Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
23-TA-3079
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, kā arī to, ka Ministru kabineta noteikumu projekta "Noteikumi par valsts izdevumu par cietušajam bērnam sniegto sociālās rehabilitācijas pakalpojumu atmaksas kārtību un apmēru" (turpmāk – projekts) 4. punktā paredzētais regulējums daļēji dublē Bērnu tiesību aizsardzības likuma (redakcijā, kas stāsies spēkā 2024. gada 1. jūlijā) (turpmāk – likums) 52. panta 1.1 daļas regulējumu, lūdzam to precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par projekta 5. punkta ievaddaļā un 16. punktā minētajiem informācijas sistēmas sasaistes līdzekļiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 9. punkta otro teikumu, jo tas ir deklaratīvs un līdz ar to lieks.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Likuma 52. panta 1.3 daļa noteic, ka likuma 52. panta 1.1 daļā minētie izdevumi atgūstami Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Līdz ar to, atgūstot likuma 52. panta 1.1 daļā minētos izdevumus, piemērojams tikai Administratīvā procesa likuma D daļā paredzētais regulējums.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 13. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 16. punktā noteiktais termiņš – no brīža, kad ir izveidots attiecīgs tehniskais risinājums – ir nenosakāms. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt iespēju precizēt projekta 16. punktu, aizstājot vārdus "no brīža, kad ir izveidots attiecīgs tehniskais risinājums" ar attiecīgu termiņu v.tml.
Atbilstoši minētajam lūdzam attiecīgi precizēt projekta 16. punkta otro teikumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Likuma 52. panta 1.3 daļa noteic, ka likuma 52. panta 1.1 daļā minētie izdevumi atgūstami Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Līdz ar to, atgūstot likuma 52. panta 1.1 daļā minētos izdevumus, piemērojams tikai Administratīvā procesa likuma D daļā paredzētais regulējums.
Vēršam uzmanību uz to, ka, piemēram, Administratīvā procesa likuma 358. panta trešā daļa noteic, ka, ja adresātam nelabvēlīgs administratīvais akts ir jāizpilda pašai iestādei, to izpilda pēc tam, kad beidzies šā akta apstrīdēšanas (pārsūdzēšanas) termiņš un tas nav apstrīdēts (pārsūdzēts) vai arī ir stājies spēkā tiesas spriedums, ar kuru adresāta pieteikums noraidīts.
Savukārt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšsadaļā norādīts, ka pēc lēmuma izdošanas personai ir 30 dienas, lai veiktu lēmumā norādītās summas atmaksu. 30 dienu termiņš ir noteikts ar mērķi veikt efektīvu finanšu atgūšanu. Līdz ar to šī informācija neatbilst Administratīvā procesa likumā paredzētajam regulējumam. Turklāt arī projekts neparedz šādu regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punkts noteic, ka Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā norāda likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektā paredzēto noteikumu 1. punktu atbilstoši likuma 52. panta 1.3 daļā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā tiek lietots termins "sociālās rehabilitācijas institūcija", "sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcija", "ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcija" un "sociālās rehabilitācijas pakalpojumi personas dzīvesvietā".
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 3.1. apakšpunktā minētos vārdus "sniegtā pakalpojuma dzīvesvietā vai iestādē pie pakalpojumu sniedzēja" un projekta 3.2. apakšpunktā minētos vārdus "pakalpojuma sniegšanu institūcijā" un attiecīgi precizēt tos vai papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt projekta 4. punktā paredzēto saīsinājumu "persona" un attiecīgi precizēt to, jo minētais saīsinājums tiek lietots arī citās projekta vienībās (piemēram, 5.2. un 7.1.1.2. apakšpunktā), bet neattiecas uz projekta 4. punktā minētajām personām.

Papildus vēršam uzmanību uz to, ka attiecīgais atmaksājamais izdevumu apmērs tiek norādīts projekta 9. punktā minētajā lēmumā, tādēļ projekta 4. punktā ietvertā atsauce uz projekta 3. punktu ir lieka.
 
Piedāvātā redakcija
-