Atzinums

Projekta ID
23-TA-2265
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
30.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 22.4. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā "Valsts zemes dienesta Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas šo noteikumu 7.3. un 9.2.2. apakšpunktā minētos atvērtos datus, kas publicēti Latvijas Atvērto datu portālā." Kā jau norādījām iepriekšējā iebildumā - Valsts darba inspekcijai tās funkciju un uzdevumu izpildes nodrošināšanai nepieciešamie Adrešu reģistra dati ir jāiegūst no Latvijas Atvērto datu portāla, kas nozīmē to, ka šos datus Valsts zemes dienests nesniegs Valsts darba inspekcijai, bet Valsts darba inspekcija tos iegūs pati.
 
Piedāvātā redakcija
22.Informācijas sistēmā iekļaujamos datus iegūst no:
22.4. Valsts zemes dienesta Valsts adrešu reģistra informācijas sistēmas šo noteikumu 7.3. un 9.2.2. apakšpunktā minētos atvērtos datus, kas publicēti Latvijas Atvērto datu portālā.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā Valsts pārvaldes iekārtas likuma 55.panta otrajā daļā un 54.panta trešajā daļā noteikto un likuma pilnvarojumā noteikto, ka nosakāma datu apstrādes kārtība (tātad procesuālās normas), proti, nedublēt tiesību normas par iestāžu tiesībām saņemt informāciju bez maksas.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu tādu tiesību normu ietveršanu projektā, kas jau ir noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulā (ES) 2016/679 par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk – Datu regula), lūdzam pārskatīt projekta saturu, aktualitāti un atbilstību spēkā esošajiem tiesību aktiem un atbilstoši precizēt projektu kopumā. 
Atbilstoši Datu regulas 15.pantā noteiktajam datu subjektam ir tiesības saņemt no pārziņa apstiprinājumu par to, vai attiecībā uz datu subjektu tiek vai netiek apstrādāti personas dati, un, ja tiek, datu subjektam ir tiesības piekļūt attiecīgajiem datiem un saņemt Datu regulas 15.panta 1. un 2.punktā noteikto informāciju. Vēršam uzmanību, ka Datu regula ir tieši piemērojama un datu subjekta piekļuves tiesības jau noteic Datu regulas 15.pants, no kā saprotams, ka nacionālajā normatīvajā aktā nav nepieciešams atkārtoti tās noteikt. Skaidrojam, ka nacionālajā normatīvajā aktā var noteikt tikai kārtību, kādā var tikt realizētas šīs tiesības, līdz ar to aicinām izslēgt projekta 23.1.apakšpunktu. Vienlaikus šajā kontekstā īpaši uzsveram, ka, ja projektā tiek saglabātas normas, kas pēc būtības dublē Datu regulā ietverto regulējumu, tad pastāv Datu regulas normu pārinterpretācijas risks, kā arī tiek apdraudēta Datu regulas tiešā piemērošana, kas ir pretrunā Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantam.
(iebildums no Tieslietu ministrijas Nozaru politikas departamenta)
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Paredzēta šajā apakšpunktā noteikto ziņu saņemšana no Uzņēmumu reģistra.
Ja ar šajā punktā noteikto ir paredzētas ziņas par personām, kuras pilnvarotas pārstāvēt dalībvalsts kapitālsabiedrību darbībās, kas saistītas ar filiāli, tad par šā punkta iekļaušanu nav iebildumu.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Uzņēmumu reģistrā netiek apstrādātas citas ziņas par ārvalsts komersantu vai organizāciju pārstāvjiem, līdz ar to šādu ziņu sniegšana no Uzņēmumu reģistra nav iespējama un līdz ar to regulējumā nav iekļaujama.
Piedāvātā redakcija
-