Projekta ID
22-TA-3145Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
29.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka katrai no norādītājām investīcijām ir paredzēts atsevišķs Atveseļošanas fonda finansējums, sasniedzamie rādītāji, atbalstāmās darbības, mērķi u.c., attiecīgi arī sasniegto rezultātu ziņošana Eiropas Komisijai būs jānodrošina par katru investīciju atsevišķi, lūdzam atbilstoši š.g. 21.novembrī panāktajai vienošanās visus noteikumu projektā paredzētos nosacījumus (finansējumu, rādītājus, projekta iesniegumu atlases kārtību, prasības projekta iesniedzējiem, atbalstāmās darbības, izmaksas, projektu ieviešanas nosacījumus utt.) izdalīt atsevišķi pa investīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka gan noteikumu projektam, gan tā anotācijai ir jāatbilst spēkā esošajai Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna redakcijai un tā saistošajiem dokumentiem. Tāpat, kā jau esam izvērstāk skaidrojuši Ekonomikas ministrijai š.g. 11.oktobra nosūtītajā e-pastā, Finanšu ministrija saskata būtiskus riskus atsevišķu sadarbības tīklu programmas noteikumu virzībai, ņemot vērā spēkā esošo AF plāna redakciju un CID. Atkārtoti skaidrojam, ka, atbilstoši AF plāna redakcijai, sadarbības tīkliem plānotās darbības būtu jānodrošina piecu inovāciju klasteru (piecu projektu) ietvaros. Ja tiek organizēta papildus projektu atlase, tas būtiski aizkavē CID rādītāju sasniegšanu, kā arī, mūsuprāt, ir pretrunā ar AF plānā solīto reformas aprakstu. Vēršam uzmanību, ka AF plāna grozījumu priekšlikumi būs jāskaņo ar EK, kā arī to spēkā stāšanās optimāli varētu būt nākamā gada vidū. Līdz tam spēkā ir esošās AF plāna un CID redakcijas, ko ir apstiprinājusi EK.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam iesniegt noteikumu projektu un tā anotācijas tulkojumu angļu valodā, lai nodrošinātu tā iesniegšanu saskaņošanai EK.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta nosaukumu, norādot arī atbilstošu reformu un investīciju virziena numuru un nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā norādīt par investīcijas ieviešanu atbildīgo nozares ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu, skaidrojot terminu "finansējuma saņēmējs", "saņēmējs", "projekta pieteicējs", "projekta iesniedzējs" šo MK noteikumu ietvaros, vienlaikus lūdzam visā noteikumu projektā un arī Anotācijā lietot vienotu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt norādīto atsauci uz 86.punktu
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt 2.2.1.3.i investīcijas mērķi atbilstoši Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 633.§ noteiktajam:
Investīcijas mērķis ir veicināt jaunu digitālu produktu un pakalpojumu radīšanu, kas palīdzētu Latvijas ekonomikai atgūties no krīzes un veicinātu konkurētspēju nākotnē ar mūsdienīgu automatizācijas, robotizācijas un darba kontroles rīku ieviešanu ražotnē, kā arī atbalstīt uzņēmuma specifikai personalizētu e-komercijas risinājumu ieviešanu pārdošanas procesos. Investīcijas ietvaros tiks nodrošināts līdzfinansējums granta viedā Latvijas komersantiem tādu digitālo inovāciju projektu īstenošanā, kuriem būs pieprasījums tirgū. Pēc katra uzņēmuma individuālās nepieciešamības tiktu atbalstīta arī zinātniski pētnieciskā darbība ar nolūku būtiski pilnveidot, uzlabot vai izstrādāt pilnīgi jaunus produktus un pakalpojumus, kuros digitalizācija ir neatņemama komponente.
Investīcijas mērķis ir veicināt jaunu digitālu produktu un pakalpojumu radīšanu, kas palīdzētu Latvijas ekonomikai atgūties no krīzes un veicinātu konkurētspēju nākotnē ar mūsdienīgu automatizācijas, robotizācijas un darba kontroles rīku ieviešanu ražotnē, kā arī atbalstīt uzņēmuma specifikai personalizētu e-komercijas risinājumu ieviešanu pārdošanas procesos. Investīcijas ietvaros tiks nodrošināts līdzfinansējums granta viedā Latvijas komersantiem tādu digitālo inovāciju projektu īstenošanā, kuriem būs pieprasījums tirgū. Pēc katra uzņēmuma individuālās nepieciešamības tiktu atbalstīta arī zinātniski pētnieciskā darbība ar nolūku būtiski pilnveidot, uzlabot vai izstrādāt pilnīgi jaunus produktus un pakalpojumus, kuros digitalizācija ir neatņemama komponente.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt investīcijas mērķa grupu, atbilstoši ANM plāna 635.§ noteiktajai 2.3.1.1.i investīcijas mērķa grupai, ar konsorcijiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā konceptuālo iebildumu par 3 atsevišķu MKN virzību 5.1.1.2.i. investīcijas ietvaros, vēršam uzmanību, ka nākamajiem 5.1.1.2.i. MKN ir jābūt par visu atlikušo investīcijas finansējumu 83 912 082 EUR apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Vadlīnijām informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu, avansa maksājumu var plānot ne lielāku kā 30% no projektā paredzētā Atveseļošanas fonda finansējuma apmēra, nosakot avansa maksājuma saņemšanas nosacījumus, t.i. sasaistot ar projekta sasniedzamajiem mērķiem un atskaites punktiem. Lūdzam atbilstoši precizēt apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam aizstāt vārdu "ātro" ar vārdu "ātrāku".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot rādītāju punktu redakcijas ar jau 2022. gada 5. jūlijā apstiprinātajiem 5.1.1.2.i. MKN (par pārejas finansējuma daļu), t.sk. lūdzam ņemt vērā anotācijā ietvertos skaidrojumus par rādītāju vērtību aprēķiniem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka AF 5.1.1.2.i. investīcijas otrās kārtas noteikumu projektā paredzētajām darbībām un izmaksām nav sasaistes ar CID paredzētajiem 5.1.1.2.i. investīcijas sasniedzamajiem rādītājiem, lūdzam nodrošināt šo MK noteikumu ietvaros tādas sasniedzamo rādītāju vērtības, kas kopā ar 5.1.1.2.i. investīcijas kompetenču centru programmu kopā veidotu 100% no CID paredzētajiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar vēl vienu uzraudzības rādītāju atbilstoši Darbības kārtības 2.pielikumam: "līdz 2025. gada 30.jūnijam apstiprināt 28 projektus".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidri norādīt noteikumu projekta 10.3.apakšpunktā, ka 2.2.1.3.i investīcijai ir noteikti divi kopējie rādītāji, kā arī vienam no tiem ir noteikti divi apakšrādītāji:
1) Uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai;
1.1) Uzņēmumi, kurus atbalsta, lai izstrādātu digitālās tehnoloģijas un risinājumus;
1.2.) Uzņēmumi, kurus atbalsta, lai pieņemtu digitālos risinājumus savu pakalpojumu, produktu vai procesu pārveidošanai;
2) Atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā – mazi
uzņēmumi, tostarp mikrouzņēmumi, vidēji uzņēmumi un lieli uzņēmumi).
1) Uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai;
1.1) Uzņēmumi, kurus atbalsta, lai izstrādātu digitālās tehnoloģijas un risinājumus;
1.2.) Uzņēmumi, kurus atbalsta, lai pieņemtu digitālos risinājumus savu pakalpojumu, produktu vai procesu pārveidošanai;
2) Atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā – mazi
uzņēmumi, tostarp mikrouzņēmumi, vidēji uzņēmumi un lieli uzņēmumi).
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 11.punktā noteikt laika posmu, kopš kura brīža, un termiņu, cik ilgā laika posmā Ekonomikas ministrijai ir jāizstrādā šajā punktā minētais kopsavilkuma dokuments.
Attiecīgi lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 13., 15. 17. un 19.punktu.
Attiecīgi lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 13., 15. 17. un 19.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka gan 2.2.1.3.i, gan 5.1.1.2.i investīcijai principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” izvērtējumā ir norādīts, ka abiem pasākumiem nav būtiskas ietekmes uz vides mērķiem, tad lūdzam sniegt skaidrojumu kāds siltumnīcefekta gāzu emisiju līmeni ir pieļaujams 12.3.2. un 14.3.2.apakšpunktā noteiktās normas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā nav noteikta atbalsta sniedzēja definīcija. Vienlaikus lūdzam noteikt komercdarbības atbalsta sniedzēja definīciju.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci uz MK noteikumu apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 9.1. apakšpunkta mērķis
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci uz MK noteikumu apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 9.4.apakšpunkta atskaites punkts
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 27. punktu ar apakšpunktiem, ņemot vērā, ka tie dublē MK noteikumos Nr. 621 paredzētās Aģentūras funkcijas un pienākumus, kā arī šī noteikumu projekta citos punktos norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Aģentūra nevar nodrošināt, ka finansējuma saņēmējs ievēro šajos noteikumos un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu noteiktās prasības. Vienlaikus skatīt iebildumu noteikumu 27.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam nodrošināt noteikumu un anotācijas projektos skaidru un pārskatāmu regulējumu par projektu iesniegumu iesniegšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 31.punkta pēdējo teikumu kā atsevišķu punktu, ņemot vērā, ka minētais pienākums attiecas uz finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Vadības informācijas sistēmā projekta iesniegumus pēc iesniegšanas beigu datuma iesniegt tehniski nav iespējams, lūdzam dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebildums, ņemot vērā komentārus pie šo noteikumu 24. un 39.punkta par finansējuma saņēmēja juridisko statusu (privāto tiesību subjekti). Lūdzam punktu izteikt šādā redakcijā: "Aģentūra, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu un Administratīvā procesa likumā noteikto, pieņem lēmumu par projekta pieteikuma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu. Projekta iesniedzējs aģentūras lēmumu var apstrīdēt Finanšu ministrijā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas. Finansējuma saņēmējs Finanšu ministrijas pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā."
Piedāvātā redakcija
37. Aģentūra, pamatojoties uz projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sniegto atzinumu un Administratīvā procesa likumā noteikto, pieņem lēmumu par projekta pieteikuma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu. Projekta iesniedzējs aģentūras lēmumu var apstrīdēt Finanšu ministrijā. Finansējuma saņēmējs Finanšu ministrijas pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums papildināt noteikumu projektu ar informāciju, ka pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu tiek informēts līgumslēdzējs par līgumslēgšanas procesa uzsākšanu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā finansējuma saņēmēja juridisko statusu, lūdzam izvērtēt noteikumu projektu un precizēt redakcijas, kur ietvertas atsauces gan uz līgumu, gan vienošanos, kā arī apstrīdēšanas kārtība ir attiecināma arī uz publiskām personām.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā tiek pārbaudīts "atzītas lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības"statuss, nosakot, uz kuru brīdi sabiedrībai ir jābūt atzītai, piemēram, uz projekta iesniegšanas dienu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst tekstu "parakstot to ar drošu elektronisko parakstu".
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atklātas projektu iesnieguma atlases gadījuma projekta pieteicēja atbilstība komercdarbības atbalsta nosacījumiem tiek pārbaudīta nevis uz līguma par projekta iesnieguma parakstīšanas brīdi, bet gan uz projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdi, kad vienlaicīgi tiek piešķirts arī komercdarbības atbalsts. Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktu VID publisko informāciju par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar šā likuma 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
Līdz ar to, lūdzam precizēt noteikumu 41.2.apakšpunktu atbilstoši likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktā paredzētajiem izņēmumiem, kad Valsts ieņēmumu dienests nepublicē informāciju par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro.
Līdz ar to, lūdzam precizēt noteikumu 41.2.apakšpunktu atbilstoši likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktā paredzētajiem izņēmumiem, kad Valsts ieņēmumu dienests nepublicē informāciju par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro.
Piedāvātā redakcija
41.2. projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta adminstrēto nodokļu parāda, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāda, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā RI auditā Nr. DR/ESIF/2022/1-4 norādīto, izteikt punktu šādā redakcijā "Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanā var iesaistīt tikai tos sadarbības partnerus, kas nav finansējuma saņēmēja kapitāla daļu turētāji".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka VID publiskojamo datu bāzē VID publicē nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos, tad lūdzam precizēt 45.punktu atbilstoši likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktā paredzētajiem izņēmumiem, kad Valsts ieņēmumu dienests nepublicē informāciju par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu tā, lai skaidrs, ko aģentūra vērtēs attiecībā uz sadarbības partneri uz brīdi, kad finansējuma saņēmējs iesniedz pētniecības projektu Vadības informācijas sistēmā, lai sadarbības partnerim piešķirtu komercdarbības atbalstu. Vēršam uzmanību, ka nodokļu parāds nav kritērijs, lai piešķirtu komercdarbības atbalstu. Attiecīgi lūdzam precizēt arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vienlaikus lūdzam skaidrot, vai citu komersantu vai pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju piesaistīšanai ir piemērojams publisko iepirkumu regulējums (Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumi Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem"), nepieciešamības gadījumā attiecīgi precizējot normas redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, uz kāda pamata tiek iesaistīti citi komersanti vai pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas, kāda ir to loma projektā, to finansēšanas avots.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 5.1.1.2.i. investīcijas ietvaros plānotās atbalstāmās darbības salāgot ar AF plāna (1623; 1627) rindkopā noteikto, kā arī AF plāna 2.pielikuma izmaksu pamatojumos noteikto. Piemēram, AF plāna ietvaros plānota arī virs kvalitātes sliekšņa novērtētu, bet finansējumu nesaņēmušu, Horizon Europe projektu finansēšana.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā attiecībā uz 2.2.1.3.i investīciju ietvert atbalstāmās darbības kā tās ir paredzētas ANM plāna 636.§.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. pantā noteiktās stimulējošās prasības nosacījumus, kas paredz, ka darbi pie projekta var tikt uzsākti tikai pēc projekta pieteikuma iesniegšanas atbalsta sniedzējiestādei, lūdzam precizēt šo noteikumu projekta punktu, skaidri nosakot, ka, piešķirot šajos noteikumos noteikto komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. pantu, izmaksas ir attiecināmas pie nosacījuma, ja ir ievērotas Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta prasības. Papildus, lūdzam precizēt noteikumu projektu, skaidri nosakot, ka gadījumā, ja darbi pie projekta sākti pirms tā iesniegšanas, viss projekts ir neattiecināms. Vienlaikus lūdzam iekļaut noteikumu projektā "darbu sākums" definīciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām precīzi definēt izmaksu attiecināmības periodu, nodalot finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru izmaksu attiecināmības periodu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt MKN projekta 53.punktu ar informāciju, kas ir projekta iesnieguma pamatojošie dokumenti.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 55. punktā iekļauto informāciju. Vēršam uzmanību, ka minētājā punktā iekļautā informācija dublē investīciju atbalstāmās darbības. Tādējādi lūdzam noteikt konkrētus nosacījumus, pie kuru izpildes darbības tiek atzītas par atbalstāmām. Papildus aicinām noteikt nosacījumu izpildes limitus, lai ir nepārprotami skaidrs, kas tiks ierobežots vai atļauts.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam aizstāt vārdus “neattiecināmās izmaksas” ar vārdiem “Izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem”.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumos Nr.969 "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi" ir definēti atlīdzināmie izdevumi, attiecīgi nebūtu dublējams.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, kā tiek noteikt un pamatots "ciktāl tos izmanto pētniecības vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām". (attiecināms arī uz apakšpunktiem zemāk)
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt šo noteikumu projekta punktu, nodrošinot tā atbilstību Komisijas Regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punktam, kā arī novērst pārklāšanos ar noteikumu projekta 57.1.7. apakšpunktu attiecībā uz patentu un licenču izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu vai noteikumu projekta 59.punktā noteiktais atbilst mērķa "Piesaistītais privātais finansējums" sasniegšanai. Tāpat lūdzam sniegt skaidrojumu, ko nozīmē termins "iepriekš noslēgtais saimnieciskā darījuma līgums". Vienlaikus lūdzam sniegt skaidrojumu, kāpēc CFLA nav jāveic papildus privātā līdzfinansējuma pārbaudi.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja investīcijas īstenošanai nepieciešams veikt iepirkumu, ja vien tas ir iespējams un attiecināms, ņemot vērā attiecīgās investīcijas specifiku, MKN projektā jānosaka, ka tiks veikts sociāli atbildīgais publiskais iepirkums. Ja tas nav attiecināms, tad lūdzam anotācijā par to sniegt skaidrojumu.
Iepirkumu uzraudzības biroja sagatavotā informācija par Sociāli atbildīgu publisko iepirkumu pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/socialais-iepirkums. Vienlaikus aicinām izmantot Vadlīnijas sociāli atbildīga publiskā iepirkuma īstenošanai, kas ir pieejamas šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/media/658/download; Ārvalstu prakses apkopojums pieejams pieejams šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/media/877/download
https://www.iub.gov.lv/lv/iepirkumu-vadlinijas-sabiedrisko-pakalpojumu-sniedzejiem
Iepirkumu uzraudzības biroja sagatavotā informācija par Sociāli atbildīgu publisko iepirkumu pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/socialais-iepirkums. Vienlaikus aicinām izmantot Vadlīnijas sociāli atbildīga publiskā iepirkuma īstenošanai, kas ir pieejamas šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/media/658/download; Ārvalstu prakses apkopojums pieejams pieejams šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/media/877/download
https://www.iub.gov.lv/lv/iepirkumu-vadlinijas-sabiedrisko-pakalpojumu-sniedzejiem
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret noteikumu projekta 63.punktā noteiktajiem izņēmumiem Ministru kabineta 2018.gada 27.februāra noteikumu Nr.104 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" (turpmāk - Noteikumi) piemērošanai. Vēršam uzmanību uz Noteikumu 5.punktā paredzēto, ka, lai noslēgtu piegādes, pakalpojumu vai būvdarbu līgumu, finansējuma saņēmējs ir tiesīgs nepiemērot šo noteikumu IV nodaļā minētos nosacījumus jebkurā no šādiem gadījumiem:
5.1. piegādes vai pakalpojumu paredzamā līgumcena ir mazāka par 70 000 euro vai būvdarbu paredzamā līgumcena ir mazāka par 170 000 euro;
5.2. iepirkuma līgumu slēdz ar tādu piegādātāju, kam saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem ir izņēmuma tiesība sniegt attiecīgo pakalpojumu;
5.3. tehnisku vai māksliniecisku iemeslu dēļ vai tādu iemeslu dēļ, kuri ir saistīti ar izņēmuma tiesību aizsardzību, iepirkuma līgumu var noslēgt tikai ar konkrēto piegādātāju.
Attiecīgi nav konstatējams pamats ar noteikumu projekta 63.punktu paplašināt Noteikumu 5.punktā noteikto izņēmumu regulējumu, un līdz ar to lūdzam no noteikumu projekta svītrot 63.punktu.
Papildus paskaidrojam, ka noteikumu projektā paredzētie finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri ir tiesīgi nepiemērot Noteikumu IV nodaļas nosacījumus par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas kārtību Noteikumu 5.1., 5.2., 5.3.apakšpunktos minētajos gadījumos un tam nav nepieciešams atsevišķs regulējums noteikumu projektā, bet vienlaikus tiem jebkurā gadījumā ir jāievēro pārējās Noteikumu nodaļās paredzētais.
5.1. piegādes vai pakalpojumu paredzamā līgumcena ir mazāka par 70 000 euro vai būvdarbu paredzamā līgumcena ir mazāka par 170 000 euro;
5.2. iepirkuma līgumu slēdz ar tādu piegādātāju, kam saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem ir izņēmuma tiesība sniegt attiecīgo pakalpojumu;
5.3. tehnisku vai māksliniecisku iemeslu dēļ vai tādu iemeslu dēļ, kuri ir saistīti ar izņēmuma tiesību aizsardzību, iepirkuma līgumu var noslēgt tikai ar konkrēto piegādātāju.
Attiecīgi nav konstatējams pamats ar noteikumu projekta 63.punktu paplašināt Noteikumu 5.punktā noteikto izņēmumu regulējumu, un līdz ar to lūdzam no noteikumu projekta svītrot 63.punktu.
Papildus paskaidrojam, ka noteikumu projektā paredzētie finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri ir tiesīgi nepiemērot Noteikumu IV nodaļas nosacījumus par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanas kārtību Noteikumu 5.1., 5.2., 5.3.apakšpunktos minētajos gadījumos un tam nav nepieciešams atsevišķs regulējums noteikumu projektā, bet vienlaikus tiem jebkurā gadījumā ir jāievēro pārējās Noteikumu nodaļās paredzētais.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc šāds nosacījums ir norādīts tikai attiecībā uz pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām, ņemot vērā prasību, ka gan finansējuma saņēmējam, gan sadarbības partnerim jānodrošina atsevišķa ar projekta īstenošanu saistīto saimniecisko darījumu ieņēmumu un izdevumu grāmatvedības uzskaite, kā arī darbību un ar to īstenošanu saistīto finanšu plūsmu nodalīšana atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Savienības, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā noteikt, ka finansējuma saņēmējam jānodrošina atsevišķu projekta izmaksu, t.sk. pievienotās vērtības nodokļa izmaksu uzskaiti un nodalīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā noteikt pienākumu finansējuma saņēmējam pirms finansējuma saņemšanas PVN izmaksu apmērā, sniegt apliecinājumu, ka PVN izmaksas nav un netiks atgūtas no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums skaidrot, kāpēc nepieciešams definēt papildus rādītājus. Ja ir nepieciešamība definēt papildus rādītājus, tad tie pārceļami pie MKN projekta 9.punkta kā nacionālie rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši MK noteikumiem Nr. 621, Aģentūra izlases veidā pārbauda Atveseļošanas fonda plānā definēto atskaites punktu un mērķu (tai skaitā datu) ticamību un nodrošina Atveseļošanas fonda plāna ietvaros nepieciešamo un regulas Nr. 2021/241 22. un 27. pantā minēto datu uzkrāšanu vadības informācijas sistēmā ziņošanai Eiropas Komisijai. Ņemot vērā norādīto, lūdzam dzēst šo apakšpunktu vai arī sniegt argumentētu pamatojumu šādu papildu rādītāju nepieciešamībai investīcijas mērķa sasniegšanai. Ja Ekonomikas ministrija uzskata, ka 72.10. apakšpunktā norādītie papildu rādītāji ir nepieciešami, lūdzam definēt tos kā "nacionālos rādītājus" ar sasniedzamajām rādītāju vērtībām noteikumu projekta I sadaļā, kā arī skaidri norādīt to, ka Ekonomikas ministrija būs atbildīga par šo rādītāju uzraudzību, kā arī paredzēt veidu, kārtību, kā tiks veikta šo rādītāju uzskaite un norādīt rādītāju pamatojošos dokumentus un sasaisti ar paredzētajiem maksājumiem finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, norādot, ka maksājumu pieprasījumi aģentūrā būtu jāiesniedz divas reizes gadā, atbilstoši Vadlīnijām informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 75.1.16.apapkšpunkta sākumā ietvert vārdus "tiklīdz ir zināma informācija par iepirkumu izsludināšanas brīdi".
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt, ka pētniecības projektu atlases kritērijiem ir jābūt savstarpēji saskaņotiem starp inovāciju klasteriem, ja nepieciešams, tad arī ar Ekonomikas ministriju un CFLA.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot kāda būs kārtība, ja pētniecības projekta iesniegums netiks apstiprināts, lēmuma apstrīdēšanai. Aicinām ar attiecīgo kārtību arī papildināt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt, ka ir jānodrošina AF investīciju administrēšanā iesaistīto investīciju piekļuve finansējuma saņēmēju un to sadarbības partneru dokumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot šāda nosacījuma nepieciešamību, ņemot vērā, ka līgums/ vienošanās par projekta īstenošanu paredz, ka, uzsākot projekta īstenošanu, finansējuma saņēmējs nodrošina veikto maksājumu izsekojamību, atverot vai izmantojot jau esošo projektam paredzēto norēķinu kontu Valsts kasē, no kura veic un uz kuru saņem visus ar projekta īstenošanu saistītos maksājumus.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt slogu, kas radīsies finansējuma saņēmējam atvērt kontu tikai dēļ avansa maksājuma, ņemot vēra, ka saskaņā ar noteikumu projekta 8.1.apakšpunktu, avanss ir tikai vienreizējs maksājums.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd MKN projekta 87.punkta redakcija neatbilst EK izteiktajam komentāram par padomes sastāvu "Noteikt obligātās prasības, kas jāievēro KC, kādus pētniecības projektu atlases padomes dalībniekus var iekļaut sastāvā:
-Nozares komersantu vai atzītu lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību pārstāvjus, kuri ieguvuši augstāko izglītību attiecīgajā nozarē vai augstāko izglītību un vismaz desmit gadu darba pieredzi attiecīgajā nozarē;
-pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju pārstāvjus, kuri ieguvuši maģistra vai zinātņu doktora grādu attiecīgajā nozarē;
-virzienu zinātniskos vadītājus;
-nozares ministrijas pārstāvi;
-ja par to nolemj pētniecības projektu atlases padome, citu nozaru KC, sadarbības tīklu vai asociāciju un, arī citu organizāciju pārstāvjus.", kā arī redakcijai, kas ir jau apstiprinātajos 5.1.1.2.i. MK noteikumos (kompetences centru ietvaros).
-Nozares komersantu vai atzītu lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību pārstāvjus, kuri ieguvuši augstāko izglītību attiecīgajā nozarē vai augstāko izglītību un vismaz desmit gadu darba pieredzi attiecīgajā nozarē;
-pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju pārstāvjus, kuri ieguvuši maģistra vai zinātņu doktora grādu attiecīgajā nozarē;
-virzienu zinātniskos vadītājus;
-nozares ministrijas pārstāvi;
-ja par to nolemj pētniecības projektu atlases padome, citu nozaru KC, sadarbības tīklu vai asociāciju un, arī citu organizāciju pārstāvjus.", kā arī redakcijai, kas ir jau apstiprinātajos 5.1.1.2.i. MK noteikumos (kompetences centru ietvaros).
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 90.punktu ar papildus apakšpunktu, nosakot, ka nozares ministrijas pārstāvim ir pienākums nodrošināt, lai visu finansējuma saņēmēju atbalstāmie projekti savstarpēji nepārklājas.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar informāciju par vizuālās identitātes prasībām - "[Teikuma sākums izriet specifiski no nozares jomas]… nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām."
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šajā punktā dot atsauci arī uz Regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. a) un 7.punktu, jo tālāk minētie intensitātes bonusi ir noteikti šajos regulas punktos.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šo noteikumu 54.2.punkts nepieļauj atbalstu esošas programmatūras un informācijas sistēmu atbalstam. Lūdzam precizēt 110.4. punktu, jo nav skaidrs, kādēļ noteikta 100% atbalsta intensitāte.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt "VII.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi" arī ar atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījumu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. pantam.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši AF darbības principiem, ja CFLA nodrošina atklātu projektu iesnieguma atlasi, tad CFLA ndrošina komercdarbības atbalsta pieškiršanu un tā tālāko uzraudzību projekta iesniedzējiem. Savukārt CFLA pienākumos neietilpst komercdarbības atbalsta piešķiršana un uzraudzība projekta īstenošanas laikā sadarbības partneriem. Līdz ar to nepieciešams redakcionāli koriģēt šo punktu. Vēršam uzmanību, ka AF 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai" īstenošanas noteikumu kompetences centru ietvaros CFLA piekrita piešķirt komercdarbības atbalstu sadarbības partneriem īpaša izņēmuma un vienošanās rezultātā.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt visus noteikumus un precizēt attiecīgos punktus tā, lai viennozīmīgi skaidrs, kas ir komercdarbības atbalsta sniedzējs sadarbības partnerim pētniecības projekta īstenošanā, jo, piemēram, noteikumu 76.3., 98, 119., 120. punkts skaidri nosaka, ka komercdarbības atbalsta sniedzējs sadarbības partnerim pētniecības projekta īstenošanai ir aģentūra, kas ir preturnā ar pārējiem noteikumu punktiem šajā kontekstā. Vienlaikus lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 125.punktu, norādot, ka finansējuma saņēmējs var apstrīdēt aģentūras pieņemto lēmumu par projekta atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem […], svītrojot vārdus "pirms līguma noslēgšanas" vai sniegt skaidrojumu par noteikumu projekta 125.punktā ietverto normu, skaidrojot tās praktisko piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt, ka viena projekta maksimālā AF atbalsta summa ir 1 000 000 euro. Vēršam uzmanību, ka CID pie 2.2.1.3.i investīcijas mērķrādītājiem (Nr.47 un 48) ir pievienots apraksts: "To līgumu skaits, ar kuriem CFLA piešķir grantu izmaksu par pabeigtām investīcijām, un paredzams, ka viena granta summa būs līdz 1 000 000 EUR". Atkāpes no CID nav pieļaujamas.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo punktu precizēt tā, lai skaidrs, ka netiek pārkāpti de minimis atbalsta sliekšņi (sk. šo noteikumu 137.punktu).
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu šajā noteikumu projekta punktā noteiktās prasības pārbaudi, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredzētu, ka atbalsta saņēmējam ir jāiesniedz visa informācija par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto/piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti. Šī norma būtu attiecīnāma gan uz noteikumu projekta 132. punkta, gan 133. punkta gadījumu.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta kumulācija ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, lūdzam precizēt noteikumu projekta 132. punktu, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
132. Atbalstu, kas pasākuma ietvaros sniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. pantu, var apvienot ar citā komercdarbības atbalsta programmā vai individuālā atbalsta projektā sniegto atbalstu dažādām nosakāmām attiecīnāmajām izmaksām vai vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 8. pantu, tai skaitā var apvienot ar citā komercdarbības atbalsta programmā vai individuālā atbalsta projektā sniegto de minimis atbalstu, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta finansējuma intensitāti saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 5., 6. un 7. punktu.
77.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, norādot, ka skaidri jānodala gan darbības atbalstāmajās nozarēs, gan ar to īstenošanu saistītās finanšu plūsmas no citu nozaru darbībām un finanšu plūsmām.
Piedāvātā redakcija
Ja finansējuma saņēmējs vai sadarbības partneris darbojas kādā no neatbalstāmajām nozarēm saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktu vai Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punktu, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek skaidri nodalītas atbalstāmās darbības un finanšu plūsmas no citu darbības nozaru finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no atbalsta saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu un Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta pēdējo rindkopu.
78.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam lietot vienotu terminoloģiju atbilstoši dotajām definīcijām. Noteikumos nav dota pētniecības organizācijas definīcija.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sasaistīt 12.punktu "Pētniecības projekta rezultāts" ar noteikumu projekta ietvaros noteiktajiem ANM mērķiem, piemēram, piesaistītās privātās investīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Iebildums
-Lūdzam salāgot definētos kritērijus saskaņā ar AF plāna (1619) rindkopā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un izvērst 2.2.11.apakškritērijā ietvertos apakšpunktus atsevišķos kritērijos, jo nav skaidrs vai ir jāizpilda visi apakškritērija nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 2.2.6.apakškritērijā aizstāt vārdus “neattiecināmās izmaksas” ar vārdiem “Izmaksas, kas netiek segtas no Atveseļošanas fonda līdzekļiem”.
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Iebildums
1.Lūdzam izslēgšanas kritērijus definēt atbilstoši "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu" paredzētajam.
2. Kritēriji tiek dublēti, piemēram, kritēriji Nr.2.1.4.un 2.2.2., kritēriji Nr.2.1.5., 2.1.6. un 2.2.6., kritēriji Nr. 2.1.3. un 2.2.8., kritēriji Nr.2.1.1. un 2.2.11., 2.2.12., kritēriji Nr.2.2.7. un 3.1.5. Aicinām pārskatīt kritērijus, tos apvienot un paredzēt detalizētu kritēriju piemērošanas skaidrojumu, kas aptver visus nepieciešamos izvērtējuma aspektus.
3. Kritērijā Nr.2.2.3.noteikts, ka projekta iesniegumā jābūt pamatotām izvēlētās mērķa grupas vajadzībām. Aicinām izvērtēt iespēju papildināt kritērijus ar mērķa grupas un tās vajadzību izvērtējumu.
4. Lūdzam kritērijā Nr.2.2.10. svītrot vārdu "pamatā" vai arī skaidrot, kā vērtējams šāds lielums, vai noteikt citu izmērāmu vērtību.
5. Kritēriji neparedz projekta sadarbības partneru atbilstības nosacījumiem izvērtējumu, ja tādi būs zināmi uz projekta iesniegšanas dienu.
6. Lūdzam ievērot vienotu terminoloģiju visā dokumentā, piemēram, projekta pieteicējs, projekta iesniedzējs, projekta īstenotājs, finansējuma saņēmējs.
7. Kvalitātes kritēriji ir izstrādāti pārāk visaptveroši, subjektīvi, piemēram, raksturota/raksturota nepilnīgi/ nav raksturota. Aicinām pārskatīt kvalitātes kritērijus, definējot skaidras prasības atbilstoši katram apakškritērijam, nosakot precīzas prasības vērtējumā un tā pamatojumā. Kvalitātes kritēriju uzdevums ir projektu iesniegumus vērtēt attiecībā pret to, cik efektīvi konkrētais projekts ļauj sasniegt investīcijas ietvaros sasniedzamos rezultātus un rādītājus. Projekta iesnieguma atbilstībai kvalitātes kritērijam jābūt izmērāmai.
8. Lūdzam paredzēt minimālās prasības, lai noteiktu atbilstību apakškritērijiem Nr.3.1.8.1., 3.1.9.1.
9. Noteikt kritērija Nr.3.2. vērtējumu pamatojošos dokumentus vai citus informācijas avotus.
10. Lūdzam kritērijus papildināt ar detalizētiem kritēriju piemērošanas skaidrojumiem.
2. Kritēriji tiek dublēti, piemēram, kritēriji Nr.2.1.4.un 2.2.2., kritēriji Nr.2.1.5., 2.1.6. un 2.2.6., kritēriji Nr. 2.1.3. un 2.2.8., kritēriji Nr.2.1.1. un 2.2.11., 2.2.12., kritēriji Nr.2.2.7. un 3.1.5. Aicinām pārskatīt kritērijus, tos apvienot un paredzēt detalizētu kritēriju piemērošanas skaidrojumu, kas aptver visus nepieciešamos izvērtējuma aspektus.
3. Kritērijā Nr.2.2.3.noteikts, ka projekta iesniegumā jābūt pamatotām izvēlētās mērķa grupas vajadzībām. Aicinām izvērtēt iespēju papildināt kritērijus ar mērķa grupas un tās vajadzību izvērtējumu.
4. Lūdzam kritērijā Nr.2.2.10. svītrot vārdu "pamatā" vai arī skaidrot, kā vērtējams šāds lielums, vai noteikt citu izmērāmu vērtību.
5. Kritēriji neparedz projekta sadarbības partneru atbilstības nosacījumiem izvērtējumu, ja tādi būs zināmi uz projekta iesniegšanas dienu.
6. Lūdzam ievērot vienotu terminoloģiju visā dokumentā, piemēram, projekta pieteicējs, projekta iesniedzējs, projekta īstenotājs, finansējuma saņēmējs.
7. Kvalitātes kritēriji ir izstrādāti pārāk visaptveroši, subjektīvi, piemēram, raksturota/raksturota nepilnīgi/ nav raksturota. Aicinām pārskatīt kvalitātes kritērijus, definējot skaidras prasības atbilstoši katram apakškritērijam, nosakot precīzas prasības vērtējumā un tā pamatojumā. Kvalitātes kritēriju uzdevums ir projektu iesniegumus vērtēt attiecībā pret to, cik efektīvi konkrētais projekts ļauj sasniegt investīcijas ietvaros sasniedzamos rezultātus un rādītājus. Projekta iesnieguma atbilstībai kvalitātes kritērijam jābūt izmērāmai.
8. Lūdzam paredzēt minimālās prasības, lai noteiktu atbilstību apakškritērijiem Nr.3.1.8.1., 3.1.9.1.
9. Noteikt kritērija Nr.3.2. vērtējumu pamatojošos dokumentus vai citus informācijas avotus.
10. Lūdzam kritērijus papildināt ar detalizētiem kritēriju piemērošanas skaidrojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam anotācijā precīzāk skaidrot 5.1.1.2.i. investīcijas sasaisti un ietekmi uz īstenojamo 5.1.1.r. reformu.
Piedāvātā redakcija
-
85.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzu precizēt norādīto, ka "Finansējumu piešķirs ierobežotam projektu iesniedzēju lokam", ja tālāk Anotācijā un noteikumu projektā ir paredzēta atklāta projekta iesniegumu atlase.
Piedāvātā redakcija
-
86.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 5.1.1.2.i. investīcijas sasaisti ar pārrobežu un daudzvalstu projektiem atbilstoši AF plāna 1706.§ noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 5.1.1.2.i. investīcijas sasaisti ar atklātas stratēģiskās autonomijas un drošības jautājumiem atbilstoši AF plāna 1705.§ noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
88.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot konkrētas programmas un to pasākumus, ar kuriem iespējama 5.1.1.2.i. investīcijas sasaiste, sinerģija un demarkācija.
Atbilstošu informāciju lūdzam ietvert arī par 2.2.1.3.i. investīciju.
Atbilstošu informāciju lūdzam ietvert arī par 2.2.1.3.i. investīciju.
Piedāvātā redakcija
-
89.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par 2.2.1.3.i. investīcijas sasaisti ar digitālo dimensiju, norādot gan intervences kodu (5 - 010 - MVU digitalizācija (ieskaitot e-komerciju, e-komercdarbību un tīklā savienotus uzņēmējdarbības procesus, digitālās inovācijas centrus, dzīves laboratorijas, tīmekļa uzņēmējus un jaunizveidotus IKT uzņēmumus, B2B)), gan intensitāti (100%).
Piedāvātā redakcija
-
90.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta aktivitātes "Uzņēmumu digitalizācija un inovācijas" jomā ir noteikti kā stratēģiski svarīgi, lūdzam anotācijā sniegt skaidrojumu vai investīcijas ietvaros plānoti stratēģiski svarīgi projekti un par kādiem komunikācijas pasākumiem finansējuma saņēmējam ir jāinformē CFLA, ņemot vērā, ka CFLA plānota kā līgumslēdzējs.
Piedāvātā redakcija
-
91.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Papildus lūgumam iebildumā pie noteikumu 117.punkta, lūdzam anotācijā skaidri noteikt, ka aģentūra ir de minimis atbalsta sniedzējs finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
92.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Viennozīmīgai izpratnei lūdzam anotācijā vienotu terminoloģiju atbilstoši noteikumos lietotajam terminam "komercdarbības atbalsts".
Piedāvātā redakcija
-
93.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu precizēt norādīto "Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem šī vai cita atbalsta pasākuma vai projekta ietvaros. Patentu un licenču amortizācijas izmaksas var būt attiecināmas tikai tad, ja tās iegādātas pēc projekta iesnieguma iesniegšanas".
Piedāvātā redakcija
Savienības vai citiem publiskajiem līdzekļiem šī vai cita atbalsta pasākuma vai projekta ietvaros. Patentu un licenču amortizācijas izmaksas var būt attiecināmas tikai tad, ja tās iegādātas pēc pētījuma projekta pieteikuma iesniegšanas KPVIS
94.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu precizēt "Nozares ministrija skaidro, ka likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 4.panta 22.punkts [...], jo 22. punkts ir "Nacionālo bruņoto spēku profesionālā dienesta karavīrs".
Piedāvātā redakcija
-
95.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu precizēt rindkopu "Atveseļošanās fonda finansējuma ietvaros sadarbības partnerim nosakot komercdarbības atbalsta nosacījumus vērtē", ņemot vērā, ka sadarbības partneris nav projekta iesniedzējs, kā arī paredzēt, ka nodokļu nomaksas pārbaudi veic uz pētījuma pieteikuma iesniegšanas KPVIS dienu
Piedāvātā redakcija
-
96.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto projekta iesniegšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
97.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka sadarbības partnera atbilstību grūtībās nonākušu uzņēmumu statusam aģentūra vērtē uz komercdarbības atbalsta piešķiršana brīdi. Lūdzam papildināt, ka izvērtējums tiek veikts uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu un uz lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanas dienu vai atzinuma par nosacījumu izpildi pieņemšanas dienu, ja ir bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-
98.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.apakšpunktā minēto informāciju, ka finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim Latvijas Republikā nav nodokļu parādi, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kam ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu atbilstoši likuma “Par nodokļiem un nodevām”18.panta pirmās daļas 8.punktā paredzētajam.
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmjumu dienesta adminstrēto nodokļu parāda, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāda, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
99.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka daži no lietotiem terminiem tiek minēti tikai noteikumu projekta 2.punktā un turpmāk netiek piemēroti noteikumu projektā. Lūdzam izvērtēt šādu terminu nepieciešamību.
Tāpat lūdzam sarindot terminus loģiskā secībā, piemēram, lielā komersanta definīcija ir sniegta 2.5.apakšpunktā, bet MVU definīcija 2.13.apakšpunktā, tāpat otrreizējā digitālā brieduma testa definīcija sniegta 2.6.apakšpunktā, bet sākotnējā digitālā brieduma testa definīcija 2.12.apakšpunktā.
Tāpat lūdzam sarindot terminus loģiskā secībā, piemēram, lielā komersanta definīcija ir sniegta 2.5.apakšpunktā, bet MVU definīcija 2.13.apakšpunktā, tāpat otrreizējā digitālā brieduma testa definīcija sniegta 2.6.apakšpunktā, bet sākotnējā digitālā brieduma testa definīcija 2.12.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
100.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt šī punkta nepieciešamību, jo tālāk noteikumos termins "digitālās attīstības ceļa karte" nav lietots.
Piedāvātā redakcija
-
101.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka tālķ noteikumos nav lietots termins "Eiropas digitālais inovāciju centrs", attiecīgi aicinām izvērtēt šī punkta nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
102.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt noteikumu projekta 2.5.apakšpunktā regulas pilnu nosaukumu un pieņemšanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
103.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt šī punkta nepieciešamību, jo tālāk noteikumos termins "otrreizējais digitālā brieduma tests" nav lietots.
Piedāvātā redakcija
-
104.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums, papildināt apakšpunkta redakciju ar vārdiem "investīcijas projekta" pirms vārda "ietvaros" un, ņemot vērā noteikumu 7.punktu, atrunāt saīsinājumu "projekts". Minētā rezultātā attiecīgi precizējumi veicami noteikumu projekta 7.punktā, lietojot jau 2.10.apakšpunktā atrunāto saīsinājumu "projekts".
Piedāvātā redakcija
2.10. sadarbības partneris – komersants, atzīta lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība vai pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, kas plāno īstenot individuālo vai sadarbības pētniecības projektu finansējuma saņēmēja investīcijas projekta (turpmāk - projekts) ietvaros un atbilst šo noteikumu prasībām;
105.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt "finansējuma saņēmēja ietvaros"
Piedāvātā redakcija
finansējuma saņēmēja projekta ietvaros
106.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt šī punkta nepieciešamību, jo tālāk noteikumos termins "sākotnējais digitālā brieduma tests" nav lietots.
Piedāvātā redakcija
-
107.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju mērķi papildināt, nodrošinot nepārprotamu mērķa definējumu un atbilstību ANM plānā paredzētajam:
(1616)Inovāciju klasteru programmas mērķi:
a. Izstrādāt inovatīvus, augstas pievienotās vērtības produktus, kā arī veicināt šo produktu eksportu
b. Paaugstināt uzņēmējdarbības sektora P&A izdevumu apjomu
c. Veicināt sadarbību starp uzņēmējdarbības un pētniecības sektoriem
d. Vecināt Latvijas uzņēmumu iesaisti starptautiskās tīklošanās platformās un starptautiskos P&A projektos
(1616)Inovāciju klasteru programmas mērķi:
a. Izstrādāt inovatīvus, augstas pievienotās vērtības produktus, kā arī veicināt šo produktu eksportu
b. Paaugstināt uzņēmējdarbības sektora P&A izdevumu apjomu
c. Veicināt sadarbību starp uzņēmējdarbības un pētniecības sektoriem
d. Vecināt Latvijas uzņēmumu iesaisti starptautiskās tīklošanās platformās un starptautiskos P&A projektos
Piedāvātā redakcija
-
108.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt investīcijas mērķa grupas definējumu, nodrošinot atbilstību Anotācijas projektā norādītajai - Investīcijas mērķa grupa ir mazie – arī mikro, vidējie, lielie komersanti (t.sk. valsts kapitālsavienības) un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas, kas attīsta produktus un tehnoloģijas viedās specializācijas jomās.
Piedāvātā redakcija
-
109.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 6.punktā vārdus "Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds)" ar vārdiem "Atveseļošanas fonda", ņemot vērā saīsinājumu, kas norādīts pie noteikumu projekta 1.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
110.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums izteikt skaitli atbilstoši citur MK noteikumos lietotajai formai "4 860 000". Identisks precizējums veicams arī 10.2.2. un 10.2.3.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
10.1.3. līdz 2026.gada 30.jūnijam piesaistītais privātais finansējums 4 860 000 euro apmērā;
111.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā 10.punktā noteikto, lūdzam svītrot 10.2.1.apakšpunktā skaitļus un vārdus "2.2.1.3.i. investīcijas ietvaros".
Piedāvātā redakcija
-
112.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt apakšpunkta nobeigumu uz "..no šo noteikumu 6.2.apakšpunktā noteiktā finansējuma."
Piedāvātā redakcija
10.3. kopējais rādītājs ir uzņēmumi, kas saņem atbalstu digitālo produktu, pakalpojumu un lietojumprogrammu izstrādei vai ieviešanai no šo noteikumu 6.2. apakšpunktā noteiktā finansējuma.
113.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 10.3.apakšpunktu un precizēt to, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajām tiesībām. Iespējams, ka teikuma beigās ir iztrūcis kāds vārds.
Piedāvātā redakcija
-
114.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums MK noteikumos izmantot saīsinājumu pirmajā secīgajā noteikumu punktā, kurā tas tiek lietots. Ierosinām izteikt 11. punktā "Ekonomikas ministrija (turpmāk - nozares ministrija)" un lietot šo saīsinājumu "nozares ministrija" noteikumu 13., 15., 17. un 19.punktā.
Piedāvātā redakcija
11. Šo noteikumu 10.1.1. apakšpunktā minētais mērķis tiek uzskatīts par sasniegtu, ja Ekonomikas ministrija (turpmāk - nozares ministrija) izstrādā kopsavilkuma dokumentu, kurā iekļauts pamatojums, kā tika sasniegts mērķis, kopā ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem.
115.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, norādot minimālās prasības jeb norādāmo informāciju, kas iekļaujama īsā aprakstā
Piedāvātā redakcija
-
116.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam ievērot vienotu terminu lietojumu visā dokumentā, atbilstoši visā dokumentā norādīt Ekonomikas ministrija vai nozares ministrija un saīsinājuma atšifrējumu norādīt dokumenta sākumā pirmo reizi lietojot terminu.
Piedāvātā redakcija
-
117.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt iesniedzamā dokumenta nosaukumu, lai būtu skaidri nosakāms tā mērķis un saturs (kas ir dokumenta izdevējs, kādas saistības atļautas un no kāda finansējuma).
Piedāvātā redakcija
-
118.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt vārdu "kādi" un "kādas".
Piedāvātā redakcija
19. Šo noteikumu 9.4.1. apakšpunkta atskaites punkts tiek uzskatīts par sasniegtu, ja Ekonomikas ministrija izstrādā kopsavilkuma dokumentu, kurā iekļauts pamatojums, kā tika sasniegts atskaites punkts, kādas bija ieviešanas problēmas, iesaistīto iestāžu paveiktais, kopā ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem.
119.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms precizēt noteikumu projekta 19.punktu, aizstājot vārdus "Ekonomikas ministrija" ar vārdiem "nozares ministrija".
Piedāvātā redakcija
-
120.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas ir inovāciju klasteru dalībniekiem finansējuma piešķiršanas atklātā konkursa kopija, un precizēt iesniedzamā dokumenta nosaukumu, definējot precīzi kāda dokumenta kopija ir iesniedzama.
Piedāvātā redakcija
-
121.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kā datu ievadi Vadības informācijas sistēmā ir jānodrošina nozares ministrijai.
Piedāvātā redakcija
-
122.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām apvienot ar noteikumu 7.punktu vai šo punktus izvietot secīgi.
Piedāvātā redakcija
-
123.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums precizēt redakciju un izteikt "interešu konflikta novēršanas prasības", jo regulas normā noteiktas konkrētas prasības, nav pamata definēt kā principu.
Piedāvātā redakcija
26.1. piedalīties un nodrošināt, ka pētniecības projektu atlases padomes sēdēs lēmumi tiek pieņemti, ievērojot interešu konflikta novēršanas prasības saskaņā ar Komisijas 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2018/1046), 61. pantu, caurspīdīguma un vienlīdzības principu, vienlaikus novēršot korupciju, krāpšanu un dubulto finansējumu, ja nepieciešams, veicot atbilstošus korekcijas pasākumus;
124.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām Ekonomikas ministriju izvērtēt interešu konflikta riskus, ka finansējuma saņēmēji, to pārstāvji vai ar tiem saistītās personas piedalīsies inovāciju klasteros (darba grupās), lemjot par nozares attīstības tendencēm, un tad atbilstoši lemtajam piešķirs un/vai saņems finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
125.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt 26.5.apakšpunktā lietoto vārdu "mērķa tirgus" lietojumus. Ierosinām to aizstāt ar vārdu "mērķauditorija" vai "mērķa grupa".
Piedāvātā redakcija
-
126.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt MK noteikumu projekta 26.7. punktu ar informāciju attiecībā uz termiņu, līdz kuram jāizstrādā kritēriju piemērošanas metodika.
Piedāvātā redakcija
-
127.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 26.7.apakšpunktu ar vārdu "vērtēšanas" pirms vārda "kritēriju".
Piedāvātā redakcija
-
128.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums izvērtēt vai šajā apakšpunktā noteiktais nenonāk pretrunā ar 24.punktu, kurš paredz tikai līguma slēgšanu. Ja finansējuma saņēmējs var būt publisko tiesību subjekts, tad paredzama arī vienošanās forma.
Piedāvātā redakcija
-
129.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 27.4.apakšpunktā vārdu "civiltiesisku", ņemot vērā noteikumos lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
130.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdus "Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma)" ar vārdiem "Vadības informācijas sistēmā", ņemot vērā noteikumu projekta 21.punktā minēto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
131.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums apsvērt, vai "atveseļošanas fonda" nav dzēšams kā lieks.
Piedāvātā redakcija
27.9. pārbaudīt projektu mērķu (tai skaitā datu) un uzraudzības rādītāju atbilstību;
132.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdus "projekta iesniedzējam" ar vārdiem "finansējuma saņēmējam".
Piedāvātā redakcija
-
133.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt terminoloģijas lietojumu attiecībā uz "projekta pieteicējs" (priekšlikums lietot "projekta iesniedzējs"), kā arī "projekta pieteikums (aicinām lietot "projekta iesniegums"). Minētais attiecas arī uz šo noteikumu 32., 33.punktā un 35.2.apakšpunktā lietoto "projekta pieteikums".
Piedāvātā redakcija
29. Projekta iesniedzējs var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
134.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 31.punktā vārdu "pieteikumu" ar vārdu "iesniegumu". Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī noteikumu projekta 32., 36. un 38.punktā u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
135.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums izteikt: "Projekta iesniegumam pievieno:"
Piedāvātā redakcija
32. Projekta iesniegumam pievieno:
136.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt noteikumu projektā visaptverošu un pārskatāmu iesniedzamo dokumentu sarakstu.
Piedāvātā redakcija
-
137.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 33.punktu ar vārdu "aģentūra" pirms vārda "sāk".
Piedāvātā redakcija
-
138.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu "Atveseļošanās" ar vārdu "Atveseļošanas". Precizējumu lūdzam veikt visā šo noteikumu projekta 35.3.3. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
139.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums papildināt ar "projektu iesniegumu" pirms vārdiem "vērtēšanas kritērijiem", salāgojot ar citviet MK noteikumos lietoto formulējumu.
Piedāvātā redakcija
36. Aģentūra pēc šo noteikumu 33. punktā veiktās izvērtēšanas apstiprina iesniegtos projekta iesniegumus, ja projekta iesniedzējs atbilst visiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
140.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 36.punkta redakciju un to precizēt, lai neradītu interpretācijas iespējas. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar noteikumu projekta 35.1.apakšpunktu, ja projekta iesniedzējs atbilst izslēgšanas kritērijam, tad projekta iesniegumu noraida.
Piedāvātā redakcija
-
141.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 39.6.apakšpunkts neatbilst 36.punkt noteiktajam ievadteikumam.
Piedāvātā redakcija
-
142.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijos iekļaut izvērtējumu atbilstoši apakšpunktos noteiktajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
143.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot lielumu "samērīgs", definēt kā to nosaka un pamato.
Piedāvātā redakcija
-
144.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
57.1. apakšpunkts precizēt uz 57.1.1.apakšpunktu
Piedāvātā redakcija
-
145.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu noteikumu projekta 69.punkta otrajā teikumā paredzētā regulējuma piemērošanai vai redakcionāli precizēt to, lai būtu nepārprotami skaidrs, vai katrā projekta ietvaros īstenotā iepirkumā ir integrējamas gan vides, gan sociāli atbildīga iepirkuma prasības.
Piedāvātā redakcija
-
146.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pienākumus strukturēt atbilstoši projekta darbībām vai tml., piemēram, ar projekta vadību un īstenošanu saistītie pienākumi, ar pētniecības projektu atlasi saistītie pienākumi.
Piedāvātā redakcija
-
147.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 75.1.1.apakšpunktu ar vārdiem "par investīcijas īstenošanu". Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī noteikumu projekta 75.1.2.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
148.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus "finansējuma saņēmēja". Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī noteikumu projekta 75.1.2.apakšpunktā
Piedāvātā redakcija
-
149.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums izvērtēt, vai šajā apakšpunktā noteikto pienākumu jau nedublē 75.1.1. apakšpunktā noteiktais.
Piedāvātā redakcija
-
150.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums vārdus "apstrīdēšanas iespējām" precizēt uz vārdiem "apstrīdēšanas kārtību".
Piedāvātā redakcija
75.1.7. 15 darbdienu laikā no pētniecības projektu atlases sēdes dienas rakstiski informēt sadarbības partnerus par apstiprināto vai noraidīto pētniecības projektu, sniedzot skaidrojumu par noraidīšanas iemesliem un apstrīdēšanas kārtību;
151.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kā plānots labot konstatēto interešu konfliktu?
Piedāvātā redakcija
-
152.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt normu un vārdu "publisko iepirkumu regulējumu" vietā lietot atsauci uz Publisko iepirkumu likumu, ņemot vērā, ka tālāk jau ir uzskaitīti pārējie publisko iepirkumu jomas normatīvie akti, kas noteikumu projekta kontekstā būtu potenciāli piemērojami.
Paskaidrojam, ka ar jēdzienu "publisko iepirkumu regulējums" tiek saprasti visi publisko iepirkumu jomas normatīvie akti, tajā skaitā normā jau konkrēti uzskaitītie (pašreizējā uzskaitījumā iztrūkst Publisko iepirkumu likums).
Paskaidrojam, ka ar jēdzienu "publisko iepirkumu regulējums" tiek saprasti visi publisko iepirkumu jomas normatīvie akti, tajā skaitā normā jau konkrēti uzskaitītie (pašreizējā uzskaitījumā iztrūkst Publisko iepirkumu likums).
Piedāvātā redakcija
-
153.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu "investīciju" ar vārdu "investīcijas" atbilstoši šo noteikumu projekta 1.1. apakšpunktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
154.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 88.6.apakšpunktā ietvert atsauces uz noteikumu projekta punktiem, kuros ir norādīti šajā apakšpunktā minētie rādītāji (līdzīgi kā 88.7.apakšpunktā).
Piedāvātā redakcija
-
155.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām norādīt konkrētus obligāti īstenojamos informācijas un publicitātes pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
156.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām visus noteikumu punktus, kas nosaka finansējumu, tā apjomu, intensitāti, ierobežojumu, strukturēt vienkopus.
Piedāvātā redakcija
-
157.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām definēt sadarbības pētniecības projektu īstenošanas nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-
158.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un salāgot atsauces uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība". Vēršam uzmanību, ka iepriekš tekstā lietota vispārīga atsauce uz normatīvo aktu.
Piedāvātā redakcija
-
159.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdu "plāna".
Piedāvātā redakcija
-
160.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai 2.2.11.apakšpunkta 1.4.apakšpunktā noteiktais kritērijs jau nav ietverts 1.1.apakškritērijā.
Piedāvātā redakcija
-
161.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un aizstāt 2.pielikuma pirmajā rindkopā vārdu "nepapildināmajiem" ar vārdu "neprecizējamiem", vārdu "papildināmajiem" ar vārdu "precizējamiem" un divās vietās vārdu "papildināt' ar vārdu "precizēt".
Piedāvātā redakcija
-
162.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot 2.pielikuma nosaukumā vārdus "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna", kas norādīti dubultā, atstājot tikai vārdus "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - AF) plāna".
Piedāvātā redakcija
-
163.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu 5.atsaucē esošo saiti uz VID administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzi nomainīt uz jaunu saiti: https://www.vid.gov.lv/lv/nodoklu-paradnieki, saistībā ar to, ka VID ir jauna tīmekļvietne.
Piedāvātā redakcija
-
164.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā paredzēts: “Atveseļošanās fonda finansējuma ietvaros sadarbības partnerim nosakot komercdarbības atbalsta nosacījumus vērtē:
• Grūtībās nonākušu uzņēmumu statusu CFLA vērtē uz komercdarbības atbalsta piešķiršana brīdi;
• Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parāda esamību/neesamību, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāda, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kurus ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu. CFLA par nodokļu parādu pārbauda informāciju par Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu statusu Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē. Ja nodokļu maksātājam pēdējā aktualizācijas datumā ir nodokļu parāds uz brīdi, kad CFLA pieņem lēmumu par KC atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem, tad CFLA lūdz iesniegt KC Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu par nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu, ja informācija nav pieejam publiski.”
Lūdzam precizēt, ka nodokļu parādu pārbaudi CFLA veic balstoties uz Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) publiskojamo datu bāzes sadaļā “Nodokļu parādnieki” pieejamo aktuālo informāciju projekta iesnieguma un, ja attiecināms, precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienā sadarbības iestādē, ņemot vērā, ka informācija par veikto nodokļu nomaksu VID parādnieku datu bāzē tiek aktualizēta un publicēta ar divu darba dienu nobīdi, un dzēst teikumu “Ja nodokļu maksātājam pēdējā aktualizācijas datumā ir nodokļu parāds uz brīdi, kad CFLA pieņem lēmumu par KC atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem, tad CFLA lūdz iesniegt KC Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu par nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu, ja informācija nav pieejam publiski.”.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka informācija nav savstarpēji salāgot, jo rindkopa par projekta iesniedzēja pārbaudi ir norādīta kā apakšpunkts zem rindkopas par veicamo sadarbības partnera vērtējumu.
• Grūtībās nonākušu uzņēmumu statusu CFLA vērtē uz komercdarbības atbalsta piešķiršana brīdi;
• Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parāda esamību/neesamību, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāda, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kurus ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu. CFLA par nodokļu parādu pārbauda informāciju par Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu statusu Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē. Ja nodokļu maksātājam pēdējā aktualizācijas datumā ir nodokļu parāds uz brīdi, kad CFLA pieņem lēmumu par KC atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem, tad CFLA lūdz iesniegt KC Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu par nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu, ja informācija nav pieejam publiski.”
Lūdzam precizēt, ka nodokļu parādu pārbaudi CFLA veic balstoties uz Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) publiskojamo datu bāzes sadaļā “Nodokļu parādnieki” pieejamo aktuālo informāciju projekta iesnieguma un, ja attiecināms, precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienā sadarbības iestādē, ņemot vērā, ka informācija par veikto nodokļu nomaksu VID parādnieku datu bāzē tiek aktualizēta un publicēta ar divu darba dienu nobīdi, un dzēst teikumu “Ja nodokļu maksātājam pēdējā aktualizācijas datumā ir nodokļu parāds uz brīdi, kad CFLA pieņem lēmumu par KC atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem, tad CFLA lūdz iesniegt KC Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu par nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo daļu, ja informācija nav pieejam publiski.”.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka informācija nav savstarpēji salāgot, jo rindkopa par projekta iesniedzēja pārbaudi ir norādīta kā apakšpunkts zem rindkopas par veicamo sadarbības partnera vērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
165.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam sniegt skaidrojumu vai pēc AF investīciju pabeigšanas finansējuma saņēmējiem būs jānodrošina veikto investīciju ilgtspēja (uzturēšana). Gadījumā, ja projektu ilgtspēja būs jānodrošina, tad lūdzam šo prasību iekļaut ieviešanas nosacījumos, norādot arī plānoto finansējuma avotu uzturēšanas izmaksu segšanai, kas nevar būt AF finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
166.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu precizēt rindkopu "Projektu iesniedzēji projektu iesniegumus Atveseļošanas fonda finansējuma saņemšanai iesniedz Vadības informācijas sistēmā, parakstot ar drošu elektronisko parakstu, pamatojoties uz nozares ministrijas elektroniskā dokumenta veidā nosūtītā uzaicinājuma, kur iekļauta iesnieguma formu", jo atklātā projektu iesniegumu atlasē nozares ministrija nesūta uzaicinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
167.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā norādīts: "Pētniecības projekta ietvaros ir attiecināmas šo noteikumu 61.1.4., 61.1.5. un 61.1.6.apakšpunktā minētās izmaksas, kas radušās iepriekš noslēgtā saimnieciskā darījuma līguma ietvaros. Papildus izmaksas tiek norādītas privātā līdzfinansējuma daļā un netiek pārbaudītas no CFLA puses."
Lūdzam precizēt noteikumu punktu numurus, kā arī lūdzam skaidrot, kādu līgumu ietvaros, kādas papildus izmaksas ir attiecināmas.
Lūdzam precizēt noteikumu punktu numurus, kā arī lūdzam skaidrot, kādu līgumu ietvaros, kādas papildus izmaksas ir attiecināmas.
Piedāvātā redakcija
-
168.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā norādīts: "Atveseļošanās fonda plāna finansējuma sadale plānota no 2023.gada pirmā ceturkšņa, kad finansējuma saņēmējs slēgs līgumu ar aģentūru."
Aicinām nenorādīt termiņu, ņemot vērā, ka dokumenti investīcijas īstenošanai vēl ir izstrādes procesā, kā arī objektīvi plānot paredzamo līgumu/vienošanos par projekta īstenošanu slēgšanas laiku, ņemot vērā projekta iesnieguma sagatavošanas, vērtēšanas, precizēšanas un atkārtotas vērtēšanas procesam nepieciešamo laiku, nav iespējams.
Aicinām nenorādīt termiņu, ņemot vērā, ka dokumenti investīcijas īstenošanai vēl ir izstrādes procesā, kā arī objektīvi plānot paredzamo līgumu/vienošanos par projekta īstenošanu slēgšanas laiku, ņemot vērā projekta iesnieguma sagatavošanas, vērtēšanas, precizēšanas un atkārtotas vērtēšanas procesam nepieciešamo laiku, nav iespējams.
Piedāvātā redakcija
-
169.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ludzam papildināt norādīto mērķi - Mērķis ir izveidot vienotu sadarbības platformu – RIS3 jomas inovācijas klasteris (vadības grupas) -, nodrošinot atbilstību ANM plānā paredzētajam.
Piedāvātā redakcija
-
170.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam 3.sadaļas tabulā kā kārtējo gadu norādīt 2022.gadu, attiecīgi precizējot turpmākos gadus un ietekmi atspoguļojot atbilstošās ailēs. Vienlaikus lūdzam papildināt 6.punktu ar informāciju par finansējuma izlietojumu sadalījumā pa gadiem.
Piedāvātā redakcija
-