Atzinums

Projekta ID
24-TA-2790
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt, izvairoties no liekvārdības un ņemot vērā iepriekš atrunāto saīsinājumu ("Programma").
Piedāvātā redakcija
"2. Programmas apsaimniekotājs ir Veselības ministrija (turpmāk – Programmas apsaimniekotājs)."
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam salāgot ar noteikumu projekta 1. punktu, kas paredz noteikt iepriekš noteiktā projekta potenciālo īstenotāju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 131. punktu, lūdzam svītrot atsauci uz Valsts kases tīmekļvietnē publicētajiem ierosinājumiem valūtas kursu līmeņiem, kas izmantojami saskaņā ar normatīvo aktu par budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem, nepieciešamības gadījumā pārņemot šos ierosinājumus noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas lūdzam svītrot atsauci uz projekta iepirkumu sarakstu, kā arī nepieciešamības gadījumā lūdzam skaidrot noteikumu projektā, vai minētais saraksts ir iesniedzams saskaņā projekta līgumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus "un ir pamatotas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem", ņemot vērā, ka šī prasība norādīta arī šo noteikumu 17. punkta ievaddaļā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā skaidrot, kādos gadījumos projekta izmaksu attiecināmības termiņš varētu tikt pagarināts.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot vārdus "Programmas ietvaros ", jo tā ir liekvārdība.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas noteikumu projekta 20.2. apakšpunktā ir saprotams ar piemērojamiem tiesību aktiem, nepieciešamības gadījumā svītrojot minēto atsauci. Norādām, ka atsauces noteikumu projektā, ņemot vērā tostarp indivīda pamattiesības zināt savas tiesības, ir pieļaujamas vienīgi uz tieši piemērojamiem ārējiem normatīvajiem aktiem (normatīvajiem līgumiem), kuri ir tulkoti latviešu valodā un publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā nodrošināt konsekventu terminoloģiju attiecībā uz terminiem "Projekta līgums" un "Līgums par projekta īstenošanu".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.—2029. gada perioda vadības likuma 13. panta pirmās daļas 5. punktam īstenotajam ir pienākums nodrošināt iepriekš noteiktā projekta, nevis programmas rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju, tādēļ lūdzam izvērtēt un attiecīgi precizēt noteikumu projekta 21.4. apakšpunktu un nepieciešamības gadījumā citas vienības.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot vārdus "atbilstoši šo noteikumu 9. un 10. punktā minētajiem rezultātiem", jo tā ir liekvārdība.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai 21.6. apakšpunkts nedublē 21.1. apakšpunktā un arī 21.9. apakšpunktā ietverto regulējumu attiecībā uz uzraudzību, nepieciešamības gadījumā precizējot minētās normas.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam noteikumu projekta 21.7. apakšpunktā norādīt konkrētu normatīvo aktu jomu ("nosacījumus par normatīvajos aktos noteikto interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas un dubultā finansējuma novēršanu"), kā arī lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kāds normatīvais (-ie) akts (-i) ir domāts ar "normatīvajiem aktiem par Latvijas un Šveices sadarbības programmas īstenošanu" vai precizēt konkrēto atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 21.8. apakšpunktā ietvertās atsauces uz ANO Ģenerālās asamblejas rezolūciju un biļetenu, kas nav juridiski saistoši un nevar tikt padarīti juridiski saistoši privātpersonām. Nepieciešamības gadījumā lūdzam konkrētas minēto dokumentu prasības ietvert projekta līgumā vai pārņemt noteikumu projektā, noteikumu projekta anotācijā sniedzot attiecīgu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un pilnveidot noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu, skaidrojot:
1) vai Noteikumu par Šveices sadarbības programmas otrā perioda īstenošanu noteiktām Eiropas Savienības dalībvalstīm ekonomisko un sociālo atšķirību mazināšanai Eiropas Savienībā (turpmāk - Donorvalsts noteikumi) 4.1. panta sestā daļa nav pārņemta noteikumu projekta 2. punktā;
2) Donorvalsts noteikumu 4.9., 4.12., 7.1. un 8.4. panta pārņemšanu noteikumu projektā;
3) Donorvalsts noteikumu 6. panta pārņemšanu noteikumu projekta 13. un 15. punktā;
4) gadījumā, ja Donorvalsts noteikumu prasības tiek pārņemtas daļēji, - kā paredzēts pārņemt tās pilnībā, nosakot atbildīgo institūciju un termiņu, kādā izstrādājami tiesību akti, lai minētās prasības pārņemtu pilnībā;
5) konkrētu Latvijas Republikas valdības un Šveices federālās valdības ietvarlīguma par Šveices sadarbības programmas otrā perioda īstenošanu noteiktām ES dalībvalstīm ekonomisko un sociālo atšķirtību mazināšanai ES saistību (piem.,3. panta sestās daļas, 4. panta sestās daļas, pielikuma 3.2. sadaļas Iepriekš noteikti kritēriji "xi" punkta Veselība un sociālā aizsardzība) izpildi ar noteikumu projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-