Projekta ID
24-TA-2633Atzinuma sniedzējs
Klimata un enerģētikas ministrija
Atzinums iesniegts
04.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Būvniecības valsts kontroles birojs (turpmāk – Birojs) izvērtējot Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – Ministrija) informatīvo ziņojumu “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” (turpmāk – Informatīvais ziņojums), tā pielikumus, savas kompetences ietvaros sniedz šādus iebildumus:
- Atbilstoši Informatīvā ziņojuma 3.pielikumā norādītajam tirgus uzraudzības iestāžu atbildību sadalījumam atbilstoši MI aktam (MK noteikumi, kuros transponētas attiecīgās Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas vai regulas prasības) Birojs nav iestāde, kas atbild par tirgus uzraudzības darbībām, kas saistīta ar produktiem, uz kuriem attiecas MI akts. Attiecīgi Birojs nav tirgus uzraudzības iestāde ar augsta riska MI sistēmām saskaņā ar MI akta 74.panta trešo punktu un Birojam kā tirgus uzraudzības iestādei nav noteikta tirgus uzraudzība atbilstoši Nacionālajā tirgus uzraudzības stratēģijā noteiktajām procedūrām MI akta tirgus uzraudzības jomā.
- Birojs papildus norāda, ka savus ziņošanas pienākumus, kas paredzēti Regulas 2019/1020 34.panta 4.punktā, pilda atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 98/70/EK (1998. gada 13. oktobris), kas attiecas uz benzīna un dīzeļdegvielu kvalitāti un ar ko groza Padomes Direktīvu 93/12/EEK. Savukārt attiecībā uz augsta riska MI sistēmām, kas saistītas ar produktiem, uz kuriem attiecas MI akta minētie tiesību akti, Birojs nav tirgus uzraudzības iestāde, kas atbild par tirgus uzraudzības darbībām šī MI akta tvērumā (MI akta I pielikuma A iedaļā uzskaitītie Savienības saskaņošanas tiesību akti).
Ņemot vērā iepriekš minēto Birojs lūdz Ministriju svītrot Biroju no Informatīvā ziņojuma Nobeiguma jautājumu 5.punkta un MK sēdes protokollēmuma projekta 5.punkta.
- Atbilstoši Informatīvā ziņojuma 3.pielikumā norādītajam tirgus uzraudzības iestāžu atbildību sadalījumam atbilstoši MI aktam (MK noteikumi, kuros transponētas attiecīgās Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas vai regulas prasības) Birojs nav iestāde, kas atbild par tirgus uzraudzības darbībām, kas saistīta ar produktiem, uz kuriem attiecas MI akts. Attiecīgi Birojs nav tirgus uzraudzības iestāde ar augsta riska MI sistēmām saskaņā ar MI akta 74.panta trešo punktu un Birojam kā tirgus uzraudzības iestādei nav noteikta tirgus uzraudzība atbilstoši Nacionālajā tirgus uzraudzības stratēģijā noteiktajām procedūrām MI akta tirgus uzraudzības jomā.
- Birojs papildus norāda, ka savus ziņošanas pienākumus, kas paredzēti Regulas 2019/1020 34.panta 4.punktā, pilda atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 98/70/EK (1998. gada 13. oktobris), kas attiecas uz benzīna un dīzeļdegvielu kvalitāti un ar ko groza Padomes Direktīvu 93/12/EEK. Savukārt attiecībā uz augsta riska MI sistēmām, kas saistītas ar produktiem, uz kuriem attiecas MI akta minētie tiesību akti, Birojs nav tirgus uzraudzības iestāde, kas atbild par tirgus uzraudzības darbībām šī MI akta tvērumā (MI akta I pielikuma A iedaļā uzskaitītie Savienības saskaņošanas tiesību akti).
Ņemot vērā iepriekš minēto Birojs lūdz Ministriju svītrot Biroju no Informatīvā ziņojuma Nobeiguma jautājumu 5.punkta un MK sēdes protokollēmuma projekta 5.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Klimata un enerģētikas ministrija iebilst pret informatīvā ziņojuma "Nobeiguma jautājumi" 5. punktu. Pamatojumu, lūdzu, skatīt pie Klimata un enerģētikas ministrijas iebilduma par Ministru kabineta protokollēmuma 5. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Klimata un enerģētikas ministrija iebilst pret Ministru kabineta protokollēmuma 5. punktā Būvniecības valsts kontroles biroja (turpmāk - Birojs) minēšanu kā atbildīgo tirgus uzraudzības iestādi, jo Birojs nav minēts informatīvā ziņojuma 3. pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Klimata un enerģētikas ministrija lūdz sniegt skaidrojumus, kas konkrēti ir jāizvērtē saistībā ar informatīvā ziņojumā minēto normatīvo regulējumu saistībā ar Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu. Ministrija ir atbildīga par degvielas tirgus kvalitātes uzraudzības politikas plānošanu, un dotajā brīdī Saeimā 2. lasījumam tiek sagatavots likumprojekts "Transporta enerģijas likums" un dažādās saskaņošanas stadijās ir vairāki pakārtotie tiesību akti. Līdz ar to Ministrija, iepazīstoties ar Mākslīgā intelekta aktu un informatīvo ziņojumu, nav spējusi identificēt konkrētas normas, kas attiecas uz degvielas tirgus kvalitāti, neskatoties uz to, ka Birojs veic tirgus uzraudzību saskaņā ar Nacionālo tirgus uzraudzības stratēģiju. Lūdzam, sniegt arī piemērus labākas izpratnes veidošanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Valsts vides dienests (turpmāk – VVD) izskatīja informatīvā ziņojuma projektu “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” (24-TA-2633) un sniedz priekšlikumu:
VVD praksē neveic tirgus uzraudzību. VVD pamatfunkcija un darbības mērķis ir nodrošināt, lai tiktu ievēroti normatīvie akti vides aizsardzības jomā. VVD veic ķīmisko vielu un maisījumu kontroli ražošanā un profesionālā lietošanā un tirgus uzraudzībā VVD iesaistīts pastarpināti.
VVD aicināja Ekonomikas ministriju izvērtēt iespēju izslēgt VVD no tirgus uzraudzības iestāžu saraksta un Nacionālās tirgus uzraudzības stratēģijas 2022. – 2026. gadam. Ņemot vērā, ka VVD nesaskata savu kompetenci tirgus uzraudzībā un Mākslīgā intelekta akta tvērumā, ierosinām svītrot VVD no iestāžu saraksta, kas atbildīgas par tirgus uzraudzību (ziņojuma projekta 2. pielikums).
VVD praksē neveic tirgus uzraudzību. VVD pamatfunkcija un darbības mērķis ir nodrošināt, lai tiktu ievēroti normatīvie akti vides aizsardzības jomā. VVD veic ķīmisko vielu un maisījumu kontroli ražošanā un profesionālā lietošanā un tirgus uzraudzībā VVD iesaistīts pastarpināti.
VVD aicināja Ekonomikas ministriju izvērtēt iespēju izslēgt VVD no tirgus uzraudzības iestāžu saraksta un Nacionālās tirgus uzraudzības stratēģijas 2022. – 2026. gadam. Ņemot vērā, ka VVD nesaskata savu kompetenci tirgus uzraudzībā un Mākslīgā intelekta akta tvērumā, ierosinām svītrot VVD no iestāžu saraksta, kas atbildīgas par tirgus uzraudzību (ziņojuma projekta 2. pielikums).
Piedāvātā redakcija
Svītrot VVD no saraksta.
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Valsts vides dienests (turpmāk – VVD) izskatīja informatīvā ziņojuma projektu “Par Mākslīgā intelekta akta prasību ieviešanu” (24-TA-2633) un sniedz priekšlikumu:
VVD praksē neveic tirgus uzraudzību. VVD pamatfunkcija un darbības mērķis ir nodrošināt, lai tiktu ievēroti normatīvie akti vides aizsardzības jomā. VVD veic ķīmisko vielu un maisījumu kontroli ražošanā un profesionālā lietošanā un tirgus uzraudzībā VVD iesaistīts pastarpināti.
VVD aicināja Ekonomikas ministriju izvērtēt iespēju izslēgt VVD no tirgus uzraudzības iestāžu saraksta un Nacionālās tirgus uzraudzības stratēģijas 2022. – 2026. gadam. Ņemot vērā, ka VVD nesaskata savu kompetenci tirgus uzraudzībā un Mākslīgā intelekta akta tvērumā, ierosinām svītrot VVD no iestāžu saraksta, kas atbildīgas par tirgus uzraudzību (ziņojuma projekta 2. pielikums).
VVD praksē neveic tirgus uzraudzību. VVD pamatfunkcija un darbības mērķis ir nodrošināt, lai tiktu ievēroti normatīvie akti vides aizsardzības jomā. VVD veic ķīmisko vielu un maisījumu kontroli ražošanā un profesionālā lietošanā un tirgus uzraudzībā VVD iesaistīts pastarpināti.
VVD aicināja Ekonomikas ministriju izvērtēt iespēju izslēgt VVD no tirgus uzraudzības iestāžu saraksta un Nacionālās tirgus uzraudzības stratēģijas 2022. – 2026. gadam. Ņemot vērā, ka VVD nesaskata savu kompetenci tirgus uzraudzībā un Mākslīgā intelekta akta tvērumā, ierosinām svītrot VVD no iestāžu saraksta, kas atbildīgas par tirgus uzraudzību (ziņojuma projekta 2. pielikums).
Piedāvātā redakcija
Svītrot VVD no saraksta.