Atzinums

Projekta ID
25-TA-400
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienādu pieeju attiecībā uz garantijām, lūdzu risinājuma aprakstu papildināt ar informāciju par darbībām ar līdz šim jau izsniegtām 1.2.3.4 pasākuma portfeļgarantijām - vai tās ir jāizņem no apguves datiem (tātad arī no maksājuma pieprasījuma).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt anotācijas 4.1.1. apakšsadaļā iekļautos vārdus “Darbības Programmas” ar korektu nosaukumu “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu viennozīmīgu interpretāciju par doto uzdevumu, atkārtoti lūdzam konkretizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4. punktā, kuros tieši Ministru kabineta noteikumos tiktu veikti grozījumi. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka grozījumi netiek veikti noteikumu projektā, bet konkrētos noteikumos. Gadījumā, ja atsauce paredzēta tieši uz Ministru kabineta 2020. gada 16. jūnija noteikumiem Nr. 383 "Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem konkurētspējas uzlabošanai" (turpmāk - noteikumi Nr. 383), lūdzam izteikt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4. punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
4. Gadījumā, ja Eiropas Komisija nesaskaņos Ekonomikas ministrijas piedāvātos grozījumus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021. - 2027.gadam, Ekonomikas ministrijai sagatavot atbilstošus grozījumus Ministru kabineta 2020. gada 16. jūnija noteikumos Nr. 383 "Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem konkurētspējas uzlabošanai", un ekonomikas ministram iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabinetā.
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā, uz kādu kategoriju datu nodošanu atsaucas noteikumu Nr. 383 plānotajā 5.4 punktā. Gadījumā, ja minētie dati var saturēt arī fizisko personu datus, lūdzam saskaņot noteikumu projektu arī ar Datu valsts inspekciju.
Vienlaikus lūdzam skaidrot anotācijā, kāda ir Aizsardzības ministrijas loma piešķirtā atbalsta atbilstības noteikumiem Nr. 383 nodrošināšanā, tostarp kontekstā ar noteikumu Nr. 383 plānotajā 5.6 punktā noteikto, ņemot vērā, ka atbilstoši anotācijā sniegtajai informācijai un noteikumu projektā paredzētajam Aizsardzības ministrija tikai sniedz atzinumu par pieteiktā produkta atbilstību drošības un aizsardzības jomā.
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt arī noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam konkretizēt noteikumu Nr. 383 plānotajā 5.5 punktā:
1) kurš subjekts iesniedz Aizsardzības ministrijā iesniegumu, un kam Aizsardzības ministrija iesniedz atzinumu;
2) par ko tiek iesniegts iesniegums Aizsardzības ministrijā.

Papildus lūdzam precizēt minēto punktu, ņemot vērā, ka atsauce uz 5.3 punktu nav korekta, jo attiecīgajā normā tiek regulēts jautājums par darbu sākumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā iekļaut arī īsu skaidrojumu par jauno piedāvāto grozījumu - noteikumu 7.1 punkta par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. - 2020. gada plānošanas perioda garantiju pasākumu rādītāju svītrošanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam pārskatīt un precizēt visu noteikumu 12.punktu, jo tas ietver nosacījumu par garantijas summu, piemērojot gan de minimis regulējumu, gan Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulu (ES) Nr.651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108.pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr.651/2014). Vēršam uzmanību, ka, piemērojot Komisijas 2023.gada 13.decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam, atbalstu vērtē viena vienota uzņēmuma līmenī, t.sk., sniedzot atsauci uz minētās regulas 2. panta 2. punkta definīciju (viens vienots uzņēmums). Savukārt, izvērtējot atbalsta, kuru piešķir ar Regulu Nr.651/2014, pieteikumu, nosacījumi tiek vērtēti saistīto uzņēmumu izpratnē, kur definīcija noteikta Komisijas regulas Nr.651/2014 I pielikuma 3. panta 3. punktā. Lūdzam skaidri 12.punkta sākumā un visos 12.punkta apakšpunktos korekti iekļaut atbilstošā piemērojamā regulējuma nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 16.23.3.apakšpuntā iekļautais nosacījums, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 1.panta 4. punkta par neizpildītu līdzekļu atgūšanas rīkojumu saskaņā ar iepriekšēju Komisijas lēmumu (vērtējot saistīto uzņēmumu grupas līmenī), nav attiecināms uz nozaru ierobežojošajiem nosacījumiem ("16.2 Ja garantija tiek piešķirta saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 14.pantu, garantiju nepiešķir šādām darbībām un nozarēm:"), tādējādi lūdzam šo nosacījumu izdalīt atsevišķi no noteikumu projekta 16.2 apakšpunkta.
Papildus lūdzam precizēt noteikumu 16.23.3. apakšpunkta redakciju, norādot precīzu atsauci uz saistīto personu grupas definīciju, kas noteikta Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 3. panta 3. punktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu plānoto 40.2. apakšpunktu ar atsauci uz Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punktu, lai atspoguļotu to, ka atbalstu vēl var piešķirt 6 mēnešu ilgā pielāgošanās periodā pēc minētās regulas 59.punktā minētā piemēšanas termiņa.
 
Piedāvātā redakcija
-