Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
24-TA-1897
Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
08.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No Ceļu satiksmes likuma VI1 nodaļas un 1. panta 22.1 apakšpunktā minēto Regulu mērķa izriet, ka intelektiskā transporta sistēmā tiks apstrādāti personas dati un tie apstrādājami saskaņā ar personas datu apstrādi regulējošajiem normatīvajiem aktiem.

Noteikumu projekta 24. un 25. punktā noteikts, ka dati apstrādājami anonimizētā vai pseidonimizētā veidā. Ja dati tiek apstrādāti anonimizētā veidā un no datiem nav iespējams identificēt fizisku personu, tad uz šādu datu apstrādi nav attiecināmas Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) prasības. Savukārt, saskaņā ar Datu regulas 4. panta 5. punktu, pseidonimizācija ir personas datu apstrāde, ko veic tādā veidā, lai personas datus vairs nav iespējams saistīt ar konkrētu datu subjektu bez papildu informācijas izmantošanas, [..], kas nozīmē, ka pseidonimizētu datu apstrādei tiek piemērotas Datu regulas prasības.
No noteikumu projekta un anotācijas neizriet skaidra informācija par to, kādos gadījumos pārzinis datus apstrādās anonimizētus un kādos gadījumos pseidonimizētus datus.
Ievērojot minēto, noteikumu projekta VI nodaļa precizējama, lai no tās būtu nepārprotami skaidrs, kuros gadījumos dati tiks anonimizēti un kuros gadījumos dati tiks pseidonimizēti (kuri ir tie nolūki, kurus var sasniegt ar pseidonimizietiem datiem).

Papildus lūdzam precizēt noteikumu projekta 23. punktu, jo tai nav redzamas juridiskās slodzes. Proti, personai ir jāievēro normatīvie akti neatkarīgi no tā, vai tas tieši ir norādīts tās darbības jomu regulējošā speciālajā normatīvajā aktā. Turklāt nav saprotams, kāpēc ir izdarīta atsauce uz Fizisko personu datu aizsardzības likuma konkrētu pantu, kas ir vispārīgs, bet nav atsauces uz citiem Fizisko personu datu apstrādes likuma pantiem vai Vispārīgo datu aizsardzības regulu.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 22. punktu, izstrādājot anotāciju ir jāņem vērā sagatavotās vadlīnijas un tajā ietvertās rekomendācijas.

Ņemot vērā, ka noteikumu projekta VI nodaļa attiecas uz personas datu aizsardzību, Inspekcija aicina izstrādāt anotācijas 8.1.13. sadaļu atbilstoši Valsts kancelejas izstrādātajām vadlīnijām “Vadlīnijas tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā”  (https://www.mk.gov.lv/sites/mk/files/media_file/tap_anotacija_vadlinijas.pdf).  

Īpaši lūdzam norādīt, kas, kādiem nolūkiem un kādā apjomā apstrādās personas datus, arī tad, ja šo pienākumu noteic Eiropas Savienības regulējums un tāpēc noteikumu projektā atbilstošās tiesību normas nav ietvertas.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk