Atzinums

Projekta ID
22-TA-875
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Reklāmas asociācija
Atzinums iesniegts
13.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Atzinuma dokumenti

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Veselības ministrija sanāksmes [07.09.22.]  laikā atsaucās uz to, ka Plāna projekts "Profilakses pasākumu un veselības aprūpes pakalpojumu uzlabošanas plāns alkoholisko dzērienu un narkotisko vielu lietošanas izplatības mazināšanas jomā 2023.-2025. gadam" (turpmāk Plāns) un tās rosinātie Grozījumi un izriet no zinātnisko pētījumu rezultātiem. LRA pēc sanāksmes vēlreiz pārliecinājās, ka Plānā un Grozījumu Anotācijās nav tādu atsauču uz zinātniskajiem rakstiem (publikācijām), kurus uzskata par uzticamiem zinātnisko pētījumu rezultātu avotiem, kuros būtu atrodami nepārprotami pierādījumi, lai saistītu cenu un atlaižu reklāmas aizliegumu medijos ar mērķa – samazināts alkoholisko dzērienu patēriņš Latvijā sasniegšanu, vienlaikus turpinoties cenu un atlaižu reklāmām citos Latvijas mārketinga komunikācijas kanālos, kā arī ārpus Latvijas reģistrētos kanālos, kuros esošā reklāma ir ārpus Latvijas jurisdikcijas.

LRA jau vairākkārt ir vērsusi Veselības ministrijas uzmanību uz to, ka Grozījumi ietekmēs gan konkurenci starp Latvijas mārketinga komunikācijas kanāliem, kuru vidū ir kā mediji, tā mazumtirdzniecības vietas (uz zemes un digitālajā vidē), gan konkurenci Latvijā reģistrēto un ārzemju mediju starpā, taču Veselības ministrija ir atstājusi šos iebildumus bez ievērības un izvērtējuma.

LRA ieskatā Veselības ministrija, virzot Grozījumus, nav ievērojusi Ministru kabineta kārtības rullī noteikto projektu saskaņošanas un atzinumu sniegšanas kārtību, ignorējot 52.2.5. punktā noteikto pienākumu saņemt projekta saskaņojumu no Konkurences padomes, ja projekts ir saistīts ar konkurences aizsardzības un attīstības jautājumiem.

Ņemot vērā to, ka nav veikts izvērtējums par Grozījumu ietekmi uz konkurenci vairākos aspektos, kā arī to, ka Grozījumos definēto reklāmas ierobežojumu ietekmes sagaidāmajiem rezultātiem nav ar zinātnisko pētījumu rezultātiem saistāma nepārprotama pamatojuma, atkārtoti iebilstam pret šiem Grozījumiem un to tālāku virzīšanu.
Piedāvātā redakcija
-