Projekta ID
23-TA-2315Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projekta 7.punktu atbilstoši Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta ceturtajā daļā noteiktajam, paredzot atmaksātā publiskā finansējuma apmēru. Gadījumā, ja nav iespējams noteikt konkrētu atmaksu summu, lūdzam noteikt līdz kādai summai ir iespējams izmantot atmaksas, piemēram, kā tas ir noteikts Ministru kabineta 2023. gada 15. augusta noteikumu Nr. 463 "Programmas "Iespējkapitāla ieguldījumi" īstenošanas noteikumi" 5.2.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam mainīt iesniegšanas veidu, jo noteikumu projekta 54.punktā minēto informāciju pēc noslēguma maksājuma pieprasījuma apstiprināšanas nebūs iespējams iesniegt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pēc būtības izskatīt sabiedrības Altum sniegtos komentārus un ieteikumus par programmas īstenošanas ietvaru, kuri cita starpā nosūtīti arī š.g. 27. septembrī Ekonomikas ministrijas atbildīgajiem darbiniekiem. Komentāros vēršam uzmanību, ka nepieciešama skaidrība, pirmkārt, par programmas finanšu nosacījumiem un potenciālo sadalījumu starp atbalsta virzieniem un prioritārajām mērķa grupām; otrkārt, par sabiedrības Altum sadarbību ar Latvijas Zinātnes Padomi un Aizsardzības ministriju par projektu vērtēšanu un atzinumu sniegšanu; treškārt, inovāciju un duālo projektu vērtēšanas pieeju.
Papildus norādām, ka kapitāla atlaides piemērošanas metodikai ir jābūt pievienotai MK Noteikumu pielikumā, lai visām iesaistītajām pusēm, it īpaši klientiem, ir skaidri nosacījumi, t.sk. par to, kuri dati tiktu/ netiktu ņemti vērā rādītāju novērtēšanā.
Papildus norādām, ka kapitāla atlaides piemērošanas metodikai ir jābūt pievienotai MK Noteikumu pielikumā, lai visām iesaistītajām pusēm, it īpaši klientiem, ir skaidri nosacījumi, t.sk. par to, kuri dati tiktu/ netiktu ņemti vērā rādītāju novērtēšanā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Komisijas Regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī (Komisijas Regulas Nr. 651/2014 angliskajā versijā nosacījumi, kas ir attiecināmi uz ‘undertaking’, ir jāpārbauda/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī), lūdzam papildināt noteikumu projekta 2.11.3.apakšpunktu aiz vārdiem "saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu" iekļaujot iekavas "(vērtējot saistītas grupas līmeni").
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz MK noteikumu projekta 14. - 16.punkta nosacījumiem vēršam uzmanību, ka primārais pasākuma un projektu mērķis atbilstoši ES kohēzijas politikas atbalsta nosacījumiem ir jābūt inovatīvu produktu izstrāde, kura ietvaros var sniegt atbalstu arī duāla pielietojuma produktiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidru izpratni par to, kādi ir finansējuma saņēmēja un kādi ir gala saņēmējam pienākumi, rosinām precizēt, skaidri nosakot, kas nodrošina Aizsardzības ministrijas atzinuma saņemšanu, t.i., gala saņēmējs, piesakoties atbalstam, vai "Altum", kas vēršas Aizsardzības ministrijā, izvērtējot saņemto pieteikumu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 36.punktā uzskaitīti dokumenti un informācija, kas gala saņēmējam jāiesniedz, piesakoties atbalstam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka pretēji izziņā ietvertajai informācijai MK noteikumu projekts TAP netiek skaņots ar LZP. Lūdzam šo noteikumu projektu saskaņot TAP arī ar LZP vai sniegt informāciju, kādā veidā LZP ir iepazīstināta ar MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nav skaidrs MK noteikumu projekta 28.3.apakšpunkta nosacījums. Aicinām izvērtēt redakciju un precizēt, piemēram, vai šajā gadījumā domāts pieaugums.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai gala saņēmējam mazinātu administratīvo slogu pieteikuma sagatavošanā, lūdzam izvērtēt nepieciešamību gala saņēmējam, piesakoties atbalstam, iesniegt minēto eksperta atzinumu, kā arī precizēt, kāda eksperta atzinums ir nepieciešams, ņemot vērā noteikumu projekta 15.punkts jau paredz, ka nepieciešams Aizsardzības ministrijas atzinums.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu administratīvo slogu gan finansējuma saņēmējam, gan gala saņēmējiem, lūdzam izvērtēt šāda punkta/iesniedzamā dokumenta nepieciešamību vai noteikumu projektā salāgot informāciju par to, kurš Latvijas Zinātnes padomei lūdz sagatavot minēto atzinumu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 16. un 34. punkts paredz, ka sabiedrība “Altum” var lūgt Latvijas Zinātnes padomes atzinumu, ja rodas šaubas, ka biznesa projekta rezultātā tiks radīts inovatīvs produkts, vai ja rodas šaubas, ka biznesa projekta ietvaros ir iekļautas ar biznesa projekta mērķi saistītas pētniecības un attīstības darbības/aktivitātes, kas paredz nodrošināt prototipa vai inovatīva produkta izveidi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 45. punktā vārdus "ja citas valsts atbalsta programmas sniegtais atbalsts tiek finansēts no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem". Vēršam uzmanību, ka nepārklāšanās princips un dubultā finansējuma neiestāšanās nodrošināma gan saistībā ar jebkuriem citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, gan arī konkrētā projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros vienas un tās pašas darbības nevar tikt finansētas dubultā.
Līdztekus aicinām izvērtēt un skaidrot noteikumu projekta 45. punkta nepieciešamību, ņemot vērā, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumu Nr. 510 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi" 26.6. apakšpunktu, ieviešot līdzdalības fondus, akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija Altum" ir pienākums nodrošināt iekšējās kontroles sistēmu, kas paredz interešu konflikta novēršanu (tai skaitā ietverot attiecīgus apliecinājumus), un krāpšanas, korupcijas risku un dubultā finansējuma novēršanas mehānismu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktu normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Līdztekus aicinām izvērtēt un skaidrot noteikumu projekta 45. punkta nepieciešamību, ņemot vērā, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumu Nr. 510 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi" 26.6. apakšpunktu, ieviešot līdzdalības fondus, akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija Altum" ir pienākums nodrošināt iekšējās kontroles sistēmu, kas paredz interešu konflikta novēršanu (tai skaitā ietverot attiecīgus apliecinājumus), un krāpšanas, korupcijas risku un dubultā finansējuma novēršanas mehānismu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktu normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam EM uzmanību, ka RIS3 radītāju izvēlnē, kas š.g. jūlijā saskaņota starp EM, IZM, CFLA un VI un integrēti KPVIS ir iekļauti šādi RIS3 rādītāji:
-neto apgrozījums no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas;-
- komersanta eksports no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas.
Aicinām EM precizēt RIS3 rādītāju redakcijas. Pretējā gadījumā atšķirīgi rādītāji nebūs atrodami KPVIS un komersants nevares nodrošināt to noziņošanu.
-neto apgrozījums no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas;-
- komersanta eksports no projekta rezultāta ieviešanas saimnieciskajā darbībā vai komercializēšanas.
Aicinām EM precizēt RIS3 rādītāju redakcijas. Pretējā gadījumā atšķirīgi rādītāji nebūs atrodami KPVIS un komersants nevares nodrošināt to noziņošanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā pievienot informāciju par demarkācijas un dubultfinansējuma riska novēršanas nodrošināšanu ar citiem ES fondu pasākumiem vai Atveseļošanas fonda investīcijām, t.sk., ar 1.2.3.1. pasākuma "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" ietvaros sniegto atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 3.sadaļas 6.punkta otrajā rindkopā ir sniegta informācija par kopējā finansējuma izlietojumu pa gadiem, lūdzam attiecīgi svītrot tekstu “ES fondu 2021-2027”.
Piedāvātā redakcija
-
