Projekta ID
22-TA-3705Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar 4.3.6. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā norādīto informāciju iznākuma rādītājam noteiktā starpposma vērtība uz 31.12.2024. ir 1400. Lūdzam izvērtēt un attiecīgi papildināt MK noteikumu projektu, norādot arī līdz 2024. gada 31. decembrim sasniedzamo rādītāja vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, vai visiem 22 noteikumu projekta 13. punktā minētajiem sadarbības līgumiem jābūt noslēgtiem līdz projekta iesnieguma iesniegšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot vai ar datu apmaiņas rīka un digitālo risinājumu izstrādi saistītie ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk. īpašumā atrodas pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, kā arī risinājuma modificēšanas/pielāgošanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Vēršam uzmanību, ka no ES fondu līdzekļiem nav attiecināmi publiski ieguldījumi digitālo risinājumu veidošanā, kas atrodas komersanta īpašumā.
Vēršam uzmanību, ka no ES fondu līdzekļiem nav attiecināmi publiski ieguldījumi digitālo risinājumu veidošanā, kas atrodas komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka MK noteikumu projekta 14.1.2. apakšpunktā minētās darbības ietvaros ir paredzēta arī izmēģinājumprojekta rezultātu izplatīšana, atbilstoši anotācijā norādītajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot izmaksu pozīcijas, kas ietilpsts zem noteikumu projekta 15.2. apakšpunktā minētajām "pārējās atiecināmās izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā VI vadlīniju Nr. 1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 53.punktā minēto, ka vienoto likmi 40 % apmērā var piemērot arī tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, ja tās tiek aprēķinātas, izmantojot vienu vienību ar nosacījumu, ka vienas vienības aprēķins ietver tikai atlīdzības izmaksas, lūdzam izvērtēt iespēju izstrādāt vienības izmaksu standarta likmes metodiku personāla atlīdzības izmaksu segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši VI vadlīniju Nr. 1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 50.punktā noteiktajam, AI, paredzot piemērot šo vienotās likmes veidu un apjomu SAM pasākuma ietvaros, saskaņo šo pieeju ar VI MK noteikumu par SAM īstenošanu izstrādes procesā, bet konkrētā izmaksu vienotā likme pēc saskaņošanas ar VI, tiek noteikta MK noteikumos par SAM īstenošanu.
Ņemot vērā minēto, aicinām saskaņot vienotās likmes apmēru ar VI, kā arī norādīt šo pamatojumu anotācijā.
Ņemot vērā minēto, aicinām saskaņot vienotās likmes apmēru ar VI, kā arī norādīt šo pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 19.punktu, nosakot, ka pieejamais avansa maksājumu maksimālais apjoms ir 30 procenti no projekta kopējā attiecināmā finansējuma, atbilstoši anotācijā norādītajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar izvērstu skaidrojumu, pamatojot avansa un starpposma maksājuma kopsummas 100% apmēra nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikuma projekta 20. punktu. Skaidrojam, ka saskaņā ar MK noteikumiem "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā." (šobrīd izstrādes stadijā) 8.2.apakšpunktu starpposma maksājumu veic, pamatojoties uz projektā veiktajiem izdevumiem, tai skaitā, avansa maksājumiem saskaņā ar pakalpojumu, preču piegādes vai būvdarbu līgumu. Tāpat minēto noteikumu 26.punktā paredzēts, ka ja finansējuma saņēmējam ir piešķirts avansa maksājums projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā sešu mēnešu laikā pēc avansa maksājuma saņemšanas, ja vien normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu nav noteikts garāks termiņš.
Līdz ar to nevar veidoties situācija, ka tiek izmaksāts starpposms, pirms tiek izlietots avansa maksājumu un finansējuma saņēmējs par to sniedzis informāciju sadarbības iestādei.
Līdz ar to nevar veidoties situācija, ka tiek izmaksāts starpposms, pirms tiek izlietots avansa maksājumu un finansējuma saņēmējs par to sniedzis informāciju sadarbības iestādei.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot kā notiks noteikumu projekta 23.2., 24.2. apakšpunktā un 25., 27. punktā minētā pakalpojuma sniedzēja izvēle. Nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu regulējumu un anotāciju ar skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 25.2. apakšpunktu, nosakot, ka konsultatīvais atbalsts tiek sniegts bērnu slimnīcas un pašvaldību psihosociālā atbalsta sniegšanā iesaistītajiem speciālistiem.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nolūkā ievērot konsekvenci ar noteikumu projekta 23.–25. punktu, kā arī nodrošināt nepārprotamību, lūdzam papildināt noteikumu projekta 26.punktu ar informāciju par to, kas īsteno 14.1.4. apakšpunktā minētās abalstāmās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā komunikācijas un dizaina vadlīnijās, lūdzam izteikt šādā redakcijā:
"30.3. savā tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos ievieto informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama aktuālākā informācija."
"30.3. savā tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos ievieto informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama aktuālākā informācija."
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" 2. punktu ar pilnu informāciju par dalījumu pa intervences kategorijām (Intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība), norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu, atbilstoši Programmā un tā papildinājumā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt informāciju par kārtību, kādā finansējuma saņēmējs ziņo par noteikumu projekta 4.2.apakšpunktā norādīto nacionālo rādītāju un vai tā uzkrāšana paredzēta Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sadaļā "Risinājuma apraksts" ietverto informāciju par sadarbības partneriem papildināt ar skaidrojumu, vai līdz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdim ir jābūt piesaistītiem visiem 22 sadarbības partneriem, t. i., vai jābūt noslēgtiem sadarbības līgumiem (skatīt iebildumu pie noteikumu projekta 13. punkta).
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" skaidrot, kā tiks uzskaitītas iznākuma rādītājā noteiktās personas, ņemot vērā, ka atbilstoši 4.3.6. SAM rādītāju metodoloģijas apraksta 3. zemsvītras atsaucē minētajam 4.3.6.3. pasākumā netiks uzskaitītas unikālas personas, savukārt saskaņā ar EK vadlīniju (Common indicators toolbox) projekta 3.4.2.punktā norādīto informāciju rādītājā (tas ir viens no ESF+ kopējiem iznākuma rādītājiem (identifikācijas Nr. EECO06)) tiek uzskaitītas unikālās personas, t.i., ja dalībnieks projektā piedalās vairākas reizes, dati par viņu jāziņo tikai vienu reizi.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" papildināt 1.punktā minēto mērķa grupas aprakstu pēc teikuma daļas "kas saslimšanas brīdī nonāk bērnu slimnīcas stacionārā vai regulārā ambulatorā uzraudzībā" ar teikuma daļu "un kuriem ir nepieciešams psihosociāls atbalsts", tādējādi salāgojot redakciju ar MK noteikumu projekta 3.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6 punktā precizēt 4.3.6.3. pasākuma plānoto ieviešanas datumu no 2022. gada 1. ceturkšņa uz 2021. gada 4. ceturksni.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu, ja tāds radīsies.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 4.2.apakšpunktā minēto rādītāju definēt kā "nacionālo rādītāju", dzēšot vārdu "iznākuma".
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka pasākumam nav plānots elastības finansējums, ierosinām izteikt punktu šādā redakcijā:
7. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 350 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 3 697 500 euro un valsts budžeta finansējums – 652 500 euro.
7. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 350 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 3 697 500 euro un valsts budžeta finansējums – 652 500 euro.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši anotācijā minētajam, sadarbības līgumā paredzēts atrunāt nosacījumus datu apmaiņai starp bērnu slimnīcas informācijas sistēmām un SOPA, izmantojot izstrādātā elektronisko datu apmaiņas rīka funkcionalitāti. Lūdzam izvērtēt vai attiecīgi nevajadzētu papildināt MK noteikumu projekta 13. punktu ar iepriekš minēto nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 13.3.apakšpunktā vārdus "bērnu slimnīcai" uz vārdiem "finansējuma saņēmējam" , lai ir nepārprotami skaidrs, kam nepieciešams iesniegt apakšpunktā minēto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt MK noteikumu projekta 15.punktu. Papildus aicinām šo precizējumu veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
15. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju svītrot Vadošās iestādes pārstāvjus no iespējamo novērotāju saraksta Labklājības ministrijas izveidotajā Invaliditātes lietu nacionālā padomē vai skaidrot, kāda būs Vadošās iestādes ietekme kā novērotājam minētajā padomē.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt MK noteikumu projekta 23.2.1. apakšpunktu ar nosacījumu par rokasgrāmatas digitālās versijas ievietošanu bērnu slimnīcas portālā www.veselapasaule.lv, atbilstoši anotācijā norādītajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka plānota personas datu apstrāde, aicinām projektu saskaņot ar Datu valsts inspekciju (turpmāk - DVI), saskaņā ar DVI 2023.gada 3.februāra vēstuli Nr.7-4.2/19-N "Par tiesību aktu projektu saskaņošanu".
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta 29.1. apakšpunktā, kas ir saprotams ar “bērnu slimnīcas informācijas sistēmām” , vai tās ir finansējuma saņēmēja informācijas sistēmas? Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 30.2. apakšpunktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
[..] Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai atbilstoši minētajām vadlīnijām noteikumu projektā nebūtu jāiekļauj prasība, ka arī sadarbības partnerim (tāpat kā finansējuma saņēmējam) ir jāievieto informācija par projektu savā tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos (ja tādi ir) un jāaktualizē, tiklīdz pieejama aktuālākā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai uz 4.3.6.3. pasākumu nav attiecināms arī radītājs - VINP04 Atbalstu saņēmušās sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautās personas.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam salāgot projekta īstenošanas termiņu ar noteikumu projekta 4. punktu , ņemot vērā, ka noteikumu projekta 4. punktā ir noteikts, ka rādītāji sasniedzami līdz 2029. gada 31. decembrim.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā norādīt vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus. Papildus lūdzam norādīt, ka šie nosacījumi tiks iekļauti vienošanās par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību anotācijas 1.3. punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sadaļā "Risinājuma apraksts" norādītās darbību indikatīvās izmaksas, ņemot vērā, ka faktiski projekta iesniegumā tiks uzrādītas tikai tiešās attiecināmās personāla izmaksas, savukārt pārējās attiecināmās izmaksas tiek noteiktas kā vienotā likume 40%.
Vērtējot informāciju par plānoto projekta iesniegumu šīs summas tika ņemtas vērā, jo to paredzēja informatīvais ziņojums, taču šobrīd, veicot projekta iesnieguma vērtēšanu, un pēcāk arī projekta uzraudzības laikā pārliecināties par faktisko izmaksu samērību ar indikatīvajām izmaksām nebūs iespējams.
Vērtējot informāciju par plānoto projekta iesniegumu šīs summas tika ņemtas vērā, jo to paredzēja informatīvais ziņojums, taču šobrīd, veicot projekta iesnieguma vērtēšanu, un pēcāk arī projekta uzraudzības laikā pārliecināties par faktisko izmaksu samērību ar indikatīvajām izmaksām nebūs iespējams.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļu "Risinājuma apraksts" papildināt ar 4.3.6.3.pasākuma mērķa aprakstu (MK noteikumu projekta 2.punkts).
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai projekts neskar anotācijas 8.1.2. apakšsadaļā "uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību" minēto jomu un attiecīgi papildināt aprakstu, ņemot vērā, ka projekta ietvaros tiks veikta elektroniskā datu apmaiņas rīka izstrāde datu apmaiņai starp bērnu slimnīcas informācijas sistēmām un pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu SOPA.
Piedāvātā redakcija
-
