Atzinums

Projekta ID
24-TA-1015
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Ievērojot projekta anotācijas 4.1.4. apakšpunktā norādīto, papildināt šo anotācijas sadaļu ar jaunu apakšpunktu, paredzot, ka Ārlietu ministrijai attiecīgs grozījums ir izdarāms arī Ministru kabineta 2003. gada 5. augusta noteikumos Nr. 436 "Personu apliecinošu un tiesības apliecinošu dokumentu paraugu informācijas sistēmas veidošanas un izmantošanas noteikumi".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
No projekta ir saprotams, ka ir nepieciešamība papildināt Personu apliecinošu dokumentu likuma pārejas noteikumus ar jaunu punktu (ar pārejas noteikumu 10. punktu), paredzot, ka Ministru kabinets līdz 2025. gada 9. decembrim izdod 7. panta astotajā un devītajā daļā noteiktos Ministru kabineta noteikumus. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai ir spēkā attiecīgie Ministru kabineta noteikumi.
Vēlamies vērst uzmanību, ka pirmkārt, projekta 4. pantā ietvertajā 7. pantā pilnvarojumi Ministru kabinetam ir noteikti septītajā un astotajā daļā (nav devītās daļas). Otrkārt, būtu izvērtējama šāda pārejas noteikumu nepieciešamība, jo minētais punkts paredz pagarināt attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā esamību uz vienu dienu. Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piekto daļu, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa.Tādējādi, ja ir plānots, ka attiecīgie Ministru kabineta noteikumi stāsies spēkā līdz ar grozījumu spēkā stāšanos Personu apliecinošu dokumentu likumā (2025. gada 9. decembrī), ir izvērtējama pārejas tiesiskā regulējuma nepieciešamība projektā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju projekta 6., 7. un 8. pantā nelietot vārdus un skaitļus "šā likuma 7. panta ceturtās daļas 1. punktā minētā persona", bet lietot jau Personu apliecinošu dokumentu likumā lietoto terminu "pagaidu ceļošanas dokumentu turētājs".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Projekts paredz, ka turpmāk tiks izsniegts viena veida personu apliecinoša dokumenta aizvietojošs dokuments, proti, pagaidu ceļošanas dokuments. Līdz ar to Personu apliecinoša dokumenta likuma 1. pantā ir precizējami vārdi "aizvietojošus dokumentus" (projekta anotācijā ir norādīts, ka šāds grozījums ir ietverts projektā, bet tomēr šāds grozījums pašreiz projektā nav ietverts).
Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju projektā Personu apliecinoša dokumenta likuma 1. panta redakciju veidot tā, lai saglabātu pieteikto vārdkopas saīsinājumu "(turpmāk — pagaidu dokuments)", tādējādi iespējams samazinot izdarāmo grozījumu apjomu.


 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam papildināt likumprojekta 5.pantā izteikto Personu apliecinošu dokumentu likuma 7.panta ceturtās daļas 1.punktā paredzēto subjektu loku, kam ir tiesības saņemt pagaidu ceļošanas dokumentu, ar personām, kurām piešķirta pagaidu aizsardzība. Pamatojums - tā kā Patvēruma likumā pagaidu aizsardzība ir paredzēta kā viens no patvēruma sniegšanas veidiem un sistēmiski ir saistīts ar bēgļa un alternatīvo statusu ieguvušām personām, tad lai nepamatoti neierobežotu šo personu tiesības, un nodrošinātu vienveidīgu tiesību normu piemērošanu, nepieciešams paredzēt pagaidu ceļošanas dokumenta izsniegšanu arī šīm personām.
Piedāvātā redakcija
-