Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-3066
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
19.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Centrālā statistikas pārvalde atbalsta noteikumu projektu, izsakot šādus iebildumus:
1. Lai gan CSP novērtē iespēju sniegt atzinumus par attīstības aktivitāti, taču praktiskā šo noteikumu piemērošana ir parādījusi to, ka ir ļoti grūti izvērtēt attīstības aktivitātes aprakstu bez papildu informācijas pieprasīšanas. Šī iemesla dēļ atbildīgai iestādei savā attīstības aktivitātes aprakstā būtu nepieciešams iekļaut aprakstu par sistēmas atbilstību Statistikas likuma 15. panta 4.daļas prasībām, kā arī Valsts informācijas sistēmu likuma 8. panta 1. un 8. punktam. Šajā sakarā nepieciešams papildināt noteikumu projekta 2.pielikumu.

2.Kopumā nav iespējams novērtēt no noteikumu projekta izrietošās sekas, ņemot vērā to, ka vairāki MK noteikumi, uz kuriem ir atsauces noteikumu projektā, tiek izstrādāti par jaunu un pašreiz ir saskaņošanas procesā, vai vēl ir tādi, kuru izstrāde nav uzsākta.

3.Tāpat ir nepieciešams pārdomāt, kuru no dokumentiem būtu visefektīvāk sūtīt saskaņošanai noteikumu projekta 8.punktā minētajām iestādēm – attīstības aktivitātes pieteikumu vai attīstības aktivitātes aprakstu? Jo kā var saprast no atsevišķiem gadījumiem, tad attīstības aktivitātes apraksts jau ir post factum dokuments, kas nozīmē, ka saskaņojošajai iestādei nav iespējams izteikt iebildumus attīstības aktivitātes apraksta saskaņošanas stadijā, jo attīstības projekts jau ir apstiprināts ar kādu konkrētu risinājumu, kuru nav iespējams grozīt. Lūdzam skaidrot šo dokumentu būtību un izvērtēt iespēju visefektīvāk reaģēt uz izstrādes iniciatīvām.

4.No pašreizējās noteikumu projekta redakcijas nav saprotams mehānisms, kā varētu tikt realizēts 16. punkts, gadījumos, kad attīstības aktivitāte ir pabeigta. Noteikumu projekts neparedz to, ka atbildīgajai institūcijai būtu jāiesniedz 6.4. punktā minētais paziņojums 8. punktā minētajām iestādēm, lai tās uzzinātu par attīstības aktivitātes pabeigšanas faktu. Lūdzu skaidrot, kāds būs 8.punktā minēto iestāžu informēšanas mehānisms par 6.4. punktā minēto dokumentu.

5.Izsakām priekšlikumu racionalizēt 17. punktā iekļauto regulējumu, atstājot iespēju iestādēm (atbildīgajai iestādei/8. punktā minētajai iestādei) savstarpēji vienoties par attīstības aktivitātes pārbaudi.
Piedāvātā redakcija
-