Projekta ID
23-TA-1486Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
20.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot vārdus “pašvaldības izveidotas iestādes”.
Attiecībā uz pašvaldības projekta iesniegumu par šo noteikumu 18. punktā minētajām aktivitātēm, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsta projekts, izsakām tālāk minēto iebildumu.
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 87. panta pirmās daļas 2. punkts noteic, ka publiska persona privāto tiesību jomā darbojas, sniedzot pakalpojumus. Tajā pašā laikā sniegtajiem pakalpojumiem privāto tiesību jomā ir jābūt saistītiem ar publiskas personas publiski tiesiskajiem pienākumiem. Vēršam uzmanību, ka praksē var būt gadījumi, kad pašvaldība sniedz pakalpojumu privāto tiesību jomā, kas nav saistīts ar publiski tiesisku pienākumu, kā rezultātā pašvaldība nav tiesīga sniegt šādu pakalpojumu. Tādējādi lūdzam pārskatīt un precizēt šo tiesību normu, kā arī Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā sniegt skaidrojumu par tiesību normas piemērošanu.
Attiecībā uz pašvaldības projekta iesniegumu par šo noteikumu 18. punktā minētajām aktivitātēm, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsta projekts, izsakām tālāk minēto iebildumu.
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 87. panta pirmās daļas 2. punkts noteic, ka publiska persona privāto tiesību jomā darbojas, sniedzot pakalpojumus. Tajā pašā laikā sniegtajiem pakalpojumiem privāto tiesību jomā ir jābūt saistītiem ar publiskas personas publiski tiesiskajiem pienākumiem. Vēršam uzmanību, ka praksē var būt gadījumi, kad pašvaldība sniedz pakalpojumu privāto tiesību jomā, kas nav saistīts ar publiski tiesisku pienākumu, kā rezultātā pašvaldība nav tiesīga sniegt šādu pakalpojumu. Tādējādi lūdzam pārskatīt un precizēt šo tiesību normu, kā arī Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā sniegt skaidrojumu par tiesību normas piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot vārdus “pašvaldības izveidota iestāde”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot vārdus “pašvaldību izveidotām iestādēm”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot vārdus “pašvaldības izveidota iestāde”.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot vārdus “pašvaldības izveidota iestāde”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot vārdus “pašvaldību izveidotām iestādēm”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju no vērtēšanas komisijas sastāva, ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojumā Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” noteikto, ka ar 2024. gada 1. jūliju Klimata un enerģētikas ministrija no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārņem vides aizsardzības politikas jomu. Ievērojot konkursa rezultātā plānotos sasniedzamos rādītājus, tai skaitā SEG emisiju samazinājumu, VARAM nesaredz savu iesaisti projektu vērtēšanas komisijā. Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt tiesību normas otro teikumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām precizēt anotācijas 1.3. sadaļas apkašsadaļas “Atbalsta apjoms” pirmo teikumu “Konkursa ietvaros atbalstu piešķir granta (dotācijas) veidā, un Modernizācijas fonda ietvaros pieejamais finansējuma apjoms konkursa ietvaros ir 5 000 000 milj. euro.”, lai nodrošinātu skaidrību par pieejamo finansējuma apmēru konkursa ietvaros, salāgojot to ar noteikumu projekta 13. punktā minēto finansējuma apmēru, kas ir 5 milj. euro.
Piedāvātā redakcija
Konkursa ietvaros atbalstu piešķir granta (dotācijas) veidā, un Modernizācijas fonda ietvaros pieejamais finansējuma apjoms konkursa ietvaros ir 5 000 000 euro.