Atzinums

Projekta ID
23-TA-1215
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
02.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot lēmuma projekta 3. punkta pirmo teikumu, ņemot vērā, ka no noteikumu projekta jau izriet attiecīgs regulējums un nav nepieciešams vēl atsevišķi paust atbalstu šādam risinājumam, turklāt attiecīgu atbalstu plānots paust arī Ministru kabineta rīkojuma projekta "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 4. februāra rīkojumā Nr. 62 "Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība"" (23-TA-2324) 4. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt skaidru tiesību normu izklāstu, sākotnēji paredzot, kāds ir 15.1.1. specifiskā atbalsta mērķa mērķis, secīgi paredzot, ka minēto specifiskā atbalsta mērķi īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases kārtībā, jo šobrīd nav saprotams, vai minēto specifiskā atbalsta mērķi paredzēts sasniegt ar vairākām atlases kārtās un vai pilnībā sakrīt šī mērķa un konkrētās atlases mērķis.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam salāgot noteikumu projekta 10.4. apakšpunktu ar 10. punkta ievaddaļu, kā arī nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta 10. punktu mazaizsargāto mājsaimniecību centralizētās siltumapgādes atlases ietvaros sasniedzamajiem rezultāta rādītājiem un to vērtībām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projektā ietverto Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumu Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" 2. pielikumu, kas pirmšķietami nesatur vispārsaistošus uzvedības noteikumus (tiesību normas), bet gan vienīgi skaidrojumu, proti, informācijas kopumu (tostarp arī iekopētu likuma regulējumu, skaidrojumu par uzraudzības kārtību u.tml., kas neattiecas uz maksājuma metodoloģiju u.tml.). Ierosinām attiecīgo informāciju ietvert noteikumu projekta anotācijā, savukārt noteikumu projektā paredzēt vienīgi tiesību normas - prasības, nosacījumus u.c. saistībā ar fiksētās summas maksājumu, tostarp apmēriem u.tml., nepieciešamības gadījumā atsaucoties uz Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši noteikumu projektam mazaizsargāto mājsaimniecību centralizētās siltumapgādes atlases ietvaros atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas ir šobrīd norādītas identiski, tomēr pēc būtības energoresursu cenu kāpuma kompensēšana un enerģijas izmaksu segšana varētu būt atbalstāmās darbības, savukārt izdevumus veido konkrētas izmaksu pozīcijas, kas atbilst izdevumiem, kuri rodas attiecīgo atbalstāmo darbību ietvaros, piemēram, enerģijas izmaksas (vai to daļa) un energoresursu cenu kāpuma kompensācija v.tml.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 32. un 33. punktā pieturzīmi iekavas aizstāt ar pieturzīmi domuzīme, jo iekavās ietvertais teksts ir būtisks tiesību normas piemērošanā. Norādām, ka iekavās ietvertie skaidrojumi un precizējumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projektu, nodrošinot, ka ir konsekventi skaidri nodalīts regulējums, kas attiecas uz 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa  un 15.1.1. specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu. Norādām, ka vairākos gadījumos noteikumu projektā, tai skaitā 58. punktā u.c., tekstuāli regulējums ir attiecināms uz abu minēto specifisko atbalsta mērķu īstenošanu, kas varētu būt pretrunā ar attiecīgā regulējuma mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projekta 35. punktā nodrošināt, ka ir atrunāti visi šajā punktā (attiecīgo noteikumu 2. pielikumā) lietotie saīsinājumi pirmajā to lietošanas reizē, piemēram, CSP (lūdzam arī izvairīties no abreviatūru lietošanas, kuras nav vispārzināmas), Darbības programma, Regula u.tml.
Piedāvātā redakcija
-