Atzinums

Projekta ID
23-TA-460
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts ir atklāts. Kā arī, ņemot vērā finansējuma saņēmēju specifiku, aicinām noteikumu projektā iekļaut prasību, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. Vēršam uzmanību, ka apliecinājumā obligāti ietver atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu.

Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka š.g. 9.martā Eiropas Komisija apstiprināja grozījumus Komisijas regulā Nr.651/2014. Plānots, ka Regula ar grozījumiem tiks oficiāli pieņemta pēc teksta tulkošanas visās ES oficiālajās valodās. Pēc tam grozījumi stāsies spēkā nākamajā dienā pēc tā publicēšanas Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt nosacījumus, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014 grozījumiem, tādējādi nodrošinot atbilstību komercdarbības atbalsta regulējumam
Informācija pieejama: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_1523
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs nosacījums sadarbības iestādei rādītāju vērtību sasniegšanas progresu projektā uzraudzīt katru gadu. Sadarbības iestāde rādītāju vērtību sasniegšanu projektos uzrauga atbilstoši finansējuma saņēmēju iesniegtajai informācijai par rādītāju sasniegtajām vērtībām. Lūdzam svītrot 12.punkta pirmo teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka minētais ierobežojums būtu attiecināms tikai uz komercdarbības atbalstu, kas tiek piešķirts ar Komisijas regulas Nr.651/2014 56.pantu, nevis atbalstam, kas tiek piešķirts ar citu komercdarbības atbalsta regulējumu. Ja atbalsta programmas izstrādātājs neplāno noteikt stingrākas prasības nekā to paredz komercdarbības atbalsta regulējums, aicinām pārskatīt un precizēt šo noteikumu projekta punktu. Lūdzam pārvērēt šo normu arī kontekstā ar eWiki Eiropas Komisijas atbildēm 2017.11.07 un 2017.11.29 saistībā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 56.pantu, t.i., ka netiks atbalstītas investīcijas (t.sk., noliktavas) ostas infrastruktūrā atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 56.panta 2.punktā ietvertajam ierobežojumam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu nekorektu interpretācijas risku, lūdzam svītrot vārdu "publiskās", ņemot vērā, ka zemāk noteikumu projekta ietvaros paredzēti ieguldījumi ne vien publiskās personas infrastruktūrā, bet arī privātpersonu infrastruktūrā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta nav skaidrs, kādu komercdarbības regulējumu šīm izmaksām plānots piemērot. Lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu projekta normas
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar grozījumiem Komisijas regulā Nr.651/2014 tika veiktas izmaiņas 36.a panta piemērošanas nosacījumos, paredzot iespēju to attiecināt arī uz privāto uzlādes infrastruktūru, aicinām izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar atbalsta piešķiršanas iespēju saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 36.a pantu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ko saprot ar elektroenerģijas infrastruktūras izmaksām un pārliecināties, ka tās netiek segtas ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu nekorektas interpretācijas risku, ka projektā radušās izmaksas var tikt attiecinātas arī gadījumos, ja darbi pie projekta tika uzsākti pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, tādējādi pārkāpjot stimulējošās ietekmes prasību (atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 6.pantam), nepieciešams papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka, lai izpildītu Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minēto stimulējošās ietekmes prasību, darbus pie projekta atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktam uzsāk īstenot pēc projekta iesnieguma iesniegšanas atbalsta sniedzējinstitūcijā un projekta iesniegums atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā ietvertajām prasībām par pieteikumā iekļaujamo informāciju. Skaidrojam, ka, ja projekta īstenošana ir uzsākta pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, projekta iesniegumu noraida (neatkarīgi no tā, ja pirms projekta iesnieguma iesniegšanas radušās izmaksas būtu segtas no privātiem resursiem). Vienlaikus lūdzam noteikumu projektu papildināt ar "darbu sākuma" definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktam. Izmaksām, kas kā izņēmums minētas "darbu sākuma" definīcijā un radušās pirms projekta pieteikuma iesniegšanas, atbalstu nevar piešķirt, piemēram, ar Komisijas regulas Nr.651/2013 14.pantu, taču tās ir iespējams attiecināt no publiskajiem resursiem, piemērojot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu kumulācijas pārkāpuma risku, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 38.punktu, nodrošinot, ka, ja projektam piesaista citu publisko finansējumu, projektu var uzsākt, pēc tam, kad visās iestādēs, kurās pretendē uz atbalstu, ir iesniegts pieteikums un ir pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu vai noslēgts līgums (ja atbalstu nepiešķir ar atbalsta sniedzēja lēmumu).
Papildus gadījumā, ja atbalsta pretendents izmanto šī noteikumu projekta 38. punktā paredzēto kumulāciju, nepieciešams papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka tas, pretendējot uz atbalstu saskaņā ar šiem noteikumiem, norāda visu informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu tajā pašā projektā, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu, kā arī atbalsta intensitāti.
Vienlaikus lūdzam precizēt šo noteikumu projekta punktu atbilstoši izteiktajam iebildumam pie noteikumu projekta 37. punkta attiecībā uz atbilstību stimulējošās ietekmes prasībai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 40.punktu, ka attiecībā uz šajos noteikumos minētajiem komercdarbības atbalsta projektiem sadārdzinājuma izmaksas jāsedz no līdzekļiem, kas ir brīvi no jebkāda komerdarbības atbalsta.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka arī publiski pieejamu pievedceļu, stāvlaukumu atjaunošana un ierīkošana pie pašvaldības noteiktām uzņēmējdarbības teritorijām, kas ir attiecīgo uzņēmumu interesēs, kvalificējas, kā komercdarbības atbalsts. Tikai tādas infrastruktūras izveide, atjaunošana, kas tiek izmantota visas sabiedrības interesēs nevis mērķtiecīgi izbūvēta attiecīgā uzņēmuma komerciālās interesēs, var tikt uzskatīta par publisko infrastruktūru un nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējums. Lūdzam skatīt arī Komisijas 2014. gada 1. oktobra lēmumu lietā SA.36147 – Alleged infrastructure aid for Propapier un un Komisijas 2016. gada 8. janvāra lēmumu lietā SA.36019 – Road infrastructure measures in the vicinity of a real estate project – Uplace. Turklāt, vēršam uzmanību, ka atbalsts tikai tādu autostāvvietu ierīkošanai vai uzlabošana nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, kuras pieejamas ikvienam bez piekļuves ierobežojumiem un bez maksas.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā grozījumus Komisijas regulas Nr.651/2014 14.panta 7.punktā, vēršam uzmanību, ka nosacījums attiecībā uz atbalstu, ko piešķir esošas uzņēmējdarbības vietas darbības dažādošanai, par to, ka attiecināmajām izmaksām vismaz par 200 procentiem ir jāpārsniedz atkārtoti izmantoto aktīvu uzskaites vērtību, kas reģistrēta iepriekšējā fiskālajā gadā pirms darbu sākšanas, ir attiecināms ne vien uz lielajiem, bet arī uz maziem un vidējiem uzņēmumiem, lūdzam atbilstoši precizēt šo normu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka viena projekta ietvaros var tikt sniegts atbalsts ar vairākiem Komisijas regulas Nr.651/2014 pantiem, lūdzam precizēt, ka šajā noteikumu projekta apakšpunktā noteiktais nosacījums attiecas tikai uz tām attiecināmajām izmaksām, kas tiek atbalstītas saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 14.pantu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar "Pārcelšanās" definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 61.a punktam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā grozījumus Komisijas regulas Nr.651/2014 41. pantā, lūdzam pārskatīt noteikumu projektā iekļautos nosacījumus, t.sk., tā 45. punktā iekļautos nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka publiskā finansējuma piešķiršana subjektam, kurš neveic saimniecisko darbību nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un tādējādi uz to nav nepieciešams attiecināt Regulas Nr.651/2014 nosacījumus. Attiecīgi lūdzam pārskatīt šo noteikumu projekta punktu, izvērtējot nepieciešamību uz šajā punktā norādītajiem subjektiem, kas veic pašvaldības deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi, attiecināt Regulas Nr.651/2014 nosacījumus. Lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā, kura no pašvaldības funkcijām pieļauj tai veikt enerģijas ražošanu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā grozījumus Komisijas regulas Nr.651/2014 48.pantā, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta atbalsta piešķiršanas nosacījumus, t.sk., tā 44. punktā iekļautos nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar "pamatdarbības peļņas" definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 39.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka publiskā finansējuma piešķiršana subjektam, kurš neveic saimniecisko darbību nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un tādējādi uz to nav nepieciešams attiecināt Regulas Nr.651/2014 nosacījumus. Attiecīgi lūdzam pārskatīt šo noteikumu projekta punktu, izvērtējot nepieciešamību uz šajā punktā norādītajiem subjektiem, kas veic pašvaldības deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi, attiecināt Regulas Nr.651/2014 nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt atbalsta sniegšanas termiņus, atbilstoši grozījumiem Komisijas regulā Nr.651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta c) apakšpunkta nosacījumiem, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, ka šis nosacījums tiks pārbaudīts, piemēram, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu, t.sk. paredzot, ka šāda apliecinājuma iesniegšana ir paredzēta atbalsta sniedzēja projektu vērtēšanas kritēriju metodikā. Lūdzam ar atbilstošu skaidrojumu papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 53.5.apakšpunktu, jo tas uzliek nosacījumu attiecībā uz pašiem noteikumu projekta nosacījumiem, ka tie nedrīkst radīt ES tiesību pārkāpumu, nevis to, ka šis nosacījums būtu pārbaudāms uz atbalsta pretendentu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar "mērķorientētas infrastruktūras" definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 33.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu noteikumu projekta atbilstību Komisijas regulas 48.panta 5.punktam un 56.panta 6.punktam, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredzētu, ka gadījumos, ja attiecīgajā projektā vai projekta daļā projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) ir radusies lielāka peļņa no pamatdarbības, nekā projektā plānots, finansējuma saņēmējs projekta pārskata perioda (projekta dzīves cikla) beigās veic izmaksu un ieguvumu analīzes pārrēķinu un sadarbības iestādei atmaksā starpību starp faktisko un plānoto peļņu no pamatdarbības.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 41.pants neparedz projekta uzraudzību pārskata periodā. Lūdzam attiecīgi izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 56. punktu, ja nav plānots noteikumu projekta ietvaros paredzēt stingrākus nosacījumus, nekā to pieļauj Komisijas regula Nr. 651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 57.4.5.apakšpunkta redakciju atbilstoši Komisijas lēmuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) 4.panta c) apakšpunktam. Vēršam uzmanību, ka līgumā nav jābūt lietotam terminam 'īpašas' vai 'ekskluzīvas' tiesības, bet līgumā jābūt ietvertai īpašo vai ekskluzīvo tiesību būtībai, kā to nosaka iepriekšminētā EK lēmuma 4.panta c) apakšpunkts. Lūdzam attiecīgi pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 57.5.6. un 57.6.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 60.punktu, ņemot vērā to, ka no tā var nolasīt, ka de minimis atbalstu var piešķirt par tām pašām attiecināmām izmaksām, kuras tiek segtas saskaņā ar šajos noteikumos minētajiem Komisijas regulas Nr.651/2014 14., 41., 48. un 56.pantiem, tādējādi pārkāpjot stimulējošās ietekmes prasību.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 69.punktu, norādot maksimālo pieļaujamo avansa apmēru un nosacījumu, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos, vienlaikus nosakot, ka finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde avansa pieprasījumu apstiprina, ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs, tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros.
Vienlaikus, nosakot avansa apmēru, aicinām ņemt vērā, ka saskaņā ar ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda pieredzi, vidēji apstiprinātā avansu summa sasniedza 33,7 % no finansējuma projektiem.  
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteikto, izstrādājot sākotnējās ietekmes novērtējumu (anotāciju), ir jāizvērtē arī normatīvā akta ietekme uz tautsaimniecību. Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par normatīvā akta ietekmi uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus pēc investīciju īstenošanas. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā minēts: "Noteikumu projekts paredz, ka projektā var tikt kombinētas gan tādas darbības un izmaksas, kurām ir piemērojami komercdarbības atbalsta nosacījumi, gan tādas darbības un izmaksas, kurām nav nepieciešams piemērot komercdarbības atbalsta nosacījumus, ievērojot darbību un izmaksu nodalīšanu, tai skaitā, projektā, kuru iesniedz pašvaldība, piesaistot komersantu kā sadarbības partneri, var paredzēt tikai privātā komersanta infrastruktūras (mērķorientēta infrastruktūra) attīstībai nepieciešamās darbības.", savukārt noteikumu projekta 47.3.apakšpunkts paredz komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības partneriem saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014 56.pantu, kura 7.punkts, savukārt, nosaka, ka atbrīvojumu saskaņā ar šo pantu nepiešķir mērķorientētai infrastruktūrai. Attiecīgi lūdzam precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu, nodrošinot tā atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 56.panta 7.punktam.
 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā norādīto informāciju par ietekmi uz valsts uz pašvaldību budžetiem, ņemot vērā noteikumu projekta 15.punktā noteikto par pasākuma īstenošanai paredzēto finansējumu, proti, pasākuma īstenošanai paredzēts Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums 49 279 779 euro un nacionālais finansējums 8 696 432 euro, kuru veido pašvaldību finansējums vai privātais finansējums, attiecīgi anotācijas 3.sadaļā norādītais 49 279 779 euro apmērs ir attiecināms tikai uz Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu un tas neiekļauj pašvaldības budžeta finansējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam pārskatīt anotācijas 54. sadaļas 1. tabulā sniegto normu atbilstības izvērtējumu, nodrošinot, ka atbilstības izvērtējums ir ne vien par Komisijas regulas Nr.651/2014 pantiem, bet arī par katras regulas panta punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam salāgot terminus, jo tiek lietots gan "uzņēmums", gan "komersants".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 16.1.apakšpunktā katram reģionam norādītās Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu kopsumma ir 46 043 091, kas par 1 euro atšķiras no 16.1.apakšpunktā norādītās. Ierosinām precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Regulas 53.panta 2.punkts nosaka, ka "Ja darbības kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000  EUR, iemaksas no ERAF, ESF+, TPF, AMIF, IDF un BMVI saņēmējam sniedz vienības izmaksu, fiksētas summas maksājumu vai vienotas likmes finansējuma veidā, izņemot darbības, kurām sniegtais atbalsts ir uzskatāms par valsts atbalstu.", proti, 200 000 EUR ieskaitot.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 23.1. apakšpunktu, nosakot, ka nodrošina projekta iznākuma un rezultāta rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Aicinām nodalīt prasības, kas jāietver projekta iesniegumā, no prasības, kas ietveramas sadarbības līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) ir ietvertas pamatprasības, kas jāietver sadarbības līgumā. Attiecīgi lūdzam noteikumu projektā ietvert nosacījumus, kas ir specifiski un minētajos noteikumos jau nav atrunāti. Piemēram, lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 25.3.apakšpunktu un to svītrot, jo minētā norma dublē minētajos noteikumos noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt 28.punktu paredzot, ka papildu ieniedzamie dokumenti jāiesniedz saskaņā ar sadarbības iestādes iesniegumu atlases nolikumā noteikto, tai skaitā iesniedz minētās pārbaudes lapas.
Piedāvātā redakcija
28. Projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu un papildu iesniedzamos dokumentus saskaņā ar sadarbības iestādes projektu iesniegumu atlases nolikumā noteikto, tai skaitā aizpildītu sadarbības iestādes tīmekļvietnē pieejamo publisko iepirkumu dokumentācijas atbilstības pārbaudes lapu un iepirkuma norises atbilstības pārbaudes lapu  (ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi ir pieņemts lēmums par iepirkuma rezultātiem).
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2.apakšpunktu projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts MK noteikumos par SAM īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus). Līdz ar to vienotai pieejai lūdzam pārskatīt attiecīgos apakšpunktus un precizēt redakcijas (piemēram, 31.6. un 31.9.2.)
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, norādot arī elektrotīklu izbūvi un elektrotīklu pārbūvi, ņemot vērā, ka paredzēta apgaismojuma izbūve.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā detalizētāk skaidrot, norādot pamatojumu šādu izmaksu nepieciešamībai specifiskā atbalsta mērķa ietvaros. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 15.4.apakšpunktu projekta iesniedzējs, plānojot nekustamā īpašuma un zemes iegādes izmaksas projekta budžetā, pamato projekta iesniegumā tā iegādes nepieciešamību. Pamatojumam jābalstās arī uz saimnieciskuma principu, proti, ēku jāizvēlas iegādāties vai būvēt atkarībā no tā, kas konkrētajā gadījumā ir saimnieciski izdevīgāk. Lai nekustamā īpašuma un zemes iegādes izmaksas uzskatītu par attiecināmām no Taisnīgas pārkārtošanās fonda, starp pirkumu vai būvniecību un attiecīgā projekta mērķiem ir jāpastāv ciešai saiknei.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt prasības par alternatīvu analīzes nepieciešamību, ņemot vērā, ka notekūdeņu savākšanas, attīrīšanas un novadīšanas un dzeramā ūdens ieguves, sagatavošanas un piegādes infrastruktūras izmaksas ir attiecināmās, ja tās attiecas tikai uz ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, nepieļaujot citu individuālu risinājumu iespēju.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 34.2.1. apakšpunktā minētās sabiedrības ir privātpersonas. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam privātpersona ir fiziskā persona, privāto tiesību juridiskā persona vai šādu personu apvienība.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikuma projekta 36.1. apakšpunktu ar informāciju, no kura brīža pabeigtām darbībām finansējumu nepiešķir, vienlaikus salāgojot ar noteikumu projekta 37. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 39.punktu šādā redakcijā:
“39. Izmaksas, kas saskaņā ar šiem noteikumiem nav iekļaujamas kā attiecināmās izmaksas, finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem”.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 53.8. apakšpunkta 2. teikumā ietvertais ierobežojums, kas izriet no Komisijas Regulas Nr. 651/2014 56. panta 2. punkta, ir daļēji pārklājas ar noteikumu projekta 24.punktā noteikto. Attiecīgi lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 53.8. apakšpunktu un 24. punktu, novēršot nosacījumu dublēšanos.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 65.punktu, ņemot vērā, ka šis punkts pārklājas ar noteikumu projekta 64.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdu "civiltiesiskajā", ņemot vērā, ka iepriekšējos punktos attiecīgais termins netiek lietots.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, ka finansējuma saņēmējs projekta ietvaros uzkrāj datus par faktiski sasniegtiem šo noteikumu 10. punktā minētajiem rādītājiem, nevis par projekta ietekmi uz tiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 67.2. un 67.3.apakšpunktā noteiktās prasības horizontālo principu ievērošanai un datu uzkrāšanai atbilstoši ierosinātajiem priekšlikumiem Finanšu ministrijas 2023.gada 6.aprīļa atzinumā par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādāto Ministru kabineta noteikumu projektu 5.1.1.3.pasākuma “Publiskās ārtelpas attīstība” īstenošanai, tādejādi nodrošinot vienotu pieeju. Lūdzam atbilstošus precizējumus veikt arī anotācijā.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta 67.2.apakšpunktu ar horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāju, ņemot vērā, ka 6.1.1.3 pasākumam ir netieša ietekme uz šo horizontālo principu.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt normu, jo finansējuma saņēmējs nodrošina, ka projekta ietvaros atbalsts nepārklājas ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 70.punktu, norādot precīzus Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai pantus - 47. un 50. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikuma projekta 71. punktu ar vārdiem "Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri" pirms vārdiem "Projekta īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka ieguldījumi plānoti saskaņā ar Jauno Eiropas Bauhaus iniciatīvu, ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz ieguldījumus infrastruktūrā.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par inovatīvu iepirkumu nosacījumu piemērošanu MK noteikumu projektā vai skaidrot, kāpēc tas netiks piemērots.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam ar  anotācijas sadaļas "Cita informācija"  ietverto informāciju papildināt MK protokollēmumu, papildus norādot,  kas pieprasīs finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-