Projekta ID
23-TA-1568Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc projektu izmaksas ir attiecināmas no 2021. gada 1. decembra. Vēršam uzmanību, ka projekta Nr. 9.2.4.1/16/I/001 “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” beigu termiņš ir 2023.gada 31.decemris, un īstenojot paralēli divus līdzīgus projektus palielinās dubultā finansējuma risks.
Ja tomēr VM uzskata, ka ir jāatstāj izmaksu attiecināmības termiņš no 2021.gada 1.decembra, tad lūdzam papildināt noteikumu projekta 14. punktu ar informāciju, ka nedrīkst attiecināt izmaksas jau pabeigtām darbībām, vai noteikt, ka izmaksas ir attiecināmas no līguma/vienošanās noslēgšanas brīža.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs izstrādā kārtību, kā tas pārliecinās par interešu konflikta (ievērojot Regulas 2018/1046 61. pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
Kā arī lūdzam papildināt noteikumu projektu, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu (Apliecinājumā obligāti ietver atsauci uz Regulas 2018/1046 61. pantu).
Kā arī lūdzam papildināt noteikumu projektu, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu (Apliecinājumā obligāti ietver atsauci uz Regulas 2018/1046 61. pantu).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka, salīdzinot ar šobrīd ES fondu mājas lapā publicēto dokumentu “SAM rādītāju metodoloģijas apraksts”, SAMP ietvaros tiek plānots papildu finansējuma saņēmējs (muzejs) un MK noteikumu projekta 16.punktā uzskaitīts lielāks sadarbības partneru skaits, lūdzam skaidrot iznākuma rādītāja metodoloģiju - ko plānots iekļaut iznākuma rādītājā un vai iznākuma rādītājs nebūtu jāpalielina, nepieciešamības gadījumā attiecīgi papildinot arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ja tiek slēgts sadarbības līgums, MK noteikumos ir jāatrunā tā galvenie aspekti (atbildība, funkcijas utt.) Izpildot iepriekš minēto, MK noteikumos nedublē vadības MK noteikumu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt redakciju, atbilstoši anotācijā sniegtajam skaidrojumam, ka visi minētie pasākumi/aktivitātes tiks īstenotas četru prioritāro jomu (sirds un asinsvadu slimības, onkoloģiskās slimības, bērnu veselība un psihiskā veselība) un sešu rīcības apakšjomu - veselīgs uzturs, fiziskā aktivitāte, atkarību izraisošo vielu un procesu izplatības mazināšana, psihiskā veselība, seksuālā un reproduktīvā veselība, slimību profilakse ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst, jo, iekļaujot šādu punktu, jēgu zaudē visi pārējie apakšpunkti, jo šis punkts iekļauj pilnīgi visas iespējamās jomas, tēmas un apakšjomas. Gadījumā, ja nav plānots noteikt atbalstāmās jomas, lūdzam precizēt 23.punkta definējumu. Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, norādot, kuras darbības ir attiecināmas uz MK noteikumu 15.1.apakšpunktā noteikto projekta iesniedzēju un tā sadarbības partneriem un kuras uz MK noteikumu 15.2.apkšpunktā noteikto projekta iesniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka SAMP 4.1.2.1. projekta (-u) ietvaros plānots nodrošināt nacionāla mēroga pasākumus, kā arī, lai novērstu pārklāšanos ar SAMP 4.1.2.2., lūdzam dzēst vārdus “un vietēja”. Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka SAMP 4.1.2.1. projekta (-u) ietvaros plānots nodrošināt nacionāla mēroga pasākumus, kā arī, lai novērstu pārklāšanos ar SAMP 4.1.2.2., lūdzam dzēst vārdus “un vietēja”. Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kādu muzeju plānots izveidot un sniegt tā nepieciešamības pamatojumu, t.sk. par atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam paredzētajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā aprakstīt, kā muzeja krājuma priekšmetu apstrāde un digitalizācija veicinās MK noteikumu projekta 23.punktā plānoto mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka plānots veidot muzeja ekspozīciju un muzeja apmeklējums ir par maksu, lūdzam anotācijā skaidrot, kā plānots nodrošināt un uzraudzīt, ka projektā netiek gūti NETO ieņēmumi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādas izmaksas ietver noteikumu projekta 29.7.apakšpunktā minētā bērnu muzeja klases izveide.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādus muzeja komunikācijas pasākumus plānots segt no projekta izmaksām, ņemot vērā, ka komunikācija ir arī muzeja pamatdarbības, t.sk. saimnieciskās darbības sastāvdaļa.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, kuras no MK noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām ir attiecināmas uz MK noteikumu 15.1.apakšpunktā noteikto projekta iesniedzēju un tā sadarbības partneriem un kuras ir attiecināmas uz MK noteikumu 15.2.apakšpunktā noteikto projekta iesniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt: “Šo noteikumu 24. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai […]”
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 24. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir attiecināmas projekta netiešās attiecināmās izmaksas, ko projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 25. punktā minētajām projekta tiešajām personāla atlīdzības izmaksām.
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ievietot vārdus “un sadarbības partneris” aiz vārdiem “finansējuma saņēmējs”.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes nosacījumu ievērošanu atbilstoši Regulas 2021/1060 47. pantam un 50. pantam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot noteikumu projekta 36.2. apakšpunktā noteikto ierobežojumu Regulas (ES) Nr. 2021/1057 1.pielikumā uzkrājamajiem datiem, t.i. kāpēc finansējuma saņēmējs datus, par dalībniekiem, uzkrāj pasākumos, kuri ilgst vairāk nekā astoņas stundas.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekts neparedz infrastruktūras izveidi. Lūdzam skaidrot, kas šī punkta kontekstā tiek saprasts ar infrastruktūras amortizācijas periodu un projekta dzīves ciklu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 40. punktu, jo nav skaidrs, kāpēc ir jāpierāda Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. panta neesamību, ja pēc būtības nosacījumam, lai publiskā finansējuma piešķiršana Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejam šī pasākuma ietvaros nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts, tam vai nu jāatbilst prasībai, ka projekts nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, piemēram, izveidotās infrastruktūras amortizācijas periodā (projekta dzīves cikla laikā) ieņēmumi no saimnieciskās darbības atbalstītajā objektā ir mazāki par 50 procentiem no kultūras jomas pakalpojumu sniedzēja gada budžeta atbalstītajā objektā, vai nu, ja iepriekš minētais nosacījums neizpildās, tad jāpārbauda, vai atbalsts Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejam nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, jo neizpildās Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta 4. punktā minētā pazīme, jo, piemēram:
85 procenti un vairāk no visiem kultūras jomā sniegto pakalpojumu saņēmējiem/apmeklētājiem atbalstītajā objektā gadā ir Latvijas iedzīvotāji;
objekts netiek plaši reklamēts ārpus Latvijas teritorijas (netiek veiktas starptautiskas mārketinga aktivitātes u.c. darbības pārrobežu reklāmas jomā).
Savukārt, gadījumā, ja noteikumu projekta ietvaros ir plānots noteikt iespēju iepriekš minēto 2 gadījumu neizpildes gadījumā, piešķirt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. pantu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar visām prasībām, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 I sadaļas un regulas 53. panta. Turklāt šādā gadījumā būtu jāveic grozījumi pasākuma projekta vērtēšanas kritērijos, papildinot ar jaunu specifisko atbilstības kritēriju, kas paredzētu noteikumu projektā noteikto komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumu pārbaudi. Lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta anotācijā sniegto skaidrojumu.
Vienlaikus lūdzam lietot korektu terminu lietošanu, aizstājot vārdus “valsts atbalsta komercdarbībai” ar vārdiem “komercdarbības atbalsts”
85 procenti un vairāk no visiem kultūras jomā sniegto pakalpojumu saņēmējiem/apmeklētājiem atbalstītajā objektā gadā ir Latvijas iedzīvotāji;
objekts netiek plaši reklamēts ārpus Latvijas teritorijas (netiek veiktas starptautiskas mārketinga aktivitātes u.c. darbības pārrobežu reklāmas jomā).
Savukārt, gadījumā, ja noteikumu projekta ietvaros ir plānots noteikt iespēju iepriekš minēto 2 gadījumu neizpildes gadījumā, piešķirt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. pantu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar visām prasībām, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 I sadaļas un regulas 53. panta. Turklāt šādā gadījumā būtu jāveic grozījumi pasākuma projekta vērtēšanas kritērijos, papildinot ar jaunu specifisko atbilstības kritēriju, kas paredzētu noteikumu projektā noteikto komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumu pārbaudi. Lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta anotācijā sniegto skaidrojumu.
Vienlaikus lūdzam lietot korektu terminu lietošanu, aizstājot vārdus “valsts atbalsta komercdarbībai” ar vārdiem “komercdarbības atbalsts”
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta secināms, ka tā ietvaros nav paredzēta komercdarbības atbalsta piešķiršana saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, lūdzam precizēt noteikumu projekta 42. punktu, piemēram, dzēšot vārdus “ir pārkāptas Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības vai” un vārdus “un tam nav iespējams piemērot Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. panta nosacījumus”. Gadījumā, ja tomēr noteikumu projekta ietvaros ir plānota komercdarbības atbalsta piešķiršana, piemēram, saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 53. pantu, precizējumi noteikumu projekta 42. punktā nav jāveic, kā arī noteikumu projektu ir jāpapildina ar nosacījumiem, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 I nodaļas un 53.panta.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, par 4.1.2.1. pasākuma "Nacionāla mēroga veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" plānoto ietekmi uz tautsaimniecību.
Norādām, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” pie iznākuma rādītāja, ka Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam (turpmāk – Programma) rādītājs tiks uzskatīts par sasniegtu, kad tiks noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, kā arī precizēt pie rezultāta rādītāja, ka Programmas rādītājs r.4.1.2.a tiks uzskatīts par sasniegtu pēc 4.1.2.1. pasākuma “Nacionāla mēroga veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi”, 4.1.2.2. pasākuma “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrībai”, 4.1.2.3. pasākuma “Pasākumi atkarīgo personu resocializācijai un atgriešanai darba tirgū, kā arī preventīvie pasākumi jauniešiem” un 4.1.2.4. pasākuma “Pierādījumos balstītu narkotiku lietošanas profilakses programmu īstenošana un profilakses kvalitātes standartu ieviešana” pabeigšanas kā tas norādīts 4.1.2.SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā.
Piedāvātā redakcija
Pasākuma iznākuma rādītājs ir nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmušas atbalstu, līdz 2029. gada 31. decembrim nodrošinot, ka atbalstu būs saņēmušas vismaz 3 iestādes, tostarp uz 2024. gada 31. decembri atbalstu būs saņēmušas vismaz 3 iestādes. Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam (turpmāk – Programma) rādītājs EECO18, tiks uzskatīts par sasniegtu, kad tiks noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu.
Specifiskā atbalsta mērķa rezultāta rādītājs ir iedzīvotāju skaits, kuri pēdējā gada laikā veselības apsvērumu dēļ ESF+ veselības veicināšanas pasākumu ietekmē ir mainījuši uztura un citus dzīvesveida paradumus, nodrošinot, ka uz 2029. gada 31.decembri sasniegta rādītāja vērtība 50 000 iedzīvotāji. Programmas rādītājs r.4.1.2.a tiks uzskatīts par sasniegtu pēc 4.1.2.1. pasākuma “Nacionāla mēroga veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi”, 4.1.2.2. pasākuma “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrībai”, 4.1.2.3. pasākuma “Pasākumi atkarīgo personu resocializācijai un atgriešanai darba tirgū, kā arī preventīvie pasākumi jauniešiem” un 4.1.2.4. pasākuma “Pierādījumos balstītu narkotiku lietošanas profilakses programmu īstenošana un profilakses kvalitātes standartu ieviešana”pabeigšanas.
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar visu obligāti norādāmo informāciju, kas iekļaujama, piemērojot vienoto likmi līdz 20 % personāla atlīdzības izmaksu segšanai. Papildus vēršam uzmanību, ka likmes precīzs apmērs vēl ir saskaņošanas posmā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam svītrot teikumu "Plānotie ieguldījumi veicinās Bauhaus mērķu sasniegšanu", ņemot vērā, ka pasākumā nav paredzēti ieguldījumi infrastruktūrā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam atbildi uz anotācijas 8.1.13. punkta "uz datu aizsardzību" jautājumu "Vai projekts skar šo jomu?" precizēt uz “Jā”, ņemot vērā, ka projektu ietvaros ir jāuzkrāj personu dati un jāievēro datu aizsardzība.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Iepriekš anotācijā norādīts, ka 4.1.2.1. pasākuma investīcijām nav ietekmes uz horizontālajiem principiem: “Klimatdrošināšana”; “Energoefektivitāte pirmajā vietā” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”. Lūdzam anotācijas uz sadaļas 8.1.6. "uz vidi" jautājumu "Vai projekts skar šo jomu?" sniegt atbildi “Nē”, kā arī lūdzam svītrot teikumu: “Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai”.
(Arī anotācijas 8.2.sadaļā “Cita informācija” norādīts, ka 4.1.2.1. pasākuma investīcijām nav ietekmes uz horizontālo principu “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.).
(Arī anotācijas 8.2.sadaļā “Cita informācija” norādīts, ka 4.1.2.1. pasākuma investīcijām nav ietekmes uz horizontālo principu “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.).
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļu "7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas" papildināt ar noteikumu projekta 16.punktā norādītajiem sadarbības partneriem - Latvijas Antidopinga biroju un Zāļu valsts aģentūru.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, par zaļo publisko iepirkumu, lai veicinātu Eiropas Zaļā kursa un klimata pārmaiņu mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām MK noteikuma projektu papildināt ar jaunu punktu par plānoto atbalsta veidu saskaņā ar vadošās iestādes vadlīniju projekta “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā” 7.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt redakciju, ņemot vērā, ka saskaņā ar MK noteikumu 22.punktu atlase tiek organizēta vienu reizi.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām MK noteikumu projekta 10. un 11.punktā dzēst vārdu "attiecināmais" pirms vārda "finansējums".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka ja projektā paredzēts arī sadarbības partneris, MK noteikumos norāda finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības pamatprincipus, pienākumus un tiesības, mērķu un rādītāju savstarpējo sasniegšanas dalījumu (ja attiecināms). Nepieciešams skaidri norādīt sadarbības partnera veicamās darbības un resursus, ar kādiem tas iesaistās projektā.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projekta 15. punktam ir divi projekta iesniedzēji, attiecīgi pēc projekta iesniegumu apstiprināšanas divi finansējuma saņēmēji, lūdzam precizēt vārdus “finansējuma saņēmējs” uz daudzskaitli.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt vai anotācijā skaidrot to, vai projektā palielinot MK noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajam projekta iesniedzējam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz MK noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajam apmēram, finansējuma saņēmējam tiks izvirzīti papildu nosacījumi, piemēram, projektā ir jāparedz papildu darbību īstenošana vai esošo darbību rezultātu kvantitatīvi izmērams pieaugums, vai uzraudzības rādītāju skaitliskais pieaugums.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 26.1.punkts jau iekļauj arī 26.4.punktā atrunāto – informēšanas pasākumus par slimību profilaksi, lūdzam izvērtēt, vai 26.4.punktā atrunātā izmaksu pozīcija nebūtu dzēšama. Ja punkts tiek dzēsts, atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
[..] komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas atbilstoši Regulas 2021/1060 47. pantam un 50. pantam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt punktu papildinot to ar atsauci uz Regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktu atbilstoši FM vadlīniju nr. 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 21. punkta "e" punktam.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai prasība par projekta vadības un uzraudzības darba grupas izveidošanu ir attiecināma arī uz MK noteikumu 15.2.apakšpunktā noteikto projekta iesniedzēju un, ja nepieciešams, tad atbilstoši precizēt MK noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju apvienot MK noteikumu 37.punktā un 31.2.apakšpunktā iekļauto informāciju, ņemot vērā, ka tā daļēji dublējas.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā SAMP ietvaros tiek plānoti 2 projekti, lūdzam izvērtēt, vai šeit un tālāk tekstā vārds “projekts” nebūtu lietojams daudzskaitļa formā.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka daļa anotācijā iekļautā teksta atkārto MK noteikuma projekta tekstu, lūdzam precizēt arī anotāciju atbilstoši MK noteikumos veiktajiem precizējumiem.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 6.sadaļu, tostarp "Nevalstiskās organizācijas". Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par biedrību un nodibinājumu iesaisti, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam.
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
*Skat. Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-