Projekta ID
24-TA-1536Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 30. septembrī stājusies spēkā jaunā “Finanšu regula” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk - Regula 2024/2509), un tā kā saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu tā atceļ iepriekšējo “Finanšu regulu” – Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - Regula 2018/1046), tad lūdzam noteikumu projekta 21.5. apakšpunktā precizēt atsauci, norādot atsauci uz Regulu 2024/2509. Saskaņā ar Regulas 2024/2509 279. pantu atsauces uz atcelto Regulu 2018/1046 uzskata par atsaucēm uz Regulu 2024/2509, un tās lasa saskaņā ar atbilstības tabulu Regulas 2024/2509 II pielikumā.
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 26.2.11. apakšpunktā iekļauto atsauci, aizstājot atsauci "24.8. apakšpunktā" ar atsauci "24.9.apakšpunktā", jo nav korekti minēta atbalstāmā darbība - komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi kā atbalstāmā darbība ir noteikta noteikumu projekta 24.9. apakšpunktā. Vienlaikus aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt arī citas noteikumu projekta normas, ja attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 15. punkts paredz, ka finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 50 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sniegt atbilstošu pamatojumu šāda avansa apmēra nepieciešamībai, jo avanss tiek plānots lielāks nekā 30%, proti, lielāks nekā paredz Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 “Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā” (turpmāk - noteikumi Nr. 205) 10. punkts.
Tāpat, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 15. punkts paredz, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 95 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus un valsts budžeta finansējuma kopsummas, lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sniegt atbilstošu pamatojumu šādam avansa un starpposma maksājumu kopsummas apmēram. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 22 25. § 3. punkts) ministrijai, izstrādājot normatīvā akta projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu un paredzot avansa un starpposma maksājuma kopsummu noteikumu Nr. 205 18. punktā noteiktajā apjomā vai noteikumu 17. punktā noteiktajā apjomā, ja avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tai deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, anotācijā ir īpaši jāpamato šāda avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēra nepieciešamība.
Tāpat, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 15. punkts paredz, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 95 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus un valsts budžeta finansējuma kopsummas, lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" sniegt atbilstošu pamatojumu šādam avansa un starpposma maksājumu kopsummas apmēram. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 22 25. § 3. punkts) ministrijai, izstrādājot normatīvā akta projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu un paredzot avansa un starpposma maksājuma kopsummu noteikumu Nr. 205 18. punktā noteiktajā apjomā vai noteikumu 17. punktā noteiktajā apjomā, ja avansa un starpposma maksājumu kopsummu izmanto tai deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošanai, anotācijā ir īpaši jāpamato šāda avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēra nepieciešamība.
Piedāvātā redakcija
-