Projekta ID
24-TA-2839Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
22.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas tekstu “Atsevišķa uzmanība jāpievērš sektorālajiem mākslīgā intelekta riskiem un iespējām, kuros būtu jāsekmē nozaru kompetenču stiprināšana, piemēram, DigiVes kā mākslīgā intelekta kompetences centrs veselības nozarē.”
precizēt šādā redakcijā:
“Atsevišķa uzmanība jāpievērš mākslīgā intelekta riskiem un iespējām sektoros un jāsekmē nozaru kompetenču stiprināšana mākslīgā intelekta jomā, piemēram, nākotnē attīstot SIA “Latvijas Digitālās veselības centrs” arī kā mākslīgā intelekta kompetences centru veselības nozarē."
precizēt šādā redakcijā:
“Atsevišķa uzmanība jāpievērš mākslīgā intelekta riskiem un iespējām sektoros un jāsekmē nozaru kompetenču stiprināšana mākslīgā intelekta jomā, piemēram, nākotnē attīstot SIA “Latvijas Digitālās veselības centrs” arī kā mākslīgā intelekta kompetences centru veselības nozarē."
Piedāvātā redakcija
“Atsevišķa uzmanība jāpievērš mākslīgā intelekta riskiem un iespējām sektoros un jāsekmē nozaru kompetenču stiprināšana mākslīgā intelekta jomā, piemēram, nākotnē attīstot SIA “Latvijas Digitālās veselības centrs” arī kā mākslīgā intelekta kompetences centru veselības nozarē."
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta anotācijas tekstu
“Šī likumprojekta izpratnē tiek definētas šādas prioritārās jomas (mainoties politikas prioritātēm, jomas var mainīties):
1) mākslīgā intelekta risinājumi iekšējai drošībai un aizsardzībai, mašīnredze;
2) valsts pārvaldes automatizācija, produktivitāte un personalizācija;
3) publiski pieejams nacionālais latviešu valodas lielais valodas modelis, tā lietojumi (LLM);
4)izglītības personalizācija;
5) veselības personalizācija.”
precizēt šādā redakcijā:
Centram noteiktas šādas prioritārās jomas mākslīgā intelekta risinājumu drošas un uzticamas lietošanas un attīstīšanas sekmēšanā (mainoties politikas prioritātēm jomas var mainīties):
1) iekšējā drošība un aizsardzība, mašīnredze;
2) valsts pārvaldes automatizācija, produktivitāte un personalizācija;
3) publiski pieejams nacionālais latviešu valodas lielais valodas modelis, tā lietojumi (LLM);
4) izglītība;
5) veselības aprūpe.
Piemēram, tāds termins, ka “veselības personalizācija” netiek lietots, tāpēc nav saprotama tā nozīme.
“Šī likumprojekta izpratnē tiek definētas šādas prioritārās jomas (mainoties politikas prioritātēm, jomas var mainīties):
1) mākslīgā intelekta risinājumi iekšējai drošībai un aizsardzībai, mašīnredze;
2) valsts pārvaldes automatizācija, produktivitāte un personalizācija;
3) publiski pieejams nacionālais latviešu valodas lielais valodas modelis, tā lietojumi (LLM);
4)izglītības personalizācija;
5) veselības personalizācija.”
precizēt šādā redakcijā:
Centram noteiktas šādas prioritārās jomas mākslīgā intelekta risinājumu drošas un uzticamas lietošanas un attīstīšanas sekmēšanā (mainoties politikas prioritātēm jomas var mainīties):
1) iekšējā drošība un aizsardzība, mašīnredze;
2) valsts pārvaldes automatizācija, produktivitāte un personalizācija;
3) publiski pieejams nacionālais latviešu valodas lielais valodas modelis, tā lietojumi (LLM);
4) izglītība;
5) veselības aprūpe.
Piemēram, tāds termins, ka “veselības personalizācija” netiek lietots, tāpēc nav saprotama tā nozīme.
Piedāvātā redakcija
Centram noteiktas šādas prioritārās jomas mākslīgā intelekta risinājumu drošas un uzticamas lietošanas un attīstīšanas sekmēšanā (mainoties politikas prioritātēm jomas var mainīties):1) iekšējā drošība un aizsardzība, mašīnredze;2) valsts pārvaldes automatizācija, produktivitāte un personalizācija;3) publiski pieejams nacionālais latviešu valodas lielais valodas modelis, tā lietojumi (LLM);4) izglītība;5) veselības aprūpe.