nepārsniedz ienākumus, kas aprēķināti atbilstoši noteikumu ​pielikumā esošajai formulai. Ņemot vērā, ka nosakot tiesības saņemt maksas samazinājumu kurināmajam, izvērtē mājsaimniecības locekļu vidējos ienākumus mēnesī pēdējo 12 mēnešu periodā, lūdzam izvērtēt un attiecīgi papildināt anotāciju ar kādu nolūku nepieciešams apstrādāt personas ienākumus par pēdējiem 24 pilnajiem mēnešiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
88.3. dabasgāzestirgotāja, kas objektā sniedz elektroenerģijas tirdzniecības pakalpojumu, nosaukums un uzņēmuma reģistrācijas numurs.
Priekšlikums
Aicinām projekta 88.3. apakšpunktā vārdu "elektroenerģijas" aizstāt ar vārdu "dabasgāzes".
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
89. Siltumapgādes komersanti katru mēnesi līdz sestajam datumam EIKIS sniedz šādus datus, kas fiksēti mēneša pirmajā datumā:
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka projekta 87.4. un 88.3. apakšpunkts paredz, ka sniedzama informācija par pakalpojuma sniedzēja nosaukumu un uzņēmuma reģistrācijas numuru, aicinām izvērtēt nepieciešamību šādu regulējumu paredzēt arī attiecībā uz projekta 89. punktā minēto siltumapgādes komersantu.
Piedāvātā redakcija
-