Atzinums

Projekta ID
22-TA-888
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija
Atzinums iesniegts
01.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Atzinuma dokumenti

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Būtu jāprecizē arī piedāvātie grozījumi 11. panta (6) daļā, kas nosaka ierobežojumus alkoholisko dzērienu tirdzniecības veicināšanas pasākumiem.
LPTA atbalsta 1. punktu, kas turpmāk liedz piedāvāt “kopā ar alkoholisko dzērienu iegādāties ar atlaidi citu alkoholisko dzērienu, preci vai pakalpojumu vai kopā ar citu preci vai pakalpojumu iegādāties ar atlaidi alkoholisko dzērienu”.
Savukārt punkts, kas liedz piedāvāt iegādāties vairākas alkoholisko dzērienu vienības par zemāku cenu, raisa neskaidrības un būtu svītrojams. Nereti vairāku alkoholisko dzērienu vienības, apvienotas vienā iepakojumā (piemēram, alus četrpaka vai kaste), jau veido citu produktu, kam objektīvi ir atšķirīgi loģistikas un tirdzniecības nosacījumi un likumsakarīgi arī atšķirīga cena par vienību
Tāpat nesamērīgs un nepamatots ir 11. panta (6) daļā paredzētais liegums piedāvāt alkoholisko dzērienu iegādi ar atlaidi patērētāja lojalitātes programmas ietvaros. Lojalitātes programmas tiek veidotas nevis tam, lai veicinātu konkrētu produktu noietu, bet gan lai dotu iespēju lojālajiem klientiem samazināt tēriņus par to izvēlētajiem produktiem. Lojalitātes programmu atlaižu aizliegums nemazinātu alkohola patēriņu, bet gan liegtu cilvēkiem iespēju ietaupīt. Nav nekādas ar faktiem pamatojamas saistības starp mazumtirdzniecības lojalitātes programām un to ietekmi uz alkohola patēriņa pieaugumu, tādēļ šis punkts no Grozījumiem būtu svītrojams.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lai nepārprotami būtu saprotams, ka reklāmas nosacījumi e-veikaliem ir analogi tiem, kas ir tradicionālajām alkohola tirdzniecības vietām.
 
Piedāvātā redakcija
-