Atzinums

Projekta ID
23-TA-2071
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst atsauci uz prioritāro virzienu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 2.punkta deleģējumu, kas neattiecas uz šo noteikumu projektu, atbilstoši precizējot arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai neizraisītu liekas interpretācijas iespējas, lūdzam šajā punktā un visā MKN projektā un anotācijā precizēt terminu no "viedās specializācijas ilgtermiņa stratēģija" uz "viedās specializācijas jomas ilgtermiņa stratēģija " (t.sk. 2.3., 2.5., 20.4., 23.2., 25.2.2.apakšpunkts). Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijas tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka punktā iekļautais apgalvojums par IPPP sastāvu neatbilst Informatīvajā ziņojumā "Par Latvijas inovāciju un tehnoloģiju atbalsta fonda iniciatīvas aktualitātes pārskatīšanu" (turpmāk- LITAF ziņojums; apstiprināts MK 12.04.2022. sēdē, protokols Nr. 20, 40.§ ), kas nosaka pasākumus inovāciju un pētniecības institucionālā modeļa un Latvijas Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) pārvaldības modeļa pilnveidošanai ar 2022. gadu. LITAF ziņojumā noteikts, ka IPPP sastāvā ietilpst ne tikai EM un IZM ministri, kas ir padomes līdzpriekšsēdētāji, bet arī LIAA un LZP direktori.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pasākuma 1.kārtas mērķa formulējuma daļa par atbalsta pasākumus īstenošanu augstākai produktu un ieņēmumu zināšanu ietilpības veidošanai un produktu un tehnoloģiju eksporta palielināšanai īsti neatspoguļo pasākuma ietvaros plānoto atbalstu, piemēram, atbalsts ekosistēmu attīstības koordinēšanai, atbalsts komersantiem starptautiskās sadarbības un atpazīstamības nodrošināšanai caur interešu pārstāvniecību, kā arī atbalsts projektu iesniedzējiem projektu iesniegumu izstrādei HE programmām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām MK noteikumu 7.punktu izteikt šādā redakcijā "Finansējuma saņēmējs projektu īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim"
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar EM sniegto informāciju rādītāju excel, kā Programmas rādītāji sadalās pa pasākumiem un to kārtām, uz pasākuma 1.kārtu nav attiecināms neviens no Programmas rādītājiem. Lūgums iesūtīt precizēto rādītāju tabulu, ja uz šo kārtu tiek attiecināti arī programmas rādītāji. Ja šeit nav domāti Programmas rādītāji, tad lūgums tos nedefinēt kā iznākuma vai rezultāta rādītājus, kā tas ir noteikts Programmā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam EM skaidrot, kas ir saprotams ar šo uzraudzības ziņojumu, ja RIS3 monitoringa ziņojumi atbilstoši KP programmā noteiktajam 2021-2027 ir jāizstrādā katru otro gadu. Vai ar to ir saprotams ziņojums, kas atrunāts  MKN projekta 25.7.3.apakšpunktā (RIS3 pārvaldības modeļa izvērtējums ar priekšlikumiem tā pilnveidei). Lūdzam atbilstoši precizēt punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši 1.2.1. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstam, šāds iznākuma rādītājs pasākumā nav paredzēts. Lūdzam dzēst šo apakšpunktu vai noteikt kā nacionālo rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt VB elastības finansējuma apmēru atbilstoši DPP noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums precizēt pieejamo finansējumu atbilstoši DPP noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 12.1. un 12.2.apakšpunktu, konkrēti norādot uz Ekonomikas ministriju kā finansējuma saņēmēju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru kā finansējuma saņēmēju, lai nodrošinātu atbilstošu funkciju nodalīšanu. Papildus lūdzam atbilstoši precizēt skaidrojumu anotācijas 1.3. sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai pareizi saprotam, ka gan LIAA, gan EM nodrošina RIS3 jomu analītiku (MKN projekta 14.punkts un MKN projekta 23.3.punkts). Lūdzam atbilstoši LITAF ziņojumā noteiktajam, MKN precīzi atrunā darbības un nodalīt atbildību gan no LIAA puses kā RIS3 vadības grupu koordinatoriem, gan EM kā par kopējo RIS3 monitoringu galvenajam atbildīgajam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam EM papildināt MKN projektu ar jaunu punktu aiz 14.punkta, nosakot ko pasākuma ietvaros nodrošina LIAA, t.sk. koordinē RIS3 jomu vadības grupu darbu - aktīvs darbs ar vērtību ķēdēm un ekosistēmām, kā arī individuāla atbalsta sniegšanu to dalībniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka punkta redakcija nonāk pretrunā ar LITAF ziņojumā noteikto, ka "RIS3 jomu vadības grupas ir P&A&I pārvaldības operacionālais līmenis. RIS3 vadības grupu darbu, RIS3 vērtību ķēžu ekosistēmu pārvaldības un attīstības ietvaros koordinē LIAA". Lūdzam atbilstoši precizēt punkta redakciju, svītrojot vārdus "RIS3 pārvaldību operacionālajā  līmenī".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta  16. punktu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta noteikumu projekta 10. punkts paredz, ka pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā, turklāt atbilstoši normatīvajos aktos lietotajai terminoloģijai tiek organizēta ierobežota iesniegumu atlase.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos noteikt projekta iesniegumam obligāti pievienojamos pielikumus/dokumentus, tai skaitā procedūru, kā tiks nodrošināta de minimis atbalsta sniegšana gala labuma guvējiem.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
No 19.2.punkta redakcijas nav skaidrs, kas ir uzskatāms par RIS3 jomas akadēmisko vadītāju, vai visi pārstāvji kopā? Lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
No 19.3.punkta redakcijas nav skaidrs, kas ir uzskatāms par RIS3 jomas vadītāju, vai visi uzskaitītie eksperti? Lūdzam redakcionāli precizēt, lai ir nepārprotami skaidrs.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību,ka LITAF ziņojumā RIS3 vadības grupai tiek noteikti nedaudz plašāks pienākumu tvērums, kā: 
-īstenot mediatora funkciju starp RIS3 vērtību ķēžu ekosistēmās iesaistītajām pusēm;
-nodrošināt RIS3 vērtību ķēžu ekosistēmu pārvaldību un jaunu ekosistēmu identificēšanu (ekosistēmu stratēģiju izstrāde, ikgadējo rīcības plānu izstrāde/ atjaunošana (katrā jomā);
-nodrošināt informāciju par P&A&I un augstākās izglītības programmām un to rezultātiem konkrētajā RIS3 VG;
-nodrošināt citu nozaru ministriju iesaisti atbilstoši to kompetences jomām (Veselības ministrija, VARAM, Zemkopības ministrija u.c.);
-veicināt RIS3 vērtības ķēžu ekosistēmu internacionalizāciju;
-Īstenot uzņēmējdarbības atklājuma procesu un identificē izaicinājumus, iespējas un vajadzības.
Aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt MKN punktu attiecībā uz augstākminēto pienākumu tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šis pasākums ir ANM  5.1.1.1.i. investīcijas turpinājums,  un RIS3 jomu ilgtermiņa stratēģijas uz pasākuma 1.kārtas īstenošanas uzsākšanas brīdi būs izstrādātas un saskaņotas, lūdzam svītrot vārdus "ne tikai izstrādi".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka RIS vadības grupu vadīšanai tiks slēgts līgums starp LIAA un nozares ekspertu, aicinām izvērtēt iespējas paredzēt LIAA kārtību, kādā maināmas RIS3 vadības grupas, neatstājot to par vienpersonisku nozares eksperta lēmumu. Attiecīgi papildinot punkta redakciju, ka mainīt "atbilstoši iekšējai kārtībai". 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atsaucoties uz anotācijā minēto, ka šis pasākums  ir Latvijas ANM plāna 5.1. reformu un investīciju virziena “Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A” 5.1.1.r. reformas “Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija” 5.1.1.1.i. investīcijas  “Pilnvērtīga inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa izstrāde un tā nepārtraukta darbināšana” (turpmāk - 5.1.1.1.i.investīcija) ietvaros atbalstāmo RIS3 vērtības ķēžu (inovācijas klasteri) darbības pilnveide, lūdzam izvērtēt šī punkta nepieciešamību,  ņemto vērā to, ka uz pasākuma īstenošanas uzsākšanas brīdi (pēc augstāk minētās ANM investīcijas īstenošanas beigām) RIS 3 jomas  stratēģijas izstrāde vairāk nebūs jāveic, ņemot vērā to, ka ilgtermiņa stratēģija jau būs izstrādāta un apstiprināta ANM investīcijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, jo noteikumu projekta 9. punktā ir norādīti pasākuma kopējie sasniedzamie rādītāji, pie tam Finansējuma saņēmējam nevar būt pienākums nodrošināt pasākuma kopējo rādītāju sasniegšanu, bet tikai projektā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šo noteikumu 23.1. apakšpunkts ietver nosacījumu, ka LIAA neveic atbalstāmās darbības uzņēmumu interesēs, atbalsts kurām kvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Skaidrojam, ka, ja atbalsts tiek sniegts uzņēmuma saimnieciskai darbībai, jo LIAA piedāvā tādu pakalpojumu, kas pieejams tirgū (konsultāciju sniegšana par pieteikuma sagatavošanu), tad tas kvalificējams kā komercdarbības atbalsta uzņēmumam. Lūdzam skaidrot anotācijā, kādēļ šo noteikumu 24.2.punktā iekļautā aktivitāte nav kvalificējama kā atbalsts uzņēmumam un nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumus.

 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šī ir 1.2.3.1. pasākuma (MVU atbalsts) atbalstāmā darbība (atbalsts caur ārvalstu pārstāvniecībām). Lūdzam nedublēt, nodrošinot demarkāciju starp atbalsta programmām.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt iebildumu pie 24.2.punkta un skaidrot anotācijā, kādēļ šo noteikumu 24.3.punktā iekļautā aktivitāte nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts un nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 25. punkta ievaddaļu, to izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
25. Finansējuma saņēmējam ir šādi pienākumi:
 
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu ar jaunu apakšpunktu, nosakot par pienākumu EM RIS3 jomu monitoringa datu validēšanu, atsaucoties uz 20.09.2023.sanāksmē ar CFLA un VI pārrunāto, ka EM ir galvenais atbildīgais par RIS3 monitoringa procesu un monitoringa datiem (
(praksē RIS3 datu validēšana attiecas uz LIAA datu apkopojumu un kopējo rādītāju rezultātu validēšanu, kas tiek ievadīti KPVIS).

Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam EM svītrot vārdu "izveide" un aizstāt to ar "pilnveide", ņemot vērā EM 2014-2020.gada perioda iestrādnes RIS3 datu analīzes un monitoringa sistēmas izveidē uzņēmējdarbības sektoram, kā arī iestrādnes ANM 5.1.1.1.i.investīcijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai netiks dublētas darbības ar LIAA, kas atbilstoši MKN 23.3.punktam nodrošinās RIS3 jomu datu analīzi.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atskaites punkti un mērķi neattiecas uz šo MKN projektu, lūdzam attiecīgi precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, jo noteikumu projekta 9. punktā ir norādīti pasākuma kopējie sasniedzamie rādītāji, pie tam Finansējuma saņēmējam nevar būt pienākums nodrošināt pasākuma kopējo rādītāju sasniegšanu, bet tikai projektā paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam EM skaidrot, kāpēc plānots RIS3 pārvaldības modeļa sākotnējais izvērtējums. Tāpat ņemot vērā, ka nacionālais P&A&I pārvaldības modelis (LITAF ziņojums) nosaka, ka stratēģisku jautājumu risināšana ir IPPP , nevis EM kompetence, aicinām izteikt 25.7.3.apakšpunktu šādā redakcijā:

Piedāvātā redakcija
līdz 2029. gadā veiks ieviestā RIS3 pārvaldības modeļa (pasākuma ietvaros īstenoto aktivitāšu)  izvērtējumu un tā pilnveides priekšlikumu izstrādi, un iesniegs izvērtēšanai IPPP.
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 26.4.apakšpunktu, jo vienošanos par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju (LIAA) atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumam slēdz sadarbības iestāde, nevis atbildīgā iestāde. Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka LITAF ziņojumā ir plašāk aprakstīti IPPP galvenie uzdevumi, t.sk,
-RIS3 jomu snieguma, t.sk. mērķu un rezultātu sasniegšanas koordinēšana un priekšlikumu sagatavošana snieguma uzlabošanai (ESIF atbalsta programmu stimuli)
-RIS3 monitoringa procesa un rezultātu koordinēšana un priekšlikumi monitoringa sistēmas pilnveidošanai
-RIS3 vadības grupu darba novērtēšana, t.sk. uzņēmējdarbības atklājuma procesa (EDP) kopējie rezultāti, vērtību ķēžu ekosistēmu attīstības uzraudzība un priekšlikumu sagatavošana pilnveidojumiem.
P&AI politikas izstrādes un īstenošanas institucionālās pārvaldības pilnveidošana:
-LIAA un LZP stratēģiju un darbības plānu koordinēšana (stratēģija, virsuzdevumi, rīcības plāns, sasniedzamie rezultāti, programmu un darbības virzieni, rezultātu sniegums)
-P&A&I un zinātnes atbalsta programmu vispārējais dizains un saturs, finansējuma apropriāciju sadalījums starp programmām un administrēšanas izdevumiem
-LIAA un LZP sadarbība ES līmeņa un citu starptautisko programmu jomā;
-EM, IZM, LIAA, LZP darba koordinācija (saskaņotas rīcības, sinerģija starp atbalsta programmām un projektiem, citām aktivitātēm, pasākumu papildinātība)
-Stratēģiskās investīcijas un lielie P&A&I projekti – liela mēroga projektu finansēšanas novērtēšana
Aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt MKN punktu attiecībā uz augstākminēto pienākumu tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izdalīt EM un LIAA atbalstāmās darbības atbilstoši plānotajām funkcijām.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot šo apakšpunktu, ņemot vēra, ka šī ir 1.2.3.1. pasākuma (MVU atbalsts) atbalstāmā darbība.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tāpat lūdzam konkretizēt punkta redakciju, pretēja gadījumā no tik vispārīga formulējuma nav skaidrs darbību tvērums, piemēram, kādu projektu iesniegumu izstrādei ir paredzēts atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā pamatot šāda atbalsta nepieciešamību, ņemot vērā to, ka tuvākajā laikā plānots līdzīgs atbalsts Atveseļošanas fonda ietvaros IPCEI (starptautiski Eiropas kopējo interešu projekti ar nozīmīgu ieguldījumu Eiropas Savienības rūpniecības un ekonomikas izaugsmē, nodarbinātībā un konkurētspējā) un sadarbības tīklu (plānots finansējums sadarbības tīklu dalībnieku internacionalizācijai un privāto pētniecības un attīstības investīciju apjoma palielināšanai) programmas ietvaros (5.1.1.2.i. 3., 4. kārta). Lūdzam skaidrot, kā atšķiras minēto AF investīciju programmu atbalstāmās darbības no šajā pasākumā plānotās - atbalsts starptautiskās sadarbības un atpazīstamības nodrošināšanai un projektu iesniegumu izstrādei. Tāpat nav skaidrs, kāds tieši finansējuma apmērs ir paredzēts komersantiem šī pasākuma ietvaros un, vai šis atbalsts saskan ar šīs kārtas mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt MK noteikumu 29.punktu, lai skaidri būtu identificējams, vai atbalsts komersantiem starptautiskās sadarbības un atpazīstamības nodrošināšanai, tai skaitā atbalsts projektu iesniedzējiem projektu iesniegumu izstrādei, ir pasākuma atbalstāmā darbība, kas attiecināma tikai uz LIAA kā projekta iesniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta  30. punktu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 38. punkts paredz, ka finansējuma saņēmējam projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Konceptuāli:
1. Ņemot vērā AF 5.1.1.1.i. investīcijas informatīvajā ziņojumā noteikto, ka demarkācija ar Programmas 1.2.1.1. pasākumu tiks nodrošināta laikā, EM ir jāprecizē izdevumu attiecināmības sākuma datums, lai tas būtu pēc AF īstenošanas - pēc 2026.gada 30.jūnija.
2. Ja MKN projektā noteikts, ka projektu izmaksas ir attiecināms pirms līguma vai vienošanās noslēgšanas, tad anotācijā jāsniedz pamatojums, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem. Tāpat lūdzam papildināt, ka nav attiecināmas pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 31. punkta ievaddaļu, ņemot vērā, ka ir attiecināmas nevis Ekonomikas ministrijas, bet finansējuma saņēmēju izmaksas.

Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN projektu, nosakot, kādi vienkāršoto izmaksu veidi tiks piemēroti kurām izmaksu pozīcijām. Vēršam uzmanību, ka vienām un tām pašām izmaksu pozīcijām nevar piemērot dažādus vienkāršoto izmaksu veidus/ nosacījumus, t.sk. dažādas likmes.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums transporta izmaksām (degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas) norādīt, ka šīs izmaksas tiks segtas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātās horizontālās metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai".
Tas pats attiecas arī uz MK noteikumu 32.2., 32.3. un 32.12.8. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izskatīt definētās attiecināmas izmaksas, iespējams atsevišķi izdalot komandējumu izmaksas un transporta izmaksas. Vienlaikus, definējot komandējuma izmaksas, noteikt, kādas izmaksas ir attiecināmās - tikai iekšzemes vai arī ārvalstu komandējumi, tikai ar transportu saistītās izmaksas vai arī dienas naudas un naktsmītnes izmaksas. Papildus lūdzam skaidri norādīt, kurām attiecināmajām izmaksām ir piemērojama vadošās iestādes un atbildīgās iestādes vienkāršoto izmaksu metodikas, identificējot metodikas.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst par sadarbības tīklu veidošanu, jo tas nav šīs kārtas ietvars.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šīs izmaksas nav uzskatāmas par projekta īstenošanas personāla izmaksām?
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar norādi, kādu atbalstāmo darbību ietvaros attiecināmas ārējo ekspertu piesaistes izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kādas pakalpojuma izmaksas, norādot konkrētu MK noteikumu punktu, par kuru atbalstāmo darbību ir runa.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktu jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā.
Darba vietas aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences, izņemot telpu nomu) iegādes vai nomas izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, attiecināmas ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā.

Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktu jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā.
Darba vietas aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences, izņemot telpu nomu) iegādes vai nomas izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, attiecināmas ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. 
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums norādīt, ka iekšzemes komandējuma izmaksas tiks segtas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātās horizontālās metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai".
Tas pats attiecas arī uz MK noteikumu 32.3. un 32.12.5. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skatīt iebildumu pie MK noteikumu 31.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šīs izmaksas nav uzskatāmas par projekta īstenošanas personāla izmaksām?
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam definēt vai skaidrot anotācijā, kādu atbalstāmo darbību īstenošanai attiecināmas apdrošināšanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kādu atbalstāmo darbību ietvaros attiecināmas ārpakalpojumu izmaksas mārketinga aktivitātēm.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai šīs izmaksas nav uzskatāmas par projekta īstenošanas personāla izmaksām?
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šobrīd nav skaidrs, kāda būs ieviešanas shēma atbalsta piešķiršanai komersantiem - kā notiek pieteikumu iesniegšana, kas vērtē un piešķir atbalstu utml. Papildus lūdzam skaidrot, vai šo var uzskatīt par daudzpakāpju projektu gadījumu.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu 32.punkta apakšpunktus, nodrošinot uzskaitīto izmaksu nedublēšanos, kā arī skaidru izmaksu attiecināmību pret atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ar ko atšķiras 32.12.1., 32.12.2., 32.12.3 un 32.12.4. izmaksu kopums no 32.6. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām, kas tiks attiecinātas piemērojot vienkāršoto izmaksu metodiku. Vēršam uzmanību, ka vienādu izmaksu segšanā jānodrošina vienāda pieeja. Lūdzam to ņemt vērā arī pārējā MK noteikumu projektā, t.sk. par citām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam identificēt kādi pabalsti un kompensācijas ir attiecināmi.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kādu atbalstāmo darbību ietvaros attiecināmas dzīvības un īpašuma apdrošināšanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skatīt iebildumu pie MK noteikumu 32.5.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skatīt iebildumu pie MK noteikumu 31.2.apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam iespēju robežās norādīt kādām izmaksu pozīcijām ir piemērojamas vadošās iestādes un atbildīgās iestādes vienkāršoto izmaksu metodikas, identificējot metodikas.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izdalīt PVN attiecināmības nosacījumus FS un komersantiem. Vēršam uzmanību, ka PVN izmaksas nav attiecināmas projektiem, kuri ir virs 5 milj. EUR. Gadījumos, kad PVN izmaksas nav attiecināmas, MKN projektā ir jānorāda, no kāda finansējuma avota tās tiks segtas.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šī pasākuma ietvaros par projekta īstenošanu tiek slēgta vienošanās par projekta īstenošanu, nevis līgums. Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu 30.noteikts, ka izmaksu attiecināmība sākas no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas Vadības informācijas sistēmā, MK noteikumu 30. un 38. punkts ir pretrunīgi. Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus, nosakot korektu izmaksu attiecināmības periodu.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, nosakot, ka projekts īstenojams līdz 2029.gada 31.decembrim.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestādes, tām avansa maksājumi netiek plānoti, jo tām ir iespējams saņemt priekšfinansējumu pieprasot to no valsts budžeta. Lūdzam svītrot 43. un 44. punktu un atbilstoši precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot normatīvajos aktos un praksē  lietoto terminoloģiju, lūdzam 28.4., 31.6. un 45.2.apakšpunktā aizstāt vārdus "informācijas un publicitātes pasākumi" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem  "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi” (attiecīgā locījumā), kā arī papildināt 45.2.apakšpunktu ar atsauci uz normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotācijas 1.3. sadaļu.
Piedāvātā redakcija


74.
Noteikumu projekts
Iebildums
MKN projektā ir jābūt iekļautam 1 HP rādītājam, ja plānota netieša ietekme (https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027).

Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ņemot vērā, ka tiek dublēts MK noteikumu 45.8.apakšpunkts
Piedāvātā redakcija
-
76.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 52.punkts attiecībā uz atbalstu lielajiem komersantiem neievēro KP programmas 2021-2027 (85) paragrāfa nosacījumus attiecībā uz 1.2.1. SAM mērķa grupu, kas ir t.sk. gan MVK, gan small mid-caps (ar darbinieku skaitu līdz 499); Savukārt midd-caps, ar darbinieku skaitu līdz 3000), kā aŗi lielie saimnieciskās darbības veicēji ar nosacījumu, ja tas ietver sadarbību minētajās aktivitātēs ar MVU P&I aktivitātēs (t.sk. pašvaldību un valsts kapitālsabiedrības).
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros ir plānots piešķirt komersantiem komercdarbības atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, lai atbalsta saņēmējam būtu skaidri visi ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu saistītie nosacījumi, lūdzam noteikumos iekļaut visus nosacījumus komercdarbības atbalsta piešķiršanai. Lūdzam skatīt FM sagatavoto materiālu "Rokasgrāmata de minimis atbalsta piešķiršanai (aktualizēts 2022. gada jūnijā)" https://www.fm.gov.lv/lv/skaidrojosie-materiali.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam EM sniegt skaidrojumu ar pamatojumu par RIS3 monitoringa plānotajam izmaksām, t.sk. iesaistītajiem cilvēkresursiem. EM RIS3 monitoringa nodrošināšanai šī pasākuma ietvaros ir ieplānoti 1.2.milj eur, kā arī 577 400 eur no ANM 5.1.1.1. i. finansējuma.

Piedāvātā redakcija
-
79.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lai neizraisītu liekas interpretācijas iespējas, lūdzam visā anotācijā precizēt terminu no "viedās specializācijas ilgtermiņa stratēģija" uz "viedās specializācijas jomas ilgtermiņa stratēģija ".
Piedāvātā redakcija
-
80.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par šīs kārtas atbilstību Programmā plānotajam, iekļaujot atsauces uz Programmas iezīmēto atbalstu (piemēram, Programmas (76), (80) paragrāfu par ekosistēmu attīstību un (81) paragrāfu par RIS3 monitoringu u.c.), lai no tā būtu viennozīmīgi skaidrs, ka šīs kārtas mērķis atbilst Programmā plānotajam.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Kontekstā ar pasākuma plānoto ietekmi uz tautsaimniecību (t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus; Investīciju pienesumu tautsaimniecībai kā piemēram izmērāma ietekmes uz makroekonomisko vidi, pienesuma ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.), kas atspoguļojama anotācijā, vēršam uzmanību uz Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) , kas nosaka, ka :
“Lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā”.
Vienlaikus norādām, ka izmaksu un ieguvumu analīze pēc būtības ir nepieciešama, lai noteiktu, vai plānotajā projektā gaidāmie ieguvumi (finanšu vai sociālekonomiskie) ir lielāki par projekta izmaksām visā projekta dzīves ciklā. Parasti publiskās pārvaldes projekti finansiāli rada zaudējumus, tādēļ vienīgais to attaisnojošais iemesls ir gaidāmie sociālekonomiskie ieguvumi no projekta jeb labums sabiedrībai (iedzīvotājiem). Kā piemēri potenciālajiem ieguvumiem būtu meklējami valsts pārvaldes izmaksu, kas nepieciešami funkciju veikšanai, ietaupījumā, papildus valsts budžeta ieņēmumos vai privātā sektora ieguvumos (salīdzinot situāciju ar projektu un bez projekta).
Noteikumu projekta 9.punktā ir norādīts, ka pasākuma ietvaros kā gala labuma guvēji būs komersanti, kas saņēmuši nefinansiālu atbalstu. Attiecīgi izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros jāizvērtē, vai kopējie ieguvumi (piemēram, atbalstīto komersantu papildus samaksātie nodokļi projekta dzīves cikla laikā) būs lielāki par projekta investīciju un darbības izmaksām.

Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam EM papildināt anotāciju ar pasākuma ieguvumu- izmaksu analīzi atbilstoši sadarbības iestādes metodiskajiem materiāliem, kā arī iekļaut informāciju par pasākuma plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, adresējot augstāk minētos aspektus.
Ja augstākminēto jautājumu ir nepieciešams savstarpēji izrunāt, aicinām EM organizēt starpministriju sanāksmi, pieaicinot arī CFLA kolēģus.

Piedāvātā redakcija
-
82.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Anotācijā ir jābūt iekļautam novērtējumam par pasākuma plānoto ietekmi uz tautsaimniecību, t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus.
Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
83.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļā (1)”Vispārīgie nosacījumi”:
1) precizēt informāciju par:
- rādītāju sasniegšanas termiņiem, t.i., pirms uzskatījuma norādīts: “1.2.1.1.pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi iznākuma rādītāji:”, savukārt a) apakšpunktā norādīts:” līdz 2024.gada 31.decembrim”
2) lūdzam dzēst “Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu CFLA jāpieņem mazāk nekā 3 mēnešu laikā, anotācijā ir iekļauts atbilstošs pamatojums.”, ņemot vērā, ka lēmuma pieņemšanas termiņu nosaka Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likums. Ja minētā atruna netiek dzēsta, lūdzam noteikt precīzu termiņu, piemēram, ja paredzēts pieņemt lēmumu divu mēnešu laikā, “sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem divu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma”, un sniegt nozīmīgu pamatojumu šādam nosacījumam, kā arī papildināt MK noteikumu projektu, nosakot lēmuma pieņemšanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1. Attiecībā uz anotācijas (3) Inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēju pienākumi" iekļautajiem Atbildīgās iestādes pienākumiem, kas uzskaitīti 1.3. (sadarbībā ar IZM nodrošināt RIS3 specializācijas jomu analītikas procesu un sagatavot monitoringa ziņojumus) un 1.4.punktos (nodrošināt šī ziņojuma 29.punktā noteikto pasākuma atskaites punktu un mērķu sasniegšanu, vēršam uzmanību, ka 1.2.punkts dublē 1.1.2.punktu, savukārt 1.4. punkts neattiecas uz šī pasākuma MKN projektu. Lūdzam attiecīgi pārskatīt vai svītrot.
2. Tāpat attiecībā uz 1.7.3.punktu (līdz 2029. gadā veiks ieviestā RIS3 pārvaldības modeļa (pasākuma ietvaros īstenoto aktivitāšu) sākotnējo izvērtējumu un tā pilnveidi), līdzam skatīt iebildumu pie MKN projekta 25.7.3.apakšpunkta.


 
Piedāvātā redakcija
-
85.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz anotācijas (3) Inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēju pienākumi" iekļauto Atbildīgās iestādes pienākumu kā finansējuma saņēmējam veikt analītikas un monitoringa sistēmas izveidi  uzņēmējdarbības sektoram RIS3 specializācijas jomās, lūdzam skatīt iebildumu pie MKN projekta 25.1.apakšpunkta un veikt attiecīgus precizējumus arī anotācijā.


 
Piedāvātā redakcija
-
86.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz sadaļā (3) Inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēju pienākumi" aprakstīto attiecībā uz RIS3 vadības grupas sastāvu un RIS3 jomas akadēmiskais vadītāju un RIS3 jomas vadītāju, lūdzu skat.iebildumu pie MKN 19.2. un 19.3.apakšpunkta un attiecīgi precizēt informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz sadaļas Vispārigie nosacījumi  minēto, ka
"d) līdz 2029.gada 31.decembrim publicēts uzraudzības ziņojums, kurā sniegta informācija par katru RIS3 jomu, inovācijas pārvaldības modeļa darbību un ilgtermiņa finansēšanu", lūdzam skatīt iebildumu pie MKN projekta 9.4.apakšpunkta.


 
Piedāvātā redakcija
-
88.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam EM anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts"attiecībā uz jauno institucionālo inovāciju pārvaldības
iekļaut atsauci uz LITAF ziņojumu (2022), kas nosaka nacionālo inovāciju pārvaldības modeli un pasākumus  un RIS3 pārvaldības uzlabošanai no 2022.gada .
Piedāvātā redakcija
-
89.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un atbilstoši precizēt anotācijas 1.3.sadaļā šādu tekstu: "Atbildīgā iestāde nodrošinās, ka uzdevumus un funkcijas, ko tā pilda kā finansējuma saņēmējs  tiktu nodalīti no uzdevumiem un funkcijām, kuras tā pilda kā nozares ministrija. Nozares ministrijas un finansējuma saņēmēja uzdevumus pilda atšķirīgas struktūrvienības un to uzdevumi, īstenojot pasākumu, nepārklājas. Pasākuma īstenošanai atbildīgās iestādes funkcijas tiks noteiktas  ar iekšējo normatīvo aktu."  Vēršam uzmanību, ka atbildīgā iestāde nevar būt finansējuma saņēmējs un ir nepieciešams nodalīt funkcijas, proti, Ekonomikas ministrijas kā finansējuma saņēmēja funkcijas no atbildīgās iestādes funkcijām, lai varētu piešķirt finansējumu. Atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 11.panta piektajai daļai atbildīgajai iestādei ir pienākums nodrošināt, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šo likumu pilda kā atbildīgā iestāde, tiktu nodalītas no citām tās funkcijām, tostarp tādām, kuras tā pilda kā finansējuma saņēmējs. Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt visā anotācijas un noteikumu projekta tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar skaidrojumu, kā tiks nodrošināta šī pasākuma ietvaros sniegto konsultāciju nepārklāšanās ar Latvijas zinātnes padomes sniegtajām konsultācijām 1.1.1.5. pasākuma “Latvijas pilnvērtīga dalība Apvārsnis Eiropa programmā, tajā skaitā nodrošinot kompleksu atbalsta instrumentu klāstu un sasaisti ar RIS3 specializācijas jomu attīstīšanu” ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
91.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
AF 5.1.1.1.i. investīcijas finansējums ir plānots līdz 2026.gadam. Vēršam uzmanību, ka 5.1.1.1.i. informatīvajā ziņojumā ir noteikts, ka Atveseļošanas fonda ietvaros EM uz LIAA izveidotās darba vietas pēc 2026.gada 30. jūlija tiks segtas 100 procentu apjomā no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.1. specifikā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" 1.kārta līdzekļiem. Lūdzam skaidrot, kā praktiski tiks nodrošināta demarkācija ar Programmas 1.2.1.1. pasākuma 1.kārtu. Papildus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kāda ir šī pasākuma galvenā atšķirība no īstenošanā esošās AF 5.1.1.1.i. investīcijas atbalsta.
Piedāvātā redakcija
-
92.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto intervences kodu atbilstoši aktuālajam DPP - uz šo kārtu attiecināms 170 intervences kods.
Piedāvātā redakcija
-
93.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Lūdzam anotācijā sniegt informāciju, vai šajā pasākumā
"1.2.1.1.pasākuma ietvaros LIAA sniedz atbalstu granta veidā sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielajiem komersanti programmas “Apvārsnis Eiropa” un citu starptautisko pētniecības un attīstības sadarbības iniciatīvu ietvaros, kas ieguvuši virs kvalitātes sliekšņa novērtējumu, bet nesaņēma finansējumu, atvērtajos projektu konkursos iesniegto un atbalstīto ar saimniecisku darbību saistīto projektu konkrēta uzņēmuma pieteikuma sagatavošanas izmaksas. Kopējais atbalsts minēto izmaksu segšanai ir 4 389 638 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 3 731 192 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 658 446 euro no šo noteikumu 12.2.apakšpunktā minētā finansējuma. Vienam komersantam maksimālais atbalsta apjoms ir 10 000 euro." nav attiecināms Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punktā noteiktais par obligātu vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja Regulas nosacījums uz šo pasākumu nav attiecināms, aicinām anotācijā ietvert skaidrojumu, ka šajā pasākumā neizpildās obligāta Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta ievērošana.
Piedāvātā redakcija
-
94.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā (4) “Atbalstāmās darbības un izmaksas” degvielas izmaksas tiek norādītas gan kā transporta izmaksas, gan komandējumu un darba braucienu izmaksas. Lūdzam skaidri identificēt transporta izmaksas un komandējumu un darba braucienu izmaksas, kā arī šo izmaksu apakšpozīcijas;
Piedāvātā redakcija
-
95.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā atspoguļoto ietekmi uz budžetu, ievērojot, ka 1., 1.1.punktā jānorāda ERAF finansējuma daļa, kas ir 85%, 2. un 2.1.punktā kopējais finansējuma apmērs, savukārt 3., 3.1., 5. un 5.1.punktā valsts budžeta finansējuma daļa, kas ir 15%. Turklāt lūdzam 6.punktā svītrot informāciju par Taisnīgas pārkārtošanās fonda un ESF+ finansējumu, ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu, kā arī precizēt šobrīd norādīto projektu ieviešanas periodu.
Vienlaikus norādām, ka atbilstoši noteikumu projekta 15. un 17.punktam projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūra, attiecīgi nepieciešamo finansējumu no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" pieprasīs Ekonomikas ministrija nevis Finanšu ministrija. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” sniegto informāciju, izsakot to piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Nepieciešamo finansējumu Ekonomikas ministrija lūgs pārdalīt no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai.
 
96.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.1. un 25.7.2.apakšpunktā skaitļus un vārdus "1.2. prioritārā virziena “Produktivitāte, inovācijas un prasmes”", kā arī atbilstoši precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
97.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.5. apakšpunktu, ņemot vērā, ka attiecīgie nosacījumi ir noteikti noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
98.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt  noteikumu projekta 1.7. apakšpunktu aiz vārda "nosacījumus" ar vārdiem "tostarp komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus".
Piedāvātā redakcija
-
99.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai ievērotu juridisko tehniku aicinām informāciju iekavās par Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu, ja tāda nepieciešama, iekļaut anotācijā, nevis 2.3.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
100.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 2.5.apakšpunktā iekļauto definīciju un tās nepieciešamību šī noteikumu projekta ietvaros, ņemot vērā, ka netiek piešķirts finansējums kompetences centram.
Piedāvātā redakcija
-
101.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 2.6.apakšpunktā iekļauto definīciju un iekļaut to tikai anotācijā, ņemot vērā, ka šis termins tālāk neparādās noteikumu projekta tekstā, un nav skaidrs šīs iekļautās normas saturs un pielietojums.
Piedāvātā redakcija
-
102.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Maksimālā ERAF finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
103.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vārdus "plānotais kopējais finansējums" uz "plānotais kopējais attiecināmais finansējums".
Piedāvātā redakcija
-
104.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 12.punktā svītrot atsauci uz 11.punktu, jo 11.punktā nav minēts pieejamais kopējais finansējums, bet plānotais pieejamais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
105.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 1.panta 3.punktā minētajam, finansējuma saņēmējs ir persona, kuras projekta iesniegums ir apstiprināts. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 17.punktā vārdu "arī", attiecīgi precizējot arī anotāciju.

Piedāvātā redakcija
-
106.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, kur attiecināms, noteikumu projektā norādīt, vai ar Ekonomikas ministriju saprotama nozares ministrija, vai pēc nepieciešamības precizēt uz finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
107.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt punkta otro teikumu - neskaidrs formulējums.
Piedāvātā redakcija
-
108.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nav skaidrs, kas tiek pārdalīts no LIAA, funkciju nodrošināšanai. Lūdzam precizēt punktu.
Piedāvātā redakcija
-
109.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, kas LIAA ir jāorganizē šī pienākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
110.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam punktā aizstāt vārdus "Atbildīgās iestādes" ar "EM" atbilstoši noteikumu projektā lietotajiem saīsinājumiem, attiecīgi precizējot arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
111.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta  26.punktā noteiktos atbildīgas iestādes pienākumus un nodrošināt, lai tie nedublē Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 11.panta trešajā daļā minētos atbildīgās iestādes pienākumus.
Piedāvātā redakcija
-
112.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vai dzēst šo apakšpunktu, jo šis nav Atveseļošanas fonda pasākums. Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
113.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot  noteikumu projekta 1.1. apakšpunktā atrunāto saīsinājumu, lūdzam noteikumu projekta  29. punktā svītrot skaitli "1.2.1.1.".
Piedāvātā redakcija
-
114.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, norādot "Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā".
Piedāvātā redakcija
-
115.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums šeit un turpmāk visā MK noteikumu projektā precizēt uz "projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksas ".
Papildus lūdzam papildināt redakcionāli, ka metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
116.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt uz "transporta pakalpojumu izmaksas". 
Piedāvātā redakcija
-
117.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt tieši kādi pasākumi paredzēti šajā izmaksu pozīcijā iesaistītā personāla kvalifikācijas celšanai - vai šiet tiek plānotas specializētās mācības? Vai paredzēti arī citi kvalifikācijas celšanas pasākumi?
Piedāvātā redakcija
-
118.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam "transporta izmaksas"precizēt uz "transporta pakalpojumu izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
119.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, kādas izmaksas varētu tikt paredzētas kā "citas izmaksas" stratēģijas un rīcības plāna izstrādes ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
120.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam ņemt vērā, ka veselības apdrošināšanas izmaksas ietilpst personāla izmaksās, līdz ar to nav vēl papildus attiecināmas.
Piedāvātā redakcija
-
121.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt redakcionāli, ka metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
122.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt tieši kādi pasākumi paredzēti šajā izmaksu pozīcijā iesaistīto vadītāju un darbinieku kompetenču celšanai - vai tiek plānotas specializētās mācības? Vai tiek paredzēti arī citi pasākumi? 
Piedāvātā redakcija
-
123.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, nosakot, ka attiecināmas projekta vadībā un īstenošanā iesaistīto vadītāju un darbinieku kompetenču celšanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
124.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestāde, tiek slēgta vienošanās (nevis līgums) par projekta īstenošanu. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
125.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt pirms skaitļiem "2021.-2027." ar vārdiem "Eiropas Savienības fondu" un lūdzam papildināt noteikumu projekta 36.punktu ar vārdu "iestādes" aiz vārda "vadošās".
Piedāvātā redakcija
-
126.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai nav redakcionāli papildināms, piemēram, šādi: "ja projekta īstenošanas laikā VI vai AI izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku kādām no šo noteikumu 31. un 32.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām, finansējuma saņēmējs tās piemēro no metodiku spēkā stāšanās brīža".
Piedāvātā redakcija
-
127.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt  noteikumu projekta 37. punktu, ievērojot noteikumu projekta 33. punktā atrunāto regulas nosaukuma saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
128.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 38.punktu un norādīt atsauci uz konkrētiem šo noteikumu punktiem, lai būtu skaidri uztveramas un piemērojamas tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
129.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot 39.punktu, ņemot vērā, ka finansējuma saņēmēji ir valsts budžeta iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
130.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, jo noteikumu projekta 9. punktā tiek norādīti iznākuma rādītāji, nevis rezultāta rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
131.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 48.punktu, jo tas dublē noteikumu projekta 45.8.apakšpunktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
132.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normas korektu interpretāciju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 52.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
133.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka piemērojamās normas ir skaidras un nepārprotamas, aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības svītrot noteikumu projekta 56.punktu, ievērojot, ka šāda tiesību norma jau ir izteikta noteikumu projekta 11.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
134.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot un pamatot MKN projekta 32.5. un 32.12.3. apakšpunktā noteikto dzīvības un nekustamā īpašuma apdrošināšanas izmaksu nepieciešamību šī pasākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
135.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas (3) Inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēju pienākumi" iekļauto informāciju par IPPP, lūdzam precizēt rindkopas, kurā minēts, ka "kā galvenais mehānisms inovāciju institucionālā un RIS3 pārvaldības modeļa pilnveidošanai tiek piedāvāts veidot sadarbības veicināšanas inovāciju un pētniecības pārvaldības padome,  redakciju, ņemot vērā, ka IPPP jau ir izveidota un darbojas.

 
Piedāvātā redakcija
-
136.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļā (5) Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi un visā anotācijā precizēt un svītrot teksta daļas, kas attiecas uz ANM investīciju, nevis šo pasākumu. Piemēram 11.lpp.minēts, ka Noteikumu projektā norādītās prasības noteiktas saskaņā ar Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. pielikuma [...] Aicinām visur pārskatīt.
 
Piedāvātā redakcija
-
137.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1. Lūdzam anotācijas sadaļā (3) Inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa iesaistīto institūciju un finansējuma saņēmēju pienākumi"  rindkopā (izkopēta zemāk) pārskatīt pieturzīmju lietojumu, pretējā gadījumā no teikuma nolasās, ka LIAA neveic RIS3 vadības grupu koordināciju (sadaļa sākas ar "vienlaikus" , kam seko "un").

Veicināt uzņēmumu un pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju iesaisti starptautiskās pētniecības un attīstības programmās un projektos, vienlaikus LIAA neveic atbalstāmās darbības uzņēmumu interesēs, atbalsts kurām kvalificējas kā komercdarbības atbalsts un koordinēt RIS3 vadības grupas darbu, tai skaitā, koordinēt RIS3 specializācijas jomas ilgtermiņa stratēģijas izstrādi ir atbildīga LIAA.

2. Vienlaikus, ņemot vērā demarkāciju ar ANM investīcju 5.1.1.1.i., šī pasākuma īstenošanas uzsākšanas brīdī stratēģijas jau būs izstrādātas. Lūdzam pārskatīt rindkopas formulējumu attiecībā uz stratēģijas izstrādi, aizstājot to ar pilnveidi.
 
Piedāvātā redakcija
-
138.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka sadaļā risinājuma apraksts redakcionāli neskaidrs formulējums ir šai rindkopai:
'RIS3 ekosistēmu ietvaros praksē tiks nodrošināts uzņēmējdarbības atklājumu princips, kā rezultātā nepieciešams turpināt Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.1. reformu un investīciju virziena “Produktivitātes paaugstināšana caur investīciju apjoma palielināšanu P&A” 5.1.1.r. reforma “Inovāciju pārvaldība un privāto P&A investīciju motivācija” 5.1.1.1.i. investīcijas  “Pilnvērtīga inovāciju sistēmas pārvaldības modeļa izstrāde un tā nepārtraukta darbināšana” ietvaros RIS3 vērtības ķēžu (inovācijas klasteri) darbības pilnveide un no atbildīgā iestāde. Aicinām EM to attiecīgi pārskatīt!

 
Piedāvātā redakcija
-
139.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka anotācijā tiek pieminēti gala labuma guvēji, lūdzam skaidrot, vai šajos divos projektos ir paredzēti gala labuma guvēji un atbilstoši precizēt anotāciju, ja attiecināms, vai papildināt noteikumu projektu ar atbilstošām normām.
Piedāvātā redakcija
-
140.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā par tiešajām attiecināmajām izmaksām nav saprotams, par kādām darba samaksas izmaksām ir runa, ņemot vērā, ka jau augstāk tekstā ir minēts, ka personāla izmaksas tiks segtas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai.
Piedāvātā redakcija
-
141.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums šajā rindkopā:

"Komandējumu un darba braucienu izmaksas. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"." norādīt arī vadošās iestādes metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
142.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums šajā rindkopā:
"Transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), kas ir daļa no iekšzemes komandējumu vai darba braucienu izmaksām. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"." dzēst atsauci uz iekšzemes komandējuma metodiku, jo tā nav saistīta ar transporta izmaksām. Tā vietā norādīt vadošās iestādes metodiku "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
143.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1.sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Ekonomikas ministriju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādot, ka Ekonomikas ministrija pildīs atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja funkcijas, un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-