Projekta ID
23-TA-973Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar VI vadlīniju Nr.1.4. “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā” 7.punktu MK noteikumos norāda plānoto atbalsta veidu, piemēram, grantu atbalsts, finanšu instrumentu atbalsts, kombinēto finanšu instrumentu atbalsts. Ņemot vērā noteikumu projektā iekļautos nosacījumus un Regulas Nr.2021/1060 57.pantā minēto, pasākuma ietvaros plānotais atbalsts uzskatāms par grantu (dotāciju) ar nosacījumiem. Attiecīgi lūdzam noteikumu projekta I nodaļā iekļaut jaunu punktu, norādot pasākumā plānoto atbalsta veidu – grants (dotācija) ar nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu, norādot rādītāja sasniedzamo vērtību līdz 2024.gada 31.decembrim.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot vārdus “vai nenoslēdz šo noteikumu 21. punktā minēto kompensācijas līgumu”, ņemot vērā, ka kompensāciju nevar izmaksāt, pirms nav noslēgts kompensācijas līgums un kompensācijas saņēmējs nav uzņēmies saistības par tajā ietverto nosacījumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu, kurā lūdzām noteikumos skaidri noteikt, kura iestāde piešķir komercdarbības atbalstu atbilstoši Komisijas lēmumam Nr.2012/21/ES.
Atbilstoši MK noteikumu projekta 12.punktam projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir Veselības ministrija.
MK noteikumu projekta 21.punktā ir noteikts, ka finansējuma saņēmējs (Veselības ministrija), kompensācijas saņēmējs un atbalstāmā iestāde slēdz trīspusēju līgumu par kompensācijas saņemšanu (kompensācijas līgums), izņemot gadījumus, kad tiek slēgts divpusējs līgums, ja kompensācijas saņēmējs ir arī atbalstāmā iestāde.
Savukārt no noteikumu projekta VII.nodaļas “Valsts atbalsta piešķiršanas nosacījumi” izriet, ka pilnvarojuma uzlicējs ir Nacionālais veselības dienests (kaut arī tas nav skaidri norādīts).
Ņemot to vērā, atkārtoti lūdzam skaidri noteikt, kura iestāde piešķir komercdarbības atbalstu atbilstoši Komisijas lēmumam Nr.2012/21/ES.
Atbilstoši MK noteikumu projekta 12.punktam projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir Veselības ministrija.
MK noteikumu projekta 21.punktā ir noteikts, ka finansējuma saņēmējs (Veselības ministrija), kompensācijas saņēmējs un atbalstāmā iestāde slēdz trīspusēju līgumu par kompensācijas saņemšanu (kompensācijas līgums), izņemot gadījumus, kad tiek slēgts divpusējs līgums, ja kompensācijas saņēmējs ir arī atbalstāmā iestāde.
Savukārt no noteikumu projekta VII.nodaļas “Valsts atbalsta piešķiršanas nosacījumi” izriet, ka pilnvarojuma uzlicējs ir Nacionālais veselības dienests (kaut arī tas nav skaidri norādīts).
Ņemot to vērā, atkārtoti lūdzam skaidri noteikt, kura iestāde piešķir komercdarbības atbalstu atbilstoši Komisijas lēmumam Nr.2012/21/ES.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot MK noteikumu projekta 20.3. apakšpunktā noteikto, ka atbalstāmajai iestādei ir noslēgts līgums ar Nacionālo veselības dienestu par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu, nav skaidrs kādēļ MK noteikumu projekta 52.punktā minēts, ka tas nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu. Vēršam uzmanību, ka publiskais finansējums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai tiek nodrošināts, ievērojot Komisijas lēmumu par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES). Kā arī vēršam uzmanību, ka šajā gadījumā atbalsta saņēmējs ir ārstniecības iestāde, jo piesaista resursu (iegūst darbinieku) valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai. Attiecīgi lūdzam precizēt MK noteikumu projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot MK noteikumu projekta 53.punktā norādīto, lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā precizēt skaidrojumu, kāpēc šo noteikumu 18. punktā minētā vienreizējā kompensācijas izmaksa nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu. Pieļaujam, ka, ņemot vērā, ka ģimenes ārsts, kurš nodod praksi, nodrošinot apmācības ģimenes ārsta prakses efektīvai pārņemšanai jaunajam ģimenes ārstam pēc atbalsta saņemšanas, pārstāj būt saimnieciskās darbības veicējs attiecīgajā nozarē (iziet no tirgus), vairs nevar ietekmēt konkurenci un tam vairs nav piemērojami komercdarbības atbalsta nosacījumi, lūdzam atbilstoši papildināt skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam kā vienas vienības izmaksu metodikas izstrādātāju norādīt Atbildīgo iestādi, nevis sadarbības iestādi.
Piedāvātā redakcija
Izmaksu pasākumi iekļauj vienreizējās kompensācijas ārstniecības personām izmaksas, kuras tiek noteiktas pamatojoties uz Regulas Nr. 2021/1060 53. panta 1. punkta b) apakšpunktu un uz Atbildīgās iestādes, t.i. Veselības ministrijas, izstrādātajām vienas vienības izmaksām un ir attiecināmas šādām ārstniecības personām:
8.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Lūdzu precizēt, ka pasākumam nav ietekmes uz horizontālajiem principiem “Klimatdrošināšana”, “Energoefektivitāte pirmajā vietā” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu, dzēšot vārdu "mērķa".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu 16.punkta teksta formulējumu, svītrojot informāciju, kas dublējas, proti, teksts "vienreizējās kompensācijas ārstniecības personām” teikumā minēts divas reizes.
Piedāvātā redakcija
16. "Šo noteikumu 14.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas izmaksas par ārstniecības personu piesaistes pasākumiem, kuri ir vērsti uz valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības uzlabošanu un tiek īstenoti visā Latvijas teritorijā, kur ir konstatēts ārstniecības personāla trūkums un iekļauj vienreizējās kompensācijas ārstniecības personām izmaksas, kuras tiek noteiktas pamatojoties uz Regulas Nr. 2021/1060 53. panta 1. punkta b) apakšpunktu un uz atbildīgās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku un ir attiecināmas šādām ārstniecības personām: "
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pēc līdzības ar MK noteikumu projekta 16.punktu aizstāt "izstrādātajām vienas vienības izmaksām" ar "izstrādāto uz vienkāršoto izmaksu metodiku".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņā sniegto skaidrojumu, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādām prasībām jāatbilst atbalstāmajai iestādei.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi " 4.1.2.5.pasākuma finansējuma sadalījumu pa intervences kodiem latviešu valodā, atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam papildinājumā norādītajam.
Piedāvātā redakcija
4.1.2.5. pasākuma ESF Plus investīcijām piemērots 160. intervences kods “Pasākumi veselības aprūpes sistēmas pieejamības, efektivitātes un noturības uzlabošanai (izņemot infrastruktūru)” atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027. gadam. Fondu finansējums 5 686 755 euro apmērā.
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-