Projekta ID
24-TA-2012Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
10.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
16. Īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmas saturu veido atbilstoši ietvarstruktūras piektajam līmenim sasniedzamajiem studiju rezultātiem un saskaņā ar profesionālās darbības jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem.
Iebildums
Lūdzam papildināt tiesību akta punktu atbilstoši Profesionālas izglītības likuma 22.panta 2. apakšpunktam, nodrošinot programmas sasaisti ar profesijas standartu.
Piedāvātā redakcija
Īsā cikla profesionālās augstākās izglītības programmas saturu veido atbilstoši ietvarstruktūras piektajam līmenim sasniedzamajiem studiju rezultātiem un saskaņā ar profesionālās darbības jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem un profesijas standartu un tajā iekļautajām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
2.
Noteikumu projekts
24. Pirmā cikla augstākās izglītības programmas saturu veido atbilstoši ietvarstruktūras sestajam līmenim sasniedzamajiem studiju rezultātiem un, ja attiecināms, saskaņā ar profesionālās darbības jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem.
Iebildums
Lūdzam papildināt tiesību akta punktu atbilstoši Profesionālas izglītības likuma 22.panta 2. apakšpunktam, nodrošinot programmas sasaisti ar profesijas standartu.
Piedāvātā redakcija
Pirmā cikla augstākās izglītības programmas saturu veido atbilstoši ietvarstruktūras sestajam līmenim sasniedzamajiem studiju rezultātiem un, ja attiecināms, saskaņā ar profesionālās darbības jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem un profesijas standartu un tajā iekļautajām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
3.
Noteikumu projekts
32. Otrā cikla augstākās izglītības programmas saturu veido atbilstoši ietvarstruktūras septītajam līmenim sasniedzamajiem studiju rezultātiem un ja attiecināms, saskaņā ar profesionālās darbības jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem.
Iebildums
Lūdzam papildināt tiesību akta punktu atbilstoši Profesionālas izglītības likuma 22.panta 2. apakšpunktam, nodrošinot programmas sasaisti ar profesijas standartu.
Piedāvātā redakcija
Otrā cikla augstākās izglītības programmas saturu veido atbilstoši ietvarstruktūras septītajam līmenim sasniedzamajiem studiju rezultātiem un ja attiecināms, saskaņā ar profesionālās darbības jomu reglamentējošiem normatīviem aktiem un profesijas standartu un tajā iekļautajām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
4.
Noteikumu projekts
47. Vērtējot iegūto augstāko izglītību, ievēro šādus vērtēšanas pamatprincipus:
Iebildums
LDDK atkārtoti uztur iebildumus pret standartā piedāvāto vērtēšanas sistēmu, kas ir pretrunīga ar citu izglītības līmeņu vērtēšanas sistēmām un rada nekonsekventu pieeju mācību / studiju snieguma vērtēšanas mērķim.
Piemēram, šajā vērtēšanas sistēmā kā sekmīgs vērtējums tiek uzskatīts vērtējums "4", kamēr profesionālajā izglītībā - "5". Vērtēšanas iespēju labošanu augstākajā izglītībā nosaka izglītības iestāde, kamēr vispārējā izglītībā - to ierobežo valsts. Atšķirībā no vispārējās un profesionālās izglītības vērtējumi sniegti aprakstoši, nevis ar % mācību snieguma mērījumu, kas tādējādi ļaut daudz plašāk interpretēt vērtējuma robežas.
Ņemot vērā šobrīd izziņā sniegto, ka vērtēšanas sistēmas atšķirības pamato cits izglītības līmenis, lūdzam pēc būtības pamatot katras vērtēšanas sistēmas atšķirības piemērotību augstākās izglītības līmenim, ņemot vērā, ka pārējos līmeņos no šādas pieejas atteikšanās notikusi jau vairākus gadus iepriekš.
Piemēram, šajā vērtēšanas sistēmā kā sekmīgs vērtējums tiek uzskatīts vērtējums "4", kamēr profesionālajā izglītībā - "5". Vērtēšanas iespēju labošanu augstākajā izglītībā nosaka izglītības iestāde, kamēr vispārējā izglītībā - to ierobežo valsts. Atšķirībā no vispārējās un profesionālās izglītības vērtējumi sniegti aprakstoši, nevis ar % mācību snieguma mērījumu, kas tādējādi ļaut daudz plašāk interpretēt vērtējuma robežas.
Ņemot vērā šobrīd izziņā sniegto, ka vērtēšanas sistēmas atšķirības pamato cits izglītības līmenis, lūdzam pēc būtības pamatot katras vērtēšanas sistēmas atšķirības piemērotību augstākās izglītības līmenim, ņemot vērā, ka pārējos līmeņos no šādas pieejas atteikšanās notikusi jau vairākus gadus iepriekš.
Piedāvātā redakcija
-
