Atzinums

Projekta ID
23-TA-402
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
2. Šo noteikumu 1.1., 1.3., 1.6., 1.7., 1.12., 1.16., 1.17., 1.20. un 1.21. apakšpunkts stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī.
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 138. un 139. punktā noteikto, lūdzam svītrot projekta 2. punktu un projektā paredzēt papildināt noteikumus (noslēguma jautājumus) ar atsevišķu grozījumu spēkā stāšanās normu. 
 
Piedāvātā redakcija
Piemēram:
Papildināt ar 5x.punktu šādā redakcijā:
"5x. Grozījums šo noteikumu x. punktā (apakšpunktā) stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī."
2.
Noteikumu konsolidētā versija
3.4 Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" nosaka starptautiskos klīniskos klasifikatorus un klasifikācijas, kuras tiek lietotas 23.pielikumā minētās informācijas aizpildīšanai un informē Slimību kontroles un profilakses centru par nepieciešamajām izmaiņām klasifikatoru struktūrās un izmantošanā.
Iebildums
Anotācijā skaidrots, ka Slimību profilakses un kontroles centrs nodrošina starptautiski salīdzināmu vēža pacientu datu uzkrāšanu un analīzi, starptautisko saistību izpildi atbilstoši audzēju kodēšanas aktuālajiem klasifikatoriem un starptautisko institūciju datu kvalitātes prasībām, un nodrošina oficiālo statistiku. Projekts paredz privātpersonai - sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" (turpmāk - RAKUS) uzlikt pienākumu noteikt starptautiskos klīniskos klasifikatorus un klasifikācijas, kuras tiks lietotas vēža pacienta kartē iekļaujamās informācijas aizpildīšanai. No anotācijas 1. un 7.sadaļas informācijas izriet, ka RAKUS šis pienākums būs jauns. Lūdzam anotācijā skaidrot tiesisko pamatu šāda pienākuma noteikšanai RAKUS kā privātpersonai. Vienlaikus lūdzam vērtēt, vai oficiālās statistikas vajadzībām veidotās klasifikācijas nav nosakāmas saskaņā ar Statistikas likuma 21.pantu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
7.22. laboratoriskā izmeklējuma rezultāts (22. pielikums);
Iebildums
Projekts paredz vairāku personas datu apstrādi, piemēram, 22.pielikums paredz personas valsts norādīšanu. Netiek apšaubīts, ka projektā minētā informācija ir nepieciešama attiecīgu funkciju veikšanai, taču, lai būtu izprotams attiecīgās informācijas (tostarp personas datu) apstrādes tiesiskais pamats, aicinām to detalizētāk aprakstīt projekta anotācijā, norādot, kādam mērķim nepieciešams apstrādāt 22.pielikumā ietvertos personas datus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
7.23. vēža pacienta karte (23. pielikums);
Iebildums
Projekts paredz vairāku personas datu apstrādi, piemēram, deklarētās dzīvesvietas administratīvi teritoriālās vienības koda apstrādi. Netiek apšaubīts, ka projektā minētā informācija ir nepieciešama attiecīgu funkciju veikšanai, taču, lai būtu izprotams attiecīgās informācijas (tostarp personas datu) apstrādes tiesiskais pamats, aicinām to detalizētāk aprakstīt projekta anotācijā, norādot, kādam mērķim nepieciešams apstrādāt 23.pielikumā ietvertos personas datus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
7.24. atzinums tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai (24. pielikums).
Iebildums
Projekts paredz vairāku personas datu kategoriju, piemēram, identifikācijas datu apstrādi. Netiek apšaubīts, ka projektā minētā informācija ir nepieciešama attiecīgu funkciju veikšanai, taču, lai būtu izprotams attiecīgās informācijas (tostarp personas datu) apstrādes tiesiskais pamats, aicinām to detalizētāk aprakstīt projekta anotācijā, norādot, kādam mērķim nepieciešams apstrādāt 24.pielikumā ietvertos personas datus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
11.8. Veselības inspekcija – šo noteikumu 8.3. apakšpunktā un 4. pielikuma 21. un 22. punktā norādītos datus un informāciju par ārstniecības personu (vārds (vārdi), uzvārds, Veselības inspekcijas piešķirtais ārstniecības personas identifikators, ārstniecības personas specialitāte, ārstniecības personas valsts) un datus par ārstniecības iestādi (ārstniecības iestādes nosaukums, ārstniecības iestādes kods Ārstniecības iestāžu reģistrā;);
Iebildums
Projekts paredz vairāku personas datu kategoriju apstrādi, piemēram ārstniecības personas identifikācijas datu apstrādi. Netiek apšaubīts, ka projektā minētā informācija ir nepieciešama attiecīgu funkciju veikšanai, taču, lai būtu izprotams attiecīgās informācijas (tostarp personas datu) apstrādes tiesiskais pamats, aicinām to detalizētāk aprakstīt projekta anotācijā, norādot, kādam mērķim nepieciešams apstrādāt attiecīgās personas datu kategorijas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
11.4.13. šo noteikumu 24. pielikumā norādītos datus – nekavējoties, bet ne vēlāk kā 2 (divu) darbdienu laikā pēc veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanas pacientam.
Priekšlikums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 Par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5.panta 1.punkta d)apakšpunktā ietvertais precizitātes princips noteic, ka personas dati ir precīzi un, ja vajadzīgs, atjaunināti; ir jāveic visi saprātīgi pasākumi, lai nodrošinātu, ka neprecīzi personas dati, ņemot vērā nolūkus, kādos tie tiek apstrādāti, bez kavēšanās tiktu dzēsti vai laboti. Projekts paredz, ka šo noteikumu 24. pielikumā norādītos datus veselības informācijas sistēmai tiešsaistē ārstniecības iestāde iesniedz nekavējoties, bet ne vēlāk kā 2 (divu) darbdienu laikā pēc veselības aprūpes pakalpojuma sniegšanas pacientam. Ņemot vērā minēto, aicinām anotācijā detalizētāk paskaidrot 2 darbdienu datu iesniegšanas termiņa pamatojumu un vai šāds termiņš atbilst precizitātes principam.
 
Piedāvātā redakcija
-