Projekta ID
24-TA-36Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumiem par avansa un maksājuma pieprasījumiem, to apmēru un ierobežojumiem, ņemot vērā anotācijā minēto, ka atvasinātām publiskām personām finansējums tiks plānots arī kā avansi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta nosaukumu, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību" 4.1.1.4. pasākums "Veselības aprūpes pārvaldības sistēmas stiprināšana un digitalizācija, attīstot digitālos risinājumus" tiks īstenots divās kārtās. Attiecīgi lūdzam precizēt anotācijas projektu.
Piedāvātā redakcija
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību” 4.1.1.4. pasākuma “Veselības aprūpes pārvaldības sistēmas stiprināšana un digitalizācija, attīstot digitālos risinājumus” pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi.
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.punktu ar jaunu apakšpunktu "1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību", ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz vienkāršoto izmaksu nosacījumus, un noteikumu projekts tiek izdots, pamatojoties arī uz Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 18.panta pirmās daļas 1.punkts paredz, ja finansējuma saņēmējs ir fiziskā vai juridiskā persona, tam ir pienākums nodrošināt projekta īstenošanu saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un līgumu par projekta īstenošanu. Ņemot vērā atsevišķa projekta iesniedzēja juridisko statusu (t.i., kapitālsabiedrība), lūdzam papildināt noteikumu projekta 13.punktu pēc vārdiem "lai slēgtu" ar vārdiem "līgumu un".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā tiesību normai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai, lūdzam precizēt noteikumu projekta 16.punktu, kā piemēram minētajā punktā ietvert atsauci uz noteikumu projekta 13.punktā noteiktajiem projekta iesniedzējiem, kas projekta ietvaros nebūs sadarbību partneri, pretējā gadījumā rodas interpretācijas problēmas ar tiesību normā ietvertā vārda "citu" izpratni.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.punkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Rosinām izvērtēt noteikumu projekta 18.1. apakšpunkta lietderību, jo minētais punkts dublē Ministru kabineta 2023.gada 13. jūlija noteikumi Nr.408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 15.2. apakšpunktā noteikto regulējumu.
Gadījumā, ja atbalstāt svītrot noteikumu projekta 18.1.apakšpunktu, lūdzam attiecīgi precizēt arī noteikumu projekta 19.3. apakšpunktu, neveidojot atsauci uz noteikumu projekta 18.1. apakšpunktu.
Rosinām izvērtēt noteikumu projekta 18.1. apakšpunkta lietderību, jo minētais punkts dublē Ministru kabineta 2023.gada 13. jūlija noteikumi Nr.408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 15.2. apakšpunktā noteikto regulējumu.
Gadījumā, ja atbalstāt svītrot noteikumu projekta 18.1.apakšpunktu, lūdzam attiecīgi precizēt arī noteikumu projekta 19.3. apakšpunktu, neveidojot atsauci uz noteikumu projekta 18.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu efektīvāku informācijas apriti un ātrāku projektu iesniegumu virzību, nezaudējot divas nedēļas informācijas pārsūtīšanā, aicinām paredzēt, ka Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija atzinumu uzreiz adresē arī atbildīgajai iestādei un sadarbības iestādei. Balstoties uz saņemto atzinumu, sadarbības iestādei uzaicina projekta iesniedzēju iesniegt projekta iesniegumu. Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.6. apakšpunktu ar atsauci, kur noteiktas vienotās digitālās vārtejas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka projektos izstrādāto valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu un pakalpojumu tālākai uzturēšanai finansējumu plānots segt iestādes budžeta ietvaros vai piešķirtās valsts dotācijas deleģēto pārvaldes funkciju īstenošanai, lai novērstu dubultfinansējuma risku, lūdzam izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 24.5.2. un 24.7.3.apakšpunktu redakciju, aizstājot vārdus "kas nepārsniedz piecus gadus" ar vārdiem "kas nepārsniedz projekta īstenošanas laiku".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 24.3.apakšpunkts paredz projekta ietvaros izstrādātās vai pilnveidojamās informācijas sistēmas audita, drošības pārbaužu izmaksas. Lai netiktu dublētas izmaksas, aicinām pārskatīt 24.3.apakšpunkta redakciju, ņemot vēra, ka informācijas sistēmas izstrādes vai iegādes un ieviešanas kvalitātes kontroles izmaksas, tai skaitā testēšanas izmaksas un drošības un veiktspējas auditu izmaksas iekļautas noteikumu 24.5.7.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas noteikumos nav paredzētas kā attiecināmās izmaksas projektā un ņemot vērā ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda IKT projektu pieredzi, nepārprotamai izpratnei lūdzam izteikt 24.2.apakšpunktu šādā redakcijā: “24.2.projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, tai skaitā izmaksu un ieguvumu analīzes sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas);”. Ņemot vērā minēto priekšlikumu, lūdzam attiecīgi precizēt informāciju arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 24.5.3.apakšpunkts ietver, t.sk. datu strukturēšanas un bagātināšanas izmaksas, vienlaikus noteikumu projekta 24.5.5.apakšpunkts ietver izmaksas datu kvalitātes uzlabojumiem – lūdzam izvērtēt, vai šīs izmaksu pozīcijas saturiski nedublējas, un novērst dublēšanos vai anotācijā skaidrot atšķirību, lai to vēlāk iespējams korekti piemērot projektu iesniegumu atlases nolikumā un iesniegumos.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja projekta vadības personāla izmaksas 4.1.1.4. pasākuma 2. kārtā ir plānots attiecināt kā faktiskās izmaksas, aicinām papildināt redakciju atbilstoši attiecināmības vadlīnijām "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gada plānošanas periodā" 7.29. apakšpunktam, kas paredz, ka ERAF, KF, TPF līdzfinansētajiem projektiem, kur tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 miljoniem EUR (ieskaitot), projekta vadības personāla izmaksu ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja noteikumu projekta 29.punkta nosacījums izriet no Regulas 2021/1060, vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojumiem regulā norādītais "pabeigta darbība" interpretējams kā pabeigts projekts kopumā nevis atsevišķa darbība tā ietvaros. Attiecīgi projektu savlaicīgas virzības un N+3 mērķu izpildes nolūkos aicinām precizēt punkta redakciju, nosakot, ka projekts nevar būt pabeigts.
Pašreizējā redakcija interpretējama tādējādi, ka neviena darbība nedrīkst būt pabeigta, kas papildus rada pretrunu ar atsevišķu attiecināmo izmaksu saturu, piemēram, projekta pamatojošās dokumentācijas izstrādi.
Pašreizējā redakcija interpretējama tādējādi, ka neviena darbība nedrīkst būt pabeigta, kas papildus rada pretrunu ar atsevišķu attiecināmo izmaksu saturu, piemēram, projekta pamatojošās dokumentācijas izstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām saskaņot rādītāja redakciju ar aktuālajās Labklājības ministrijas vadlīnijās norādīto: "Digitālo pakalpojumu vai programmu skaits, kur ir veikta informācijas pielāgošana specifisko lietotāju grupām (personām ar redzes, dzirdes un garīga rakstura traucējumiem)".
Piedāvātā redakcija
digitālo pakalpojumu vai programmu skaits, kur ir veikta informācijas pielāgošana specifisko lietotāju grupām (personām ar redzes, dzirdes un garīga rakstura traucējumiem);
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 31.5. apakšpunktu vai noteikumu projekta 31.punktu ar jaunu apakšpunktu paredzot, ka finansējuma saņēmējs uzņemas arī segt sadārdzinājumu projekta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai. Lūdzam izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 32.punktu svītrojot atsauci uz noteikumu 13.1. apakšpunktu vai skaidrot par projekta rezultāta ilgtspējas nodrošināšanu attiecībā uz noteikumu projekta 13.2.apakšpunktā noteikto projekta iesniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai izstrādātājam izmaksājamais noslēguma maksājums potenciāli aprēķināms ne tikai no informācijas sistēmas vai tās izmaiņu izstrādes līgumcenas, bet atbilstoši attiecināmo izmaksu, 34.punkta saturam attiecībā uz nodošanas un pieņemšanas aktu un 35.punkta saturam - informācijas sistēmas, platformas vai elektroniskā pakalpojuma izstrādes līgumcenas.
Piedāvātā redakcija
Informācijas sistēmas izstrādātājs saņem no šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja noslēguma maksājumu, kas nevar būt mazāks par 20 procentiem no informācijas sistēmas vai tās izmaiņu, platformas vai elektroniskā pakalpojuma izstrādes līgumcenas, tikai pēc tam, kad ir parakstīts nodošanas un pieņemšanas akts par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājuma vai tā izmaiņu izstrādi un ieviešanu un finansējuma saņēmējs ir pārliecinājies, ka izstrādātā informācijas sistēma, platforma vai elektroniskais pakalpojums atbilst iepirkuma līgumā ietvertajiem uzdevumiem.
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijā visus 4.1.1.4. pasākuma "Veselības aprūpes pārvaldības sistēmas stiprināšana un digitalizācija, attīstot digitālos risinājumus" intervences kodus, atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam papildinājumam.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai gan pasākuma ietvaros tiek īstenots projekts, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu, lai izvērtētu, vai pasākumā plānoto darbību īstenošana nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts veselības nozarē strādājošiem veselibas pakalpojumu sniedzējiem, tai skaitā ģimenes ārstiem, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kādas ir Veselības ministrijas padotības iestāžu pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas un datu bāzes jeb reģistri (norādot konkrētas sistēmas un reģistrus), kurus plānots attīstīt, un vai plānotā sistēmu un reģistru attīstīšana izriet no konkrēto projektā iesaistīto Veselības ministrijas padotības iestāžu funkcijām, tai skaitā, kurā dokumentā ir nolasāms deleģējums katrai no konkrētajām padotības iestādēm izveidot vai uzturēt konkrētas sistēmas vai datu bāzes (norādot konkrētu punktu). Vienlaikus lūdzam anotācijā arī skaidrot, vai un no kāda tiesību akta izriet nosacījums, ka pasākuma ietvaros plānoto darbību rezultātā izveidojamie vai pilnveidojamie informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumi būs obligāti jāizmanto ikvienam veselības pakalpojumu sniedzējam, tādējādi apstiprinot izpratni, ka tas ir regulatīvs nozares risinājums, nevis saistīts ar atsevišķu saimnieciskās darbības veicējiem nepieciešamās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību, kas tiem dotu selektīvu ekonomisku priekšrocību un tādējādi būtu attīstāms, piemērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projekta anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Veselības ministriju kā atbildīgo iestādi un precizēt šajā apakšsadaļā un visā anotācijas saturā norādītos projekta iesniedzējus atbilstoši noteikumu projekta 13.punktam, ņemot vērā, ka paredzēts, ka projekta iesniegumu iesniegs arī kapitālsabiedrība, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādot, ka Veselības ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt, attiecīgie plānotie projekta iesniedzējs pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Nepieciešams anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto informāciju pārcelt uz anotācijas 3.sadaļas 6.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
