Atzinums

Projekta ID
22-TA-2915
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
1.Lūdzam precizēt projekta 7.punkta saturu, paredzot maksimālo rindu skaitu, kādā gājējiem atļauts pārvietoties pa brauktuves malu. 

2. No projekta 8.punkta svītroti vārdi "sporta vai atpūtas", kaut gan projekta anotācijā šāds skaidrojums saglabāts. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt projektu.

3. Projekta anotācijā nav iekļauts skaidrojums, kādēļ tiek precizēta projekta 9.punktā iekļautā kārtība, kādā turpmāk gājējiem jāpārvietojas pa brauktuves malu vai nomali ārpus apdzīvotām vietām. Lūdzam papildināt anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 18.3. apakšpunkta redakcija faktiski netiek grozīta, svītrot to no projekta. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 82. punkta redakcija faktiski netiek grozīta, svītrot to no projekta.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Nav viennozīmīgi saprotama projekta autora piedāvātā redakcija, tādēļ, lūdzam precizēt, kādiem apstākļiem jāpiepildās, lai velosipēda vadītājs varētu braukt pa brauktuvi visā platumā.  Skatīt  Ministru kabineta 2015.gada 2.jūnija noteikumu Nr.279 "Ceļu satiksmes noteikumi" 139.punktu, proti, dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes stacijās un stāvvietās gājējiem, velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītājiem atļauts pārvietoties pa ietvēm un pa brauktuvi visā tās platumā. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļā "Gājēju drošība" pēdējā rindkopā svītrot vārdus "un kustība pa ceļu, kas apzīmēts ar ātrgaitas ceļa zīmi ", jo Ceļu satiksmes noteikumu 18.3. apakšpunkta redakcija, kas ir ietverta projektā, ir identiska spēkā esošajai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Izvērtēt iespēju papildināt projektu ar normām, kas skaidri noteiktu, ka ar velosipēdiem un elektroskrejriteņiem nav atļauts:
- braukt pa pretējā virziena brauktuvi;
- braukt pa velojoslu pretēji kustības virzienam blakus esošajā brauktuvē, izņemot gadījumus, kad velojosla atdalīta no pārējās brauktuves ar 920. vai 925. ceļu apzīmējumu vai ar paaugstinātu apmali un attiecīgais braukšanas virziens ir norādīts ar 937. ceļa apzīmējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Nav viennozīmīgi saprotams projekta 11.punktā ietvertais skaidrojums "(ekskursijas, gājieni u.c.)", jo projekta anotācijā tas arī nav atrunāts. Vienlaikus nav skaidrots, kas ir speciāls augstas redzamības apģērbs. Ievērojot noteikumos lietoto terminoloģiju, aicinām projekta 11. un 12. punktā  aizstāt vārdus "speciālā augstas redzamības apģērbā" ar vārdiem "atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem", kā arī skaidrot projekta anotācijā 11.punktā ietvertos vārdus "ekskursijas, gājieni u.c.)". 
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Projekta 2.pielikumā minētie lielumi attiecas uz sastāviem ar vienu piekabi, savukārt projekta 9.punktā  tiek noteikts, ka ja saņemta attiecīga lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu  atļauja, automobilim ir atļauts vilkt divas piekabes (puspiekabi un piekabi). Lūdzam 2.pielikumā noteikt lielumus sastāviem ar 2 piekabēm. 
Ja noteikumi tiek papildināti ar 179.1 punktu, vienlaikus jāpapildina noteikumu 180.8.punkts ar atsauci uz 179.1 punktu, proti:
- vairāk par vienu piekabi, izņemot šo noteikumu 179. un 179.1 punktā minēto gadījumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Gājēju drošība"lūdzam precizēt otrās rindkopas tekstu "ir atļauts pārvietoties pa brauktuves malu vienā rindā pārvietoties arī vairāk nekā vienā rindā".
Piedāvātā redakcija
-