Atzinums

Projekta ID
24-TA-541
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt vai sniegt skaidrojumu, kā noteikumu projekta 18. punktā ietvertais termiņš, līdz kuram sasniedzami attiecīgie rādītāji, atbilst noteikumu projekta 26. punktā noteiktajam maksimālajam termiņam, līdz kuram īsteno projektu (proti, 2024. gada 31. oktobris).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 25. punktu, norādot uz finansējuma saņēmēju, nevis finansējuma saņēmējiem (vai kā citādi atbilstoši precizējot normu), ņemot vērā, ka noteikumu projekta 13. punktā minēts tikai viens finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 27.2.2. apakšpunkts varētu būt subjektīvi interpretējams ("studijas pārsvarā notiek latviešu valodā"), aicinām precizēt vai anotācijā skaidrot normas tvērumu un piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 28. punktā noteikto, ka projekta iesniedzēji pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmējiem, lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 34. punkta 2. teikumu, norādot, ka finansējuma saņēmēji (nevis projekta iesniedzēji) slēdz sadarbības līgumu ar sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka pirmšķietami vārdi "izņemot dienesta viesnīcas" noteikumu projekta 39.1. apakšpunkta beigu daļā ir lieki un ietverti dubultā, jo jau ir ietverti sākuma daļā aiz vārda "infrastruktūras". Attiecīgi aicinām atbilstoši precizēt minēto normu vai sniegt skaidrojumu par minēto.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam izvērtēt un precizēt vai anotācijā skaidrot noteikumu projekta 52. punktā ietvertā termiņa atskaites punkta izvēli un tā nepieciešamību (proti, pienākums iesniegt infrastruktūras attīstības plānu paredzēts 30 darbdienu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās, nevis, piemēram, reizē ar projekta iesniegumu vai noteiktā termiņā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas vai vienošanās par projekta īstenošanas noslēgšanas). Vēršam uzmanību, ka projekta iesniegums hipotētiski var arī netikt iesniegts vai apstiprināts.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti norādām, ka normatīvā akta tekstā neietver informatīva rakstura norādes un skaidrojumus. Attiecīgi aicinām izvērtēt iespēju svītrot vārdus "lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā", tā vietā tos ietverot anotācijā, skaidrojot normas nepieciešamību. 
Papildus aicinām noteikumu projekta 58. punktā precizēt vai anotācijā skaidrot, kas domāts ar "publisko pārvaldi" (proti, vai domāta publiska persona v.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām izvērtēt, vai noteikumu projektā ietverts pilnīgs un pietiekams tiesiskais regulējums un, ja nepieciešams, veikt attiecīgus precizējumus vai papildinājumus noteikumu projektā. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta anotācijā dažviet ietverti skaidrojumi par konkrētiem pienākumiem vai tiesībām, kuri pirmšķietami neizriet no noteikumu projekta. Piemēram, bet ne tikai: "Projekta iesniedzēji, slēdzot sadarbības līgumu ar sadarbības partneri paredz pienākumu projekta sadarbības partnerim visā projekta dzīves ciklā ik gadu sagatavot pārskatu par papildinošas saimnieciskās darbības apjomu, un, ja sadarbības partneris konstatē, ka ir pārsniegts 20 procentu ierobežojums no infrastruktūras gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē vai ka veiktās investīcijas tiek izmantotas citai saimnieciskai darbībai, kas nav uzskatāma par papildinošu saimniecisku darbību, tad saskaņā ar noslēgto sadarbības līgumu noteiktajā termiņā iesniedz finansējuma saņēmējam ziņojumu par konstatēto pārkāpumu." Ievērojot, ka anotācijai ir vienīgi pamatojoša un skaidrojoša nozīme, aicinām izvērtēt un, ja nepieciešams, papildināt noteikumu projektu, ietverot tajā pilnīgu un pietiekamu tiesisko regulējumu. Alternatīvi aicinām anotācijā ietvertajos skaidrojumos konkrēti norādīt, no kādām noteikumu projekta normām vai citiem normatīvajiem aktiem izriet attiecīgie personu pienākumi vai tiesības.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām noteikumu projekta anotācijā sniegt skaidrojumu, kādēļ noteikumu projekta 28. punktā noteikts tieši šāds finansējuma saņēmēju un sadarbības partneru loks (proti, tieši valsts dibinātas augstākās izglītības iestādes un attiecīgās aģentūras), ņemot vērā, ka anotācijā skaidrojums par minēto, šķiet, nav sniegts. Alternatīvi aicinām izziņā precīzi norādīt, kur attiecīgais skaidrojums atrodams.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk