Atzinums

Projekta ID
23-TA-2855
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Precizēt projekta 1.1.apakšpunktā piedāvāto 11.2.apakšpunkta redakciju, aizstājot tajā vārdus "ja transportlīdzekļa vadītājs nav Latvijas Republikas patstāvīgais iedzīvotājs" ar vārdiem "ja transportlīdzekļa vadītājam nav deklarētās dzīvesvietas Latvijā", tādējādi konkretizējot to subjektu loku, kuriem ir pienākums apliecināt atbilstību noteiktām prasībām.
Saskaņā ar spēkā esošo Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra noteikumu Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" 7.punkta regulējumu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Autotransporta direkcija" (turpmāk – Direkcija), izsniedzot vadītāja karti, pēc būtības ir jāpārliecinās par transportlīdzekļa vadītāja atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 4.februāra Regulas (ES) Nr.165/2014 par tahogrāfiem autotransportā, ar kuru atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, un groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu (turpmāk – regula Nr.165/2014) 26.panta attiecīgo punktu prasībām. Proti, regulas Nr.165/2014 26.panta attiecīgo punktu regulējums paredz Direkcijas pienākumu pārliecināties par to, ka transportlīdzekļa vadītāja, kurš iesniedzis pieprasījumu par vadītāja kartes izsniegšanu, "parastā dzīvesvieta" ir Latvijas Republikā. Iekšlietu ministrijas ieskatā regulā Nr.165/2014 lietotais termins "parastā dzīvesvieta" faktiski atbilst Latvijas nacionālajā regulējumā lietotajam terminam "deklarētā dzīvesvieta", kuru personai ir salīdzinoši viegli apliecināt, ja vien tā ir izpildījusi uz to attiecināmo pienākumu par savas dzīvesvietas deklarēšanu. Līdz ar to uzskatām, ka projekta 1.1.apakšpunktā piedāvātais 11.2.apakšpunkta regulējums būtu attiecināms tikai uz tiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem nav deklarētās dzīvesvietas Latvijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Noteikumu projektā ietvertais grozāmo jautājumu loks ir plašāks nekā tas minēts projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) (turpmāk - anotācija) 1. sadaļas 1.2.punktā "Mērķa apraksts" un tās 2. sadaļā. Līdz ar to aicinām precizēt attiecīgās projekta anotācijas sadaļas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Izvērtēt nepieciešamību papildināt projektu ar jaunu vienību (punktu), paredzot tajā arī grozījumu izdarīšanu spēkā esošo Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra noteikumu Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" 7.punktā, proti, precizējot tajā norādīto transportlīdzekļu kategoriju uzskaitījumu, ievērojot Ceļu satiksmes likuma 23.pantā norādītās transportlīdzekļu vadītāju apliecību kategorijas (piemēram, mopēdi - AM kategorija, motocikli - A1, A2 un A kategorija,  traktortehnika - TR1, TR2, TR3 un TR4 kategorija).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 4.februāra Regula (ES) Nr.165/2014 par tahogrāfiem autotransportā, ar kuru atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, un groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu nereglamentē kontroles karšu derīguma termiņus, aicinām Autotransporta direkciju izvērtēt, vai spēkā esošo Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra noteikumu Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" 10.punktā noteiktais kontroles kartes derīguma termiņš ir objektīvi (praksē) pamatots un vai šis termiņš nebūtu pagarināms, lai mazinātu minēto kontroles institūciju administratīvo slogu, kas saistīts ar kontroles karšu atjaunošanu ik pēc diviem gadiem.
Vienlaikus, ņemot vērā to, ka kontroles institūcijas kontrolē nevis nodrošina autovadītāju braukšanas un atpūtas laika uzskaiti, ierosinām papildināt projektu ar jaunu vienību (punktu), paredzot tajā grozījumu izdarīšanu arī šobrīd spēkā esošajā 10.punkta pirmajā teikumā, proti, svītrot tajā vārdu "nodrošināt".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aizstāt projekta 1.2.apakšpunktā piedāvātajā 11.1punkta pirmā teikuma redakcijā lietotos vārdus "Iesnieguma iesniedzēja" ar vārdiem "Transportlīdzekļa vadītāja", tādējādi salāgojot šajā tiesību normā minēto attiecīgo subjektu identificējošo terminu ar projekta 1.3.apakšpunktā piedāvātajā 11.2punkta redakcijā minēto šo pašu subjektu identificējošo terminu.
Attiecīgi nepieciešams precizēt arī projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.sadaļas 1.3.punktā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Precizēt projekta 1.3.apakšpunktā piedāvāto 11.2punkta redakciju, papildinot to pēc vārda "atbilstoši" ar vārdu "kartes".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Precizēt projekta 1.4.apakšpunktā piedāvāto 21.punkta redakciju, aizstājot tajā vārdu "karšu" ar vārdu "kartes".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Izvērtēt, vai Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra noteikumu Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" 4.pielikuma "Kontroles kartes apraksts" 1.2.apakšpunktā norādītā informācija (“Latvijas Republika” — tās valsts nosaukums, kas izsniegusi vadītāja apliecību") ir korekta. Ņemot vērā Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra noteikumu Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" 1.-3. pielikuma 1.2.apakšpunktā norādīto informāciju, Iekšlietu ministrijas ieskatā projekts būtu papildināms ar jaunu vienību (punktu), paredzot tajā grozījumu izdarīšanu arī šobrīd spēkā esošā 4.pielikuma 1.2.apakšpunktā, proti, aizstājot tajā vārdus "vadītāja apliecību" ar vārdiem "kontroles karti".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Ministru kabineta 2005.gada 1.novembra noteikumu Nr.836 "Noteikumi par transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku" 11.punkts tiek izteikts jaunā redakcijā un, tostarp, tiek svītrots šobrīd spēkā esošais 11.4.apakšpunkts, kurā ir ietverta atsauce uz 5.pielikumu ("fotogrāfiju, kas izgatavota atbilstoši šo noteikumu 5.pielikumam"), kā arī to, ka projekta 11.1punktā tiek paredzēta digitālās fotogrāfijas iegūšanas (izgatavošanas) kārtība, ierosinām papildināt projektu ar jaunu vienību (punktu), paredzot tajā arī šobrīd spēkā esošā 5.pielikuma "Norādījumi par kartes saņemšanai nepieciešamo fotogrāfiju" svītrošanu.
Piedāvātā redakcija
-