Projekta ID
25-TA-782Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Attiecībā uz Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumu Nr. 537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai" (turpmāk – noteikumi) 8. punkta plānotajā redakcijā minētajiem investīciju projektiem drošības un aizsardzības jomā, skaidrojam, ka pasākumiem, kas saistīti tikai ar drošības un aizsardzības mērķi, komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumus nav jāpiemēro, jo gadījumā, ja publiskā finansējuma piešķiršana (jebkādā formā) saimnieciskās darbības veicējiem ir paredzēta to īstenotajām darbībām vienīgi militārajā jomā (atbilstoši Līguma par Eiropas Savienības darbību 346.panta 1.daļas (b) apakšpunktā noteiktajam), attiecīgi “īstenojot valsts varu” un nodrošinot valsts drošības intereses, šāda publiskā finansējuma piešķiršana (jebkādā formā) nekvalificējas kā atbalsts tā saimnieciskajai darbībai un tādējādi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumi (skat. Komisijas paziņojuma par Līguma ar Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 17.punktu). Savukārt gadījumā, ja publisko finansējumu paredzēts piešķirt divējāda pielietojuma preču un tehnoloģiju jomā, tas būtu vērtējams kā saimniecisks projekts, kam, piešķirot publisko finansējumu, būtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums. Līdz ar to lūdzam precizēt iepriekš minēto noteikumu projekta punktu, skaidri definējot, kādus projektus drošības un aizsardzības jomā ir plānots atbalstīt šo noteikumu ietvaros, proti, vai nu tādus, kas ir saistīti tikai ar darbībām militārajā jomā vai arī divējāda pielietojuma preču un tehnoloģiju jomā, kā arī atbilstoši precizēt anotācijas 1.3.sadaļā sniegto skaidrojumu.
Lūdzam pēc nepieciešamības precizēt arī noteikumu plānoto 10.10. apakšpunktu.
Lūdzam pēc nepieciešamības precizēt arī noteikumu plānoto 10.10. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Attiecībā uz šajā punktā minētajiem projektiem militārajā jomā, lūdzam Ekonomikas ministriju (turpmāk – EM) papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par militārajiem produktiem, ņemot vērā, ka Kohēzijas politika pagaidām nevar tieši finansēt militāro jomu, tās operācijas vai spējas, tomēr var finansēt aizsardzības rūpniecību, ja vien ieguldījumi atbilst līguma mērķim (no Eiropas Komisijas 2024.gada 2.oktobrī elektroniski saņemts skaidrojums par Kohēzijas politikas atbalstu militārajai industrijai).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā izziņas 3. punktā skaidroto, ka "minētās normas, kas ietvertas grozījumos un attiecas uz finansētāju atlasi, tiks piemērotas tikai jaunajās atlases kārtās", lūdzam atbilstoši precizēt arī noteikumu 19.3. apakšpunktu, ka nosacījums "2+3" attiecas uz finansētāju atlasi tikai jaunajās atlases kārtās.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu to, ka tiek izslēgta ekonomiskā priekšrocība finansētāju līmenī, akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība "Altum") finansētājus atlasa atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā atbilstoši šo noteikumu V nodaļai. No noteikumu 23. punkta pašreizējās redakcijas nav saprotama finansētāju atlases kārtība un nav skaidrs, kāpēc visi finansējuma saņēmēji netiks atlasīti atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā, jo pretējā gadījumā ekonomisko priekšrocību šiem finansētājiem izslēgt nevar un tādā gadījumā būtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums starpniekiem. Ņemot vērā iepriekš skaidroto, lūdzam nodrošināt, ka visi finansētāji tiek izvēlēti atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un objektīvā atlases procedūrā pēc nepieciešamības atbilstoši papildinot noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam labot anotācijas 1.3. sadaļā norādīto atsauci - "Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 383 “Noteikumi par valsts atbalsta programmām komersantu konkurētspējas uzlabošanai un nodarbinātības veicināšanai”", norādot korektu šo Ministru kabineta noteikumu datumu un nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finansēšanas nolīgumu par līdzdalības fonda īstenošanu Nr. 1.2.0.0/23/001 portfeļgarantiju programmai paredzētais finansējums sadalījumā pa avotiem ir šāds:
Kopējais finanšu instrumenta publiskais finansējums ir 9 869 476 EUR, tai skaitā:
- 8 389 055 EUR Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums un
- valsts budžeta līdzfinansējums 1 480 421 EUR.
Lūdzam attiecīgi precizēt anotācijas skaidrojumu.
Kopējais finanšu instrumenta publiskais finansējums ir 9 869 476 EUR, tai skaitā:
- 8 389 055 EUR Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums un
- valsts budžeta līdzfinansējums 1 480 421 EUR.
Lūdzam attiecīgi precizēt anotācijas skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam ietvert izziņas 18.punktā sniegto skaidrojumu par Zemkopības ministrijas priekšlikumu un sabiedrības “Altum” iekšējām kārtībām dubultfinansējuma pārbaudei arī anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā “Risinājuma apraksts” (1. punkts).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atsaucoties uz iepriekš sniegto priekšlikumu un izziņas 22.punktā sniegto EM skaidrojumu, atkārtoti norādām, ka Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumos Nr. 537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai" nav noteikti 1.2.3.4.pasākuma portfeļgarantiju programmas rādītāji, lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas pēdējo rindkopu, kā arī vēršam uzmanību, ka 1.2.3.specifiskā atbalsta mērķa pasē noteikts, ka portfeļgarantiju programmā tiks piesaistītas privātās investīcijas 30 miljonu EUR apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" noteikts, ka Noteikumu projekts paredz aizstāt programmā pieejamo ERAF finansējumu 9 869 476 euro apmērā 1.2.3.4. pasākuma ietvaros ar identisku finansējuma apmēru no 2014.-2020.gada ES fondu plānošanas perioda 3.1.1.1. pasākuma atmaksātā finansējuma. Minētās izmaiņas neietekmē esošos noslēgtos līgumus ar finansētājiem. Ņemot vērā, ka EM virza arī grozījumus Ministru kabineta 2023.gada 5.septembra noteikumi Nr. 510 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi” tiks salāgots programmai pieejamais finansējums, savukārt jau attiecinātie darījumi tiks koriģēti CFLA iesniegtajos maksājumu pieprasījumos. Minētās izmaiņas neietekmē sasniedzamos rezultatīvos rādītājus, kas noteikti 1.2.3.4. pasākuma līmenī un tiks sasniegti individuālo garantiju programmas ietvaros.
Ievērojot minēto, lūdzam:
- iekļaut anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" minēto grozījumu Ministru kabineta 2023.gada 5.septembra noteikumi Nr. 510 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi” tiesību akta lietas ID (TAP ietvaros) numuru, ņemot vērā sniegto informāciju, ka augstākminētie grozījumi tiek virzīti;
- papildināt anotācijas 4. sadaļu ar informāciju par veicamajiem grozījumiem Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumos Nr. 510 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi";
- izvērtēt iespēju papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu ar atbilstošu uzdevumu sagatavot un ekonomikas ministram iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā attiecīgos grozījumus.
Ievērojot minēto, lūdzam:
- iekļaut anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" minēto grozījumu Ministru kabineta 2023.gada 5.septembra noteikumi Nr. 510 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi” tiesību akta lietas ID (TAP ietvaros) numuru, ņemot vērā sniegto informāciju, ka augstākminētie grozījumi tiek virzīti;
- papildināt anotācijas 4. sadaļu ar informāciju par veicamajiem grozījumiem Ministru kabineta 2023. gada 5. septembra noteikumos Nr. 510 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi";
- izvērtēt iespēju papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu ar atbilstošu uzdevumu sagatavot un ekonomikas ministram iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā attiecīgos grozījumus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" noteikts, ka Tāpat MK Noteikumu projekts paredz, ka, ja atlases ietvaros sākotnēji nav rezervēts viss pieejamais finansējums, sabiedrība "Altum" ir tiesīga slēgt sadarbības līgumus arī ar citiem finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē atbilstoši atlases nosacījumiem ar nosacījumu, ka šāds punkts ir iekļauts atlases nolikumā. Minētās normas, kas attiecas uz finansētāju atlasi būs piemērojamas tikai sākot ar nākošajām finansētāju atlases kārtām, savukārt izmaiņas programmas nosacījumos, kas labvēlīgi ietekmē komersantus, varēs tik piemērotas, ja atlasītie finansētāji vēlēsies tās piemērot jau šajās altases kārtās, veicot attiecīgus līguma grozījumus līgumos ar finansētājiem.
Ņemot vērā, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām grozījumi normatīvajā regulējumā attiecināmi uz nākotni, t.i., no attiecīgo grozījumu spēkā stāšanās brīža, lūdzam viennozīmīgai regulējuma interpretācijai anotācijā konkretizēt, kuri ir tie nosacījumi, kas varēs tikt piemēroti attiecībā uz jau notikušajām atlases kārtām.
Ņemot vērā, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām grozījumi normatīvajā regulējumā attiecināmi uz nākotni, t.i., no attiecīgo grozījumu spēkā stāšanās brīža, lūdzam viennozīmīgai regulējuma interpretācijai anotācijā konkretizēt, kuri ir tie nosacījumi, kas varēs tikt piemēroti attiecībā uz jau notikušajām atlases kārtām.
Piedāvātā redakcija
-
11.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu dotā uzdevuma viennozīmīgu interpretāciju, lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punktu, lai būtu viennozīmīgi regulēts termiņš, kādā ekonomikas ministram ir pienākums iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā attiecīgo novērtējumu. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka ar Ministru kabineta sēdes protokollēmumu var tikt dots uzdevums valsts pārvaldes iestādēm, nevis kapitālsabiedrībām. Ievērojot minēto, lūdzam izteikt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punktu piedāvātajā redakcijā (skat. pēc līdzības ar, piemēram, noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 16. jūnija noteikumos Nr. 383 "Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem konkurētspējas uzlabošanai"" (25-TA-400)).
Piedāvātā redakcija
3. Ekonomikas ministrijai saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešajā daļā noteiktajām prasībām sagatavot programmas rādītāju un sagaidāmo zaudējumu novērtējumu un ekonomikas ministram 60 dienu laikā pēc šo noteikumu pieņemšanas dienas iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā sniegto informāciju, ka "projekts paredz pārdalīt Portfeļgarantiju programmai pieejamo ERAF finansējumu uz individuālo garantiju programmu, tādā paša apjoma šo aizstājot ar 14-20 perioda atmaksām" lūdzam EM izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu un anotāciju:
1. Lūdzam izvērtēt, vai noteikumos nepieciešamas atsauces uz 1.2.3.4.pasākumu un normatīvo aktu, kas nosaka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam ietvaros izmantojamo finanšu instrumentu īstenošanas kārtību, pieejamo finansējumu, atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas.
2. Lūdzam anotācijā ietvert informāciju par EM izvērtējumu par noteikumu plānotajā 5.3.apakšpunktā ietvertā finansējuma izlietojumu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013 (), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 45.panta nosacījumiem par līdzekļu atkārtotu izmantošanu pēc atbilstības perioda beigām.
3. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027.gadam (turpmāk - Programma) 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa aprakstā ietverta informācija par portfeļgarantijām, līdz ar to norādām, ka būtu nepieciešami arī precizējumi Programmā.
4. Ņemot vērā anotācijā noteikto, ka izmaiņas neietekmē sasniedzamos rezultatīvos rādītājus, kas noteikti 1.2.3.4. pasākuma līmenī un tiks sasniegti individuālo garantiju programmas ietvaros, lūdzam EM iesniegt atbilstoši precizētu 1.2.3.specifiskā atbalsta mērķa rādītāju pasi.
1. Lūdzam izvērtēt, vai noteikumos nepieciešamas atsauces uz 1.2.3.4.pasākumu un normatīvo aktu, kas nosaka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam ietvaros izmantojamo finanšu instrumentu īstenošanas kārtību, pieejamo finansējumu, atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas.
2. Lūdzam anotācijā ietvert informāciju par EM izvērtējumu par noteikumu plānotajā 5.3.apakšpunktā ietvertā finansējuma izlietojumu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013 (), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 45.panta nosacījumiem par līdzekļu atkārtotu izmantošanu pēc atbilstības perioda beigām.
3. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027.gadam (turpmāk - Programma) 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa aprakstā ietverta informācija par portfeļgarantijām, līdz ar to norādām, ka būtu nepieciešami arī precizējumi Programmā.
4. Ņemot vērā anotācijā noteikto, ka izmaiņas neietekmē sasniedzamos rezultatīvos rādītājus, kas noteikti 1.2.3.4. pasākuma līmenī un tiks sasniegti individuālo garantiju programmas ietvaros, lūdzam EM iesniegt atbilstoši precizētu 1.2.3.specifiskā atbalsta mērķa rādītāju pasi.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lai izvairītos no nekorektas interpretācijas riska, lūdzam noteikumu 10.9. apakšpunktā plānotajā redakcijā saikli "un", kas lietots starp abām Komisijas regulām, aizstāt ar saikli "vai", ņemot vērā to, ka de minimis atbalstu piešķirs vai nu ar vienu, vai otru Komisijas regulu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts papildināts ar Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumu Nr. 537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai" (turpmāk - noteikumi Nr. 537) plānoto 10.10. apakšpunktu, kas ietvert pienākumu Aizsardzības ministrijai sniegt atzinumu par komersanta investīciju projekta atbilstību drošības un aizsardzības jomai, lūdzam saskaņot noteikumu projektu ar Aizsardzības ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam 1. panta 2. punktā minētais nosacījums par darbību nodalīšanu vai uzskaites nodalīšanu attiecas uz to, lai darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šo regulu, lūdzam precizēt noteikumu 14. punkta plānotās redakcijas 1. teikumu. Lūdzam skatīt piedāvātās redakcijas piemēru zemāk.
Lūdzam pēc analoģijas precizēt arī šī punkta 2. teikumu attiecībā uz nosacījumiem, kas izriet no Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē.
Lūdzam pēc analoģijas precizēt arī šī punkta 2. teikumu attiecībā uz nosacījumiem, kas izriet no Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē.
Piedāvātā redakcija
Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņas 10. punktā sniegto skaidrojumu, ka gatavojot atlases nolikumu nākošajām kārtām, nolikuma dokumentācijā tiktu sagatavots papildinājums, kas ietverts 23.punkta otrajā teikumā - t.i., gadījumā, ja starp atlasītajiem finansētājiem sākotnēji nav sadalīts viss pieejamais finansējums, citi pretendenti, kas atbilst programmas nosacījumiem un atlases kritērijiem noteiktā periodā, kas definēts atlases nosacījumos, būtu iespējams pieteikties nolikumā noteiktajā kārtībā iesniedzot piedāvājumus, arī pretendēt uz iespēju slēgt līgumu portfeļgarantiju programma, aicinām regulējuma viennozīmīgas interpretācijas nolūkos aizstāt noteikumu 23. punkta plānotajā redakcijā vārdus "Ja atlases ietvaros sākotnēji nav rezervēts" ar vārdiem "Ja iepriekšējo atlases kārtu ietvaros nav rezervēts".
Ņemot vērā izziņas 10. punktā sniegto skaidrojumu, ka gatavojot atlases nolikumu nākošajām kārtām, nolikuma dokumentācijā tiktu sagatavots papildinājums, kas ietverts 23.punkta otrajā teikumā - t.i., gadījumā, ja starp atlasītajiem finansētājiem sākotnēji nav sadalīts viss pieejamais finansējums, citi pretendenti, kas atbilst programmas nosacījumiem un atlases kritērijiem noteiktā periodā, kas definēts atlases nosacījumos, būtu iespējams pieteikties nolikumā noteiktajā kārtībā iesniedzot piedāvājumus, arī pretendēt uz iespēju slēgt līgumu portfeļgarantiju programma, aicinām regulējuma viennozīmīgas interpretācijas nolūkos aizstāt noteikumu 23. punkta plānotajā redakcijā vārdus "Ja atlases ietvaros sākotnēji nav rezervēts" ar vārdiem "Ja iepriekšējo atlases kārtu ietvaros nav rezervēts".
Piedāvātā redakcija
23. Atlases ietvaros pieejamo finansējumu sadala starp finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem. Ja iepriekšējo atlases kārtu ietvaros nav rezervēts viss pieejamais finansējums un atlases nosacījumi šādus nosacījumus paredz, sabiedrība "Altum" var slēgt līgumus arī ar citiem finansētājiem, kas kvalificējušies atlasē saskaņā ar atlases nosacījumiem.
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņas 5. punktā sniegto informāciju, ka: “Atgūtā summa saskaņā ar sadarbības līgumiem nepaliek finansētāja rīcībā, tā ka atgūto summu finansētājs pārskaita Altum”, lai nodrošinātu izpratni par veicamajām darbībām gadījumos, kad projektā tiek konstatēts nelikumīgs komercdarbības atbalsts, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projektu 32.1 punktu ar nosacījumu, ka finansētājs atbilstoši sadarbības līgumos noteiktajam no atbalsta saņēmēja atgūto atbalsta summu pārskaita atbalsta sniedzējam sabiedrībai “ALTUM”. Vienlaicīgi iesakām izmantot atgūšanas mehānismu līdzīgi kā tas ir noteikts, piemēram, Ministru kabineta 2016. gada 5. janvāra noteikumos Nr. 2 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros" pirmās, otrās un ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" 93. punktu, kurā noteikta atgūšanas kārtība finansējuma starpnieku gadījumos.
Piedāvātā redakcija
-
