Atzinums

Projekta ID
24-TA-1210
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
07.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību uz to, ka Ceļu satiksmes likuma 43.1 panta pirmajā daļā ir paredzēts, ka transportlīdzekļu vadītāju izdarītie administratīvie pārkāpumi tiek reģistrēti Sodu reģistrā. Savukārt pārkāpumu uzskaites punkti — transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Līdz ar to transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra ir iekļaujama informācija tikai par izdarīto pārkāpumu, nevis par piemēroto sodu par attiecīgo pārkāpumu. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta "Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra noteikumi" (turpmāk – projekts) 7.3. apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.2. un 2.3. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projekta tekstu raksta, ievērojot valsts valodas literārās un gramatiskās normas, juridisko terminoloģiju un pareizrakstības prasības, kā arī normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes.
Savukārt Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta pirmajā daļā ir minēta informācija par fiziskajai personai piederošu transportlīdzekli, identificējot personas datus, fiziskajai personai reģistrētiem pārkāpumu uzskaites punktiem, juridiskajai personai piederošu speciālo militāro transportlīdzekli un tā piekabi, kā arī speciālo militāro tehniku un tās piekabi, bet projekta 14. punkta ievaddaļā ir minēta informācija par fiziskajai personai piederošu, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli vai kuģošanas līdzekli, un projekta 16. punkta ievaddaļā ir minēta informācija par juridiskajai personai piederošu speciālo militāro transportlīdzekli un speciālā militārā transportlīdzekļa piekabi, par tiesībsargājošo iestāžu transportlīdzekļiem, tostarp iestāžu, kuru amatpersonas veic kriminālprocesu vai operatīvo darbību.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 14. un 16. punkta ievaddaļu atbilstoši Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta pirmajā daļā ietvertajam regulējumam, vienlaikus nedublējot to.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tieslietu ministrija lūdz precizēt projekta 14.2., 15.1. un 16.1. apakšpunktu atbilstoši Tieslietu ministrijas 25.06.2024. un 16.08.2024. atzinumā norādītajam vai anotācijā norādīt, ar ko valsts pārvaldes iestādes atšķiras no institūcijām projekta izpratnē. 
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atkārtoti izvērtēt Tieslietu ministrijas 25.06.2024. un 16.08.2924. atzinumā minēto iebildumu par to, ka pārkāpumu uzskaities punkti tomēr nav uzskatāmi par informāciju, kas ietilpst personas vadīšanas tiesību tvērumā (sk. arī projekta 4.16. apakšpunktu). Lūdzam izvērtēt iespēju informāciju par pārkāpumu uzskaites punktiem ietvert citā projekta vienībā (nodaļā, punktā) vai papildināt projektu ar jaunu nodaļu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Ņemot vērā Vispārīgās datu aizsardzības regulas 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktā nostiprināto likumīguma, godprātības un pārredzamības principu, lūdzam dzēst teikumu: "Ja Reģistra pārzinim būs nepieciešams apstrādāt vēl citus fizisko personu datus, Reģistra pārzinis tos identificēs datu apstrādes nepieciešamības brīdī (datu apstrādes nepieciešamība ir atkarīga no normatīvajos aktos ietvertā regulējuma un Reģistra funkcionalitātes)". Norādām, ka datu apstrādes noteikumi, tai skaitā reģistrā apstrādājamie personas dati, ir nosakāmi tiesību aktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk