Atzinums

Projekta ID
22-TA-3075
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2012. gada 11. decembra noteikumi Nr. 867 "Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam" ir zaudējuši spēku 2022. gada 3. novembrī, proti, vienlaikus ar 2022. gada 6. oktobrī pieņemtā likuma "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" spēkā stāšanos. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta "Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei vidējam termiņam" (turpmāk – projekts) 55. punktu, kā arī papildināt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (turpmāk – anotācija) ar atbilstošu informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma pārejas noteikumu 53. punktā noteiktajam attiecīgais regulējums par Valsts prezidenta un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka mēnešalgu stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī. Līdz ar to projektā paredzētais attiecīgais regulējums nevar stāties spēkā pirms attiecīgo grozījumu Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā spēkā stāšanās. Ievērojot minēto, ja paredzēts, ka projekts stāsies spēkā pirms 2023. gada 1. janvāra, nepieciešams papildināt projekta VI nodaļu ar attiecīgu pārejas noteikumu.
Atbilstoši minētajam lūdzam precizēt arī anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punkts noteic, ka Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā norāda likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 1. punktu atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 18.1 panta ceturtajā daļā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta noteikumu projektos neveido nodaļas, kurās ir tikai viens punkts. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta II nodaļu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta V nodaļā (piemēram, projekta 24. , 25., 26., 27. un 28. punktā) paredzēto regulējumu atbilstoši projekta 1. un 2. pielikumā ietvertajam veidlapas nosaukumam, nepieciešamības gadījumā paredzot attiecīgus saīsinājumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka atbilstoši Būvniecības likuma 1. panta 3. punktā noteiktajam būve ir būvdarbu rezultātā radusies ar zemi vai gultni saistīta ķermeniska lieta (ēka vai inženierbūve), kurai ir nosakāms būves lietošanas veids. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 32.11. apakšpunktā vārdu "ēka" (attiecīgā locījumā), jo tas ir lieks.
Turklāt, ievērojot, ka Ceļu satiksmes likumā tiek lietots termins "operatīvais transportlīdzeklis", lūdzam precizēt projekta 32.11. apakšpunktā vārdus "operatīvais transports" (attiecīgā locījumā).
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka nav skaidrs, kas ir projekta 32.11. apakšpunktā minētās inženiertehniskās un tehnoloģiskās iekārtas, kā arī specializētās iekārtas, tādēļ lūdzam precizēt projekta 32.11. apakšpunktu vai papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Atbilstoši minētajam lūdzam precizēt arī projekta 1. pielikuma 9. punkta ievaddaļu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka projekta 38. punktā ir minēts Ministru kabineta lēmums, lūdzam izvērtēt projekta 38. punktā minēto vārdu "plānošanas dokumentā, normatīvā akta projekta anotācijā" un "plānošanas dokumentu vai normatīvā akta projektu" lietošanu un attiecīgi precizēt tos.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" tiek minēts termins "tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)".
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" tiek minēts termins "tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)", lūdzam attiecīgi precizēt projekta 48. punktā paredzēto regulējumu.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju) pievieno tiesību akta projektam, nevis attīstības plānošanas dokumenta projektam.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka Ministru kabinets izdod noteikumus, rīkojumus u.tml., bet Saeima pieņem likumus, lūdzam precizēt projekta 1. pielikuma 10. punktā minētos vārdus "apstiprinātiem normatīvajiem aktiem".
 
Piedāvātā redakcija
-