Atzinums

Projekta ID
22-TA-3203
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka Komercdarbības atbalsta kontroles likumā tiek lietots termins "komercdarbības atbalsts", lūdzam šeit un citiviet noteikumu projektā terminu "valsts atbalsts" aizstāt ar "komercdarbības atbalsts". Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotācijā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalstu plānots sniegt saskaņā ar Eiropas Komisijas 2022.gada 28.oktobra paziņojumu “Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu” (C(2022) 7945 final) (turpmāk – EK Krīzes pagaidu regulējums) 2.1. sadaļu, noteikumus nepieciešams papildināt ar nosacījumu, ka atbalstu piešķir tādiem saimnieciskās darbības veicējiem, kam tas ir nepieciešams, lai mazinātu negatīvo ietekmi uz saimnieciskās darbības veicēja saimniecisko darbību atbilstoši Pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas dēļ piemēroto sankciju un pretpasākumu izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likuma 2. pantam. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ir pieņemts EK Krīzes pagaidu regulējums, lūdzam 5.2. apakšpunktā noteikt konkrētas maksimālās atbalsta summas, atbilstoši EK Krīzes pagaidu regulējuma 2.1. sadaļai. Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotācijā ietvertos skaidrojumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 8.punktu, piedāvātajā redakcijā, lai novērstu nekorektas interpretācijas iespējas, ka jebkuru šo noteikumu prasību pārkāpumu gadījumā, t.sk., kas neizriet no komercdarbības atbalsta prasībām, ir piemērojams šajā punktā noteiktās sekas par nelikumīga valsts atbalsta atgūšanu. 


 
Piedāvātā redakcija
Ja ir pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta prasības, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt dienestam visu saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

 
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt šo nosacījumu, lai būtu skaidrs, ka informācija ir jāsniedz par iepriekš saņemtā vai plānotā atbalsta apmēru, kas piešķirts (tostarp saistītajām personām) saskaņā ar Eiropas Komisijas 2022. gada 23. marta paziņojumu “Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu” 2.1 sadaļu, kā arī papildināt ar atsauci uz Eiropas Komisijas 2022.gada 28.oktobra paziņojumu “Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu” (C(2022) 7945 final), kas aizstāj Eiropas Komisijas 2022. gada 23. marta paziņojumu “Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu”. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidrību, ka Dienests datus par izmaksāto atbalstu glabā 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas šīs atbalsta programmas ietvaros, lūdzam precizēt, atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Dienests datus par izmaksāto atbalstu glabā 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas šīs atbalsta programmas ietvaros, bet atbalsta saņēmējs datus par izmaksāto atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, kas izriet no Krīzes Pagaidu regulējuma 78. punkta, par ikgadējo pārskatu par sniegto atbalstu iesniegšanu Eiropas Komisijai, proti, ka Finanšu ministrija, pamatojoties uz Zemkopības ministrijas sniegto informāciju, iesniedz Eiropas Komisijai ikgadējo pārskatu par sniegto atbalstu.
 
Piedāvātā redakcija
-