Projekta ID
24-TA-1210Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tieslietu ministrija uztur iepriekš izteikto iebildumu un uzskata, ka Ministru kabineta noteikumu projekta "Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra noteikumi" (turpmāk – projekts) 7.3. apakšpunktā ietvertajam regulējumam nav tiesiska pamata. Vēršam uzmanību, ka Ceļu satiksmes likuma 43.1 panta pirmajā daļā ir paredzēts, ka transportlīdzekļu vadītāju izdarītie administratīvie pārkāpumi tiek reģistrēti Sodu reģistrā. Savukārt pārkāpumu uzskaites punkti — transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Līdz ar to reģistrā ir iekļaujama informācija tikai par izdarīto pārkāpumu, nevis par piemēroto sodu par attiecīgo pārkāpumu,
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 14., 15. un 16. punkta ievaddaļu, nedublējot Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta pirmajā daļā ietverto regulējumu.
Vienlaikus vēršam uzmanību arī uz to, ka ar projektu nevar paplašināt Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta pirmajā daļā ietverto regulējumu.
Vienlaikus vēršam uzmanību arī uz to, ka ar projektu nevar paplašināt Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta pirmajā daļā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Tieslietu ministrijas 25.06.2024 atzinumā minēto, lūdzam skaidri norādīt tiesisko vai citu pamatojumu tiesībaizsardzības iestāžu izdalīšanai atsevišķā apakšpunktā. Vēršam uzmanību, ka "tiesībaizsardzības iestādes" ir valsts pārvaldes iestādes, kā arī citur projekta tekstā tiesībaizsardzības iestādes netiek atsevišķi izdalītas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projektā lietoto terminoloģiju atbilstoši Tieslietu ministrijas 25.06.2024 atzinumā norādītajam. Proti, lūdzam norādīt ar ko valsts pārvaldes iestādes atšķiras no institūcijām projekta izpratnē un attiecīgi precizēt noteikumu projekta 14.2., 15.1., 16. un 16.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 14.2. apakšpunktu atbilstoši Tieslietu ministrijas 25.06.2024. izteiktajam iebildumam un projekta 9. punktam, 15.1. un 16.1. apakšpunktam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tieslietu ministrija konceptuāli piekrīt izziņā ietvertajam skaidrojumam, ka pārkāpumu uzskaites punktu mērķis ietekmēt transportlīdzekļu vadītāju uzvedību, veicinot transportlīdzekļu drošu vadīšanu un normatīvo aktu ievērošanu ceļu satiksmē, kā arī tāpēc, lai pēc iespējas mazāk būtu apdraudēta cilvēku dzīvība, veselība un manta. Tomēr atkārtoti vēršam uzmanību, ka pārkāpumu uzskaities punkti nav uzskatāmi par informāciju, kas ietilpst personas vadīšanas tiesību tvērumā (sk. arī projekta 4.16. apakšpunktu). Lūdzam izvērtēt iespēju informāciju par pārkāpumu uzskaites punktiem ietvert citā projekta sadaļā/punktā vai papildināt projektu ar jaunu sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot, ka no Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta astotajā daļā noteiktā pilnvarojuma Ministru kabinetam izriet, ka projektā nepieciešams paredzēt informācijas glabāšanas termiņus, lūdzam precizēt projekta V nodaļas saturu, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Tieslietu ministrija atkārtoti lūdz precizēt anotācijas 8.1.13. apakšpunktu, papildinot to ar informāciju par projektā paredzēto personu datu apstrādes tiesisko pamatojumu, proti, spēkā esošo ārējo normatīvo aktu un tā normu (vai to normas), no kā ir izsecināma nepieciešamība apstrādāt personu datus projektā paredzētajā veidā, kā arī sniegt skaidrojumu par datu apstrādes nolūku un projekta 35. punktā noteikto datu glabāšanas pamatojumu.
Norādām, projekts paredz plašu personas datu apstrādi, tai skaitā īpašu kategoriju personas datu (piemēram, projekta 5.3. un 6.5. apakšpunkts) apstrādi. Tomēr šobrīd datu subjektam nav iespējas no anotācijā sniegtās informācijas izvērtēt projekta ietvaros paredzētās personas datu apstrādes atbilstību Vispārīgās datu aizsardzības regula 5. panta 1. punktā nostiprinātājiem likumīguma, godprātības un pārredzamības, nolūka ierobežojuma, datu minimizēšanas un glabāšanas ierobežojuma principiem.
Norādām, projekts paredz plašu personas datu apstrādi, tai skaitā īpašu kategoriju personas datu (piemēram, projekta 5.3. un 6.5. apakšpunkts) apstrādi. Tomēr šobrīd datu subjektam nav iespējas no anotācijā sniegtās informācijas izvērtēt projekta ietvaros paredzētās personas datu apstrādes atbilstību Vispārīgās datu aizsardzības regula 5. panta 1. punktā nostiprinātājiem likumīguma, godprātības un pārredzamības, nolūka ierobežojuma, datu minimizēšanas un glabāšanas ierobežojuma principiem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projektu, norādot auditācijas pierakstu maksimālo glabāšanas termiņu un to pamatojumu. Norādām, ka Ministru kabineta 2015. gada 28. jūlija noteikumi Nr. 442 "Kārtība, kādā tiek nodrošināta informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu atbilstība’" nosaka minimālu auditācijas pierakstu glabāšanas termiņu, precīzs auditācijas pierakstu glabāšanas termiņš nosakāms attiecīgās informācijas sistēmas darbības regulējošā normatīvā aktā atkarīgi no personu datu apstrādes nolūka auditācijas pierakstos.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projekta 9. punktu, norādot nepieciešamās un reģistrā iekļaujamās informācijas piemērus.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta pirmajā daļā noteiktajam publiska persona var deleģēt privātpersonai un citai publiskai personai pārvaldes uzdevumu, nevis funkciju, lūdzam izvērtēt projekta 10.1., 10.2. un 14.2. apakšpunktā minētā termina "funkcija" lietošanu un attiecīgi precizēt to.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot, ka Ceļu satiksmes likuma 14.1 panta pirmā daļa cita starpā paredz, ka Ministru kabinets nosaka personas, kurām attiecīgā informācija nepieciešama likumisko interešu aizstāvībai tiesā, lūdzam precizēt projekta III nodaļas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām projekta V sadaļu saskaņot ar Datu valsts inspekciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Sabiedrības informēšanas nolūkā atkārtoti iesakām projekta pielikumā "Maksa par Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra informācijas iegūšanu" vai anotācijā ietvert skaidru un saprotamu projekta pielikumā minēto aprēķinu pamatojumu. Sabiedrībai visticamāk nebūs skaidri saprotams projekta pielikumā ietverto aprēķinu pamatojums.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.1. apakšsadaļā ietverto informāciju par to, kad stājās spēkā 2023. gada 22. jūnijā pieņemtie grozījumi Ceļu satiksmes likumā.
Piedāvātā redakcija
-