Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-2430
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
12.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildums
Valsts kanceleja aicina Zemkopības ministrijas amatpersonas ievērot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantā noteiktos principus, īpaši to, ka valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs un tai, īstenojot valsts pārvaldes funkcijas, nav savu interešu. Tāpat valsts pārvaldē nodarbinātajiem ir saistoši Ministru kabineta 2018.gada 21.novembra ieteikumi Nr.1 "Valsts pārvaldes vērtības un ētikas pamatprincipi", kuros ietvertās vērtības kā "godprātība" un "darbs sabiedrības labā" šī noteikumu projekta izstrādes laikā nav ievērotas labākajā iespējamajā veidā. Konkrētajā situācijā attiecināmie principi - nodarbinātais, pildot pienākumus, pirmkārt, ievēro objektivitāti un neitralitāti (profesionālo neatkarību), otrkārt, nepieļauj nonākšanu interešu konflikta situācijā un laikus informē par personiskām interesēm vai citiem apstākļiem, kas var radīt personīgu ieinteresētību un traucēt godprātīgai pienākumu veikšanai, treškārt, neatkarīgi no piederības kādai politiskai vai profesionālai organizācijai neitrāli izturas pret ikvienu personu, ceturtkārt, ievēro visu sabiedrības locekļu līdztiesīgumu, kā arī taisnīguma principu, rodot taisnīgus un samērīgus risinājumus, un visbeidzot, veido sadarbībā, uzticībā un savstarpējā cieņā balstītas attiecības ar privātpersonām. Sabiedrības līdzdalības iespēju atspoguļojums noteikumu projekta anotācijā, kā papildus dokumentā pievienotajā kopsavilkumā, kā arī publiski pieejamie ieraksti no darba grupu sanāksmēm skaidri parāda, ka viena projekta apspriešanā iesaistītā sabiedrības grupa kā mednieki, kurus pārstāv vairākas organizācijas, faktiski var panākt jebkādu savas intereses atbalstošu regulējumu. Nav pieļaujams, ka Zemkopības ministrijas amatpersonas, kuras darba grupu sanāksmēs atklāti pauž, ka arī paši ir mednieki, nostājas šīs grupas pusē. Var izprast vajadzību kaut kā ierobežot plēsīgo zvēru vai putnu, kas nodara kaitējumu lauksaimniecībā, populāciju, savukārt tāda neliela putna kā mērkaziņas (putna svars 80 – 140 g) iekļaušana medījamo sarakstā, pamatojoties uz apsvērumu, ka šīs sugas putnu populācija ir stabila, rada jautājumus ikvienam sabiedrības loceklim, kurš nav saistīts ar medībām, par konkrētā putna medīšanas patiesajiem mērķiem. 

Ņemot vērā iepriekš minēto, Valsts kanceleja lūdz no anotācijas 6.3.apakšpunkta svītrot teksta daļas, kas ietver nievājošu attieksmi pret sabiedrības pārstāvju iesaisti kopumā un konkrētu biedrību, piemēram, "salīdzinot projekta (21-TA-1825) sabiedriskās apspriešanas rezultātus un izziņu ar šo projektu, jāsecina, ka sabiedriskās līdzdalības pienesums vērtējams kritiski. Par pārliecinoši lielāko daļu pušu priekšlikumu notika karstas diskusijas, un puses palika katra pie sava viedokļa", "papildus tam LVMI "Silava" noorganizēja īpašu semināru biedrības "Latvijas ainavas" pārstāvēm, lai padziļināti izskaidrotu lielo plēsēju aizsardzības un apsaimniekošanas praksi pilnā spektrā, "Iebildumiem uzskatāmi liecina par to, ka sanāksmēm veltītais laiks un papildu izglītošanas pasākumi nav devuši rezultātus: kaut arī pastāv krasas atšķirības kompetencē un kvalifikācijā, dažas puses nepieņem atšķirīgu viedokli un turpina uzturēt savus sākotnējos iebildumus praktiski bez izmaiņām." Tāpat Valsts kancelejas ieskatā nav nepieciešams uzsvērt, ka biedrības "Latvijas ainavas" atzinums saņemts pēc termiņa - Valsts kancelejai konkrētā situācija ir zināma un atzinums pēc termiņa ārpus TAP portāla tika sniegts, jo tehnisku iemeslu dēļ to nebija iespējams sniegt TAP portālā. Izmaiņas nepieciešamas arī papildus pievienotajā dokumentā ar nosaukumu "Sanāksmu darba tabula", kurā šobrīd iekļauti selektīvi izvēlēti citāti, neizprotami iekrāsojumi, neatšifrēti saīsinājumi - lūdzam dokumentu noformēt tā, lai tas būtu uztverams ikvienam sabiedrības loceklim. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projektā paredzētās izmaiņas saziņā starp medību procesā iesaistītajām personām un Valsts meža dienestu, pārejot uz iesniegumu iesniegšanu un izdoto administratīvo aktu paziņošanu tiešsaistē Meža valsts reģistrā strukturētu datu veidā, lūdzu veikt novērtējumu (aprēķinu) par plānoto administratīvo izmaksu samazinājumu dienestā. Monetārā novērtējuma veikšanai lūdzu izmantot Vadlīnijas tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā, kā arī paplašināto standarta izmaksu modeli (pieejami - Administratīvā sloga mazināšana | Ministru kabinets (mk.gov.lv)).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Priekšlikums
Rosinām izmantot TAP portāla funkcionalitāti, izdalot atsevišķi katru izmantoto sabiedrības pārstāvju iesaistes veidu - darba grupu un publisko apspriešanu. 
Piedāvātā redakcija
-