Projekta ID
24-TA-501Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
24.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk - noteikumi Nr. 617) 15. un 16. punktu, tiesību akta projektam ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu un apstiprinoša rezultāta gadījumā jāveic administratīvo izmaksu monetārs novērtējums.
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Ņemot vērā minēto ir vērtējams vai ar tiesību akta projektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un, vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2. apakšpunktā un valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2.apakšpunktā.
Valsts Kancelejas ieskatā vērtējams ir likumprojekta 2. pants, ar kuru tiek izteikts Ceļu satiksmes likuma 27. pants jaunā redakcijā, kura astotajā daļā tiek paredzēts informācijas sniegšanas pienākums.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Savukārt saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Ņemot vērā minēto ir vērtējams vai ar tiesību akta projektā veiktajām izmaiņām tiek ietekmēts administratīvais slogs, un, vai izmainās informācijas sniegšanas pienākuma apjoms.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2. apakšpunktā un valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2.apakšpunktā.
Valsts Kancelejas ieskatā vērtējams ir likumprojekta 2. pants, ar kuru tiek izteikts Ceļu satiksmes likuma 27. pants jaunā redakcijā, kura astotajā daļā tiek paredzēts informācijas sniegšanas pienākums.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-