Atzinums

Projekta ID
22-TA-3145
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projekta nosaukumu ar atsauci uz reformu (pēc līdzības ar citu kārtu MKN projektu nosaukumiem).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta neizriet, ka finansējuma saņēmējam būtu noteiktas tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās. Attiecīgi lūdzam vai nu precizēt 1.7. apakšpunktu, vai papildināt noteikumu projektu ar attiecīgu normu, kas piešķir finansējuma saņēmējam šādas tiesības, skaidri definējot no kādām informācijas sistēmām un kādā apjomā pieprasīt datus. Noteikumu projekta 81. punktā ir noteiktas aģentūras un nozares ministrijas tiesības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo definīciju, ņemot vērā to, ka jaunajā inovāciju pārvaldības modelī nav kompetenču centri.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt mērķi atbilstoši AF plāna (1604) rindkopai - mērķis ir privāto P&A investīciju apjoma palielināšana, veicot mērķētas publiskās investīcijas, kas sekmētu jaunu produktu un pakalpojumu izstrādi, kā arī zināšanu pārnesi tautsaimniecībā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums rast iespēju precizēt rādītāju redakcijas ar kvantitatīvām vērtībām, pēc kuram var novērtēt, vai rādītājs ir sasniegts.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta II. Nodaļu ar jaunu punktu, kas paredz, ka nozares ministrija noteiktā termiņā izstrādā metodiku šo noteikumu 3. pielikumā iekļauto vērtēšanas kritēriju piemērošanai. Vēršam uzmanību, ka projektu iesniegumu atlasi būs iespējams izsludināt tikai pēc tam, kad nozares ministrija būs izstrādājusi minēto metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums

Šobrīd 5.1.1.2.i investīcijas otrās kārtas īstenošanas noteikumos noteiktās prasības projekta iesniedzējam liecina, ka iesniedzēji plānoti tie paši kompetences centri, kas ir iesniedzēji 5.1.1.2.i. investīcijas “Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai" kompetences centru ietvaros, tādējādi iesniedzēju loks ir zināms. Turklāt, atbilstoši pieejamam finansējumam un viena projekta iesnieguma maksimālajam finansējumam, ir pietiekams finansējums 8 kompetences centriem, tādējādi nav konkurences uz pieejamo finansējumu. Tāpēc lūdzam izvērtēt un piemērot vienu no šiem risinājumiem:
1) plānot ierobežotu projektu iesniegumu atlasi, nosakot 5.1.1.2.i investīcijas “Atbalsta instruments inovāciju klasteru
attīstībai" kompetences centru ietvaros noteiktos kompetences centrus (kas ir ES fondu 2014-2020. gada plānošanas perioda 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros" finansējuma saņēmēji) kā projekta iesniedzējus;
2) precizēt noteiktās prasības iesniedzējam, nodrošinot iespēju citiem kompetences centriem piedalīties konkursā par pieejamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam iekļaut šādu apakšpunktu: "17.4. apliecinājumu, ka projekta iesniedzējs ir izstrādājis iekšējās kontroles sistēmu krāpšanas, korupcijas un interešu konflikta novēršanai".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 17. punktu, nosakot, ka līdz ar projekta iesniegumu iesniedzams arī to personu saraksts, uz kuru saimnieciskās darbības rezultātu datiem tas balstās, lai apliecinātu atbilstību šo noteikumu 28.2. un 28.2. apakšpunktos minētajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar atsauci uz 3.pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmamību, ka aģentūras lēmuma pieņemšanas termiņu šajā gadījumā nosaka Administratīvā procesa likums, tādēļ lūdzam dzēst noteikumu projekta 18. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 20. punktu, norādot, ka projektu iesniegumu vērtēšanu sāk pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 20.3.3. apakšpunktu, nodrošinot nepārprotamību par atbalstīšanas secību. Saskaņā ar noteikumu projekta 20.3.4. apakšpunktā minēto ir iespējams atbalstīt projektu arī nepilnā apmērā, taču šajā punktā norādīta pretrunīga kārtība, proti, ja kāda projekta atbalstīšanai finansējums nav pietiekams, atbalsta nākamo aiz tā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt iesniedzamās asociācijas atbalsta vēstules saturu, kā arī noteikumu projekta anotācijā skaidrot šīs atbalsta vēstules pievienoto vērtību - ne no noteikumu projekta, ne to pielikumā pievienotās kritēriju kopas tas nav nolasāms.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu par to, kas šīs prasības izpildes kontekstā saprotams kā inovāciju projekts, tostarp norādīt, ja ar to saprotami tikai ierobežotu 2014.–2020. gada plānošanas perioda specifiskā atbalsta mērķu projekti.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstība noteikumu projekta 30.2. apakšpunktā noteiktajam tiks vērtēta vērtēšanas kritērija ietvaros (t.i., vērtēšanas laikā pirms vērtēšanas komisijas atzinuma izdošanas). Atkārtota nodokļu parāda neesamības pārbaude projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdī nav racionāla. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā nav paredzēta rīcība gadījumā, ja projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdī projekta iesniedzējam tiktu konstatēts nodokļu parāds.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 30.3. apakšpunktā noteiktos izslēgšanas kritērijus atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 22.pantam, kas nacionāli pārņemti no Finanšu regulas 136.panta.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 3. pielikumā pievienoto projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju kopu ar kritēriju, kas paredz vērtēt atbilstību noteikumu projekta 31. punktā iekļautajām prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādas darbības tiks veiktas, lai šādas papildus iesaistes gadījumā tiktu novērsts interešu konflikta risks. Vēršam uzmanību, ka šāda sadarbība neparādās EM piedāvātajā pētniecības projektu koncepcijā.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punktam (stimulējošās ietekmes prasības) pētniecības projekta darbības drīkst būt uzsāktas pēc tam, kad projekta iesniegums iesniegts atbalsta piešķīrējiestādē - šajā gadījumā CFLA. Līdz ar to lūdzam koriģēt 40.punkta redakciju, lai nodrošinātu tā atbilstību stimuējošās ietekmes prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidro nodalīt šo noteikumu 44.punkta apakšpunktus, kas attiecas uz atbalsta saņēmēju, kam atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas Regulu Nr.1407/2013 un Komisijas Regulu Nr.651/2014, jo šobrīd, piemēram, 44.2., 44.3., 44.6 apakšpunkti ir pretrunā 44.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam atsaukties arī uz šo noteikumu 44.punktu, jo tajā minētas neatbalstāmās nozares un darbības, attiecībā uz kurām jānodrošina izmaksu un darbību nošķiršana.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam 46.1 punkta apakšpunktus papildināt ar atsaucēm uz attiecīgajiem Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3.punkta apakšpunktiem, tā lai skaidrs, ar kuru Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3.punkta apakšpunktu kuras izmaksas programmas ietvaros tiek atbalstītas (piemēram, kā 46.1.7. un 46.1.8.apakšpinktā).
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam precizēt redakciju tā, lai skaidrs, kādas zemes izmaksas tiks attiecinātas, jo zemei nav amortizācijas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkta prasībām izmaksām piemīt stimulējošā ietekme, ja darbības pētniecības projekta ietvaros tiek uzsāktas pēc tā iesniegšanas atbalsta sniedzējiestādē (CFLA). Lūdzam atbilstoši koriģēt 50.punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. punkta “a” apakšpunkts attiecas uz atbalsta intensitāti fundamentālo pētījumu gadījumā, savukārt, Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punkta “b” apakšpunkta nosacījumi ir iekļauti šo noteikumu 63.punktā, līdz ar to lūdzam precizēt šo noteikumu 61.punktā dotās atsauces uz Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta attiecīgo punktu apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pēc projekta iesnieguma saņemšanas projekta iesniegums tiek vērtēts atbilstoši projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. Lūdzam atbilstoši papildināt šo noteikumu projekta 3. pielikumu, aptverot šo noteikumu projekta 71.1. apakšpunktā minētos aspektus. 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kuros gadījumos aģentūrai ir pienākums piesaistīt nozares ministriju projektu maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas procesā, vai precizēt noteikumu projekta 71.2. apakšpunktu, paredzot, ka nozares ministrijas iesaiste maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas procesā ir aģentūras tiesības, nevis pienākums.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 71.5. apakšpunktu, definējot aģentūras veicamā pētniecības projekta vērtēšanas tvērumu, vienlaikus ievērojot funkciju nošķīrumu starp aģentūras un finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MKN projektu ar dokumentu glabāšanas termiņu. MKN nosaka projekta dokumentācijas glabāšanas nosacījumus un ilgumu, kuriem jābūt pieejamiem piecu gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas jeb līdz 2031.gada beigām, ja vien specifiskie normatīvie akti nenosaka garāku dokumentu glabāšanas termiņu, piemēram, komercdarbības atbalsta gadījumā, kā arī AF investīciju administrēšanā iesaistīto investīciju piekļuves tiesības tiem.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informējam, ka konsultēsimies ar EK par AF attiecināmības termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt/papildināt MKN projektu, kas veic tālāk minētās pārbaudes, kā arī noteikt, ka tās ir finansējuma saņēmēja pienākumos (finansējuma saņēmēja pienākumos ir nodrošināt vismaz šādas pārbaudes gala labuma guvēju līmenī):
-interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršana;
-dubultfinansējuma riska novēršana;
-sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaude, t.sk. datu ticamības pārbaude.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar pienākumu - tiklīdz ir zināma informācija par iepirkumu izsludināšanas brīdi, iesniegt iepirkumu plānu KPVIS par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt apakšpunkta pirmo teikumu šādā redakcijā: "pārbaudīt un novērst interešu konflktu, korupciju un krāpšanu pētniecības projektu vērtēšanā.".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ņemot vērā to, ka no redakcijas saprotams, ka tie ir avansa nosacījumi. AF vadlīnijās ir noteikts, ka avansa maksājumu var plānot ne lielāku kā 30% no kopējām projekta publiskā finansējuma, nosakot avansa maksājuma saņemšanas nosacījumus, t.i. sasaistot ar projekta sasniedzamajiem mērķiem un atskaites punktiem. Tāpat var noteikt, ka finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansus, paredzot nosacījumu, ka nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais ir izmantots pilnā apmērā. Avansu plānošanā aicinām paredzēt, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nevar pārsniegt 90% no kopējā projekta finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo noteikumu projekta 7. punktā tiek norādīti investīcijas kopējie sasniedzamie rādītāji, nevis katra projekta.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punktu, jo Aģentūra neveic maksājumus pēc izskatītajiem plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafikiem, bet gan pēc izskatītajiem maksājumu pieprasījumiem. Papildus, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 7. punktā norādītajiem rādītājiem nav sasniedzamo vērtību, izņemot investīcijas mērķi un uzraudzības rādītājus, lūdzam skaidrot maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku sasaisti ar noteikumu projekta 7. punktu. Iespējams šo noteikumu projekta punktu varētu sasaistīt ar noteikumu projekta 78.2.17.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst. AF ietvaros ātrāks maksājums netiek paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam dot atsauci uz izņēmumu šo noteikumu 1234. un 135. punktā minēto atbalstu apvienošanas gadījumā, jo tajo gadījumos projektu var uzsākt pēc pieteikumu iesniegšanas visos projektos.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
ja finansējuma saņēmējs nepilda līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt investīcijas vai noteikto rādītāju sasniegšanu;
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas jāsaprot ar ārvalstu komersantu filiāles iesaisti un kā tas iekļaujas kopējā inovāciju pārvaldības modelī.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka VID informācija tiek publicēta ar 2 darba dienu nobīdi, priekšlikums ir neiekļaut tekstā teikuma daļu ".., kas nepārsniedz vienu kalendāro mēnesi". Šobrīd būtu pietiekami, ja tekstā tiktu iekļauts "pēc pēdējiem pieejamajiem datiem".
 
Piedāvātā redakcija
"vai sadarbības partnerim uz lēmuma par atbalsta piešķiršanas brīdi, pēc pēdējiem Valsts ieņēmumu dienesta publicēto pārskatu pieejamajiem datiem, nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parāds, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāds, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos"
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pētniecības projektiem piešķiramā atbalsta intensitāte atšķiras atkarībā no pētniecības projektā ietverto darbību veida (rūpnieciskie pētījumi / eksperimentālā izstrāde / tehniski ekonomiskā priekšizpēte), tādējādi neatņemams ir detalizēts izvērtējums par projekta darbību atbilstību konkrētai pētniecības kategorijai, lūdzam noteikumu projektā paredzēt, ka zinātnisko ekspertu datubāzē reģistrētu ekspertu piesaiste ir obligāta vai anotācijā skaidrot, kā iespējams nodrošināt kvalitatīvu izvērtējumu par piederību noteiktai pētniecības kategorijai bez zinātnisko ekspertu iesasites.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Zinātniskā virziena vadītājs netiek paredzēts kā projektu vērtēšanas komisijas dalībnieks 101.punktā, lūdzam precizēt redakciju.

2. Lūdzam skaidrot  terminu "zinātnes organizācija". Lūdzam precizēt, ja "zinātnes organizācija"  domāta "pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija", paredzot vienādu terminoloģiju visā MKN tekstā. Vienlaikus, šis punkts ir pretrunā ar 117. punkta nosacījumiem, kur paredzēts, ka pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas pārstāvis var tikt iesaistīts pētniecības projektu vērtēšanas komisijā un var vērtēt savas pārstāvošās iestādes cita departamenta iesniegto pētniecības projektu, ievērojot interešu konflikta neesību.


Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 114., 116., 117.punktos noteiktos nosacījumus attiecībā uz interešu konfliktu iekļaut tikai gadījumā, ja tiks saņemts EK atbalsts koncepta ietvaros. Pretējā gadījumā CFLA iebilst par šādu interešu konflikta definējumu MK noteikumos. 

Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ietvert sasaisti ar šo noteikumu ietvaros iekļautajām atbalsta kumulācijas (apvienošanas) normām, kad ir vairāki lēmumi par projekta īstenošanu. Vienlaikus Lūdzam papildināt normu, ka projekta iesniegums aptver Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta prasības.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumus papildināt nosacījumu, ka sadarbības iestāde vērtē komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai), vidējai vai lielai komercsabiedrībai uz komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kas ir efektīvas sadarbības pētniecības projekts, ņemot vērā, ka iepriekš šāds projekts nav atrunāts. Kā arī lūdzam skaidrot (kopsakarā ar noteikumu projekta 133. punktu) kā tiks vērtēts, kā tiek īstenota efektīva sadarbība?
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu izpratni par veicamajām darbībām gadījumos, kad tiek konstatēts nelikumīgs komercdarbības atbalsts, lūdzam šo noteikumu 143.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Attiecīgi lūdzam papildināt arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
143. Ja tiek pārkāpti nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, kopā ar procentiem atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu izpratni par veicamajām darbībām gadījumos, kad tiek konstatēts nelikumīgs komercdarbības atbalsts, lūdzam šo noteikumu 144.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Attiecīgi lūdzam papildināt arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
144. Ja, attiecībā uz sadarbības partnerim piešķirto atbalstu, tiek pārkāpti nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem. Procenti ir aprēķināmi no dienas, kad nelikumīgais komercdarbības atbalsts pirmo reizi nodots sadarbības partnerim, līdz tā atgūšanas dienai. Finansējuma saņēmējam ir tiesības no sadarbības partnera saņemt kompensāciju atmaksātā nelikumīgā komercdarbības atbalsta (kopā ar procentiem) apmērā.
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Lai sniegtu visaptverošus komentārus par noteikumu projekta pielikumā ietverto kritēriju kopu, lūdzam iesniegt izskatīšanai arī kritēriju piemērošanas metodikas melnrakstu. Par atsevišķiem kritērijiem ir neiespējami sniegt viedokli, nezinot vērtēšanas tvērumu, tostarp:
- attiecībā uz apgrozījuma un eksporta datu vērtējumā izmantojamajiem datiem gadījumā, ja projekta iesniedzējs ir nozares asociācija;
- attiecībā uz atbilstību kritērijam par balsstiesību īpatsvaru gadījumā, ja projekta iesniedzējs ir biedrība, un to biedru saraksti nav publiski pieejami;
- attiecībā uz projekta vadības pieredzes noteikšanas principiem.
2. Lūdzam dzēst vispārīgo atbilstības kritēriju Nr. 2.1.1., jo līdzvērtīga satura vērtējums paredzēts arī kritērijā Nr. 2.2.4.
3. Vēršam uzmanību, ka 2.2.6. kritērija 1.5. punktā ietvertie vērtējamie aspekti pārklājas ar 2.2.1. kritērija vērtējumu. Lūdzam atteikties no prasības papildus projekta iesniegumam uzrādīt šo informāciju arī darbības plānā vai dzēst kritēriju Nr. 2.2.1.
4. Projekta risku novērtējums ir obligāta projekta iesnieguma sastāvdaļa, tādēļ lūdzam 2.2.6. kritērija ietvaros atteikties no prasības papildus projekta iesniegumam uzrādīt šo informāciju arī darbības plānā (kritērija 1.6. apakšpunkts), vienlaikus paredzot atsevišķu kritēriju risku novērtējumam.
5. Vēršam uzmanību, ka 2.2.6. kritērija 1.7. punktā ietvertie vērtējamie aspekti pārklājas ar 2.2.7. kritērija vērtējumu. Lūdzam dzēst kritēriju Nr. 2.2.7.
6. Lūdzam izvērtēt, vai šī kvalitātes kritēriju Nr.1. un Nr. 2 kontekstā skatāms tikai projekta iesniedzējs un tā dibinātāji (tātad biedrību gadījumā), bet ne kapitāldaļu turētāji vai citas projekta iesniedzēja apvienotās personas. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Lursoft sagatavotās gada pārskatu statistikas datiem 2022. gadā, piemēram, tikai četrām komercsabiedrībām (trīs no tām - SIA) apgrozījums pārsniedza 1 mljrd. EUR.

Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Anotācijā ir jābūt iekļautam novērtējumam par investīcijas plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus.
Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīcijas sasaisti ar atklātas stratēģiskās autonomijas un drošības jautājumiem atbilstoši AF plānā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par investīcijas sasaisti, sinerģiju un demarkāciju ar citu atbalsta instrumentu investīcijām (jāmin konkrēti pasākumi/investīcijas/programmas), kā arī praktiskajām darbībām, kā tiks nodrošināta dubultfinansējuma riska mazināšana.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka noteikumu projekta 44.2.apakšpunkta izvērtējumu pret Komisijas regulu Nr.651/2014, ka tas paredz stingrākas prasības, jo Komisijas regulas Nr.651/2014 13.pantā minētais nozaru un darbību ierobežojums ir attiecināms reģionālā atbalsta gadījumā, t.i., ja atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta mērķi.  
 
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 81. punktā minēto, kurā ir noteiktas tiesības pieprasīt un saņemt datus uzraudzības vajadzībām, kas attiecīgi var ietvert arī personas datu apstrādi, lūdzam atbilstoši papildināt anotācijas 8.1.13. punktu. 
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projekta 2.4.apakšpunktu ar vārdiem "komisija un" aiz vārda "vērtēšanas".
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 2.10.apakšpunktu analoģiski kā tas ir noteikts noteikumu projekta 2.4.apakšpunktā, nosakot, kam sadarbības pētniecības projekts tiek iesniegts un kurš to apstiprina. Izvērtējot noteikumu projekta 2.8.apakšpunktu, secināms, ka sadarbības pētniecības projekts tiek iesniegts finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai novērtu interpretācijas iespējas, lūdzam skaidrot, vai precizēt noteikumu projekta 5.punktu, t.i., vai viss Atveseļošanas fonda finansējums ir paredzēts tikai sadarbības pētniecības projektiem? Noteikumu projekta 2.4. apakšpunktā ir definēts arī "pētniecības projekts".
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas ir "izstrādes projekti". Vēršam uzmanību, ka šāds projektu veids nav atrunāts terminoloģijā.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 13.punktu, ņemot vērā, ka regulējums dublē noteikumu projekta 2.2.apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projekta 17.2.apakšpunktu ar sadarbības pētniecības projektu.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju vienāda punktu skaita gadījumā projektu iesniegumu rindošanu veikt, ņemot vērā attiecīgo rādītāju (apgrozījuma, eksporta apjoma) absolūtās vērtības, nevis atbilstošo punktu skaitu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar noteikumu projekta pielikumā pievienotajiem kritērijiem punktu skaits būs vienāds gan projekta iesniedzējam, kura apgrozījums ir 550 mlj., gan iesniedzējam, kura apgrozījums ir 900 mlj., kas tādējādi radītu nepieciešamību pēc papildu rindošanas pazīmēm.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 26. punktu piedāvātajā redakcijā. 
Piedāvātā redakcija
Līgumslēgšanas procesu uzsākt ne vēlāk kā 30 darba dienu laikā pēc atzinuma par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu.
65.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, norādot, ka nozares ministrija, izvērtējot lietderību, var rosināt jauna uzsaukuma organizēšanu. Vēršam uzmanību, ka atsevišķos gadījumos jauna uzsaukuma organizēšana nebūtu samērīga, tostarp gadījumos, ja atlikušais finansējums ir neliels un nepārprotami nepietiekams cita projekta īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt norādot no kā tiks rēķināts/noteikts, ka kopējā summa sastāda vismaz 2 500 0000 euro? Vienlaikus lūdzu skaidrot kā varēs pārliecināties par komercdarbības atbalsta normu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka sadarbības partneris arī tiek izvērtēts atbilstoši izslēgšanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta visā 33. punktā vārdus "finansējuma saņēmējs" ar vārdiem "projekta iesniedzējs". Saskaņā ar noteikumu projekta 2.2.apakšpunktu, finansējuma saņēmējs ir juridiska persona, kura projekta iesniegums ir apstiprināts un piešķirts Atveseļošanas fonda finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju paredzēt inovāciju publiskā iepirkuma veikšanu.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums izvērtēt, vai šis un citi uzskaitītie uzdevumi ir MK noteikumu tvērums un mērķis. Labas sadarbības un konsultāciju pieejamības princips atbilst Centrālās finanšu un līgumu aģentūras izvirzītajai stratēģijai sadarbībā ar klientiem, līdz ar to nav nepieciešams atrunāt noteikumos. 
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izteikt 78.2.15.apakšpunkta ievaddaļu šādā redakcijā: "ne vēlāk kā mēnesi pēc šo noteikumu 13.punktā minētā līguma parakstīšanas, bet ne vēlāk kā līdz pirmajam maksājuma pieprasījumam, iesniegt Aģentūrai iekšējās kontroles sistēmas aprakstu korupcijas un interešu konflikta novēršanai, ietverot tajā:"
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt punkta papildināšanu ar šādu apakšpunktu: "78.2.15.9. kārtību, kādā piemērojama disciplināratbildība.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju šo noteikt kā projektu sasniedzamo rādītāju un iekļaut noteikumu projekta 7. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 7. punktā norādītajiem rādītājiem nav noteikts sasniegšanas termiņš, izņemot investīcijas mērķi un uzraudzības rādītājus, kas ir noslēgti līgumi ar CFLA, līdz ar to nav saprotama sasaiste starp katra projekta grafiku un noteikumu projekta 7. punktu. Iespējams šo noteikumu projekta punktu varētu sasaistīt ar noteikumu projekta 78.2.17.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums: Pēc šobrīd izteiktās redakcijas secinām, ka zinātniskā virziena vadītājs piesaistāms obligāti, lūdzam izteikt punktu atbilstoši redakcijai 1.kārtas ietvaros, paredzot, ka zinātniskā virziena vadītājs ir iesaistāms pēc nepieciešamības
Piedāvātā redakcija
"89. Ja nepieciešams, Finansējuma saņēmējs pētniecības projektu starpposmu un gala rezultātu izvērtēšanā var piesaistīt zinātniskā virziena vadītāju, lai sniegtu zinātnisku novērtējumu par pētniecības projekta ieviešanas gaitu."
76.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Interešu konflikta neesība vērtēšanas komisijā būtu jānodrošina attiecībā uz visiem noteikumu projekta 101. punkta apakšpunktos minētajiem pārstāvjiem. Aicinām atbilstoši precizēt noteikumu projekta 102. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, ka arī sadarbības partneris attiecībā uz pētniecības projekta īstenošanu paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību. 
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nepieciešams noteikumos iekļaut normu par strīdu, kas izriet no civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu noslēgšanu risināšanu, ja atbilstoši noteikumu projektā noteiktajam šī informācija tiek iekļauta līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 146.punktu ar personām/iestādēm uz kuru attiecīgais nosacījums ir attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 3.pielikuma 1.1. punktā norādīto noteikumu punktu - skaitli "34."aizstāt ar "30."
Piedāvātā redakcija
-
81.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļu papildināt ar skaidrojumu/kārtību kādā finansējuma saņēmējs atbilstoši noteikumu 81. punktā  noteiktajam pieprasa un saņem pieeju datiem no valsts informācijas sistēmām.
Piedāvātā redakcija
-
82.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu ar finansējuma sadalījumu pa gadiem. Vienlaikus vēršam uzmanību uz 6.punktā norādīto, ka investīcijas izdevumu attiecināmības termiņš ir līdz 2027.gada 31.decembrim, savukārt izmaiņu ailēs 2024.-2026.gadā norādītā finansējuma kopsumma jau veido kopējo pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu 47 663 651 euro apmērā, attiecīgi lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-