Projekta ID
23-TA-1414Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu risinājuma apraksts, norādot, ka noteikumu projekts paredz izteikt jaunā redakcijā MK noteikumu Nr.194 25.1.apakšpunktu, nevis MK noteikumu Nr.525 27.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta anotācijā ir iekļauta informācija, ka Zemkopības ministrija 20 darba dienu laikā no noteikumu projekta spēkā stāšanās iesniegs Eiropas Komisijā kopsavilkuma informāciju par pasākumu (darbības termiņa pagarinājumu), izmantojot SANI2 sistēmu un, ņemot vērā to, ka 2023. gada 1. jūlijā stājās spēkā Komisijas Regula Nr. 2023/1315 (2023. gada 23. jūnijs), ar kuru groza Regulu (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, un Regulu (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk – Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumi), kas paredz grozījumus Komisijas Regulas Nr. 651/2014 piemērošanas nosacījumos, tai skaitā, tika veikti grozījumi tās 44. pantā , lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu ar prasību, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014 44. panta 5. punkta (kas iekļauts ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 grozījumiem) vai sniegt skaidrojumu anotācijā, kāpēc šāda prasība nav attiecināma uz atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar šiem MK noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, piemēram, papildinot iesniedzamās informācijas sarakstu 3.pielikumā, paredzot, ka lauksaimniecības produkcijas ražotājs iesniedz apliecinājumu par atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18. c) punktā minētajam nosacījumam “vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru”, ņemot vēra, ka nacionāli šī prasība tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu par marķētas degvielas apjomu Mk noteikumu Nr.194 1.pielikuma 9.18. un 9.19.punktā, līdz ar to aicinām skaitli "100" aizstājot ar skaitli "60".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību noteikt pārejas periodu, kurā lauksaimniecības produkcijas ražotājiem var tikt realizēti iezīmētie (marķētie) naftas produkti, kas marķēti ar fiskālo marķieri un zilo krāsvielu bez jaunā fiskālā marķiera pievienošanas, ja iezīmētajiem (marķētiem) naftas produktiem būs pievienots līdz šim izmantotais fiskālais marķieris atbilstošā daudzumā un ja ķīmiskā viela ir iegādāta līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai.
Pamatojums. MK noteikumi Nr.194 nosaka marķieri un krāsvielu, ar kuru tiek marķēta dīzeļdegviela, kā arī marķētās dīzeļdegvielas aprites nosacījumus.
Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 31. jūlija noteikumos Nr. 525 “Kārtība, kādā atsevišķiem naftas produktiem piemēro samazinātu akcīzes nodokļa likmi vai atbrīvojumu no akcīzes nodokļa”, kas paredz pārejas periodu līdz 2024.gada 31.jūlijam, kad komersanti, kas piegādā iezīmētos (marķētos) naftas produktus (marķēti ar fiskālo marķieri un sarkano krāsvielu) lietotājiem Latvijas Republikā, drīkstēs tos realizēt bez jaunā fiskālā marķiera pievienošanas, ja iezīmētajiem naftas produktiem būs pievienots līdz šim izmantotais fiskālais marķieris atbilstošā daudzumā un ja ķīmiskā viela ir iegādāta līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai. Nepieciešams, lai marķēto naftas produktu piegādātāji, gan tie, kas piegādā marķētos naftas produktus, kas marķēti ar fiskālo marķieri un sarkano krāsvielu, gan tie, kas piegādā marķētos naftas produktus, kas marķēti ar marķieri un zilo krāsvielu, būtu līdzvērtīgā situācijā.
Pamatojums. MK noteikumi Nr.194 nosaka marķieri un krāsvielu, ar kuru tiek marķēta dīzeļdegviela, kā arī marķētās dīzeļdegvielas aprites nosacījumus.
Grozījumi Ministru kabineta 2007. gada 31. jūlija noteikumos Nr. 525 “Kārtība, kādā atsevišķiem naftas produktiem piemēro samazinātu akcīzes nodokļa likmi vai atbrīvojumu no akcīzes nodokļa”, kas paredz pārejas periodu līdz 2024.gada 31.jūlijam, kad komersanti, kas piegādā iezīmētos (marķētos) naftas produktus (marķēti ar fiskālo marķieri un sarkano krāsvielu) lietotājiem Latvijas Republikā, drīkstēs tos realizēt bez jaunā fiskālā marķiera pievienošanas, ja iezīmētajiem naftas produktiem būs pievienots līdz šim izmantotais fiskālais marķieris atbilstošā daudzumā un ja ķīmiskā viela ir iegādāta līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai. Nepieciešams, lai marķēto naftas produktu piegādātāji, gan tie, kas piegādā marķētos naftas produktus, kas marķēti ar fiskālo marķieri un sarkano krāsvielu, gan tie, kas piegādā marķētos naftas produktus, kas marķēti ar marķieri un zilo krāsvielu, būtu līdzvērtīgā situācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kāpēc MK noteikumu projektā ir svītrota atsauce uz MK 14.04.2015. noteikumu Nr.194 "Kārtība, kādā piemēro samazināto akcīzes nodokļa likmi iezīmētai (marķētai) dīzeļdegvielai (gāzeļļai), ko izmanto lauksaimniecības produkcijas ražošanai, lauksaimniecības zemes apstrādei un meža vai purva zemes apstrādei, kurā kultivē dzērvenes vai mellenes, kā arī zemes apstrādei zem zivju dīķiem" 4.punktu, lai izvērtētu lauksaimniecības produkcijas ražotāja atbilstību.
Piedāvātā redakcija
-