Atzinums

Projekta ID
22-TA-2941
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka PVN apmērs 5 030 760 euro ir rēķināts no kopējā Atveseļošanas fonda finansējuma 23 956 000 euro apmērā. Ņemot vērā, ka 1.2.1.4.i. investīcijas "Energoefektivitātes uzlabošana valsts sektora ēkās, t.sk. vēsturiskajās ēkās" ietvaros projekta attiecināmās izmaksas ir arī projekta vadības izmaksas, kas nepārsniedz 5 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, lūdzam pārskatīt MK noteikumu 7.punktu un samazināt no valsts budžeta līdzekļiem sedzamo PVN apmēru, attiecīgus precizējums veicot MK protokollēmuma projektā un anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izskatīt iespēju MK noteikumu projektā skaidri noteikt, kurā brīdī EM un KM izvērtēšanai ir jāiesniedz izstrādātais ēkas energosertifikāts ar pārskatu, kurā norādītas veicamās darbības ēkas energoefektivitātes uzlabošanai un plānotais primārās enerģijas ietaupījums projektā, ja tas netiek iesniegts kopā ar projekta iesniegumu.
MK noteikuma 31.1.punktā noteikts, ka projekta ietvaros veiktajām darbībām jāatbilst ēkas energosertifikātā noteiktajām.
Papildus lūdzam izskatīt iespēju MK noteikumos norādīt, ka kopā ar maksājuma pieprasījumu par veiktajām darbībām ir jāiesniedz projektā iekļauto izmaksu pamatojošā dokumentācija (piem. būvdarbu līgums, izpildes akti, pieņemšanas - nodošanas akti, būvvaldes akts), lai varētu gūt pārliecību vai būvdarbu attiecināmās izmaksās nav iekļautas izmaksas, kas neatbilst MK noteikumu 32.5.punktam - būvdarbu izmaksas.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums izskatīt iespēju MK noteikumu 1.pielikumu papildināt ar papildus kolonnu un norādīt katram projektam plānoto minimālo kopējo primārās enerģijas ietaupījumu MWh/gadā, jo šobrīd ietaupījums ir izteikts tikai procentos. Pretējā gadījumā nav skaidrs, kāds ietaupījums plānojas katrā projektā, un vai pa visiem projektiem tiks sasniegs MK noteikumu 5.2.2. un 5.3.2.punktā noteiktie mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums izskatīt iespēju MK noteikumu 1.pielikumu papildināt ar papildus kolonnu un norādīt katram projektam paredzamo būvdarbu līguma summu (ar PVN).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punktu, dzēšot informāciju par CFLA, jo AF ietvaros, kad tiek plānota ierobežota projektu iesniegumu atlase, CFLA neiesaistās projektu atlases posmā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punktu, dzēšot informāciju par CFLA, jo CFLA šādus atzinumus nesniedz.
Lūdzam precizēt, ka CFLA drīkst atļaut projektu turpināt tikai pēc nozares ministrijas (EM) un Kultūras ministrijas atzinumu saņemšanas. Attiecīgi lūdzam precizēt arī 30.7.2., 30.7.3. apakšpunktus un anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt un salāgot MK noteikumu projekta 48.punktā un 1.pielikumā norādīto terminoloģiju attiecībā uz priekšfinansējumu un avansu, ņemot vērā, ka daļai projektu īstenotāju ir plānots piešķirt priekšfinansējumu, bet daļai veikt avansa maksājumus. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projekta 49.punkts paredz, ka avanss 10% apmērā tehniskās dokumentācijas izstrādei plānots tikai tiem projekta iesniedzējiem, kas nav tiešās pārvaldes iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Ekonomikas ministrijas piedāvāto risinājumu attiecībā uz sākotnējo avansa piešķiršanu 10% apmērā tehniskās dokumentācijas izstrādei, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu un plānoto rīcību attiecībā uz projektiem, kuriem pēc tehniskās dokumentācijas izstrādes varētu netikt piešķirts finansējums projekta tālākai īstenošanai, t.sk. kā tiks nodrošināta rādītāju sasniegšana, ņemot vērā, ka projektu izmaksas un primārās enerģijas ietaupījuma apmēru varēs novērtēt vien pēc tehniskās dokumentācijas izstrādes, kā arī kādā veidā tiks nodrošināts, ka, izstrādājot tehnisko dokumentāciju, kam iespējami nemaz nesekos projekta īstenošana, tiks novērsts risks par publisko finanšu līdzekļu izšķērdēšanu, t.sk. atbilstoši Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumam.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā iekļaut pamatojumu PVN izdevumu segšanai no valsts budžeta visiem finansējuma saņēmējiem, kas ir minēti MK noteikumu projektā 1.pielikumā, kā arī skaidrojumu vai PVN izdevumu segšanai  netiks atgūts no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā "Dokumentācijas uzglabāšana un komercdarbības atbalsta izslēdzošo nosacījumu ievērošana" noteikts, ka finansējuma saņēmējs, projekta īstenošanas partneris un nozares ministrija, un CFLA  nodrošina projekta dokumentācijas uzglabāšanu un  informācijas pieejamību piecus gadus pēc pēdējā maksājuma dalībvalstij jeb līdz 2031. gada beigām.
Ierosinām precizēt ka finansējuma saņēmējs, projekta īstenošanas partneris un nozares ministrija, un CFLA  nodrošina projekta dokumentācijas uzglabāšanu un  informācijas pieejamību visā projekta dzīves cikla periodā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Uzturam Finanšu ministrijas 13.01.2023. iebildumu saistībā ar noteikumu projekta 54.2. apakšpunktā ietverto nosacījumu, kas jaunajā redakcijā nosaka, ka "Finansējumu šo noteikumu 31. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, paredzot energoefektivitātes uzlabošanas pasākumus ēkās, kuras paredzēts ekspluatēt atbilstoši kultūras funkcijai, finansējuma saņēmējam piešķir, ja izpildās viens no nosacījumiem: ēkā ne mazāk kā 80 % gadījumu ir paredzēta kultūras pakalpojumu sniegšana Latvijas Republikas teritorijā esošajiem pakalpojuma lietotājiem un nav sagaidāma ietekme uz tirdzniecību un konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū." Vēršam uzmanību, ka joprojām nav skaidrs, kā tiek plānos pārbaudīt prasības par ietekmes uz tirdzniecību un konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū neesamību. Lūdzam attiecīgi papildināt anotāciju ar nepieciešamo skaidrojumu, kā arī izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 54.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteikto, izstrādājot sākotnējās ietekmes novērtējumu (anotāciju), ir jāizvērtē arī normatīvā akta ietekme uz tautsaimniecību. Attiecīgi lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļas “Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību” 2.2.apakšadaļu “Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību” ar informāciju par investīcijas ietekmi  uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus pēc investīciju īstenošanas. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā iekļaut aprēķinu, kas pamato PVN izmaksu segšanai nepieciešamo valsts budžeta finansējuma apmēru. Vienlaikus PVN izmaksu segšanai nepieciešamo finansējumu pa gadiem lūdzam atspoguļot 3., 3.1., 5. un 5.1.punktā, svītrojot 4.punktā norādītos kompensējošos izdevumus.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 1.2.1.4.i. investīcija Atveseļošanas fonda plānā ir identificēta kā stratēģiski svarīgs projekts, kuram jānodrošina pastiprināti komunikācijas pasākumi, lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot paredzētos specifiskos komunikācijas pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz "ēkā (ēku grupā) tiek nodrošināta kultūras funkcija", ierosinām papildināt anotāciju, norādot kā šis attiecas un saistās ar 1. pielikumā norādītajiem objektiem- Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskola un Profesionālās izglītības kompetences centrs “Nacionālā Mākslu vidusskola”, kas nodrošina izglītības funkciju un Latvijas Nacionālais arhīvs, kas īsteno valsts politiku dokumentu un arhīvu pārvaldības jomā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu projekta 2.4.apakšpunktā ietverta definīcija terminam "valsts sektora ēkas", t.i. nekustamie īpašumi neatkarīgi no to piederības, kurus izmanto valsts vai pašvaldību institūcijas. No noteikumu projektam pievienotā pielikuma secināms, ka divos gadījumos nekustamo īpašumu lietotāji pēc juridiskā statusa ir kapitālsabiedrības - VSIA "Latvijas Nacionālā opera un balets" un VSIA "Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris", tātad minētie subjekti pēc juridiskā statusa nebūtu uzskatāmi par valsts vai pašvaldību institūcijām.
Lai nodrošinātu šīs normas attiecināšanu arī uz minētajām kapitālsabiedrībām, lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 2.4.apakšpunktā minēto terminu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
2.4. valsts sektora ēkas – nekustamie īpašumi neatkarīgi no to piederības, kuri tiek izmantoti kultūras funkcijas īstenošanai.
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No noteikumu projektam pievienotā pielikuma secināms, ka vairākās ēkas nekustamie īpašumi ir valsts īpašumā Finanšu ministrijas valdījumā un VAS "Valsts nekustamie īpašumi".
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 2.5.apakšpunktu, lai tas būtu attiecināms uz šādiem gadījumiem, kad nekustamais īpašums nodots projekta iesniedzēja (VAS "Valsts nekustamie īpašumi") pārvaldīšanā (sk.piedāvāto redakciju).
Piedāvātā redakcija
2.5. ēka (ēku grupa) – šo noteikumu izpratnē projekta iesniedzēja īpašumā vai arī uz normatīvā akta, līguma vai iestādes lēmuma pamata projekta iesniedzējam lietošanā, pārvaldīšanā vai valdījumā nodota ēka, tai skaitā ēka, kas atrodas vēsturisko ēku kompleksā (korpuss, ēkas piebūve), bet ir jaunāka par 1945.gadu. Ēku grupa ir vairākas ēkas, kuras atrodas vienā adresē vai dažādās adresēs un kurām ir kopīga enerģijas uzskaite;
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 7.punktā vārdu "attiecināmais", ņemot vērā, ka valsts budžets PVN segšanai nav kā attiecināmais finansējums. Lūdzam precizēt redakciju arī MK noteikumu projekta 12.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši MK noteikumu projekta 7.punktam arī PVN ir attiecināmas izmaksas, tikai finansējams no valsts budžeta līdzekļiem. Lūgums pārformulēt, ka atveseļošanas fonda finansējuma intensitāte ir 100% no projekta kopējā attiecināmā finansējuma bez PVN. PVN finansējams no valsts budžeta līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Šajā 14.punktā noteiktais būtu jāuzrauga EM, nevis projekta iesniedzējam projekta līmenī, jo katrs projekta iesniedzējs var atbildēt tikai katrs par savu projektu.
Piemēram, MK noteikumu 1.pielikumā ir projekti, kuros plānotais ietaupījums ir mazāks par 30%, tas ir, 15% un 20%, līdz ar ko tajos netiks nodrošināts minētā punktā noteiktais. Lūdzam izskatīt iespēju pārcelt šo punktu no "II. Prasības projekta iesniedzējam un piesaistes nosacījumi projekta īstenošanas partnerim" uz citu sadaļu, kur minētā punkta uzraudzību veiks EM.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka no MK noteikumu projektam pievienotā pielikuma secināms, ka vairākās ēkas nekustamie īpašumi ir valsts īpašumā Finanšu ministrijas valdījumā un VAS "Valsts nekustamie īpašumi", MK noteikumu projekta 15.punktu nepieciešams precizēt, lai tas būtu attiecināms uz šādiem gadījumiem, kad nekustamais īpašums nodots projekta iesniedzēja (VAS "Valsts nekustamie īpašumi") pārvaldīšanā (sk.piedāvāto redakciju).
Piedāvātā redakcija
15. Projekta iesniedzējs, pretendējot uz finansējumu nodrošina, ka tam ir īpašuma, valdījuma, lietošanas tiesības, ilgtermiņa nomas tiesības vismaz 10 gadus vai apbūves tiesība uz nekustamo īpašumu, tai skaitā uz zemi, kurā veic investīcijas, vai arī nekustamais īpašums nodots tā pārvaldīšanā, ko apliecina attiecīgs līgums. Īpašuma tiesības un valdījuma tiesības apliecina ieraksts zemesgrāmatā par projekta iesniedzēja īpašuma vai valdījuma tiesībām, bet lietošanas tiesības, ilgtermiņa nomas tiesības un apbūves tiesības – zemesgrāmatā reģistrētas projekta iesniedzēja ilgtermiņa nomas tiesības vismaz 10 gadus vai apbūves tiesības uz nekustamo īpašumu visu projekta īstenošanas laiku un vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas pabeigšanas. 
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka papildus noteikumu projekta 16.2.3. punktā noteiktajam demontāžas atkritumu izmantošanas veidam, tos var arī izmantot būvobjektā vai citā objektā, lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu 16.2.3. punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
16.2.3. 70 % no radītājiem būvniecības (ne bīstamajiem) vai demontāžas atkritumiem atkārtotu izmantošanu vai nodošanu attiecīgā atkritumu veida pārstrādātājiem;
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta anotācijā skaidrots, ka, ja projekta ietvaros veiks investīcijas šķeldas apkures katlā, kura jauda pārsniedz 20 MW, vai biogāzes apkures katlā, kura jauda pārsniedz 2 MW, tiks nodrošināta izmantotās biodegvielas, biomasas atbilstība Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2018/2001 (2018. gada 11. decembris) par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu 29.pantā noteiktajiem kritērijiem un, ja tiks izmantota šķelda, tā atbildīs siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījumam 80 % apmērā. Ja tiek izmantota šķelda, tai jāatbilst siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījumam 80 % apmērā.

Ņemot vērā minēto skaidrojumu, lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 16.3. apakšpunktā noteikto un papildināt ar nosacījumiem par apkures katlu kurināmo veidiem un jaudu sliekšņiem, atbilstoši piedāvātajai redakcijai. 
Piedāvātā redakcija
Ja projekta ietvaros veicama investīcija biomasas apkures katlā, kura jauda pārsniedz 20 MW, vai biogāzes apkures katlā, kura jauda pārsniedz 2 MW, jānodrošina izmantotā biokurināmā vai biogāzes atbilstība Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2018/2001 (2018. gada 11. decembris) par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu noteikumu 29.punktā noteiktajiem kritērijiem.
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz MK noteikumu projekta 17.3.apakšpunkta piemērošanu noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka tiek atrunāta situācija, kad, piemēram, kādā no projektiem zeme vai ēka pieder pašvaldībai, līdz ar to projekts tiek īstenots nevis uz projekta iesniedzējam piederošas zemes vai ēkā, bet gan uz pašvaldība piederošas zemes vai ēkā un provizoriski minētais varētu attiekties uz projekta iesniedzēju Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskola. 
Vēršam uzmanību, ka no MK noteikumu 15.punkta secināms, ka projekta iesniedzējam ir jābūt īpašuma, valdījuma, lietošanas tiesībām vai ilgtermiņa nomas tiesībām (vismaz 10 gadus) uz attiecīgo nekustamo īpašumu, līdz ar to starp attiecīgo projekta iesniedzēju un pašvaldību būtu jābūt noslēgtam atbilstošam līgumam, tādējādi MK noteikumu projekta 17.3.apakšpunkts faktiski pārklājas ar vienu no pamatnosacījumiem, kas jāievēro projekta īstenošanā, līdz ar to lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 17.3.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 2.punktu ar projekta dzīves cikla terminu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
21.2.2.punktā paredzēts iesniegt projekta iesniedzēja apliecinājumu, ka projekta iesniegumā norādītā avansa summa nav lielāka par 10 % no paredzamās būvdarbu līguma summas (ar PVN), savukārt 21.2.3. punktā noteikts, ka jāiesniedz projekta iesniedzēja apliecinājumu, ka avansa summa nepārsniedz 10 % no būvdarbu līguma summas. Lūgums izvērtēt vai šie punkti nedublējas?
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt visus uzskaitītos vērtēšanas kritērijus, ņemot vērā informāciju un dokumentus, kas būs pieejami uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi, kā arī papildināt ar izslēgšanas nosacījumu pārbaudi atbilstoši MK noteikumu 27.1. apakšpunktam
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai šis apakšpunkts nedublējas ar 2.2.1.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt MK noteikumu projekta 28.punktā vārdus "Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk – CFLA)" ar vārdu "CFLA".
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt minēto apakšpunktu, jo MK noteikumu projektā nav norādīto 35.1. un 35.2. punktu. Atbilstoši anotācijā norādītam lūdzam precizēt uz 32.1. un 32.2.punktiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projektā paredzēt papildu nacionālo rādītāju ar nosaukumu, piemēram, "Tehniskās dokumentācijas izstrāde" ar kopējo sasniedzamo vērtību 10, atbilstoši 1. pielikumā norādītajam projektu skaitam, un konkrētu izpildes termiņu, pēc kura attiecīgi nozares ministrija un Kultūras ministrija izvērtētu visu projektu sagatavoto tehnisko dokumentāciju un sniegtu atzinumus CFLA, ar informāciju, kurus projektus drīkst turpināt īstenot.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārcelt 30.7.1., 30.7.2. un 30.7.3. apakšpunktus kā atsevišķus MK noteikumu punktus, jo tie ir projektu īstenošanas nosacījumi nevis vienošanās vai līgumā par projekta īstenošanu iekļaujamā informācija, savukārt 30.7. apakšpunktu piedāvājam izteikt, piemēram, šādā redakcijā: "projekta īstenošanas kārtību un projekta kopējo finansējumu pēc tehniskās dokumentācijas izvērtēšanas un nozares ministrijas un Kultūras ministrijas atzinuma saņemšanas."
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu 30.7.apakšpunktā skaidrot, kas ir “atlikušais finansējums”, tai skaitā norādot kā tas veidojas.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 30.7.2.apakšpunktu ar vārdiem "un sniedz atzinumu" aiz vārda "izvērtē". Papildus aicinām izvērtēt un noteikt termiņu kādā atzinums tiks sniegts.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Par cik 30.7.3.p. ir iestrādāta divpakāpju vērtēšana, lūdzam izskatīt iespēju, vai nebūtu jāparedz papildus nosacījums, ka pie 30.7.3.p. izvērtēšanas CFLA laužot noslēgto līgumu, dēļ tā ka finansējums tiek pārdalīts citam projektam, tad veiktās tehniskās izpētes izdevumi paliek attiecināmi no AF līdzekļiem. Pretējā gadījumā veidosies neatbilstība projektā un finansējuma saņēmējam būs jāveic avansa atmaksa par tehniskās dokumentācijas sagatavošanu.
Papildus lūdzam izvērtēt vai projektiem, kas netiek finansēti tālāk, būtu jāparedz kāds rādītājs tiek sasniegts par tiem 10% no summas, un kurā brīdī uzskaitām par izpildītu. Vai arī, ja projekts netiek turpināts, tad FS viss iepriekš izmaksātais avanss būs jāatmaksā?
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu administratīvo slogu, lūdzam izskatīt iespēju paredzēt šīs izmaksas, kā vienas vienības izmaksas.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nemot vērā, ka apkures sitēma ir ietverta noteikumu projekta 32.5.7. punktā, kā inženiertehniskā sistēma, savukārt, apkures kontroles sistēma ir ietverta  noteikumu projekta 32.9.apakšpunktā, lūdzam izvērtēt iespēju no noteikumu projekta dzēst 32.5.6.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu 32.9.apakšpunktā minētajai ēku un inženiertehnisko sistēmu automatizētās vadības un kontroles sistēmai pirmkārt ir jānodrošina pareiza un efektīva darbība, lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 32.9.apakšpunktu un 
papildināt atbilstoši izteiktajam priekšlikumam.
Piedāvātā redakcija
ēku un inženiertehnisko sistēmu automatizētās vadības un kontroles sistēmu uzstādīšana, kuras nodrošina sistēmu pareizu un efektīvu darbību un enerģijas patēriņa kontroli un samazinājumu;
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izskatīt iespēju vai nav nepieciešams izslēgt minēto nosacījumu. Ja ar pamatojumu nav jāievēro minētā prasība, tad katrai situācijai būs kāds pamatojums. Šis varētu būt lieks ierobežojums, kur lieki sarakstīsimies ar finansējuma saņēmēju, palielinot administratīvo slogu.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums izvērtēt, vai šī punkta nosacījuma izpilde ir iespējama, ņemot vērā noteikumu projekta 30.6.apakšpunktu un 30.7.apakšpunktus. Lūgums izskatīt iespēju papildināt MK noteikumus ar turpmāko rīcību, ja būvdarbu līgums nav noslēgts konkrētajā termiņā. Šis punkts iespējams varēs izpildīties tikai apvienotā projektā un būvē iepirkuma līguma ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt MK noteikumu projekta 48.punktu.
Piedāvātā redakcija
48. Finansējuma saņēmējs, kas ir tiešās pārvaldes iestāde, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var saņemt valsts budžeta  priekšfinansējumu projekta īstenošanai.
 
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām šo apakšpunktu apvienot ar iepriekšējo, jo šis nosacījums attiecas uz iepriekšējā apakšpunktā minēto 30% avansa apmēru. 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums izskatīt iespēju papildināt minēto punktu, ka Kultūras ministrija uzrauga arī 54.2. punktā noteikto, un ja tiek pārkāpts minētos punktos noteiktais, tad tiek informēts CFLA.
 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijā noteikumu projekta 14.punktā noteikto apmēru - 30% kopējās primārās enerģijas ietaupījuma kritērijam,  minot atsauces uz ES līmeņa dokumentu punktiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Nosacījumi projekta iesniedzējam un finansējuma saņēmējam" noteikts "Nesasniedzot šajos noteikumos plānoto kopējās primārās enerģijas ietaupījumu, finansējums tiks uzskatīts par neattiecināmu un tiks atgūts no finansējuma saņēmēja."
Noteikumos plānoto kopējās primārās enerģijas ietaupījumu var ietaupīt tikai visi projekti kopā. Savukārt, katrā atsevišķā projektā plānoto primārās enerģijas ietaupījumu var ietaupīt katrs projekts atsevišķi.
Lūgums izskatīt iespēju prceizēt MK noteikumos atgūšanas apmēru, vai tas ir 100% vai proporcionāls nesasniegtam apmēram, vai vēl cits variants. Papildus aicinām izvērtēt iespēju, kāda būtu rīcība gadījumā, ja investīcijas līmenī plānotais enerģijas ietaupījums tiktu sasniegts, bet individuāli projekta līmenī nē. 

 
Piedāvātā redakcija
-