Projekta ID
24-TA-2764Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
12.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Latvijas Darba devēju konfederācija (turpmāk - LDDK) ir iepazinusies ar Labklājības ministrijas sagatavoto likumprojektu "Kapitālsabiedrību pārvaldes institūcijās nodrošināmā dzimumu līdzsvara likums" (turpmāk - likumprojekts) un izsaka sekojošus iebildumus:
Likumprojekta "Kapitālsabiedrību pārvaldes institūcijās nodrošināmā dzimumu līdzsvara likums" nosaukums neatbilst tā saturam. Likumprojekts nav attiecināms uz visām kapitālsabiedrībām, bet saskaņā ar anotācijā norādīto šobrīd likumprojektā norādītajiem subjektiem atbilst tikai divi uzņēmumi. LDDK aicina Likumprojekta nosaukumu precizēt atbilstoši tā saturam.
Likumprojekta "Kapitālsabiedrību pārvaldes institūcijās nodrošināmā dzimumu līdzsvara likums" nosaukums neatbilst tā saturam. Likumprojekts nav attiecināms uz visām kapitālsabiedrībām, bet saskaņā ar anotācijā norādīto šobrīd likumprojektā norādītajiem subjektiem atbilst tikai divi uzņēmumi. LDDK aicina Likumprojekta nosaukumu precizēt atbilstoši tā saturam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Likumprojekta 1. pantā noteiktais mērķis pēc tā jēgas un būtības ir diskrimināciju veicinošs. Biržā kotētu kapitālsabiedrību mērķis un uzdevums ir sasniegt noteiktus finanšu rādītājus un to pārvaldības novērtēšanas būtiskākie kritēriji ir kompetence un sasniegtie rezultāti, ne sociālas labbūtības iespējama veicināšana nepietiekami pārstāvētai pārvaldības daļai. Likumprojekta 1. pantā punktā noteiktais mērķis ir pretrunā tālāk likumprojekta 4. pantā noteiktajiem diskriminācijas aizliegumiem, jo tas veicina diskrimināciju, mudinot izvēlēties valdes vai padomes locekļus pēc to dzimuma atbilstoši noteiktām "kvotām", proti, lai tiktu sasniegti likumprojekta 3. panta 1. un 2. punktā noteiktie 40 vai trīsdesmit trīs procenti. Atbilstoša valdes vai padomes locekļu kandidātu izvēle ir balstāma tikai uz kompetenci, pieredzi, atbilstību amata prasībām un specifikai nevis dzimumu, rasi vai citu potenciāli diskriminējošu parametru. LDDK ieskatā nav saskatāms kā šāda regulējuma ieviešana var veicināt kapitālsabiedrībām uzstādīto mērķu, finanšu rādītāju ātrāku vai augstāku sasniegšanu, līdz ar to šāda normatīvā regulējuma ieviešana nav pamatota.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
LDDK ieskatā nav lietderīgi kapitālsabiedrībām gatavot speciālu ziņojumu iesniegšanai Latvijas Bankā, ja pastāv iespēja informāciju publicēt katras kapitālsabiedrības tīmekļvietnē. Birokrātijas sloga mazināšanai, LDDK aicina dzēst no likumprojekta 5.panta trešās daļas kapitālsabiedrībām uzlikto pienākumu, reizi gadā informēt Latvijas Banku. Ņemot vērā nelielo likumprojekta subjektu skaitu, uzraugošajām institūcijām nav administratīvs slogs veikt pārbaudi, vai likumprojekta subjekts ir veicis tam uzlikto pienākumu un publicējis 5. panta pirmajā daļā norādīto informāciju savā tīmekļvietnē.
Piedāvātā redakcija
5. panta trešā daļa
Likuma subjekts ir atbrīvots no informācijas publicēšanas savā tīmekļvietnē, ja tas šā panta pirmajā daļā noteikto informāciju ir atklājis paziņojumā par korporatīvo pārvaldību atbilstoši Finanšu instrumentu tirgus likuma prasībām un tas ir pieejams oficiālajā regulētās informācijas centralizētās glabāšanas sistēmā.
Likuma subjekts ir atbrīvots no informācijas publicēšanas savā tīmekļvietnē, ja tas šā panta pirmajā daļā noteikto informāciju ir atklājis paziņojumā par korporatīvo pārvaldību atbilstoši Finanšu instrumentu tirgus likuma prasībām un tas ir pieejams oficiālajā regulētās informācijas centralizētās glabāšanas sistēmā.