Projekta ID
24-TA-2625Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, lūdzam precizēt nelikumīgā komercdarbības atbalsta atgūšanas normu. Lūdzam piedāvātās redakcijas piemēru skatīt zemāk.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta piešķiršanas prasības vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma sniegšanai, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļai.
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. ''Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 25. zemsvītras atsaucei, lūdzam izteikt šādā redakcijā:
''31.1. izmaksu apmērs nepārsniedz ES fondu daļas ierobežojumu, ko aprēķina ar minimālo izmaksu bāzi 34 422 euro gadā, pieskaitot 0,64 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam''.
''31.1. izmaksu apmērs nepārsniedz ES fondu daļas ierobežojumu, ko aprēķina ar minimālo izmaksu bāzi 34 422 euro gadā, pieskaitot 0,64 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, bet neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam''.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 36. punktā vārdus "tai skaitā" ar vārdiem "kā arī". Vēršam uzmanību, ka normatīvais regulējums, uz kuru atsaucas noteikumu projekta 36. punktā, sevī neietver piekļūstamības prasības horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" īstenošanas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
36. Šo noteikumu 30.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros ir attiecināmas komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas izmaksas, lai izpildītu minētās prasības atbilstoši regulas 2021/1060 47. un 50. pantam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī atbilstoši nepieciešamībai, lai nodrošinātu piekļūstamību informācijai, attiecināmas ir horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, t.sk. indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas.
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu skaidrs tas kritērijs, pēc kura tiek izslēgts komercdarbības atbalsts, lūdzam precizēt noteikumu projekta 42.1. apakšpunkta redakciju. Lūdzam piedāvātās redakcijas piemēru skatīt zemāk.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
42.1. darbībai nav saimnieciska rakstura, ja pašu ieņēmumi atbalstītajā objektā ir 50 procenti vai mazāki par 50 procentiem no izglītības jomas pakalpojumu sniedzēja gada budžeta atbalstītajā objektā projekta dzīves ciklā (amortizācijas periodā);
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā paredzēt uzraudzības mehānismu, kādā nodrošināma projekta uzraudzība projekta dzīves ciklā (amortizācijas periodā). Aicinām izvērtēt iespēju ieviest pašdeklarāciju principu, balstoties uz riskos balstītu pieeju, piemēram, paredzēt finansējuma saņēmējam pienākumu veikt paškontroli, vai projekts attiecībā uz augstākās izglītības iestādes infrastruktūras attīstību atbilst šo noteikumu projekta 42.1. un 42.2.apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 43. punktu tā, lai ir skaidrs, ka valsts atbalsta izslēdzošie nosacījumi ir jāievēro visu projekta dzīves ciklu, kas ir ieguldījumu amortizācijas periods. Lūdzam piedāvātās redakcijas piemēru skatīt zemāk.
Piedāvātā redakcija
43. Ja projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas un projekta dzīves cikla laikā (amortizācijas periodā) tiek pārkāptas šo noteikumu 42. punktā noteiktās atbalsta piešķiršanas prasības vai, ja projekta īstenošanas laikā vai amortizācijas periodā tas kļūst par tādu, kas kvalificējas kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekts paredz atbalsta sniegšanu arī attiecībā uz augstākās izglītības iestādes infrastruktūras attīstību, lūdzam precizēt noteikumu projekta 45. punktu, nosakot, ka infrastruktūras, kurā sniedz primārās veselības aprūpes pakalpojumus, izmantošanas proporcijas aprēķinu piemēro, nevis projekta kopējam finansējumam, bet tās projekta daļas finansējumam, kas attiecas uz vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu mērķi.
Ja nepieciešams, lūdzam pēc analoģijas šo aspektu precizēt arī citās noteikuma projekta normās, piemēram, noteikumu projekta 42.2. apakšpunktā.
Ja nepieciešams, lūdzam pēc analoģijas šo aspektu precizēt arī citās noteikuma projekta normās, piemēram, noteikumu projekta 42.2. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" norādīts, ka projektā neiekļauj darbības, kas ir pabeigtas līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas brīdī (t.i., piemēram, būvdarbi nedrīkst būt nodoti ekspluatācijā).
Lūdzam precizēt anotāciju salāgojot anotācijā ietverto informāciju ar noteikumu projekta 40. punktā minēto, ka projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir darbībām, kas pabeigtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē (attiecīgā prasība atbilst arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 63. panta 6. punktā norādītajam).
Lūdzam precizēt anotāciju salāgojot anotācijā ietverto informāciju ar noteikumu projekta 40. punktā minēto, ka projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir darbībām, kas pabeigtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē (attiecīgā prasība atbilst arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 63. panta 6. punktā norādītajam).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju attiecībā uz projekta dzīves ciklu, papildinot ar informāciju par projekta dzīves cikla ilgumu un papildinot ar skaidrojumu, ka projekta dzīves cikls ir ieguldījumu amortizācijas periods.
Piedāvātā redakcija
-
