Projekta ID
24-TA-3045Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Šā likumprojekta 8.panta piecpadsmitā daļa paredz visām patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniegšanā, tostarp to reklamēšanā, rīkoties godīgi, taisnīgi, pārredzami un profesionāli. Savukārt šā panta septiņpadsmitā daļa nosaka, ka visām piecpadsmitajām daļā minētajām darbībām ir jābūt balstītām uz informāciju par patērētāja apstākļiem, un jebkādām īpašām prasībām, par kurām patērētājs ir informējis kredīta devēju, un pamatotiem pieņēmumiem par iespējamiem riskiem, kas patērētājam var rasties kreditēšanas līguma darbības laikā.
Lūdzam apsvērt papildināt vai precizēt likumprojektu vai tā anotāciju par to, kādā veidā septiņpadsmitās daļas prasības ir īstenojamas uz kreditēšanas pakalpojumu reklamēšanu.
Lūdzam apsvērt papildināt vai precizēt likumprojektu vai tā anotāciju par to, kādā veidā septiņpadsmitās daļas prasības ir īstenojamas uz kreditēšanas pakalpojumu reklamēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Saskaņā ar Likumprojekta 8.6 pantu " Kārtība, kādā reģistrē atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju
(1) Atlikto maksājumu pakalpojumu, ko sniedz liels uzņēmums patērētājam drīkst sniegt Atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju reģistrā reģistrēti atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēji.
(2) Atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju reģistru uztur Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
(3) Kārtību, kādā atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēji tiek reģistrēti reģistrā un izslēgti no reģistra, reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu un to aktualizēšanas kārtību, reģistrācijas valsts nodevas un ikgadējās uzraudzības valsts nodevas apmēru un tās samaksas kārtību, kā arī prasības atlikto maksājumu pakalpojumu sniedzējiem un atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju pienākumus nosaka Ministru kabinets."
Nepieciešams izvērtēt iespēju papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, uz kādu pakalpojumu sniedzējiem, kas šobrīd piedāvā savus preču un pakalpojumu iegādi patērētājiem, plānotais regulējums tiks attiecināts, kā arī kādu ietekmi tas radīs uz patērētāju kreditēšanas jomu. Norādām, ka anotācijā ietvertais problēmas apraksts nesniedz priekšstatu par nepieciešamību paredzēt šādu atlikto maksājumu pakalpojumu sniedzēju uzraudzības mehānismu.
(1) Atlikto maksājumu pakalpojumu, ko sniedz liels uzņēmums patērētājam drīkst sniegt Atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju reģistrā reģistrēti atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēji.
(2) Atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju reģistru uztur Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
(3) Kārtību, kādā atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēji tiek reģistrēti reģistrā un izslēgti no reģistra, reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu un to aktualizēšanas kārtību, reģistrācijas valsts nodevas un ikgadējās uzraudzības valsts nodevas apmēru un tās samaksas kārtību, kā arī prasības atlikto maksājumu pakalpojumu sniedzējiem un atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju pienākumus nosaka Ministru kabinets."
Nepieciešams izvērtēt iespēju papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, uz kādu pakalpojumu sniedzējiem, kas šobrīd piedāvā savus preču un pakalpojumu iegādi patērētājiem, plānotais regulējums tiks attiecināts, kā arī kādu ietekmi tas radīs uz patērētāju kreditēšanas jomu. Norādām, ka anotācijā ietvertais problēmas apraksts nesniedz priekšstatu par nepieciešamību paredzēt šādu atlikto maksājumu pakalpojumu sniedzēju uzraudzības mehānismu.
Piedāvātā redakcija
-
