Projekta ID
25-TA-61Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
11.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā norādīts, ka, lai nodrošinātu dalībnieku iespējamo iesaisti formālajā izglītībā, izglītības pakalpojumu sniedzējiem būs jāiesniedz pašvadītās mācīšanās pieejas izglītības programmu cikla sasniedzamo mācīšanās rezultātu atbilstības izvērtējums attiecībā pret Latvijas Kvalifikāciju ietvarstruktūras 5. līmeņa kvalifikācijām IKT jomā par katru izglītības programmu.
Lūdzam precizēt vai skaidrot anotācijā, ka šī prasība attiecas uz izglītības programmu cikla noslēgumu (pēc izglītības programmu cikla pabeigšanas), tādējādi nodrošinot iespēju mācību dalībniekiem atzīt ārpus formālās izglītības iegūtās prasmes un turpināt izglītību formālajā izglītībā, lai iegūtu kvalifikāciju. Iniciatīvas ietvaros apgūstamais izglītības programmu cikls ir neformālā izglītība.
Lūdzam precizēt vai skaidrot anotācijā, ka šī prasība attiecas uz izglītības programmu cikla noslēgumu (pēc izglītības programmu cikla pabeigšanas), tādējādi nodrošinot iespēju mācību dalībniekiem atzīt ārpus formālās izglītības iegūtās prasmes un turpināt izglītību formālajā izglītībā, lai iegūtu kvalifikāciju. Iniciatīvas ietvaros apgūstamais izglītības programmu cikls ir neformālā izglītība.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
91.103. izglītības pakalpojumu sniedzējs iesniedz detalizētu izglītības programmu cikla aprakstu, kas atbilst 2023. gada 13. jūlija Ministru kabineta Nr. 395 “Kārtības, kādā tiek izsniegtas atļaujas neformālās izglītības programmas īstenošanai” pielikumam, tajā skaitā detalizēti aprakstot plānotas pašvadītas mācīšanās pieejas īstenošanu;
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt, norādot, ka izglītības pakalpojumu sniedzējs iesniedz aprakstu, kas atbilst 2023. gada 13. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 395 “Kārtība, kādā tiek izsniegtas atļaujas neformālās izglītības programmas īstenošanai” pielikumam par katru izglītības programmas ciklā iekļauto izglītības programmu.
Tāpat aicinām izvērtēt, vai nav nepieciešami papildu precizējumi un vai, ievērojot šī punkta prasības, 2023. gada 13. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 395 pielikumā ir iespējams pilnā apjomā norādīt šajā punktā izvirzītās prasības - "tostarp detalizēti aprakstot plānotās pašvadītas mācīšanās pieejas īstenošanu."
Tāpat aicinām izvērtēt, vai nav nepieciešami papildu precizējumi un vai, ievērojot šī punkta prasības, 2023. gada 13. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 395 pielikumā ir iespējams pilnā apjomā norādīt šajā punktā izvirzītās prasības - "tostarp detalizēti aprakstot plānotās pašvadītas mācīšanās pieejas īstenošanu."
Piedāvātā redakcija
izglītības pakalpojumu sniedzējs iesniedz detalizētu izglītības programmu cikla aprakstu, kas atbilst 2023. gada 13. jūlija Ministru kabineta Nr. 395 “Kārtības, kādā tiek izsniegtas atļaujas neformālās izglītības programmas īstenošanai” pielikumam par katru izglītības programmas ciklā iekļauto izglītības programmu, tajā skaitā detalizēti aprakstot plānotas pašvadītas mācīšanās pieejas īstenošanu;
3.
Noteikumu konsolidētā versija
91.105. izglītības pakalpojumu sniedzējs var apliecināt līdzvērtīgu pieredzi vismaz vienas mācību satura, pieejas un apjoma ziņā līdzvērtīgas izglītības programmas īstenošanā pēdējo trīs gadu laikā;
Priekšlikums
Lūgums izvērtēt un/vai sniegt skaidrojumu anotācijā kā tiks vērtēta līdzvērtīga pieredze vismaz vienas mācību satura, pieejas un apjoma ziņā līdzvērtīgas izglītības programmas īstenošanā pēdējo trīs gadu laikā, ņemot vērā, ka anotācijā norādīts, ka tiks īstenota jauna un alternatīva mācību pieeja.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
91.107. izglītības pakalpojumu sniedzēji iesniedz katras izglītības programmas ietvaros sasniedzamo mācīšanās rezultātu izvērtējumu pret sasniedzamiem mācīšanās rezultātiem, ko iegūst attiecīgās Latvijas Kvalifikāciju ietvarstruktūras 5.līmeņa kvalifikācijās IKT jomā.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vai skaidrot šajā punktā iekļauto prasību IKT jomā – cik plaši tā tiek interpretēta veicot izvērtējums pret sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem. Izvērtējums tiks prasīts sasniedzamo mācīšanās rezultātu līmenī, kas tiek atspoguļots izglītības programmās līdz ar to vai izvērtējums tiek veikts pret līdzvērtīgām izglītības programmām.
Tāpat lūdzam skaidrot, vai izglītības pakalpojumu sniedzēji var piedāvāt izglītības programmas ciklu tikai tādā apjomā, kas attiecas uz atbilstošajām profesionālajai kvalifikācijai formālajā izglītībā. Ja tā, tad lūdzam skaidrot, kā tiks nodrošināta programmu atbilstība darba tirgus vajadzībām, ja tās tiek ierobežotas, balstoties tikai uz formālās izglītības prasībām.
Tāpat lūdzam vērtēt vai 2.11. punktā noteiktā prasība norādīt iegūto IKT kompetenču līmeni atbilstoši Eiropas Iedzīvotāju digitālās kompetences ietvara DigComp aktuālajai versijai no piektā līdz astotajam apguves līmenim un atbilstoši Eiropas e-kompetences ietvaram, kā arī 2.13. punktā izvirzītās prasības sagaidāmajiem mācīšanās rezultātiem un 91.10 7. punktā noteiktā prasība atbilstība LKI 5. līmenim ir savstarpēji kartējamas un salāgojamas.
Tāpat lūdzam skaidrot, vai izglītības pakalpojumu sniedzēji var piedāvāt izglītības programmas ciklu tikai tādā apjomā, kas attiecas uz atbilstošajām profesionālajai kvalifikācijai formālajā izglītībā. Ja tā, tad lūdzam skaidrot, kā tiks nodrošināta programmu atbilstība darba tirgus vajadzībām, ja tās tiek ierobežotas, balstoties tikai uz formālās izglītības prasībām.
Tāpat lūdzam vērtēt vai 2.11. punktā noteiktā prasība norādīt iegūto IKT kompetenču līmeni atbilstoši Eiropas Iedzīvotāju digitālās kompetences ietvara DigComp aktuālajai versijai no piektā līdz astotajam apguves līmenim un atbilstoši Eiropas e-kompetences ietvaram, kā arī 2.13. punktā izvirzītās prasības sagaidāmajiem mācīšanās rezultātiem un 91.10 7. punktā noteiktā prasība atbilstība LKI 5. līmenim ir savstarpēji kartējamas un salāgojamas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
91.142. izglītības pakalpojumu sniedzējs mācības nav uzsācis trīs mēnešu laikā pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pašvadītas mācīšanās pieeja ļauj apgūt mācības individuāli – savā laikā un tempā, kā tas norādīts arī šo noteikumu projekta anotācijā, lūdzam skaidrot vai izvērtēt, vai šis punkts nav jāprecizē.
Aicinām noteikt uzsākušo mācību dalībnieku skaitu vai papildināt anotāciju, precizējot, vai mācību dalībnieki var uzsākt mācības dažādos laikos individuāli vai arī tiek komplektēta mācību grupa, kuras dalībnieki sāk mācības vienlaicīgi.
Aicinām noteikt uzsākušo mācību dalībnieku skaitu vai papildināt anotāciju, precizējot, vai mācību dalībnieki var uzsākt mācības dažādos laikos individuāli vai arī tiek komplektēta mācību grupa, kuras dalībnieki sāk mācības vienlaicīgi.
Piedāvātā redakcija
-
