Atzinums

Projekta ID
23-TA-2014
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt 33.6. punktu, nosakot, ka iekārtu iegādes izmaksas attiecināmas, ja pamatlīdzekļu izmantošanas laiks saskaņā ar finansējuma saņēmēja grāmatvedības politikā noteikto uzskaiti projekta ietvaros aptver visu šo pamatlīdzekļu lietderīgās lietošanas laiku, ja pamatlīdzekļu izmantošanas laiks projekta ietvaros neaptver visu šo pamatlīdzekļu lietderīgās lietošanas laiku, izmaksas ir attiecināmas, kā iekārtas amortizācijas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 7.punktā precizēt valsts budžeta finansējuma un kopējā pasākumam pieejamā finansējuma apmēru, ņemot vērā 6.punktā paredzēto elastības finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt atbilstoši iepriekš sniegtajam komentāram, ka uz projekta iesniedzēju neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
14.6. uz to neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktā.
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā detalizētāk aprakstīt vērtēšanas procesu, norādot, ka Aizsardzības ministrijas pārstāvis projektu vērtēšanā iesaistās, lai pieņemtu lēmumu vai projekts ir nozīmīgs starptautiska mēroga valstiski svarīgu inovāciju projektu attīstībā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atsuacoties uz 10.07. sanāksmē panākto vienošanos, atkārtoti aicinām MKN projektā precizēt ekspertu piesaisti, paredzot, ka inovācijas aspekta un zinātniskās komponentes vērtēšanai sadarbības iestāde ekspertu atzinumu pieprasa sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi, atzinuma sniegšanai piesaistot ekspertus, kas reģistrēti Eiropas Komisijas vai līdzvērtīgās ekspertu datubāzēs (nepieciešamības gadījumā nodefinējot arī ekspertam izvirzāmās prasības). Vienlaikus rosinām tādējādi apvienot noteikumu projekta 19. un 20. punktu. Finansējuma avotu izmaksām, kas rodas, lai nodrošinātu ekspertu atzinumu saņemšanu, lūdzam atspoguļot noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz starpposma un noslēguma rezultātu zinātniskās kvalitātes izvērtēšanu, lūdzam MK noteikumos iekļaut vismaz šādus papildu nosacījumus:
1) starpposma zinātniskās kvalitātes izvērtējums tiek veikts tikai projektiem, kuru īstenošanas termiņš ir ilgāks par 12 mēnešiem;
2) nosacījumus par ekspertu piesaisti, paredzot ekspertu iesaisti sadarbībā ar Latvijas Zinātnes padomi;
3) zinātniskās kvalitātes izvērtējumiem nepieciešamo atskaišu standartformu un vērtēšanas kritēriju izstrādes nosacījumus;
4) finansējuma saņēmēja pienākumus un kārtību, kādā tiek ņemti vērā ekspertu sniegtie ieteikumi, kas sniegti starpposma zinātniskās kvalitātes izvērtējumā;
5) kārtību, kas nosaka sadarbības iestādes rīcību, ja eksperta starpposma atzinums ir negatīvs;
6) kārtību, kas nosaka sadarbības iestādes tiesības izmantot eksperta noslēguma rezultātu atzinumu, vērtējot projektā sasniegtos mērķus un rezultātus, tai skaitā sadarbības iestādes tiesības piemērot korekciju projektiem, kuru noslēguma zinātniskās kvalitātes izvērtējums ir nepietiekams.

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām starpposma un noslēguma rezultātu zinātniskās kvalitātes izvērtēšanas nosacījumus iekļaut MK noteikumu sadaļā "V. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. panta prasības nav attiecināmas uz tiem privāto tiesību subjektiem, kas nav iesaistīti Eiropas Savienības finanšu līdzekļu sadalē (proti, privāto tiesību subjektiem, kas nav finansējuma saņēmēji divpakāpju investīcijās), rosinām atteikties no 22.2. apakšpunktā minētā apliecinājuma parakstīšanas un iesniegšanas. Savukārt vēršam uzmanību, ka attiecībā uz interešu konflikta nepieļaujamību projekta ietvaros veiktu iepirkumu kontekstā regulējums jau ietverts iepirkumu procesu regulējošos normatīvajos aktos. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktas tikai neatbalstāmās darbības, lūdzam noteikumu 30.7. apakšpunktā svītrot vārdus "nozarēm un".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam ņemt vērā, ka atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.29.apakšpunktā norādītajai 25.zemsvītras atsaucei, piemērojot faktiskās izmaksas:
-) projektiem ar tiešajām attiecināmajām izmaksām līdz 5 milj. EUR (ieskaitot), tiešajām projekta vadības personāla izmaksām ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu dzēst teikuma daļu "un projekta vadītāja", ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta "a" apakšpunktā paredzētās personāla izmaksas nav attiecināmas uz projekta vadītāju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt finansējuma saņēmēja pienākumus, iekļaujot papildu pienākumu sagatavot starpposma un noslēguma rezultātu atskaites iesniegšanai zinātniskās kvalitātes izvērtējuma saņemšanai, kā arī lūdzu paredzēt finansējuma saņēmēja pienākumu veikt precizējumus projekta darbības plānā, ja saņemtais eksperta starpposma atzinums satur ieteikumus, kas ņemami vērā turpmākā projekta īstenošanas posmā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Lai nodrošinātu viennozīmīgu normatīvā regulējuma interpretāciju, lūdzam svītrot noteikumu projekta 58.punkta pēdējo teikumu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 57.punktā noteikts, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta finansējuma kopsummas, kas ir atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 16.punktam.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt, ka projekta rezultātus, iekļautās izmaksas un sasniegto rezultātu atbilstību projekta mērķim un plānotajām aktivitātēm izvērtē sadarbības iestāde, pamatojoties uz zinātniskās kvalitātes izvērtējumu, kuru sniedz eksperti.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atsaucoties uz VI š.g. 9.jūlija e-pastu EM un IZM par RIS3 rādītāju tehnisko risinājumu KPVIS, aicinām EM MKN projekta 62.punktu formulēt ņemot vēra VI norādījumus par RIS3 rādītāju iedalīšanu RIS3 rādītajos un nacionālā līmeņa rādītājos, kā arī anotācijā un Vadlīniju par viedās specializācijas stratēģijas jomas noteikšanu un monitoringa veikšanu projektā skaidri atrunāt, ka par RIS3 rādītāju noziņošanu caur maksājumu pieprasījumiem ir atbildīgs finansējuma saņēmējs, savukārt par nacionālo radītāju apkopošanu ir atbildīga AI. Ja šo jautājumu ir nepieciešams izrunāt kopīgā sanāksmē, aicinām EM tādu organizēt.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti, lūdzam precizēt norādīto informāciju, kas saistīta ar rezultāta rādītāja uzskaiti - SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā, kas pieejams esfondi.lv, sniegtā rādītāja definīcija paredz, ka rezultāta rādītājs aptver arī neattiecināmo projekta izmaksu daļu, ieskaitot PVN, un šī ir informācija, kas netiek uzrādīta KP VIS. Lai nodrošinātu korektu MK noteikumu 10.2. apakšpunktā norādītā rezultāta rādītāja "publisko atbalstu papildinošo privāto investīciju apjoms vismaz 15 194 567 euro" uzskaiti, lūdzam precizēt anotāciju, norādot, kāds dokuments uzskatāms kā pierādījums, kas pamatos noteiktā rādītāju sasniegšanu (attiecībā uz neattiecināmo projekta izmaksu daļu, ieskaitot PVN), vai lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā, kas pamato rādītāja uzskaiti atšķirīgā kārtībā, kāda tā noteikta SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas rindkopā, kas sākas ar vārdiem "Ņemot vērā, ka noteikumu projekta ietvaros projektiem minimālais attiecināmo izmaksu apmērs noteikts ne mazāk kā 200 tūkst. EUR" papildināt ar konkrētu Regulas punktu, lai būtu skaidrs, kura Regulas punkta prasība neizpildās.
Piedāvātā redakcija
-