Atzinums

Projekta ID
24-TA-2008
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
09.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam  precizēt instrukcijas projekta 7.punkta redakciju, lai tā būtu skaidra un saprotama. Šobrīd no esošās redakcijas nav skaidrs, par kādu noteikumu projektu ir runa. Papildus vēršam uzmanību, ka turpmāk instrukcijas projektā ir lietots vārdu salikums "normatīvais regulējums".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt instrukcijas projekta 9.punktu, lai tas būtu saprotams. Šobrīd nav skaidrs, par kādu noteikto kārtību ir runa.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka instrukcija atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 73.panta pirmās daļas 2.punktam ir iekšējs normatīvais akts par ārējo normatīvo aktu vai vispārējo tiesību principu piemērošanu. Līdz ar to lūdzam izvērtēt, vai instrukcijas projekta 13.punkts atbilst instrukcijas tvērumam. Tāpat minētais ir attiecināms uz 12.punktu, jo komisijas sastāvā ir iekļaujami arī biedrību un nodibinājumu pārstāvji,  kuriem šis iekšējais normatīvais akts nav saistošs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Paredzēts, ka instrukcijas projekts būs attiecināms uz visām ministrijām, bet  instrukcijas projekta 13.1. apakšpunktā ir noteikts, ka komisijas darbība attiecas tikai uz Ekonomikas ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Labklājības ministrijas pieaugušo izglītības atbalsta pasākumiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt instrukcijas projektu vai skaidrot to anotācijā, jo šobrīd ir neskaidrs instrukcijas projekta tvērums.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Instrukcijas projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot instrukcijas projekta 15.punktu ar 3.punktu, jo no tā izriet, ka atbalsta pasākumu ieviešanā atbildīgās institūcijas  būs ministrijas. Līdz ar to nav saprotams 15.punkta ievadā lietotais vārds "ja".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā ir sniegta informācija, ka Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns (turpmāk - ANM) paredz reformu - izveidot un normatīvajā regulējumā nostiprināt ilgtspējīgu un sociāli atbildīgu atbalsta sistēmu pieaugušo izglītībai, iekļaujot darba devēja pienākumus izglītot savus darbiniekus un paredzot iespējas un tiesības darbiniekiem piedalīties izglītībā.  Lai īstenotu reformu tiek ieviesta Ministru kabineta instrukcija, kas nosaka darba devēja pienākumus, darbinieka tiesības un vispārīgo regulējumu, kas paredz ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstības reformas īstenošanu. Lūdzam precizēt sniegto informāciju. Vēršam uzmanību, ka instrukcija atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 73.panta pirmās daļas 2.punktam ir iekšējs normatīvais akts par ārējo normatīvo aktu vai vispārējo tiesību principu piemērošanu. Līdz ar to instrukcijas projekts ir saistošs šajā konkrētajā gadījumā tikai ministrijām. Savukārt iekļaut darba devēja pienākumus izglītot savus darbiniekus un paredzēt iespējas un tiesības darbiniekiem piedalīties izglītībā, var tikai ārējā normatīvajā aktā. Līdz ar to lūdzam vērtēt vai instrukcijas projekts nav pretrunā ANM noteiktajam.
Papildus nav saprotams, uz kādiem jauniem Ministru  kabineta noteikumiem attieksies instrukcija, ja jau šobrīd Izglītības likuma 14.panta 34.punktā  ir ietverts deleģējums noteikt atbalsta pasākumus darba devējiem darbinieku papildu izglītošanā, tai skaitā kritērijus šāda atbalsta saņemšanai un atbalsta pasākumu īstenošanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Ir sniegta informācija, ka projekts skars šo jomu, bet tālākie apakšpunkti nav aizpildīti. Lūdzam precizēt anotācijas 5.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 7.sadaļu atbilstoši vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā, jo projekts neietekmēs tikai Ekonomikas ministriju, bet gan visas projektā minētās ministrijas un institūcijas. Tāpat ir sniedzama informācija par administratīvo slogu, jo publiskai pārvaldei slogu rēķina sākot no 1 euro.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Ierosinām lietot vienotu terminoloģiju instrukcijas projektā, piemēram vienlaikus tiek lietots vārdu salikums "sagatavot atbalsta pasākumus" un "izstrādāt atbalsta pasākumus".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Ierosinām ietvert vispārīgu regulējumu un neatsaukties uz rīcības plānu "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam", lai vēlāk nav jāgroza instrukcija, jo rīcības plāns ir līdz 2027.gadam. No esošās redakcijas var uzskatīt, ka arī instrukcijas projekts ir terminēts.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Ierosinām 4. un 6.punktu apvienot, jo tie ir savstarpēji saistīti.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Ierosinām izvērtēt instrukcijas projekta 16.punkta ietveršanu instrukcijas projekta III nodaļā, lai vienuviet būtu regulējums par to, kas ir ietverams normatīvajā regulējumā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Priekšlikums
Ierosinām aizpildīt 6.2.apakšpunktu, jo tas nav aizpildīts.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikums
Ierosinām aizpildīt 6.3.apakšpunktu, jo tas nav aizpildīts.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk