Projekta ID
25-TA-108Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
14.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta sestā daļa paredz valsts pārvaldei pienākumu vienkāršot un uzlabot procedūras privātpersonas labā. Atsakoties no dokumenta nosūtīšanas, tiek uzlikts slogs par pastāvīgu tīmekļvietnes monitorēšanu, lai nekavējoties pēc publicēšanas savā rīcībā iegūtu dokumentu.
Ņemot vērā, ka Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta pirmās daļas 2. punkts oficiālās elektroniskās adreses izmantošanu nosaka par obligātu Uzņēmumu reģistra reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem un, savukārt šā paša likuma 12. panta pirmā daļa paredz, ka, ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, valsts iestāde un privātpersona sazinās elektroniski un elektronisko dokumentu nosūta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, tad, līdz ar to, lūdzam, precizēt normas 11.2 un 122.8. punktos un arī atbilstošo saturu anotācijā, paredzot arī dokumentu nosūtīšanu uz oficiālo elektronisko adresi.
Ņemot vērā, ka Oficiālās elektroniskās adreses likuma 5. panta pirmās daļas 2. punkts oficiālās elektroniskās adreses izmantošanu nosaka par obligātu Uzņēmumu reģistra reģistros reģistrētajiem tiesību subjektiem un, savukārt šā paša likuma 12. panta pirmā daļa paredz, ka, ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, valsts iestāde un privātpersona sazinās elektroniski un elektronisko dokumentu nosūta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi, tad, līdz ar to, lūdzam, precizēt normas 11.2 un 122.8. punktos un arī atbilstošo saturu anotācijā, paredzot arī dokumentu nosūtīšanu uz oficiālo elektronisko adresi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Informācijas atklātības likuma (IAL) 10. panta 2. punkts noteic, ka ievērojot labas pārvaldības principu, iestāde pēc savas iniciatīvas nodrošina piekļuvi noteikta veida vispārpieejamai informācijai. Savukārt, IAL 10. panta 2.1 punkts noteic, ka vispārpieejamai informācijai, ko ievieto internetā, iestāde pēc savas iniciatīvas, ja tas ir lietderīgi, nodrošina piekļuvi atvērto datu veidā kopā ar informācijas metadatiem.
Vienlaikus vēlamies norādīt, ka Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2022/2464 preambulas 55. punkts noteic, ka digitalizācija rada iespējas efektīvāk izmantot informāciju, kā arī sniedz iespēju datus centralizēt Eiropas Savienības un dalībvalstu līmenī atvērtā un pieejamā formātā, kas atvieglo lasīšanu un ļauj datus salīdzināt.
Ņemot vērā augstāk minēto, aicinām izvērtēt un rast iespēju paredzēt, ka informācija par lēmuma pieņemšanu zāļu reģistrācijas apliecības jomā atvērto datu veidā tiek publicēta arī Latvijas Atvērto datu portālā (data.gov.lv).
Vienlaikus vēlamies norādīt, ka Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2022/2464 preambulas 55. punkts noteic, ka digitalizācija rada iespējas efektīvāk izmantot informāciju, kā arī sniedz iespēju datus centralizēt Eiropas Savienības un dalībvalstu līmenī atvērtā un pieejamā formātā, kas atvieglo lasīšanu un ļauj datus salīdzināt.
Ņemot vērā augstāk minēto, aicinām izvērtēt un rast iespēju paredzēt, ka informācija par lēmuma pieņemšanu zāļu reģistrācijas apliecības jomā atvērto datu veidā tiek publicēta arī Latvijas Atvērto datu portālā (data.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
