Atzinums

Projekta ID
23-TA-139
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot plānoto atbalsta veidu (grants).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
2.10. stratēģiskie partneri – valsts un pašvaldības institūcijas, biedrības, nodibinājumi, jauniešu centri, sociālie partneri, uzņēmēji u.c. kurus projekta īstenošanā ir iesaistījis sadarbības partneris, lai kopīgi apzinātu un motivētu mērķa grupas jauniešus vai sadarbotos mērķa grupas jauniešu individuālās pasākumu programmas un pēcprogrammas mentoringa īstenošanā projekta ietvaros, sadalot partneru lomas, atbildību un funkcijas, kā arī plānojot veicamās darbības un tām atbilstošo attiecināmo izmaksu apmēru projekta ietvaros;
Iebildums
Saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 18. panta otrās daļas 2. punktu finansējuma saņēmējam ir tiesības īstenot projektu kopā ar projekta sadarbības partneri. Savukārt projekta sadarbības partnera piesaistes jautājumus regulē Ministru kabineta noteikumu projekts "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (22-TA-2143). Vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris projekta īstenošanā sadarbojas uz sadarbības līguma pamata.
Ievērojot minēto, lūdzam skaidrot stratēģisko partneru lomu un piesaistes nepieciešamības projekta īstenošanā, kā arī atšķirības no sadarbības partnera, kas tiek piesaistīts projekta īstenošanai atbilstoši noteikumu projekta 17.punktam.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar šajā iebildumā minētā Ministru kabineta noteikumu projekta "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (22-TA-2143) 4. punktu sadarbības partneris nav tiesīgs ar projekta īstenošanu saistītās tiesības un pienākumus nodot citai personai. Attiecīgi lūdzam izvērtēt noteikumos ietverto regulējumu un to precizēt. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
5. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
Iebildums
Lūdzam salāgot 5.punktā noteikto rādītāju nosaukumu redakcijas ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027.gadam (turpmāk - Programma). Vēršam uzmanību, ka 5.1.apakšpunktā Programmā norādītā iznākuma rādītāja nosaukuma redakcija ir "NEET  jaunieši, kas saņēmuši atbalstu Eiropas Sociālā fonda finansējuma ietvaros", 5.2. apakšpunktā norādītā rezultāta rādītāja nosaukuma redakcija- "Dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas iesaistījušies izglītībā vai mācībās", nepieciešamības gadījumā rādītāja definīciju norādot anotācijā. 
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
17. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir valstspilsētas pašvaldības un novadu pašvaldības. Finansējuma saņēmējs atklāta sadarbības projektu iesniegumu konkursa kārtībā projekta īstenošanā var iesaistīt biedrības un nodibinājumus, kas veic darbu ar jaunatni.
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 46.punktā minēto, lai nerastos interpretācijas iespējas ar noteikumu projekta 2.10.apakšpunkta regulējumu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 17.punkta otro teikumu ar vārdiem "kā sadarbības partneri" aiz vārdiem "projekta īstenošanā".
Piedāvātā redakcija
17. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir valstspilsētas pašvaldības un novadu pašvaldības. Finansējuma saņēmējs atklāta sadarbības projektu iesniegumu konkursa kārtībā projekta īstenošanā kā sadarbības partneri var iesaistīt biedrības un nodibinājumus, kas veic darbu ar jaunatni.
5.
Noteikumu projekts
17. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir valstspilsētas pašvaldības un novadu pašvaldības. Finansējuma saņēmējs atklāta sadarbības projektu iesniegumu konkursa kārtībā projekta īstenošanā var iesaistīt biedrības un nodibinājumus, kas veic darbu ar jaunatni.
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumus ar informāciju kādu atbalstāmo darbību īstenošanā piedalās biedrības vai nodibinājumi, kas veic darbu ar jaunatni un kādas izmaksas attiecas uz minētajiem sadarbības partneriem. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
28.1. sadarbības partnerim:
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 28.1. apakšpunktu, ņemot vērā, ka pēc būtības izmaksas ir attiecināmas uz finansējuma saņēmēju, savukārt finansējuma sadalījuma jautājumus starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri regulē sadarbības līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
28.2.5. darba vietas aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam;
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta attiecīgo apakšpunktu papildināt:
1) ar nosacījumu, ka darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas tikai jaunradītu darba vietu aprīkošanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts;
2) ar nosacījumu, ka daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.

Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
28.2.9. telpu, aprīkojuma un iekārtu īres un nomas izmaksas šo noteikumu 26. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 28.2.9. un 28.2.10. apakšpunkta redakcijas, ņemot vērā, ka 26.punktā ietilpst arī atbalstāmās darbības projekta vadības un īstenošanas nodrošināšanai (projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas), kam kancelejas preču, telpu nomas utt. izmaksas būtu sedzamas no netiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
30. Šo noteikumu 27.3.apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas, kas radušās par papildu darbu veikšanu vai pakalpojumu sniegšanu, kā arī neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs var plānot kā vienu izmaksu pozīciju, kas nepārsniedz piecus procentus no šo noteikumu 27.1.apakšpunktā minētajām kopējām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.
Iebildums
1) Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 12.2.apakšpunktu  katrā specifiskā atbalsta mērķī (turpmāk- SAM) minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas.
2) Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 30. punktu, papildinot ar nosacījumu, ka neparedzētās izmaksas var izmantot tikai ar projekta īstenošanu saistīto attiecināmo izmaksu segšanai.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
31. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr.2021/1060) 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
Iebildums

Ņemot vērā, ka projekta kopējais finansējums pārsniedz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), lūdzam papildināt ar nosacījumu, kas skaidri pasaka, ka PVN līdzekļus var atgūt no Eiropas Savienības fonda  projekta, ja vien nav atgūstams saskaņā ar valsts normatīvajiem aktiem PVN jomā.


Piedāvātā redakcija
Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula Nr.2021/1060) 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams saskaņā ar valsts tiesību aktiem pievienotās vērtības nodokļa jomā.
11.
Noteikumu projekts
32. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam šo noteikumu 26.1.1., 26.1.2. un 26.1.3. apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas pirms vienošanās ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu noslēgšanai, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un nosacījumiem un ir radušās ne agrāk kā 2023. gada 1.maijā.
Iebildums
Ievērojot to, ka noteikumu projekta 32. punkts nosaka, ka izmaksas ir attiecināmas pirms vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
34. Ja projekta īstenošanas laikā stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika, kas ir obligāti piemērojama visiem Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda projektiem, tā tiek piemērota pasākumā.
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka arī atbildīgā iestāde var izstrādāt metodiku un to piemērot konkrētajā pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
VII. Pasākuma īstenošanas nosacījumi 
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta VII nodaļu "Pasākuma īstenošanas nosacījumi" ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, kā arī finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu. Gadījumā, ja noteikumu projektā tiek saglabāti arī stratēģiskie partneri, normā norādāms, ka arī stratēģiskie partneri paraksta minēto apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
52. Projekta ietvaros plānoto darbību izmaksas, kas tiek segtas no citiem valsts un ārvalstu finanšu instrumentiem, nav attiecināmas.
Iebildums
Lai nodrošinātu efektīvu, pārskatāmu un pareizas finanšu pārvaldības principiem atbilstošu Eiropas Savienības fondu ieviešanu Latvijā, lūdzam izteikt noteikumu projekta 52. punktu jaunā redakcijā, nosakot, ka finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu, nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā detalizēti aprakstīt starpību starp stratēģisko partneri un sadarbības partneri, īpaši gadījumos, kad partneri ir biedrības un nodibinājumi, kas veic darbu ar jaunatni.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju kā tiks nodrošināta demarkācija ar Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna  2.3.2.1.i. investīcijas “Digitālās prasmes iedzīvotājiem t.sk. jauniešiem” īstenošanu” projektiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā to, ka 2014.- 2020.gada plānošanas perioda 8.3.3.SAM projekta ietvaros tika izstrādātas metodoloģiskās vadlīnijas darbam ar NEET jauniešiem vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kā arī metodoloģiskā atbalsta ietvaros tika izstrādāts mācību saturs programmu vadītājiem, lūdzam skaidrot nepieciešamību 4.2.3.4.pasākuma ietvaros izstrādāt metodoloģisko materiālu darbam ar NEET jauniešiem, kā arī nepieciešamību izstrādāt mācību saturu programmu vadītājiem. 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā precizēt informāciju par pasākumam piemērojamajiem intervences kodiem. Atbilstoši Programmā norādītajam, pasākumam piemērojams 136. intervences kods.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai arī anotācijā ir sniegts skaidrojums, ka 4.2.3.4.pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējs īstenos projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu un 4.2.3.4. pasākuma ietvaros īstenojamās darbības nav kvalificējamas kā saimnieciskā darbība un komercdarbības atbalsta sniegšana nav paredzēta, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, vai projekta ietvaros projekta iesniedzējam noteiktie pienākumi izriet no tam noteiktajām funkcijām, tai skaitā, kurā dokumentā ir nolasāms deleģējums veikt konkrētās aktivitātes. Skaidrojam, ka gadījumā, ja projekta ietvaros projekta iesniedzējam noteiktie pienākumi neizriet no tam uzlikta valsts pārvaldes uzdevuma, atbalsts tam ir vērtējams komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. Ar līdzīgu skaidrojumu lūdzam papildināt anotāciju arī attiecībā uz sadarbības partneriem - valstspilsētu un novadu pašvaldībām. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot to, ka biedrības un nodibinājumi var nodarboties arī ar saimnieciskām darbībām, t.i., piedāvāt preces un pakalpojumus tirgū, kā arī to, ka noteikumu projekta 17.un 46.punkts paredz iespēju, ka finansējuma saņēmējs pasākuma īstenošanā kā sadarbības partneri var iesaistīt biedrības un nodibinājumus, kas veic darbu ar jaunatni, lūdzam papildināt anotāciju ar analīzi komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā attiecībā uz minētajiem sadarbības partneriem, proti, vai biedrības un nodibinājumi tiek piesaistīti, piemēram, tiem deleģētu funkciju īstenošanas ietvaros, vai atbalsts tiem tiek sniegts saimniecisko darbību veikšanai un vai vienlaikus izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes, lai atbalstu kvalificētu kā komercdarbības atbalstu (vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalstu iespējams piešķirt tikai, piemērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu); iespējams, ekonomiskā priekšrocība partneriem kā saimnieciskās darbības veicējiem tiks izslēgta, tos izvēloties atbilstoši noteikumu projekta 48.1.punktā noteiktajai procedūrai. Ja noteikumu projekta virzītājs uzskata, ka biedrības un nodibinājumi pasākuma ietvaros neveiks saimnieciskas aktivitātes, lūdzam to atbilstoši pamatot anotācijā, kā arī norādīt noteikumu projektā. Vienlaikus vēršam uzmanību, tā kā  biedrības un nodibinājumi, lai arī pasākuma ietvaros neveiks saimniecisko darbību, taču vispārīgi var veikt saimniecisko darbību, nepieciešams papildināt anotāciju ar atbilstošu, pamatojumu par to, kā tiks nodalītas saimnieciskās un nesaimnieciskās darbības, lai nodrošinātu, ka atbalsts nesaimnieciskai darbībai netiek novirzīts saimnieciskās darbības veikšanai. 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6. punktā "Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins" informācija ir precizējama, jo no šā brīža informācijas nav skaidrs, kā veidojas noteikumu projektā plānotais finansējuma apjoma izlietojums no 2023.gada līdz 2028.gadam.
Vienlaikus norādām, ka anotācijas 3.sadaļas 6.punktā uzrādītais finansējums 2026. gadam 1 093 104 euro neatbilst 2.punktā uzrādītajam finansējumam, kā arī veido matemātisku kļūdu sadalījumā starp Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu 1 105 000 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 195 000 euro.
Līdz ar to lūdzam novērst neatbilstības.
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
a) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”;
b) “Klimatdrošināšana”;
c) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
d) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 4.2. prioritātes "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" un 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti” 4.2.3.4. pasākuma “Sekmēt NEET jauniešu integrēšanos izglītībā un nodarbinātībā” noteikumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta nosaukumu, svītrojot norādi uz 4.2. prioritāti "Izglītība, prasmes un mūžizglītība", kā arī papildinot ar vārdu "īstenošanas" pirms vārda "noteikumi".
Atbilstoši lūdzam precizēt arī noteikumu projekta anotāciju un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam” 4.2.prioritātes “Izglītība, prasmes un mūžizglītība” 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti “ 4.2.3.4. pasākumu “Sekmēt NEET jauniešu integrēšanos izglītībā un nodarbinātībā”  (turpmāk – pasākums);
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.1. apakšpunktu, svītrojot vārdus "darbības programmu" un attiecīgi precizējot pēdiņu lietojumu, kā arī svītrot norādi uz 4.2. prioritāti "Izglītība, prasmes un mūžizglītība".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partneriem;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.4. apakšpunktu, paredzot, ka noteikumu projekts nosaka prasības arī finansējuma saņēmējam, ņemot vērā, ka noteikumu projekta II nodaļa "Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem" pēc būtības ietver arī prasības attiecībā uz finansējuma saņēmēju. Atbilstoši lūdzam precizēt arī noteikumu projekta II nodaļas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
2.5. mērķa grupas jaunieša mentors – pilngadīga persona, kura projekta ietvaros vai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periodā darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.3. specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt NEET jauniešu prasmes un veicināt to iesaisti izglītībā, NVA īstenotajos pasākumos Jauniešu garantijas ietvaros un nevalstisko organizāciju vai jauniešu centru darbībā” un 14.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi izglītības nozarē” 14.1.1.2. pasākuma “Atbalsts NEET jauniešiem” ietvaros īstenotajā projektā “PROTI un DARI!” (turpmāk – projekts “PROTI un DARI!”) ir apguvusi finansējuma saņēmēja organizēto mācību programmu mērķa grupas jauniešu mentoriem un kura sniedz atbalstu mērķa grupas jaunietim mērķa grupas jaunieša individuālās pasākumu programmas īstenošanā un pēcprogrammas mentoringa īstenošanā;
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 2.5.apakšpunktā abreviatūru "NVA" ar vārdiem "Nodarbinātības valsts aģentūra", ņemot vērā, ka iepriekš tekstā attiecīgais saīsinājums nav atrunāts.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
5. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
Priekšlikums
Rosinām precizēt rādītāju veidus atbilstoši vadošās iestādes vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" noteiktajam, t.i., vārdus "kopējais iznākuma rādītājs" aizstāt ar vārdiem "iznākuma rādītājs, vārdus "kopējo rezultāta rādītājs" aizstāt ar vārdiem "rezultāta rādītājs".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
5.2. kopējo rezultāta rādītājs – līdz 2029.gada 31.decembrim NEET situācijā esošo jauniešu skaits, kas iesaistījušies izglītībā (mūžizglītība, formālā izglītība) vai mācību pasākumos (ārpus darba, darbavietā, profesionālā apmācība u.c.) Eiropas Sociālā fonda Plus atbalsta ietvaros, – 405, tai skaitā šo noteikumu 12. punktā minēto finansējumu  – vismaz 340.
Priekšlikums
Rosinām redakcionāli precizēt noteikumu projekta 5.2. apakšpunkta redakciju, vārdus un skaitļus "tai skaitā šo noteikumu 12. punktā minēto finansējumu – vismaz 340" aizstājot ar vārdiem un skaitļiem "tai skaitā par šo noteikumu 12. punktā minēto finansējumu – vismaz 340."
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
6. Nacionālais projekta līmeņa iznākuma rādītājs - NEET situācijā esošo jauniešu skaits, kas sekmīgi izpildījuši pēc mērķa grupas jaunieša individuālo pasākumu programmu Eiropas Sociālā fonda Plus atbalsta ietvaros - 1575. Finansējuma saņēmējs  uzkrāj datus par NEET jauniešu statusu izglītībā vai nodarbinātībā vienu, sešus un divpadsmit mēnešus pēc mērķa grupas jaunieša individuālās pasākumu programmas izpildes.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un pārcelt noteikumu projekta 6.punkta pēdējo teikumu uz noteikumu projekta VII nodaļu "Pasākuma īstenošanas nosacījumi", kur noteikti finansējuma saņēmēja pienākumi,
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
6. Nacionālais projekta līmeņa iznākuma rādītājs - NEET situācijā esošo jauniešu skaits, kas sekmīgi izpildījuši pēc mērķa grupas jaunieša individuālo pasākumu programmu Eiropas Sociālā fonda Plus atbalsta ietvaros - 1575. Finansējuma saņēmējs  uzkrāj datus par NEET jauniešu statusu izglītībā vai nodarbinātībā vienu, sešus un divpadsmit mēnešus pēc mērķa grupas jaunieša individuālās pasākumu programmas izpildes.
Priekšlikums
Rosinām precizēt rādītāja veidu atbilstoši vadošās iestādes vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" noteiktajam, t.i., vārdus "nacionālais projekta līmeņa iznākuma rādītājs" aizstāt ar vārdiem "nacionālais rādītājs".
Papildus rosinām pirmajā teikumā dzēst vārdu "pēc".
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
9. Pasākuma ietvaros sadarbības iestādes funkcijas pilda un slēdz vienošanos par projekta īstenošanu Centrālā finanšu un līgumu aģentūra  (turpmāk – sadarbības iestāde).
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka 9.punktā norādītā informācija ir noteikta Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā, ierosinām dzēst minēto punktu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
13. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 11. punktā minētajam pasākumam plānotajam maksimālajam finansējuma apmēram.
Priekšlikums
Rosinām precizēt 13. punkta redakciju atbilstoši vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" piedāvātajai redakcijai.


Piedāvātā redakcija
13. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 11. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
33.
Noteikumu projekts
14. Attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma.
Priekšlikums
Rosinām precizēt noteikumu projekta 14. punkta redakciju atbilstoši vadošās iestādes vadlīnijās Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Maksimālā Eiropas Sociālā Fonda plus finansējuma intensitāte ir 85 procenti no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
 
34.
Noteikumu projekts
24. Šo noteikumu 23. punktā minētajā sadarbības līgumā iekļauj vismaz šādus nosacījumus un ziņas par sadarbības partneri:
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 23. un 24. punktā ietverto regulējumu, pārliecinoties, lai tas nedublē Ministru kabineta noteikumu projekta "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (22-TA-2143) 6. punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
25. Pasākuma ietvaros sadarbības partnerim ir atbalstāmas šādas darbības:
Priekšlikums
Lai novērstu interpretācijas iespēju rašanos, ņemot vērā, kā projektu pēc būtības īsteno finansējuma saņēmējs, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka noteikumu projekta 25. punktā uzskaitītās darbības tiks īstenotas saskaņā ar sadarbības līgumu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
25.1.1.1. mērķa grupas jaunieša sākotnējā motivēšana iesaistīties projektā un pēc mērķa grupas jaunieša individuālās pasākumu programmas īstenošanā;
Priekšlikums
Rosinām tehniski precizēt noteikumu projekta 25.1.1.1.apakšpunkta redakciju, svītrojot vārdu "pēc".
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
25.1.3.1. pēc mērķa grupas jaunieša individuālās pasākumu programmas izstrāde, ņemot vērā profilēšanas rezultātus;
Priekšlikums
Rosinām tehniski precizēt noteikumu projekta 25.1.3.1.apakšpunkta redakciju, svītrojot vārdu "pēc".
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
28. Pasākuma ietvaros plāno šādas tiešās attiecināmās izmaksas šādās izmaksu pozīcijās:
Priekšlikums
Rosinām noteikumu projketa 28.1.1., 28.1.2., 28.1.3. un 28.2.1. apakšpunktā vārdus "vienas vienības izmaksu standarta likmju aprēķina un piemērošanas metodika" aizstāt ar "vienkāršoto izmaksu metodika". Nepieciešamības gadījumā rosinām informāciju, ka plānots izstrādāt vienas vienības izmaksu standarta likmes, norādīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
28.2.4. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu)  finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 26.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, kā arī ievērojot vadošās iestādes izstrādāto metodiku “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai”;
 
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt uz "transporta pakalpojumu izmaksas", kā arī salāgot redakcijas arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
28.2.6. veselības apdrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai laikposmā, kad personāls ir nodarbināts projektā;
Priekšlikums
Lai mazinātu administratīvo slogu, rosinām noteikumu projekta 28.2.6. un 28.2.7. apakšpunktā minētās izmaksas segt, piemērojot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
28.2.8. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu ieviešanā 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana, šo noteikumu  26.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;
Priekšlikums
Rosinām dzēst vārdus "atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu ieviešanā 2021.–2027. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana", ievērojot to, ka informācijas un publicitātes pasākumu īstenošanas nosacījumi noteikti noteikumu projekta 49.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
28.2.10. kancelejas preču izmaksas šo noteikumu 26. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai šādas izmaksas nav iespējams iekļaut netiešajās izmaksās.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
35.1. mērķa grupas jaunieša iesniegumu, ar ko viņš apliecina atbilstību projekta mērķa grupai (ja mērķa grupas jaunietis ir nepilngadīgs vai atzīts par personu ar ierobežotu rīcībspēju, iesniegumu paraksta arī mērķa grupas jaunieša likumiskais pārstāvis – vecāks, aizbildnis vai aizgādnis);
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kādēļ noteikumu projekta 35.1. apakšpunktā paredzēts pienākums mērķa grupas jaunietim iesniegt iesniegumu, apliecinot atbilstību projekta mērķa grupai, ja noteikumu projekta anotācijas 8.1.13. apakšsadaļā "uz datu aizsardzību" ir norādīts, ka pirms iesaistes sadarbības partneris veiks NEET jaunieša atbilstības pārbaudi projekta mērķa grupai, tai skaitā izmantojot sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu un informāciju no citām pieejamajām datu bāzēm un reģistriem.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
36. Finansējuma saņēmējs 25 darbdienu laikā (ja nav nepieciešami precizējumi vai papildu dokumentācija no sadarbības partnera) izvērtē un apstiprina šo noteikumu 35. punktā minēto sadarbības partnera iesniegto pārskatu un dokumentus. Izvērtējot šo noteikumu 35. punktā minēto sadarbības partnera iesniegto pārskatu un dokumentus, finansējuma saņēmējs pārliecinās par projektā iesaistīto jauniešu atbilstību šo noteikumu 4.punktā definētajai mērķa grupai pirms iesaistes projektā.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu "uz datu aizsardzību" ar informāciju, kā finansējuma saņēmējs plāno pārliecināties par projektā iesaistīto jauniešu atbilstību mērķa grupai, nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu regulējumu, ievērojot Ministru kabineta 2022.gada 13. decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 64 6. §) 3. punktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
48.1. finansējuma saņēmējs publiskos iepirkumus veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem šo noteikumu 26.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros, lai nodrošinātu metodoloģiskā atbalsta sniegšanu sadarbības partneriem visos projekta īstenošanas posmos;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projekta 48.1.apakšpunktu arī ar sadarbības partneri, ņemot vērā, ka tam tiek uzticēta atbalstāmo darbību īstenošana.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
48.1. finansējuma saņēmējs publiskos iepirkumus veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem šo noteikumu 26.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros, lai nodrošinātu metodoloģiskā atbalsta sniegšanu sadarbības partneriem visos projekta īstenošanas posmos;
Priekšlikums
Rosinām izvērtēt iespēju attiecībā uz iepirkumiem piemērot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
48.3. īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par šādu horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" rādītāju sasniegšanu :
Priekšlikums
Lūdzam precizēt horizontālā principa nosaukumu uz "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana".
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
48.4. finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajiem jauniešiem uzkrāj informāciju atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ Regulu (ES) Nr.1296/2013, I un II pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.-2027. gada plānošanas periodā, kā arī maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 48.4. apakšpunktu, ņemot vērā, ka Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā informācija netiek uzkrāta atbilstoši maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem, tā vietā norādot Ministru kabineta 2023. gada 21. marta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1. pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
48.4. finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajiem jauniešiem uzkrāj informāciju atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ Regulu (ES) Nr.1296/2013, I un II pielikumam un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.-2027. gada plānošanas periodā, kā arī maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem;
Priekšlikums
Lūdzam svītrot atsauci uz regulas II pielikumu, jo tas neattiecas uz 4.2.3. SAM.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
53. Projekta īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrija  izveido projekta uzraudzības padomi, kurā pieaicina vismaz vienu pārstāvi no atbildīgās iestādes, Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Jaunatnes padomes, Labklājības ministrijas un citām organizācijām un institūcijām, ja nepieciešams. Uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var tikt iekļauti pārstāvji arī no citām organizācijām un institūcijām, tai skaitā no vadošās iestādes un sadarbības iestādes. Uzraudzības padomes darbību nosaka Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums. Pirmo projekta uzraudzības padomes sēdi sasauc ne vēlāk kā trīs mēnešus pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu regulējošiem normatīviem aktiem, projektu īstenošanu uzrauga sadarbības iestāde un atbildīgā iestāde, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par uzraudzības padomes izveidošanu, norādot, pamatojumu un mērķi padomes izveidei, skaidri norādot, ka padomi izveido Izglītības un zinātnes ministrija kā nozares ministrija.
Papildus aicinām izvērtēt nepieciešamību pieaicināt uz padomes sastāvā vadošās iestādes pārstāvi.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā Vadlīnijās Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā noteikto, ka atbildīgās iestādes var ierosināt palielināt pieejamo finansējumu līdz SAM plānotā kopējā finansējuma apmēram no 2026. gada 1. janvāra (pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu), lūgums koriģēt informāciju anotācijā (norādīts, ka atbildīgā iestāde to ierosina 2025.gadā).
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta anotācijas 6. sadaļas "Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process" apakšsadaļa "Skaidrojums" paredz, ka noteikumu projekts pirms saskaņošanas tiek nodots sabiedriskajai apspriešanai, lūdzam precizēt 6. sadaļas apakšsadaļu "Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas", aizstājot vārdu "Jā" ar vārdu "Nē".
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 6. sadaļu "Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process" ar informāciju par nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti noteikumu projekta izstrādē.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru prezidenta 2021. gada 7.septembra rezolūcijai Nr. 2021-1.1.1./50-50, izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, tiek lūgts jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Ievērojot noteikumu projekta ietekmi uz personas datu aizsardzības jautājumiem, rosinām lūgt Datu valsts inspekcijas viedokli par noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, vai pasākuma ietvaros īstenotais projekts un minētās atbalstāmās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmā norādītājam 4.2.3.SAM ietvaros paredzētās darbības var sniegt ieguldījumu ESSBJR politikas virziena “Izglītība” īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas izstrādātajām vadlīnijām "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" anotācijas 8.2.sadaļā ir jāiekļauj informācija par horizontālo principu ietekmi un plānoto uzraudzību, lūdzam attiecīgi papildināt šo anotācijas sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk