Projekta ID
22-TA-3414Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ievērojot, ka likumprojektā "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (turpmāk – projekts) paredzētais grozījums Revīzijas pakalpojumu likuma (turpmāk – likums) 10. panta otrās daļas 3. punktā un likuma pārejas noteikumu 33. punkts ir saistīts ar likumprojektā "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278), lūdzam papildināt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (turpmāk – anotācija) ar informāciju par to, kā tiks nodrošināta abu saistīto likuma grozījumu vienlaicīga spēkā stāšanās.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību uz to, ka Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. pantā ir noteikta atļaujas izsniegšanas kārtība un nosacījumi. Tā, piemēram, atbilstoši Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. panta sestajā daļā noteiktajam uzskatāms, ka atļauja ir izsniegta ar noklusējumu, ja normatīvajā aktā noteiktajā termiņā atbildīgā iestāde nepieņem un nepaziņo savu lēmumu par atļaujas piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.
Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. panta septītā daļa noteic, ka, piemērojot konkrēto pakalpojumu vai pakalpojumu jomu reglamentējošā normatīvajā aktā noteikto noklusējumu, par atļaujas izsniegšanu atbildīgā iestāde ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc atļaujas izsniegšanai nepieciešamās informācijas (dokumentācijas) saņemšanas, ja normatīvajā aktā nav noteikts cits termiņš, nodrošina, ka atļaujas pieteikuma iesniedzējs ir informēts par:
1) termiņu, kādā tiks pieņemts lēmums par atļaujas piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt;
2) tiesiskās aizsardzības līdzekļiem lēmuma pārsūdzēšanai;
3) tiesībām uzsākt pakalpojumu sniegšanu, ja konkrēto pakalpojumu vai pakalpojumu jomu reglamentējošā normatīvajā aktā noteiktajā termiņā atbildīgā iestāde nepieņem un nepaziņo savu lēmumu par atļaujas piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.
Savukārt Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. panta astotā daļa noteic, ka, piemērojot normatīvajā aktā noteikto noklusējumu, lēmuma par atļaujas izsniegšanu pieņemšanas termiņš tiek skaitīts no dienas, kad par atļaujas izsniegšanu atbildīgā iestāde no atļaujas pieteicēja ir saņēmusi visu normatīvajos aktos noteikto informāciju (dokumentāciju) lēmuma pieņemšanai.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projektā paredzētajā likuma 17. panta septītajā daļā, 22. panta ceturtajā daļā un 23. panta 4.2 daļā ietverto regulējumu un attiecīgi precizēt to.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstu informāciju, kā tiks nodrošināta Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. pantā ietvertā regulējuma piemērošana.
Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. panta septītā daļa noteic, ka, piemērojot konkrēto pakalpojumu vai pakalpojumu jomu reglamentējošā normatīvajā aktā noteikto noklusējumu, par atļaujas izsniegšanu atbildīgā iestāde ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc atļaujas izsniegšanai nepieciešamās informācijas (dokumentācijas) saņemšanas, ja normatīvajā aktā nav noteikts cits termiņš, nodrošina, ka atļaujas pieteikuma iesniedzējs ir informēts par:
1) termiņu, kādā tiks pieņemts lēmums par atļaujas piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt;
2) tiesiskās aizsardzības līdzekļiem lēmuma pārsūdzēšanai;
3) tiesībām uzsākt pakalpojumu sniegšanu, ja konkrēto pakalpojumu vai pakalpojumu jomu reglamentējošā normatīvajā aktā noteiktajā termiņā atbildīgā iestāde nepieņem un nepaziņo savu lēmumu par atļaujas piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt.
Savukārt Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. panta astotā daļa noteic, ka, piemērojot normatīvajā aktā noteikto noklusējumu, lēmuma par atļaujas izsniegšanu pieņemšanas termiņš tiek skaitīts no dienas, kad par atļaujas izsniegšanu atbildīgā iestāde no atļaujas pieteicēja ir saņēmusi visu normatīvajos aktos noteikto informāciju (dokumentāciju) lēmuma pieņemšanai.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projektā paredzētajā likuma 17. panta septītajā daļā, 22. panta ceturtajā daļā un 23. panta 4.2 daļā ietverto regulējumu un attiecīgi precizēt to.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstu informāciju, kā tiks nodrošināta Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. pantā ietvertā regulējuma piemērošana.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām 22. panta otrajā daļā vārdus "reorganizētajai komercsabiedrībai" aizstāt ar vārdiem "reorganizējamai komercsabiedrībai", lai tie atbilstu komerctiesībās lietotajai terminoloģijai. Skaidrojam, ka atbilstoši Komerclikuma 335., 336. un 337. pantam reorganizācijas procesā iesaistītās sabiedrības tiek apzīmētas ar terminiem "pievienojamā sabiedrība", "sadalāmā sabiedrība", "pārveidojamā sabiedrība" (ar šiem terminiem apzīmējot tās sabiedrības, kuras tiek reorganizētas, proti, vienā vārdā attiecībā uz visiem reorganizācijas veidiem – "reorganizējamās sabiedrības"), bet tās sabiedrības, kuras izveidojas reorganizācijas rezultātā vai kuras turpina pastāvēt pēc reorganizācijas – ar terminu "iegūstošā sabiedrība". Līdz ar to piemērotākais termins arī šajā normā būtu "reorganizējamā sabiedrība", lai subjekts, uz kuru normā atsaucas, būtu nepārprotams.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām precizēt informācijas par piemērotajām sankcijām vai administratīvajiem pasākumiem glabāšanas (pieejamības) termiņu, kā arī redakcionāli precizēt šo regulējumu.
1. Grozāmā likuma 37.17 panta piektajā daļā paredzēts, ka Latvijas Bankas tīmekļvietnē ievietotā informācija ir pieejama vismaz piecus gadus no tās pirmreizējās ievietošanas dienas. Lūdzam svītrot vārdu "vismaz". Likumā nosakāms informācijas pieejamības pieļaujamais maksimālais ilgums. Minētais attiecas arī uz grozāmā likuma 38.10 panta piekto daļu.
2. Aicinām projektā pārlieku neizmantot iekšējās atsauces. Piemēram, ja pantā ir ietverts regulējums par informēšanu par piemērotajām sankcijām vai administratīvajiem pasākumiem, ir acīmredzami skaidrs, ka regulējums attiecas uz šāda veida informāciju.
1. Grozāmā likuma 37.17 panta piektajā daļā paredzēts, ka Latvijas Bankas tīmekļvietnē ievietotā informācija ir pieejama vismaz piecus gadus no tās pirmreizējās ievietošanas dienas. Lūdzam svītrot vārdu "vismaz". Likumā nosakāms informācijas pieejamības pieļaujamais maksimālais ilgums. Minētais attiecas arī uz grozāmā likuma 38.10 panta piekto daļu.
2. Aicinām projektā pārlieku neizmantot iekšējās atsauces. Piemēram, ja pantā ir ietverts regulējums par informēšanu par piemērotajām sankcijām vai administratīvajiem pasākumiem, ir acīmredzami skaidrs, ka regulējums attiecas uz šāda veida informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 4.1.1. apakšnodaļā norādīts, ka, ņemot vērā to, ka nosacījumi, kas bija iekļauti Ministru kabineta 2004. gada 8. jūnija noteikumos Nr. 525 "Kārtība, kādā iesniedzami pieteikumi un citi dokumenti zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai un zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences saņemšanai" tiek pārnesti uz likumu, minētie Ministru kabineta noteikumi zaudēs spēku, kad šis projekts tiks pieņemts un attiecīgais likums stāsies spēkā. Tas notiks saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piekto daļu, kas noteic, ka, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, ka Ministru kabineta 2004. gada 8. jūnija noteikumi Nr. 525 "Kārtība, kādā iesniedzami pieteikumi un citi dokumenti zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai un zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences saņemšanai" ir jāatzīst par spēku zaudējušiem.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, ka Ministru kabineta 2004. gada 8. jūnija noteikumi Nr. 525 "Kārtība, kādā iesniedzami pieteikumi un citi dokumenti zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai un zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences saņemšanai" ir jāatzīst par spēku zaudējušiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Ievērojot, ka anotācijas 4.1. apakšsadaļā norāda informāciju par saistītajiem tiesību aktu projektiem, bet anotācijas 4.1.1. apakšnodaļā norādītie Ministru kabineta 2004. gada 8. jūnija noteikumi Nr. 525 "Kārtība, kādā iesniedzami pieteikumi un citi dokumenti zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai un zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences saņemšanai" zaudēs spēku saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piekto daļu, nav nepieciešams izstrādāt atsevišķu tiesību akta projektu.
Atbilstoši minētajam lūdzam svītrot anotācijas 4.1.1. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Atbilstoši minētajam lūdzam svītrot anotācijas 4.1.1. apakšsadaļā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-