Projekta ID
25-TA-371Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
29.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Iebildums
Ar noteikumu projekta 1.8., 1.15., 1.20., 1.22., 1.33. - 1.37., 1.40. un 1.42. apakšpunktu tiek veiktas izmaiņas informācijas sniegšanas pienākumos. Līdz ar to lūdzu veikt tiesību aktā ietverto informācijas sniegšanas pienākumu izvērtējumu un atbilstoši izvērtējuma rezultātiem sagatavot administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. un 2.4. apakšpunktā.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu, un, ja tiek konstatēta ietekme, jāveic administratīvo izmaksu monetārais novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, nepieciešams skaidri noteikt informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti – kā tieši informācija ir sagatavojama un iesniedzama (piemēram, iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas apjoms un veids, iesnieguma nosūtīšanas veids – e-pasts, sistēma, vēstule u.c.). Pēc tam ir jānosaka noteikumos Nr. 617 ietvertās formulas parametru vērtības.
Lai atvieglotu aprēķinu veikšanu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (turpmāk - vadlīnijas) (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē: https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.–25. lappusē ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Saskaņā ar vadlīnijās noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu, un, ja tiek konstatēta ietekme, jāveic administratīvo izmaksu monetārais novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, nepieciešams skaidri noteikt informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti – kā tieši informācija ir sagatavojama un iesniedzama (piemēram, iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas apjoms un veids, iesnieguma nosūtīšanas veids – e-pasts, sistēma, vēstule u.c.). Pēc tam ir jānosaka noteikumos Nr. 617 ietvertās formulas parametru vērtības.
Lai atvieglotu aprēķinu veikšanu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (turpmāk - vadlīnijas) (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē: https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.–25. lappusē ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Saskaņā ar vadlīnijās noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Iebildums
Noteikumu projekta 1.7.,1.27.,1.30. un 1.41. punktā ir iekļautas izmaiņas atbilstības prasībās. Līdz ar to lūdzu veikt tiesību aktā ietverto atbilstības prasību pienākumu izvērtējumu un atbilstoši izvērtējuma rezultātiem sagatavot atbilstības izmaksu monetāro novērtējumu.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu, un, ja tiek konstatēta ietekme, jāveic administratīvo izmaksu monetārais novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 15. punktu.
Lai atvieglotu aprēķinu veikšanu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (turpmāk - vadlīnijas) (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē: https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.–25. lappusē ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Saskaņā ar vadlīnijās noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu, un, ja tiek konstatēta ietekme, jāveic administratīvo izmaksu monetārais novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 15. punktu.
Lai atvieglotu aprēķinu veikšanu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (turpmāk - vadlīnijas) (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē: https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.–25. lappusē ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Saskaņā ar vadlīnijās noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Ar noteikumu projekta 1.11. - 1.14. un 1.16. - 1.18. apakšpunktu tiek veiktas izmaiņas informācijas sniegšanas pienākumos. Līdz ar to lūdzu veikt tiesību aktā ietverto informācijas sniegšanas pienākumu izvērtējumu un atbilstoši izvērtējuma rezultātiem sagatavot administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. un 2.4. apakšpunktā.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu, un, ja tiek konstatēta ietekme, jāveic administratīvo izmaksu monetārais novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, nepieciešams skaidri noteikt informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti – kā tieši informācija ir sagatavojama un iesniedzama (piemēram, iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas apjoms un veids, iesnieguma nosūtīšanas veids – e-pasts, sistēma, vēstule u.c.). Pēc tam ir jānosaka noteikumos Nr. 617 ietvertās formulas parametru vērtības.
Lai atvieglotu aprēķinu veikšanu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (turpmāk - vadlīnijas) (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē: https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.–25. lappusē ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Saskaņā ar vadlīnijās noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Tiesību akta projektiem ir jāvērtē ietekme uz administratīvo slogu, un, ja tiek konstatēta ietekme, jāveic administratīvo izmaksu monetārais novērtējums saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr. 617) 15. punktu.
Lai veiktu administratīvo izmaksu monetāro novērtējumu, nepieciešams skaidri noteikt informācijas sniegšanas metodi un veicamās darbības, proti – kā tieši informācija ir sagatavojama un iesniedzama (piemēram, iesnieguma sagatavošanas laiks, papildus iegūstamās informācijas apjoms un veids, iesnieguma nosūtīšanas veids – e-pasts, sistēma, vēstule u.c.). Pēc tam ir jānosaka noteikumos Nr. 617 ietvertās formulas parametru vērtības.
Lai atvieglotu aprēķinu veikšanu, Valsts kanceleja aicina izmantot Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (turpmāk - vadlīnijas) (pieejamas Ministru kabineta tīmekļvietnē: https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment) 22.–25. lappusē ietvertos norādījumus administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanai.
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Saskaņā ar vadlīnijās noteikto, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
